Heb er 3 gehad, nu Opel astra g cabriolet uit 2002 als hobby auto.
Dus mercedes wordt slecht weer auto.
Advies clk 200komp of 240/320
- Olivier1
- Donateur
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: 12 dec 2015 22:16
- Mercedes-Benz: CLS 63 AMG & GLE 43 AMG (ex: E 55 AMG, E 500 4Matic)
- Locatie: 030
denman1710 schreef: ↑02 jul 2021 15:39 320 altijd. 4 cylindertjes te zenuwachtig en 240 de welbekende 6 cylinder met het verbruik van een 8 en de prestaties van een 4
+1
V6 rijdt toch veel lekkerder
- René SLK230
- Berichten: 11248
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
+1 En dat M112 6 cyl blok loop in goede conditie op de snelweg ook zo maar 1 op 12. Heerlijke cruisertOlivier1 schreef: ↑03 jul 2021 11:51denman1710 schreef: ↑02 jul 2021 15:39 320 altijd. 4 cylindertjes te zenuwachtig en 240 de welbekende 6 cylinder met het verbruik van een 8 en de prestaties van een 4
+1
V6 rijdt toch veel lekkerder
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Een 320 is moeilijk te vinden en ja als je er een vind
300000+ op de klok
Ruim een dozijn eigenaars privé
Die 300000 kan ik mee leven maar die dozijn eigenaars buiten de garage eigenaars, nou nee.
Wat presentaties betreft, we zijn 50+ ,dus dat vermogen van 170 pk is voor ons ruim zat.
Voor mij is hoofdzaak een goede automaat om lekker te rijden, racen is voor ons niet meer aan de orde. Om nu naar Duitsland te gaan om even te blazen, nee dankje feestelijk.
300000+ op de klok
Ruim een dozijn eigenaars privé
Die 300000 kan ik mee leven maar die dozijn eigenaars buiten de garage eigenaars, nou nee.
Wat presentaties betreft, we zijn 50+ ,dus dat vermogen van 170 pk is voor ons ruim zat.
Voor mij is hoofdzaak een goede automaat om lekker te rijden, racen is voor ons niet meer aan de orde. Om nu naar Duitsland te gaan om even te blazen, nee dankje feestelijk.
- René SLK230
- Berichten: 11248
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ik begrijp dat je wilt sparren Je vraagt advies en verwerpt dan de aangeprezen 320. Daarbij gaat t niet alleen om vermogen en snelheid maar om laufruhe en klank. Een 6 cylinder loopt nou eenmaal mooier.
Wat bedoel je met sportcoupé? Heb je n plaatje?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- René SLK230
- Berichten: 11248
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Is wat kleiner en ws lichter en wat ander interieur.
Zou zeggen: maak in beide een proefrit dan merk je wat t beste bevalt.
Vanaf 2002 is het M111 200 (2 liter) blok gewisseld voor het M271 200 (1.8 liter) blok. Daarvan hadden sommige wat issues met nokkenastandwielen etc.
Ze alle gereden. Het M111/2 blok zou ook qua klank m’n voorkeur hebben zoals ligt in de vroege 200 en 230 kompressor en de 240/320. Suc6
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2845
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
De kompressor motoren zou ik zelfs overwegen met handbak. Had ik ook met de A208 230 kompressor en was altijd plezier! Voor dagelijks rijden blijf ik bij de 6
Hallo,
Ik heb eenmooie 320 clk uit 2004 op het oog.
Deze is uit Duitsland geïmporteerd en heeft 1 Duitse en 2( binnen de familie) Nederlanders eigenaars gehad.
Wat mij opvalt dat deze een ander interieur heeft als de Nederlandse 2004. Is geen facelift want achterlichten zijn gelijk aan 2004 Nederlanderse uitvoering.
Is dit model een verbetering of zeg je, laat staan en koop liever het Nederlandse model ivm kinderziektes.
Ik heb eenmooie 320 clk uit 2004 op het oog.
Deze is uit Duitsland geïmporteerd en heeft 1 Duitse en 2( binnen de familie) Nederlanders eigenaars gehad.
Wat mij opvalt dat deze een ander interieur heeft als de Nederlandse 2004. Is geen facelift want achterlichten zijn gelijk aan 2004 Nederlanderse uitvoering.
Is dit model een verbetering of zeg je, laat staan en koop liever het Nederlandse model ivm kinderziektes.
- Bijlagen
-
- Dit interieur
- Screenshot_20210704-133025_AutoScout24.jpg (85.81 KiB) 535 keer bekeken
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 20 mar 2019 06:51
- Mercedes-Benz: W220 500 lang prins vsi
- Specialisatie: tobben
- Locatie: noord-limburg
Ivm de eventuele kinderziektes en roestpreventie zou ik voor de mopf gaan.
Als het ding uit duitsland is moet je ff naar de bpm kijken is die laag kan het een schade of of een teruggedraaide kmstand zijn.
Als het ding uit duitsland is moet je ff naar de bpm kijken is die laag kan het een schade of of een teruggedraaide kmstand zijn.
Gaat het niet geven, de instap is zo laag dat ik erin val en om eruit tekomen bijna een.takel nodig hebRené SLK230 schreef: ↑03 jul 2021 13:13Is wat kleiner en ws lichter en wat ander interieur.
Zou zeggen: maak in beide een proefrit dan merk je wat t beste bevalt.
Vanaf 2002 is het M111 200 (2 liter) blok gewisseld voor het M271 200 (1.8 liter) blok. Daarvan hadden sommige wat issues met nokkenastandwielen etc.
Ze alle gereden. Het M111/2 blok zou ook qua klank m’n voorkeur hebben zoals ligt in de vroege 200 en 230 kompressor en de 240/320. Suc6
- René SLK230
- Berichten: 11248
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Dat ken ik ja, om die reden ooit m’n SLK weg gedaan
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings