Hallo
Niewbie hier met wellicht een niewbie soort vraag..
Ik overweeg een 2015 C400 te kopen met ongeveer 140k op de teller, 2 eigenaren en volledige dealerhistorie. Ik heb aankomende weekend een proefrit gepland.
Momenteel heb ik een 2012 C200 die sinds aanschaf 4 jaar geleden ongelooflijk betrouwbaar is geweest.
Echter na wat meer serieus onderzoek word ik een beetje nerveus. Vooral met betrekking tot de bekende problemen met het panoramadak op de w205-modellen. Is er een manier om eventuele het dak te testen voor mogelijk waarschuwingssignalen ?
Normaal gesproken koop ik auto's die meestal rond de 40-60k op de teller hebben. Echter is 140k ( voor mij) vrij hoog. Na dat gezegd te hebben ik neem aan dat dit afstand nauwelijks uit maakt voor een V6 motor? Zijn er bepaalde issues bekend of dingen waar ik moet oplettend voor zijn?
Tips/advies zijn van harte welkom!
John
c400 vraag
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3194
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
V6 biturbo M276 DELA35 zit in onze CLS en 1:12 gemiddeld is makkelijk haalbaar. Alleen in stadsverkeer duikt ie onder de 1:10. In de C400 zit volgens mij een 3.0l maar verschil met de 3.5l heb ik nooit echt ontdekt.
Bij 50.000 / 4 jaar eens een lekke keerring aan de poeliezijde gehad, kost ongeveer 400 euro om te vervangen. Oja en een NOx sensor wat bijna het dubbele kost. Verder een super motor en je kan hele ritten onder de 2000 toeren blijven als je wilt, dus de km stand zal niet heel veel verschil maken. Verder zoals met alle moderne motoren waarschuwen sommige voor distributieketting problemen.
Een panodak wilde ik niet, hoef ik me daar ook geen zorgen om te maken
Kijk misschien ook naar de CLS400, ik vond maar weinig prijsverschil met een C400
Bij 50.000 / 4 jaar eens een lekke keerring aan de poeliezijde gehad, kost ongeveer 400 euro om te vervangen. Oja en een NOx sensor wat bijna het dubbele kost. Verder een super motor en je kan hele ritten onder de 2000 toeren blijven als je wilt, dus de km stand zal niet heel veel verschil maken. Verder zoals met alle moderne motoren waarschuwen sommige voor distributieketting problemen.
Een panodak wilde ik niet, hoef ik me daar ook geen zorgen om te maken
Kijk misschien ook naar de CLS400, ik vond maar weinig prijsverschil met een C400
-
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
- Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Ik heb een s205 uit 2015 met panoramadak. Ik heb er vooralsnog geen problemen mee, maar de dealer voert ook bij sommige onderhoudsbeurten wat onderhoud aan het dak uit.
Als je heel erg angstig om het dak bent, kun je natuurlijk gewoon altijd dicht laten. Ik moet zeggen dat ik zelf ook niet het bedrag had neergeteld als het niet al op de auto zat. Dan had ik oa liever de achteruitrij kamera gehad.
Als je heel erg angstig om het dak bent, kun je natuurlijk gewoon altijd dicht laten. Ik moet zeggen dat ik zelf ook niet het bedrag had neergeteld als het niet al op de auto zat. Dan had ik oa liever de achteruitrij kamera gehad.
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 30 sep 2016 10:52
- Mercedes-Benz: 2018 C220d Kombi AMG Sport Edition
Af en toe wat dd gepaste smering op de juiste plaatsen (met andere woorden dealer-taakje), en voor mij blijft het goed gaan, zonder kraakjes of piepjes.