MBUX Augmented Reality for Navigation (U19) of Dashcam (21U) in combinatie met MBUX Augmented Reality for Navigation
De AG voor navigatie is een fijne optie, zou het al niet meer willen missen!
“W247 B250 2021” Wagenkaart B
Ik heb recent een A180 geleverd gekregen. Ik wilde alle opties en heb die ook besteld.
Na de bestelling kreeg ik de melding dat de automatische stoelen "wegens chiptekort" niet geleverd konden worden.
Pas na mijn klacht "ik betaal er wel voor" werd 500 euro van de prijs afgetrokken.
Echter zocht ik me rot hoe ik augmented reality kon activeren in mijn MBUX navigatiesysteem. Want ik had ook alle "driver assist" opties besteld. Vandaar dat ik na zoeken op dit forum terrecht ben gekomen. Ik begin het vermoeden te krijgen dat ook die optie niet is geleverd, ondanks dat in de voorruit voor de achterruitkijkspiegel 2 camera's lijken te zitten. Dat ook augmented reality zou wegvallen werd me niet verteld. Draadloos opladen van mijn smartphone, telefoonintegratie had ik ook besteld, krijg ik ook niet aan de praat.
Dit begint op oplichting te lijken. De opties zoals augmented reality worden nog steeds wel op de Mercedes site getoond zonder melding dat die opties niet geleverd kunnen worden. Tijdens bestelling wordt je ook niets gemeld. Ik ga hierover een klacht indienen. Eigenlijk vind ik dat Mercedes die opties alsnog moet inbouwen als de chips weer beschikbaar zijn.
Na de bestelling kreeg ik de melding dat de automatische stoelen "wegens chiptekort" niet geleverd konden worden.
Pas na mijn klacht "ik betaal er wel voor" werd 500 euro van de prijs afgetrokken.
Echter zocht ik me rot hoe ik augmented reality kon activeren in mijn MBUX navigatiesysteem. Want ik had ook alle "driver assist" opties besteld. Vandaar dat ik na zoeken op dit forum terrecht ben gekomen. Ik begin het vermoeden te krijgen dat ook die optie niet is geleverd, ondanks dat in de voorruit voor de achterruitkijkspiegel 2 camera's lijken te zitten. Dat ook augmented reality zou wegvallen werd me niet verteld. Draadloos opladen van mijn smartphone, telefoonintegratie had ik ook besteld, krijg ik ook niet aan de praat.
Dit begint op oplichting te lijken. De opties zoals augmented reality worden nog steeds wel op de Mercedes site getoond zonder melding dat die opties niet geleverd kunnen worden. Tijdens bestelling wordt je ook niets gemeld. Ik ga hierover een klacht indienen. Eigenlijk vind ik dat Mercedes die opties alsnog moet inbouwen als de chips weer beschikbaar zijn.
- Jaro
- Donateur
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 30 jan 2021 20:32
- Mercedes-Benz: H247 - GLA250e Progressive (09-21).
- Specialisatie: ICT
Je kunt de uitrustings- en optielijst bij de dealer laten uitprinten. Dan weet je exact wat er wel of niet inzit. Je kunt dit eventueel ook zien op MB.VIN. Alleen je VIN nummer ingeven, dan krijg je zoiets:
Klopt het dat als al een keertje bij mb.vin en lastvin.com je datakaart gedownload hebt, je daarna het niet voor de tweede keer kunt downloaden?
Het lukt mij in ieder geval niet meer!
Het lukt mij in ieder geval niet meer!
“W247 B250 2021” Wagenkaart B
- Jaro
- Donateur
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 30 jan 2021 20:32
- Mercedes-Benz: H247 - GLA250e Progressive (09-21).
- Specialisatie: ICT
Lastvin kent mijn VIN NOG STEEDS niet. MB.vin geeft geen probleem, ik kan echter ook geen 2e download doen. Maar ach, alles selecteren en in Excel plakken werkt ook, opslaan als PDF en klaar.
Nee, krijg helemaal geen datakaart meer te zien met mijn eigen vin.
Maar eens kijken waar dat nu weer aanligt
Maar eens kijken waar dat nu weer aanligt
“W247 B250 2021” Wagenkaart B
Voor bepaalde opties is dat wel mogelijk en voor andere opties niet. Maar daar kunnen de dealermedewerkers en specialisten hier op het forum je wel uitsluitsel over geven.
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
-
- Donateur
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 14 feb 2021 09:09
- Mercedes-Benz: X118 200 Denim Blue
Voor mijn x118 ben ik aan het wachten op retrofit van de AR.
De dealer vorige week daarover gecontact deze kon geen duidelijkheid geven.
Wat ik mij afvraag hoe de tekorten gaan worden opgelost, eerst de nieuwe te leveren auto’s of de al geleverde auto’s?
