Na de GLA45 AMG van vorige week waar een gezonde dosis aan opties bij ingebouwd is, hier nog een GLC250 waar ook een ruime hoeveelheid aan opties bij ingebouwd mochten/moesten worden.
De auto zelf is al eens eerder langs geweest voor twee memory stoelen (met memory spiegels maar zonder memory stuurkolom verstelling), ambiente sfeerverlichting, een analoog klokje en een carbon fiber middenconsole paneel.
Destijds zijn de originele sierlijsten in de portieren vervangen voor sierlijsten met burmester speakerkapjes en nu zijn daar dan ook de juiste speakers achter verbouwd zodat het niet langer slechts "stickertuning" is.
De opties die deze keer extra bij deze auto ingebouwd zijn, zijn de volgende:
- elektrische stuurkolom verstelling incl. memory ondersteuning
- 313 geintegreerde zonnerollo's in de achterportieren
- 401 verwarmde, geventileerde voorstoelen
- 463 headup display
- 500A exclusive (nappa) leder
- 810 burmester sound systeem
- 851 akoestisch glas
- 866 voorbereiding voor rear entertainment
- 872 verwarmde achterbank
- 975A designo zwart/wit (nappa) leder
- U09 artico belederd dashbord en deurpanelen
Mercedes zou mercedes niet zijn als er weer eens onderdelen niet leverbaar zouden zijn en in dit geval was het kachelkanaal dat onder het headup display door moet lopen niet leverbaar. Het standaard kachelkanaal kan niet blijven zitten omdat die precies daar loopt waar het headup display komt te zitten en om toch verder te kunnen heb ik de kachelkanalen van de 205 C en de 292 EQC besteld en die laatste (die van de EQC) bleek behoorlijk goed te passen (zo goed zelfs dat je je af vraagt waarom men voor de EQC wat nieuws heeft bedacht).
greetingz,
Zoeksleutel: Steve230479
C253 GLC nu met 313 401 463 810 851 866 872 U09 en designo leer
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20509
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
- Bijlagen
-
- de auto met het originele interieur
- IMG_3061.jpg (69.76 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de auto met het originele interieur en de onverwarmde achterbank
- IMG_3064.jpg (57.11 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de auto zonder stoelventilatie
- IMG_3068.jpg (69.86 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de auto met de handmatig verstelbare stuurkolom
- IMG_3132.jpg (85.96 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de auto met het originele dashbord zonder (U09) stiknaad en zonder headup display
- IMG_3074.jpg (65.39 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de auto zonder interieur en met de nieuwe portierbekledingen
- IMG_3121.jpg (92.62 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de auto zonder interieur en met de nieuwe portierbekledingen
- IMG_3124.jpg (82.84 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de auto zonder interieur en met de nieuwe portierbekledingen
- IMG_3126.jpg (81.47 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de auto zonder stuurunit voor de achterbank verwarming
- IMG_3136.jpg (78.94 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de auto met stuurunit voor de achterbank verwarming
- IMG_3147.jpg (87.72 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de auto zonder burmester versterker
- IMG_3128.jpg (87.22 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de auto met burmester versterker
- IMG_3154.jpg (86.44 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de auto met de nog te plaatsen linker burmester bassbox
- IMG_3141.jpg (72.14 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de auto met de geplaatste linker burmester bassbox
- IMG_3142.jpg (67.64 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de auto zonder dashbord en nog met het originele kachelkanaal
- IMG_3170.jpg (84.55 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de auto zonder dashbord en nog met het originele kachelkanaal
- IMG_3172.jpg (76.76 KiB) 4473 keer bekeken
-
- enkele verschillende kachelkanalen in de hoop dat er wat passends bij zou zitten
- IMG_3177.jpg (60.05 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de auto zonder dashbord en nu met het headup display specifieke kachelkanaal (van een EQC)
- IMG_3174.jpg (76.69 KiB) 4473 keer bekeken
-
- het originele dashbord en het U09 dashbord met opening voor het headup display
- IMG_3181.jpg (61.43 KiB) 4473 keer bekeken
-
- het U09 dashbord met opening voor het headup display
- IMG_3183.jpg (70.75 KiB) 4473 keer bekeken
-
