Vertragingen in leveringen?

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Blij dat ik rij
Donateur
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 feb 2021 09:09
Mercedes-Benz: X118 200 Denim Blue

16 jun 2021 17:55

Het lijkt erop dat ik enorm veel geluk heb, vandaag is de nieuwe Mercedes X118 afgeleverd bij Wensink en vrijdag 25 juni mag ik hem ophalen.
12 maart besteld/bevestigd is 3.5 maand. Maar de dealer vertelde mij dat de auto’s zonder chips gebouwd worden en deze in een depot gestald worden totdat de chips beschikbaar komen. Dit is van toepassing op alle voertuigen vanaf 12 maart + 2weken dus vanaf eind maart besteld is zeker een vertraging.
Gebruikersavatar
Jaro
Donateur
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2021 20:32
Mercedes-Benz: H247 - GLA250e Progressive (09-21).
Specialisatie: ICT

16 jun 2021 19:25

Die worden niet in Rastatt of Bremen gebouwd, daarom nauwelijks vertragingen...
Ze komen uit Kecskemét (Hongarije).
Hartelijke groet, Rob.

We doen het goed, of helemaal niet.
Sprittmonitor
Mortana
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 jan 2021 09:39
Mercedes-Benz: GLC43

16 jun 2021 19:37

Yubatri schreef: 02 jun 2021 11:37 Mijn verhaal;
bestelling gedaan eind feb 2021, verwachte datum binnenkomst dealer: 24-06-2021
30-04 bericht ontvangen, verwachte datum binnenkomst is eind mei (25-05-2021) (maand vervroegd dus!)
(De 25e status update gevraagd, verwachte datum binnenkomst 18-06-2021) (vertaagd!)

Betreft een Bestelling van de A klasse limousine Ultimate edition. (A180-7DGT benzine motor)..

Afgesproken met de dealer dat we 4 Juni weer contact hebben om te kijken of de auto daadwerkelijk in productie is.

Reden van uitstel is chip te kort/covid

Die van jou inmiddels al in productie Mortana?
In productie ja, in ontvangstname is gepland rond 2 juli. Alleen miserie nu (je ziet dat is zo typisch!) met de huidige C220d (5 jaar oud)... Vrijdag binnensteken in garage voor diagnose, gaat in noodloop, 0-100 op 60sec ofzo, leuk voor de autosnelweg 🤨.
Vermoed weer een defecte turboslang oid... Nog effe geduld dus!
Gebruikersavatar
Rainaldo
Beheerder
Berichten: 7804
Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
Mercedes-Benz: W212 E200CGI
Specialisatie: Financiële forumzaken
Locatie: Nieuwpoort - NL
Contacteer:

17 jun 2021 02:12

In Kecskemét staan ook incomplete auto's stil, vanuit Finland komen incomplete A-klasses die in Bremerhaven blijven staan.

Het is niet gemakkelijk op het moment..
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.

Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Gebruikersavatar
Jaro
Donateur
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2021 20:32
Mercedes-Benz: H247 - GLA250e Progressive (09-21).
Specialisatie: ICT

17 jun 2021 11:19

Oei, nog erger dan gepubliceerd wordt... En wij zijn de klos. Diverse contracten/opdrachten worden nu meer of minder waard; inruilprijzen veranderen, basisprijzen worden aangepast. En dat komt de beroemde clausule in beeld (*tussentijdse prijswijzigingen voorbehouden)...
Hartelijke groet, Rob.

We doen het goed, of helemaal niet.
Sprittmonitor
LaTiNo
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 feb 2021 15:09
Mercedes-Benz: Geen...

17 jun 2021 15:43

Ook Audi en Volvo hebben chiptekorten

https://tweakers.net/nieuws/183264/audi ... orten.html
stevenvw
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 apr 2021 20:06

19 jun 2021 15:34

Ik heb gisteren nieuws gekregen van mijn dealer. Ze zouden beginnen met de vans (Vito, V-klasse, ...) uit te leveren zonder de chipmodule in de SOS-knop. Op voorwaarde dat de klant een document ondertekent waarin staat dat hij die laat plaatsen zodra die voorhanden is. Hij verwachtte dat ze dit dan ook met de personenwagens gaan beginnen doen. Bijna geen enkele wagen die geproduceerd wordt, kan uitgeleverd worden. Dat is niet alleen logistiek een probleem (opslag), maar ook geen enkele auto kan gefactureerd worden en dat wordt een veel groter probleem.

