Ik zou hem toch ook niet willen hebben, volg ook zijn handelingen op YT mooi vermaak.
Maar structureel goed en veilig zijn zijn reparaties verre van.
Vrijwel alles zijn US verzekerings write offs, en dat had zo moeten blijven.
Zo herstelden ze 20 jaar geleden autos, maar de hedendaagse autos vragen om een andere aanpak.
reparatie cls
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8032
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ik denk dat als je iets tegen een weggooi maatschappij wilt doen dat je het dan over heel andere dingen moet gaan hebben...
Een verzekerings write off van een voertuig is exact wat het is: reparatie is te duur om nog op enige wijze verantwoord te kunnen zijn.
De beste man kan best plaatwerken, maar de vraag is of jij zo'n auto gaat kopen als je weet dat dit er mee gebeurt is, je zegt nu misschien van wel maar je weet nog niet wat de prijs zal zijn, en ik denk niet dat ook jij hier nog een volle prijs voor wilt betalen, maar het werk wat er in zit zal men toch ook betaald willen zien (en dus stimuleert dat geen vermelding)
Het ding had wat dat aangaat beter in onderdelen verkocht kunnen worden, dat blijft er een hoopje staal en plastic over wat gewoon gerecycled kan worden, de kwalificatie wegwerpmaatschappij gaat (juist) in zo'n geval helemaal niet op...
Laatst gewijzigd door Marco op 02 jan 2021 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
- Minne
- Donateur
- Berichten: 1585
- Lid geworden op: 28 aug 2019 09:07
- Mercedes-Benz: 124.090, 123.183, 203.003
- Locatie: Oost-Groningen
Uiteraard, je kunt een auto perfect bijna tot in te puntjes recyclen. Maar als je echt kritisch naar co2 reductie blablabla kijkt is het repareren op deze manier wel het beste. Het is natuurlijk voornamelijk mankracht wat er in gestoken wordt (en een een potje verf). De boel recyclen naar eenzelfde wagen kost veel meer energie.
.... en vervolgens 1 op 5 rijden met een CLS63
.... en vervolgens 1 op 5 rijden met een CLS63
W203,S124,S123 Ex:W123,W126,W126,W201,W124,W108,S211,T1,W140,S210,O309,W124,S211
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Tja, zo kun je overal wel een punt aan l#llenMinne schreef: ↑03 jan 2021 00:26 Uiteraard, je kunt een auto perfect bijna tot in te puntjes recyclen. Maar als je echt kritisch naar co2 reductie blablabla kijkt is het repareren op deze manier wel het beste. Het is natuurlijk voornamelijk mankracht wat er in gestoken wordt (en een een potje verf). De boel recyclen naar eenzelfde wagen kost veel meer energie.
.... en vervolgens 1 op 5 rijden met een CLS63
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
Nee, maar bijv. in een langsdrager een luikje zagen , dat op de werkbank rechttimmeren/uitdeuken en er vervolgens terug inlassen is geen correcte reparatie. (In Jip en Janneke taal, die aangebrachte lassen veranderen hierdoor o.a. de manier van kreukelen) Dit zijn de dingen die Arthur bijv. doet. Hij houdt zich aan geen enkel voorschrift van de fabrikant, repareert met gebruikte lasdelen en slijpt en last in delen en op plekken waar op deze wijze niet gewerkt mag worden. Hij lapt niet alleen de toegestane reparatiemethodes van de fabrikant aan zijn laars maar ook bijv. de alternatieve reparatievoorschriften van Thatcham.
Cosmetisch zal het er best goed uitzien, maar qua onderhuidse veiligheid das wat anders.
Een fabrikant heeft zich aan talloze veiligheids voorschriften te conformeren bij het ontwerpen en produceren van nieuwe autos en de onderdelen. En tijdens een reparatie morgen we al deze voorschriften laten varen omdat dit zo’n “vakman” is en de auto er ‘ als nieuw’ weer uitziet.
In Nederland zijn een tijdje geleden ook een ruim 100 auto’s, die in eerste instantie door de RDW goedgekeurd waren bij de importkeuring, teruggeroepen.(ingevoerd vis eenzelfde route door eenzelfde bedrijf) Die bleken onderhuids ook niet helemaal in orde te zijn, (slecht hersteld ) waardoor
deze kentekens alsnog in werden getrokken. Uiteindelijk hebben ze niet allemaal meer hun kenteken teruggekregen omdat er o.a. Met röntgenfoto’s ’door de lak’ werd gekeken.
Even terugkomend op de CLS, ik zou er mijn vrouw en kind niet mee laten rijden om eerlijk te zijn, hoe mooi hij ook lijkt te zijn geworden, maar als een ander daar anders over denk moeten ze natuurlijk zelf weten.
Hij zal ook wel weer worden verkocht ergens zonder dat deze historie erbij word vermeld, imams anders probleem zal het wel worden.
Gelukkig zijn de VIN nummers van deze US write offs vrij gemakkelijk terug te vinden op het net. Hierdoor is de schadehistorie vrij simpel te achterhalen.
Hij staat inderdaad vast op een paar lasnaadklemmen. Maar dan houdt het op, richten en passen doet meneer op het oog, met een speermaat, een laserlamp en een rolmaat.georgeske schreef: ↑02 jan 2021 19:37 Dat is iemand die nog weet wat plaatbewerking is, hij had net zo als waarschijnlijk veel carrosseriebedrijven alles kunnen plamuren en geen tin gebruiken. Vroeger had je plaatslagers, tegenwoordig plamuurders. En de auto staat trouwens ook op een richtbank, en veel materiaal zoals hij heeft zal je ook op weinig plaatsen tegenkomen. En moesten meer " specialisten" werken zoals deze man, dan zou er niet zo een mentaliteit zijn van, " we gooien alles weg en kopen nieuw" wat misschien aan de torenhoge auto prijzen iets zou doen. Respect voor wat de man doet.
Groetjes, Georges.
Als je gaat werken met een richtbank en of meetsysteem en je wil het goed herstellen, moet je ook de mallen gebruiken die daarbij horen.
Dan pas kun je zeggen of de auto binnen de toleranties van de fabrikant staat.
Nu meet hij links en rechts met de rol en speermaat om te kijken of hij symmetrisch is (niet elke auto is 100% symmetrisch) en met de laser of de auto recht is.
Wie zegt dat bijv. een langsdrager niet affabriek scheef is gemonteerd of een bepaalde curve heeft. Dat weet je pas als je alle punten van die langsdrager controleert.