De (missende) opties die we aan deze auto hebben toegevoegd, zijn de volgende:
- 228 standkachel
- 231 garagedeur opener
- 246 analoge klok (en in dit geval dan meteen maar een AMG IWC klok)
- 313 rollo's achterportieren.
- 401 verwarmde geventileerde stoelen
- 481 stalen carterplaat
- 500A exclusive (nappa)leder (incl. de armsteun op de middenconsole)
- 5U4 diamand grill (incl. GLC43 "AMG" badge)
- 682 brandblusser
- 975A designo zwart/wit
- B24 afstandsbediening standkachel
- H84 zilver carbon middenconsole paneel
- P21 air ballance pakket
- P55 nachtpakket (en dat was/is best veel werk)
- RZY 20inch AMG breedset
- U04 designo mattenset (met witte rand)
- U09 artico belederd dashbord en bovenzijden van de deurpanelen
- GLC43 uitlaat eindpijpen, remklauwen, schermverbreders (achter) & bumpergrills (voor)
- een originele mercedes dashcam (voor en achter)
Ik had destijds twee van die GLC designo interieurs gekocht en nadat ik de eerste binnengekomen set in een belgische GLC coupe had gebouwd, bleek dat er in het tweede pakket geen designo GLC interieur maar een simpel grijs lederen CLS interieur zat (welliswaar met de juiste GLC designo deurpanelen, maar...) en die is dus meteen maar weer retour gegaan waarbij de zender wist te melden dat men "kein Ahnung" had waar het bestelde/gekochte designo interieur gebleven was.
De zoektocht naar een passend designo interieur was lastig (die zijn normaal niet echt veel "nieuw" te vinden tegen een redelijk normale prijs) en net toen ik het op wilde geven vonden we nog een geschikt set in de juiste kleur met 4x verwarming en 2x ventilatie

Het enige nadeel was dat dit set ZONDER memory stoelverstelling en ZONDER rear-entertainment-voorbereiding was, maar dat is op zich simpel om te bouwen (vooral ook omdat we nog een paar kale memoryframes hadden staan voor de (GL)C).
Een designo interieur in het zwart was (achteraf) een stuk simpeler geweest - daar hebben we er (nu) nog een handvol van liggen.
Het zilveren carbon middenconsole had ik in het verleden ooit al eens gekocht en het leek mij dat dat paneel goed zou passen bij deze auto met dit designo interieur (en dat doet het ook zeker!).
Het aanbrengen van de nachtpakket delen was een nogal tijdrovende bezigheid omdat het hele hemeltje eruit moest in verband met de dakrails en de achterste zijruiten eruit gezaagd moesten worden omdat die lijsten 1-geheel zijn met de ruiten...maarja - als het simpel was geweest, dan had Peter het zelf wel gedaan.
Al met al weer een leuke klus met een goed resultaat...nu nog een keer de tijd vinden om de portierbekleding achter te voorzien van geintegreerde zonnerollo's (optiecode 313) en dan is de auto volgens mij af...die portierbekledingen (in de juiste designo kleur) met rollo's liggen er al een tijdje maar tot op heden ben ik er nog niet eens aan toegekomen om te kijken of die rollo's voor een GLC coupe of SUV zijn...
greetingz,
Zoeksleutel: Steve230479