Dus er is een lichtpuntje!!
Gebruikersavatar
Jaro
Donateur
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2021 20:32
Mercedes-Benz: H247 - GLA250e Progressive (09-21).
Specialisatie: ICT

19 jun 2021 16:06

Er is meer sh!t rondom de chiptekorten. Ook de MBUX augmented reality kan niet worden geleverd, maar dat is gelukkig ook relatief simpel achteraf in te bouwen.
Het wordt een enorme soap zo! Ben al met de dealer in gesprek om mijn huidige auto alvast in te leveren en een MB op shortlease basis te nemen for the time being. Want er is voorlopig geen uitzicht; ik heb nog geen bericht dat mijn auto op dit moment wordt gebouwd zoals de planning was.
Hartelijke groet, Rob.

We doen het goed, of helemaal niet.
Sprittmonitor
Gebruikersavatar
Raimon
Moderator
Berichten: 11532
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
Locatie: Zuid-holland

19 jun 2021 19:30

En we zijn er nog lang niet. Van nog 6 andere merken heb ik gehoord over te weinig chips. BMW zegt dat het nog zeker tot in 2022 zal duren.

Ik stond in een witgoed winkel waar men specifieke apparatuur niet meer kon leveren ivm met de te korten.

Net op nu.nl een bericht dat de landbouwsector last heeft van de tekorten. Ik denk dat ze overal met de problemen zitten. Dat icm de mensen die door Corona regels/beperkingen/zorgen redelijk kort van stof zijn zorgt voor een interessante tijd.

Het zal mij niets verbazen dat er straks een paar bedrijven zijn die slechte kwaliteit gaan leveren. En dat we nog een jaartje extra de gevolgen zullen merken.

Ik had zelf nog niets gehoord over die SOS knop en dat zie die auto’s gaan leveren zonder. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan inrichten aangezien het een verplichting uit Brussel is.
Greetz Raimon

➡️ Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem ⬅️

Contactformulier Louwman Gorinchem
hgeert
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2021 09:21
Mercedes-Benz: A 180

19 jun 2021 20:22

Ik heb vandaag een bericht gekregen van mijn dealer (Belgie).

"Goeiemiddag, momenteel staat je nieuwe wagen geblokkeerd door de SOS knop die niet voorradig is.
Volgende week zou Brussel beslissen of het mogelijk is om de wagen zo uit te leveren en later de montage te doen, (normaal is dat niet toegelaten wegens de veiligheid, maar uitzondering is aangevraagd. We houden je op de hoogte."
Gebruikersavatar
Jaro
Donateur
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2021 20:32
Mercedes-Benz: H247 - GLA250e Progressive (09-21).
Specialisatie: ICT

20 jun 2021 19:29

Vandaag een bericht gestuurd naar MB Nederland:
Hallo Mercedes-Benz Nederland,
Er moet me toch iets van het hart.
Jullie maken enorm veel reclame voor de nieuwe elektrische modellen, en hoe snel die achter elkaar worden gelanceerd en hoe rap die wel niet leverbaar zijn en zo.
Maar waarom worden wij, als Mercedes-Benz PHEV-kopers toch zo lang aan het lijntje gehouden met de bouw en levering van onze EQ-Power modellen? Zijn wij minder belangrijk of zo?
Eerst levering in mei, dan juni, nu juli, en dan... Het is allemaal erg dubbel. Ik begrijp het chip- en toeleveringsprobleem, en ik snap dat er sneller moet worden geëlektrificeerd. Maar waarom dan alles inzetten op 100% elektrisch? Waarom worden de onderdelen waar onze auto's op staan te wachten wél volop verwerkt in de 100% elektrische EQ-modellen?
Wij betalen ook GOED geld voor de auto, en er wordt toch hopelijk geen onderscheid gemaakt???
Kom op MB, dit merk kan en moet BETER!
Ik kreeg daarop een keurig antwoord van de klantenservice:
Goedemiddag Rob, we betreuren het enorm dat de levering van jouw Mercedes-Benz vertraagd is, maar al helemaal dat je hierbij het gevoel hebt gekregen dat jij geen prioriteit hebt voor ons! We begrijpen wel dat dat een vervelende nasmaak bij je achter heeft gelaten en willen het er daarom graag met je over hebben; Ter verbetering van de signalen die we afgeven, en zodat we je van meer toelichting kunnen voorzien om dit nare gevoel hopelijk weg te nemen. Het nummer van onze Klantenservice is 📞00800 9 777 7777. Hartelijk dank alvast, Mercedes-Benz NL
Netjes. Ik zal ze morgen eens bellen om te horen hoe of wat. Want een auto van bijna €70K is voor mij een zware inverstering, en de inruil van mijn huidige wagen begint te dringen (buiten mijn schuld natuurlijk). Ben benieuwd...
Hartelijke groet, Rob.