- het ingebouwde U09 dashbord met headup display
- IMG_3207.jpg (60.42 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de oude en nieuwe schakelaars tbv de assistent systemen
- IMG_3185.jpg (92.01 KiB) 4473 keer bekeken
-
- het oude en het nieuwe kombi instrument waarbij het nieuwe kombi instrument 1 extra stekker heeft voor het aansluiten van het headup display
- IMG_3215.jpg (87.24 KiB) 4473 keer bekeken
-
- het oude en het nieuwe kombi instrument waarbij het nieuwe kombi instrument 1 extra stekker heeft voor het aansluiten van het headup display
- IMG_3218.jpg (77.23 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de auto met het ingebouwde designo interieur
- IMG_3239.jpg (76.91 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de auto met het ingebouwde designo interieur (incl. elektrische stuurkolom verstelling)
- IMG_3228.jpg (63.96 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de auto met het ingebouwde designo interieur en met achterbank verwarming
- IMG_3235.jpg (51.18 KiB) 4473 keer bekeken
-
- het ingebouwde designo interieur
- IMG_3223.jpg (59.09 KiB) 4473 keer bekeken
-
- het ingebouwde designo interieur met stoelventilatie en burmester sound
- IMG_3226.jpg (72.51 KiB) 4473 keer bekeken
-
- het ingebouwde designo interieur met stoelventilatie en burmester sound
- IMG_3249.jpg (64.32 KiB) 4473 keer bekeken
-
- het ingebouwde interieur met geintegreerde zonnerollo achter, achterbankverwarming en burmester sound
- IMG_3231.jpg (51.99 KiB) 4473 keer bekeken
-
- het ingebouwde interieur met achterbankverwarming en burmester sound
- IMG_3234.jpg (61.23 KiB) 4473 keer bekeken
-
- een extra menu voor het burmester sound systeem
- IMG_3240.jpg (47.86 KiB) 4473 keer bekeken
-
- een extra menu voor het burmester sound systeem
- IMG_3243.jpg (49.79 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de nieuwe schakelaarlijst met extra headup display schakelaar
- IMG_3245.jpg (52.64 KiB) 4473 keer bekeken
-
- een extra headup display menu
- IMG_3263.jpg (51.22 KiB) 4473 keer bekeken
-
- een extra headup display menu
- IMG_3265.jpg (46.5 KiB) 4473 keer bekeken
-
- de headup display in "actie"
- IMG_3260.jpg (52.82 KiB) 4473 keer bekeken
-
- nog één keer; kaal
- IMG_3121.jpg (92.62 KiB) 4473 keer bekeken
- Borgmonster
- Berichten: 3779
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Luxe stoeltjes!
Knap staaltje werk weer!
Knap staaltje werk weer!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Flinke klus weer! Dus voor de optie 851 akoestisch glas zijn alle (zij?)ruiten vervangen? Ben benieuwd of er voor de eigenaar een merkbaar verschil is met voorheen. Ik blijf het namelijk een gekke optie vinden, heb het even opgezocht en het was op mijn GLC een extra van EUR 120. Maakt dat het een goedkope optie die een wereld van verschil maakt of is dit (ondanks het aanhouden van een dubbele voorraad van elke ruit) iets waar Mercedes 'rijk' van wordt?
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20509
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
nee...akoestisch glas klinkt als heel wat maar dat is het niet...het is niet zoals destijds bij de W211 E-klasse met infrarood waarbij al het glas rondom anders was...
greetingz,
Als ik het goed heb gevonden zijn het alleen de twee voorste zijruiten die anders zijn; 6mm ipv 5mm dik met twee lagen folie erop.
Ik heb een vraag - waarom?
Ik bedoel dit niet op een lullige manier... laat het duidelijk zijn ik heb respect voor uw werk en vakmanschap. Ik heb bij mijn vorige auto (CLS) laten kijken om cruise control met afstandsregeling te laten inbouwen. Auto was maar een paar maanden oud en had mss. 20k km. Dus economisch niet op het einde van afschrijvingen. De prijs om dit te laten plaatsen hield geen steek. Ik heb de auto binnengereden en heb een andere besteld met deze optie
Als ik zie hoe dit interieur helemaal uit elkaars gehaald stel ik gewoon de vraag of dit wel loont ?
Ik bedoel dit niet op een lullige manier... laat het duidelijk zijn ik heb respect voor uw werk en vakmanschap. Ik heb bij mijn vorige auto (CLS) laten kijken om cruise control met afstandsregeling te laten inbouwen. Auto was maar een paar maanden oud en had mss. 20k km. Dus economisch niet op het einde van afschrijvingen. De prijs om dit te laten plaatsen hield geen steek. Ik heb de auto binnengereden en heb een andere besteld met deze optie
Als ik zie hoe dit interieur helemaal uit elkaars gehaald stel ik gewoon de vraag of dit wel loont ?
