Vertragingen in leveringen?
- Jaro
- Donateur
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 30 jan 2021 20:32
- Mercedes-Benz: H247 - GLA250e Progressive (09-21).
- Specialisatie: ICT
Nou, ik heb mazzel, eindelijk goed nieuws. De auto staat gereed in de fabriek in Rastatt, en is aangemeld voor transport naar Nederland.
De mazzel is dat hij wordt geleverd conform opdracht, m.u.v. van het Pre-Crash systeem. Verder alles erop en eraan volgens de optielijst (zie onder) die ik van de dealer kreeg, inclusief alle items die bij de meeste andere auto's (nog) ontbreken, niet worden geleverd of middels retrofit t.z.t. worden ingebouwd.
Wellicht heeft het ermee te maken dat ik een formele brief naar de directie van MB in Stuttgart heb gestuurd over de erbarmelijk gebrekkige communicatie en informatievoorziening vanuit MB naar de dealers en klanten.
Hoe dan ook: over ongeveer 2 weken neem ik afscheid van de RAV4, en ga verder in de GLA250e.
De optielijst in 5 delen, zoals die geleverd wordt:
De mazzel is dat hij wordt geleverd conform opdracht, m.u.v. van het Pre-Crash systeem. Verder alles erop en eraan volgens de optielijst (zie onder) die ik van de dealer kreeg, inclusief alle items die bij de meeste andere auto's (nog) ontbreken, niet worden geleverd of middels retrofit t.z.t. worden ingebouwd.
Wellicht heeft het ermee te maken dat ik een formele brief naar de directie van MB in Stuttgart heb gestuurd over de erbarmelijk gebrekkige communicatie en informatievoorziening vanuit MB naar de dealers en klanten.
Hoe dan ook: over ongeveer 2 weken neem ik afscheid van de RAV4, en ga verder in de GLA250e.
De optielijst in 5 delen, zoals die geleverd wordt:
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
Dat is goed nieuws.
Ik doe een wilde gok, jou GLA is een maand of langer geleden al gebouwd en heeft daarna stil gestaan op de ontbrekende avas soundgenerator.
Zodoende was hij al gebouwd voordat de restricties ingingen.
Disclaimer, dit is een wilde gok.
Ik doe een wilde gok, jou GLA is een maand of langer geleden al gebouwd en heeft daarna stil gestaan op de ontbrekende avas soundgenerator.
Zodoende was hij al gebouwd voordat de restricties ingingen.
Disclaimer, dit is een wilde gok.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Hoe dan ook super
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Jaro
- Donateur
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 30 jan 2021 20:32
- Mercedes-Benz: H247 - GLA250e Progressive (09-21).
- Specialisatie: ICT
Leuke gok, maar ik denk het niet. De voorlaatste productieplanning was 28-07 zonder blokkeringen, precies de dag dat Rastatt weer voor 10 dagen dichtging. Toen was er ook nog geen chassisnummer bekend.
Vervolgens kwam hij in de productierun van 09-08, en 3 dagen later had ik het chassisnummer. Kan best dat er wat administratieve achterstand is ingehaald, maar hoe dan ook is hij nu klaar (en compleet!), en verzendgereed...
Als ik toch lees wat er nu in de A- en GLA klasse (plugins tenminste) wordt uitgeleverd in DE is het bijna treurig. Geen elektrische achterkleppen, geen MBUX-AR, geen Burmester, of geblokkeerd op AVAS en/of LTE module.
Geen idee waar de logica zit. Maakt me nu ook niet veel meer uit.
- Jaro
- Donateur
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 30 jan 2021 20:32
- Mercedes-Benz: H247 - GLA250e Progressive (09-21).
- Specialisatie: ICT
Lach maar. Na 15 jaar in DE te hebben gewoond heb ik de hiërarchie daar goed leren kennen. Zodra je de Vorstand op persoonlijke titel aanschrijft komt het daar ook terecht. Waarmee ik niet wil zeggen dat het heeft geholpen, maar het is wel bizar dat de auto volledig conform bestelling wordt geleverd. Ik geloof niet in toeval.
Als de eigenaar van een toekomstige V222 Guard schrijft geloof ik dat best. Maar ik durf er geld op in te zetten dat je gewoon mazzel hebt gehad, elke fabriek zal zijn eigen allocatie aan onderdelen hebben en verder wat Raimon zegt. Pure mazzel hebben gehad dat er net een levering binnen is gekomen voor de run. Desalniettemin proficiat en veel rijplezier gewenst met je nieuwe auto
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
In Duitsland gaat men inderdaad wel netjes om met formele communicatie, in tegenstelling tot Nederland.
Jouw rechtstreeks aan de directie gestuurde en gerichte brief zal zeker hoger in de hiërarchie terecht zijn gekomen dan een brief die je aan de dealer of landelijke Nederlandse importeur stuurt. Je ziet hier ook dat Nederlanders daar vaak wat lacherig over doen (wat in wezen natuurlijk idioot is).
Jouw rechtstreeks aan de directie gestuurde en gerichte brief zal zeker hoger in de hiërarchie terecht zijn gekomen dan een brief die je aan de dealer of landelijke Nederlandse importeur stuurt. Je ziet hier ook dat Nederlanders daar vaak wat lacherig over doen (wat in wezen natuurlijk idioot is).
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Had MB / automerken nou ook maar n vintage-lijn.
Dan kon je bolide worden afgeleverd met een analoge snelheidsmeter, toeren- en km teller en n radiootje.
Bizar dat auto’s zo afhankelijk geworden zijn van elektronica. Zal de bedrijfsresultaten ook geen goed doen.
Dan kon je bolide worden afgeleverd met een analoge snelheidsmeter, toeren- en km teller en n radiootje.
Bizar dat auto’s zo afhankelijk geworden zijn van elektronica. Zal de bedrijfsresultaten ook geen goed doen.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
Net de dealer aan de lijn gehad. De mijne staat nog niet eens op de lijst van afleveren VOOR 27-10, dus het zal einde vh jaar worden en aangezien het een leaseauto is niet eerder dan januari.
Nog veel erger is dat het zo goed als zeker zonder Keyless entry zal zijn. En ik weet niet of ik nog een auto wil ZONDER die feature, ik ben altijd mijn sleutel kwijt
Nog veel erger is dat het zo goed als zeker zonder Keyless entry zal zijn. En ik weet niet of ik nog een auto wil ZONDER die feature, ik ben altijd mijn sleutel kwijt