We doen het goed, of helemaal niet.
Sprittmonitor
Gebruikersavatar
Rainaldo
Beheerder
Berichten: 7804
Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
Mercedes-Benz: W212 E200CGI
Specialisatie: Financiële forumzaken
Locatie: Nieuwpoort - NL
Contacteer:

21 jun 2021 01:02

De 2 auto's die bij ons het langste vaststaan zijn 2 EQC's :lol:

Je wordt toch terugverwezen naar de dealer.
En van je inruilauto begrijp ik nog steeds niet waar je over praat, deze is toch reeds ingeruild voor een bedrag en dat bedrag blijft dat bedrag, dat hij later binnenkomt is risico van de dealer :stom:

Ik las vandaag voor het eerst de uitgebreidere informatie vanuit importeur en las dat ook personenwagens uitgeleverd gaan worden met de ontbrekende optie, waarbij de berijder voor akkoord moet tekenen en het daarna achteraf gemonteerd gaat worden zodra beschikbaar.
Dit geldt zowel voor de SOS noodknop (LTE module, o.a. ook online traffic info komt hiermee binnen) en de MBUX augmented reality + eventuele dashcam.
Morgen eens verder aanhoren op het werk na een week afwezigheid.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.

Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Yubatri
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2021 11:26

21 jun 2021 09:46

Ben benieuwd.... wellicht kunnen ze tijdelijk de sos knop softwarematig inprogrammeren/uitrollen in de mercedes me app? (heb overgins geen idee wat de knop dit in de praktijk doet) maar als het enkel verbinding leggen is met een centrale en je locatie doorsturen is lijkt mij dat niet onmogelijk om te facilliteren in de mercedes me app
Gebruikersavatar
Jaro
Donateur
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2021 20:32
Mercedes-Benz: H247 - GLA250e Progressive (09-21).
Specialisatie: ICT

21 jun 2021 12:40

Rainaldo schreef: 21 jun 2021 01:02 Morgen eens verder aanhoren op het werk na een week afwezigheid.
Weet je al iets meer? Ik heb inmiddels de klantenservice gesproken, en zij hebben toegezegd er achteraan te gaan.
M.b.t. de inruil: de auto wordt ouder, meer kilometers, en hoe langer het duurt hoe groter het schaderisico. Zal je net zien...
Hartelijke groet, Rob.

We doen het goed, of helemaal niet.
Sprittmonitor
Woodworker
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 jun 2021 14:29

22 jun 2021 17:50

Yubatri schreef: 21 jun 2021 09:46 Ben benieuwd.... wellicht kunnen ze tijdelijk de sos knop softwarematig inprogrammeren/uitrollen in de mercedes me app? (heb overgins geen idee wat de knop dit in de praktijk doet) maar als het enkel verbinding leggen is met een centrale en je locatie doorsturen is lijkt mij dat niet onmogelijk om te facilliteren in de mercedes me app
Ik kwam deze gisteren tegen: https://www.youtube.com/watch?v=20Jh6XfbGAU daarin geeft hij aan dat je in heel Europa, gedurende de levensduur van de auto op de knop kunt drukken als de auto je laat staan en dat er dan een Mercedes garage je hulp biedt. (soort van wegenwacht begrijp ik) Je moet dan wel altijd de auto bij een Mercedesgarage in onderhoud hebben gehad en die auto moet ook jaarlijks of iedere zoveel km een beurt hebben gekregen. Kan zijn dat ik hem net niet goed begrepen heb.
Plaats reactie