Hartelijk dank aan iedereen!
@jaro, de GLA250e lijkt mij inderdaad een mooie wagen.
(Wij kunnen die niet aanschaffen: geen aansluiting in de garage onder onze appartementencomplex, na ja 'complex' , complexJE beter gezegd)
Denk overigens dat heel veel flatbewoners, met een garage, met hetzelfde probleem zitten, vanwege de brandveiligheid. Maar goed, dat is iets heel anders.
Als laatste, heb je ook in de GLB gezeten, of misschien ook gereden? Wat vind je van het model?
Even afgezien dat het geen hybride is.
Mijn vrouw is relatief klein van postuur. Toen ze een tijd geleden ook eens in de showroom was en de GLC zag (zwart model) haakte ze tegelijk af. Ze had haast een trapje nodig om in te stappen en bij het uitstappen kwam ze niet bij de vloer. Nee, dat beslist niet.
Dus toen de GLB aangekondigd werd was mijn hoop daarop gevestigd.
Ik had een strakkere vormgeving verwacht...
B-klasse versus GLA
- Jaro
- Donateur
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 30 jan 2021 20:32
- Mercedes-Benz: H247 - GLA250e Progressive (09-21).
- Specialisatie: ICT
Ja, ik heb in de GLB 200 gezeten. Eerlijk gezegd maakt het qua ruimte voorin niets uit vergeleken met de GLA. De grootste winst zit achter: 7 zitplaatsen, en als je de 3e rij neerklapt (of niet hebt meebesteld) een forse laadruimte. En qua prijs goedkoper dan de GLA 250e.
Maar goed, ik wilde juist kleiner dan de RAV4 die ik nu heb. De GLB is exact even groot, maar ja, geen hybride, dus ongeschikt.
Maar goed, ik wilde juist kleiner dan de RAV4 die ik nu heb. De GLB is exact even groot, maar ja, geen hybride, dus ongeschikt.
- AndyP
- Donateur
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 05 nov 2020 13:08
- Mercedes-Benz: S205 C180 Avant Garde Obsidian Schwarz
- Locatie: Twente
Een GLA is een populairder model dan de B met een andere doelgroep die over het algemeen wat meer wil besteden aan een auto.
Daar speelt Mercedes handig op in. Voor coupe's betaal je ook altijd meer terwijl je feitelijk minder auto koopt puur naar de koets kijkende. Zo'n coupe is voor de liefhebber die het niet erg vindt dieper in de buidel te tasten. Het draait allemaal om positionering, imago en vraag en aanbod.
Ik geloof niet dat een B een mindere auto is dan een GLA. Vindt ik 'm mooier? NOPE
Check mijn S205 blog
viewtopic.php?t=108999
viewtopic.php?t=108999
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 12 jul 2015 08:06
- Mercedes-Benz: H247 GLA200 (2020), ex W205 C350e (2015), W204 C180 (2011), W204 C220CDI (2007)
Als je zonder bijvoorbeeld 360-camera, head-up display en/of adaptief onderstel kunt dan is een Business Solution Luxury of AMG een aantrekkelijk geprijsd alternatief. Zeker met pluspakket erbij en eventueel rijassistentiepakket heb je een behoorlijk complete GLA (of B). Een Business Solution uitvoering met pluspakket scheelt circa 5000-6000 euro in vergelijking met dezelfde configuratie uitgaande van het basismodel. Helaas is het nadeel dat je maar beperkt keuze hebt aan opties, dus als je een specifieke optie perse wilt hebben, dan ben je toch gebonden aan volledig op maat configureren.
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 12 jul 2015 08:06
- Mercedes-Benz: H247 GLA200 (2020), ex W205 C350e (2015), W204 C180 (2011), W204 C220CDI (2007)
Met zijn tweeën is een GLA ruim genoeg. Je kunt de bagageruimte ook nog vergroten door de achterbank naar voren te schuiven (max. 14 cm). Dan moet de rollator er helemaal makkelijk in passen.
- Jaro
- Donateur
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 30 jan 2021 20:32
- Mercedes-Benz: H247 - GLA250e Progressive (09-21).
- Specialisatie: ICT
En onderhandelen is er nauwelijks bij in de Business Solution lijn. Zit voor de dealer nauwelijks marge op. De fikse korting compenseerde het prijsverschil vrijwel geheel.