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7196
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S212 200CDI - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Niet alles loont in de autowereld. En voor de ene is een kale apk al te duur en voor een ander mag het wat kosten. Dat is zo persoonlijk. Ben het wel met je eens dat dit soort werk (hoe mooi ook) puur economisch gezien niet altijd "slim" is. Maar ach, het is zeker leuk dat er mensen zijn die het er voor over hebben en mensen zijn die het op deze mooie manier kunnen maken voor je!
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20509
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
iedereen staart zich altijd helemaal blind op een auto die kaal is gebouwd van binnen - maar dat stelt op zich niet veel voor...vorige week zondag (ja - op moederdag...en daar was men thuis ook niet echt blij mee) heb ik een GLB die net zo kaal was van binnen weer opgebouwd en dan zit het hele interieur (incl. alle tapijten, portierbekledingen, dashbord & 7 zitplaatsen) er binnen 4 uur weer in...dat kaalbouwen en weer opbouwen stelt allemaal niet zo veel voor
distronic in een 218 CLS stelt overigens wel veel voor (onder andere een andere ABR rempomp, andere ESP stuurunit, andere ESP stekker en contactpins, andere remleidingen en dan de daadwerkelijke distronic nog) en was zeker niet goedkoop (deze GLC ombouw was (veel) goedkoper)
en wat is aan het einde van de rit goedkoper danwel duurder? de auto die je al hebt laten verbouwen voor een paar duizend euro zodat die weer als nieuw aandoet en je er weer een paar jaar met plezier mee verder rijdt of de auto inruilen op een andere auto waarbij er ik weet niet hoeveel duizend euro bij moet, de auto nog steeds niet volledig aan je eisen voldoet en je ook niet weet wat je precies aan (andermans mogelijke ellende) koopt?
een 2020 GLE is ook alles behalve een lonende uitgave en daarmee wordt er in een jaar meer afgeschreven dan dat er aan deze GLC in zijn totaliteit is verbouwd
en als je alles dan echt goed bekijkt dan is vrijwel geen enkele auto of ombouw aan een auto een lonende uitgave en hadden wij ons ook allemaal goed met een basis instap dacia kunnen verplaatsen - toch?
greetingz,
- Bijlagen
-
- IMG_4238 (640 x 480).jpg (83.53 KiB) 3526 keer bekeken
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 03 jul 2018 15:14
- Mercedes-Benz: E klasse / GLC
In mijn geval vond ik het zeker het geld waard,
Ik heb vorige maand een “voorraad” E klasse gekocht, met zo’n beetje alle opties.. enkel geen trekhaak en een klasse 3 alarm, daar heb ik hem niet voor laten staan en de “vergeten” opties achteraf bij MBenz.nl laten inbouwen.. volgens de dealer gaan ze zelf hier ook heen als er “iets” is vergeten door de dealer of koper, wat er allemaal uitgehaald is weet ik niet precies… maar dat dit best wat werk is dat geloof ik graag…, de andere optie was een E klasse bestellen en dan maar hopen dat ik hem dit jaar nog zou gaan krijgen…
En uiteindelijk beslist ieder zelf wat hij doet toch…
Ik heb vorige maand een “voorraad” E klasse gekocht, met zo’n beetje alle opties.. enkel geen trekhaak en een klasse 3 alarm, daar heb ik hem niet voor laten staan en de “vergeten” opties achteraf bij MBenz.nl laten inbouwen.. volgens de dealer gaan ze zelf hier ook heen als er “iets” is vergeten door de dealer of koper, wat er allemaal uitgehaald is weet ik niet precies… maar dat dit best wat werk is dat geloof ik graag…, de andere optie was een E klasse bestellen en dan maar hopen dat ik hem dit jaar nog zou gaan krijgen…
En uiteindelijk beslist ieder zelf wat hij doet toch…
Nogmaals ik wil wou niemand voor het hoofd stoten - laat dit duidelijk zijn en idd. ieder doet wat hij/zij wil. Het leek mij gewoon een gigantische operatie om zoiets in te bouwen...
Trouwens ik denk aan de hand van jou w andere post dat de motivatie achter deze aanpassingen duidelijk zijn - de volledigste auto te hebben
Trouwens ik denk aan de hand van jou w andere post dat de motivatie achter deze aanpassingen duidelijk zijn - de volledigste auto te hebben
