Ben mij aan het oriënteren naar een clk vanaf 2002 tot +/_ 2006.
Wat model betreft zou ik zeggen het laatste model 2002, nog de oude markante model.
Nu is mijn vraag, een auto met compressor of voor de v6 uitvoeringen gaan.
Weet dat van 200komp en 240 de specs nagenoeg gelijk zijn en 320 natuurlijk hoger.
Gaat mij meer om de betrouwbaarheid van het blok en aandrijving, wil als het kan voor een automaat gaan.
Alvast bedankt voor eventuele adviezen en tips
Advies clk 200komp of 240/320
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5667
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
De v6 (M112) van de 240/320 in combinatie met de 722.6 automaatbak is behoorlijk foolproof. Er rijden er veel van met zeer hoge km-standen zonder grote ongelukken of schades. Een beetje onderhoud vinden ze wel fijn en olie lekken kunnen ze ook heel aardig na 15 jaar. Over de viercilinder kan ik je weinig vertellen.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5667
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Alleen voor de M272 bij een bepaalde serie motornummers. Dat is vooraf goed te checken. Buiten die reeks nummers is het ook geen enkele reden om die motor te laten staan.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Hallo,
Nu zie ik bij onderhoud dat bougies,12 stuks, bij 240 v6 om de 4 jaar vervangen dienen te worden.
Zijn dit gewone of iridium bougies, vraag dit namelijk omdat ik ongeveer 4000 km per jaar rij.
Wij bezitten ook nog een cabriolet, dus de v6 staat dus de helft van het jaar in de garage.
Auto krijgt wel ieder jaar zijn beurt/olie wissel.
Nu zie ik bij onderhoud dat bougies,12 stuks, bij 240 v6 om de 4 jaar vervangen dienen te worden.
Zijn dit gewone of iridium bougies, vraag dit namelijk omdat ik ongeveer 4000 km per jaar rij.
Wij bezitten ook nog een cabriolet, dus de v6 staat dus de helft van het jaar in de garage.
Auto krijgt wel ieder jaar zijn beurt/olie wissel.
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2845
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
320 altijd. 4 cylindertjes te zenuwachtig en 240 de welbekende 6 cylinder met het verbruik van een 8 en de prestaties van een 4
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2845
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
Zou ik gewoon op kilometers doen hoor. Is geen ketting of riemSchika69 schreef: ↑02 jul 2021 15:17 Hallo,
Nu zie ik bij onderhoud dat bougies,12 stuks, bij 240 v6 om de 4 jaar vervangen dienen te worden.
Zijn dit gewone of iridium bougies, vraag dit namelijk omdat ik ongeveer 4000 km per jaar rij.
Wij bezitten ook nog een cabriolet, dus de v6 staat dus de helft van het jaar in de garage.
Auto krijgt wel ieder jaar zijn beurt/olie wissel.
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2845
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
Gefeliciteerd een 24 dus. Foto's welkom. En acht BijMercedesWeggegooid is niks....