De dealer vorige week daarover gecontact deze kon geen duidelijkheid geven.
Wat ik mij afvraag hoe de tekorten gaan worden opgelost, eerst de nieuwe te leveren auto’s of de al geleverde auto’s?
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20669
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
...dan laat je die toch gewoon achteraf inbouwen - al dan wel of niet op kosten van de dealer/mercedes...daar heb ik er ondertussen al meerdere van gedaan en er staan er nog een paar op de kalender...Lucian schreef: ↑30 jan 2022 13:29 Ik heb recent een A180 geleverd gekregen. Ik wilde alle opties en heb die ook besteld.
Na de bestelling kreeg ik de melding dat de automatische stoelen "wegens chiptekort" niet geleverd konden worden.
Pas na mijn klacht "ik betaal er wel voor" werd 500 euro van de prijs afgetrokken.
voor de auto producerende fabrikant mercedes zijn reeds geleverde auto's niet belangrijk en ligt de nadruk -altijd- op de nog te produceren en te leveren auto'sBlij dat ik rij schreef: Wat ik mij afvraag hoe de tekorten gaan worden opgelost, eerst de nieuwe te leveren auto’s of de al geleverde auto’s?
greetingz,
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
Wanneer werd de A besteld?Lucian schreef: ↑30 jan 2022 13:29 Ik heb recent een A180 geleverd gekregen. Ik wilde alle opties en heb die ook besteld.
Na de bestelling kreeg ik de melding dat de automatische stoelen "wegens chiptekort" niet geleverd konden worden.
Pas na mijn klacht "ik betaal er wel voor" werd 500 euro van de prijs afgetrokken.
Echter zocht ik me rot hoe ik augmented reality kon activeren in mijn MBUX navigatiesysteem. Want ik had ook alle "driver assist" opties besteld. Vandaar dat ik na zoeken op dit forum terrecht ben gekomen. Ik begin het vermoeden te krijgen dat ook die optie niet is geleverd, ondanks dat in de voorruit voor de achterruitkijkspiegel 2 camera's lijken te zitten. Dat ook augmented reality zou wegvallen werd me niet verteld. Draadloos opladen van mijn smartphone, telefoonintegratie had ik ook besteld, krijg ik ook niet aan de praat.
Dit begint op oplichting te lijken. De opties zoals augmented reality worden nog steeds wel op de Mercedes site getoond zonder melding dat die opties niet geleverd kunnen worden. Tijdens bestelling wordt je ook niets gemeld. Ik ga hierover een klacht indienen. Eigenlijk vind ik dat Mercedes die opties alsnog moet inbouwen als de chips weer beschikbaar zijn.
De memorystoelen zijn pas in november komen te vervallen en hiervoor wordt automatisch een bedrag gecorrigeerd.
De augmented reality is al sinds juni/juli komen te vervallen, wanneer de auto na die datum gekocht is was het dus al niet bij de aankoop ingegrepen.
Voor alle niet geleverde opties hoor je een bedrag "terug" te hebben gekregen op de factuur, oftewel auto is goedkoper geworden.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
De retrofit op AR is vorige week opgestart, echter alleen voor de auto's waarin de Hermes module aanwezig is.Blij dat ik rij schreef: ↑31 jan 2022 09:46 Voor mijn x118 ben ik aan het wachten op retrofit van de AR.
De dealer vorige week daarover gecontact deze kon geen duidelijkheid geven.
Wat ik mij afvraag hoe de tekorten gaan worden opgelost, eerst de nieuwe te leveren auto’s of de al geleverde auto’s?
Auto's waarop AR én Hermes ontbreken moeten nog even geduld hebben.
Ik weet niet op welke manier de betrokken personen benaderd zullen worden, brief, email of telefonisch.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Rainaldo schreef: ↑31 jan 2022 23:51De retrofit op AR is vorige week opgestart, echter alleen voor de auto's waarin de Hermes module aanwezig is.Blij dat ik rij schreef: ↑31 jan 2022 09:46 Voor mijn x118 ben ik aan het wachten op retrofit van de AR.
De dealer vorige week daarover gecontact deze kon geen duidelijkheid geven.
Wat ik mij afvraag hoe de tekorten gaan worden opgelost, eerst de nieuwe te leveren auto’s of de al geleverde auto’s?
Auto's waarop AR én Hermes ontbreken moeten nog even geduld hebben.
Ik weet niet op welke manier de betrokken personen benaderd zullen worden, brief, email of telefonisch.
Ik kreeg vandaag in eens een creditnota voor mijn
Eqc. Voor ontbrekende opties .
Hij is geleverd geweest in augustus.
Zo liever retrofit van AR hebben .
Wat is de Hermes ?