Mijn auto is gekocht en onderhouden door MBDB Alphen aan den Rijn.
Nu kregen wij een brief dat deze vestiging gaat sluiten. Uitwijken naar de andere vestigingen Den Haag / Naaldwijk / leiden gaat een aardige rit worden voor onderhoud.
Hoe zit het met coulance als ik naar een andere dealer ga? Uiteindelijk is de auto daar niet gekocht en niet onderhouden. Nu ga ik gemakshalve van uit dat een s205, vier jaar oud en net 50k op de teller nog niet veel problemen zal krijgen maar toch..
Eventueel eigen ervaringen met dealers zijn welkom.
Woonplaats is omstreek Gouda..
Sluiting Dealer
-
- Donateur
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
- Mercedes-Benz: W204 250 CDI
- Locatie: Utrecht
Misschien is deze nog dichterbij https://www.mb.vanmossel.nl/over-ons/ve ... ssel-gouda
Van Mossel zit heel dichtbij.. heeft er iemand ervaring met deze dealer?EricBenz schreef: ↑07 okt 2020 18:22 Misschien is deze nog dichterbij https://www.mb.vanmossel.nl/over-ons/ve ... ssel-gouda
Hoe zit het qua coulance en bereidwilligheid? Misschien kan een dealer medewerker hier enigszins iets over kwijt
- Poppel180
- Forum Held
- Berichten: 3198
- Lid geworden op: 27 jun 2016 12:49
- Mercedes-Benz: 2014 X218 CLS 400 Shooting Brake, 2010 Mini Cooper, ex: 2005 S203 200CDI
- Locatie: Zuidplas
inmiddels 2x voor onderhoud en 1x voor reparatie geweest in Gouda , medewerkers van de service vond ik heel netjes (afspraak, info en toelichting ed)Krissc schreef: ↑07 okt 2020 18:44Van Mossel zit heel dichtbij.. alleen zon nare ervaring gehad met een (arrogante) verkoper daar.. eerste indruk helemaal verkeerd. Iemand ervaring bij deze dealer?EricBenz schreef: ↑07 okt 2020 18:22 Misschien is deze nog dichterbij https://www.mb.vanmossel.nl/over-ons/ve ... ssel-gouda
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Coulance wordt normaal aangevraagd bij MB in Duitsland volgens mij. Het oordeel daarvan zou in theorie bij iedere aangevraagde plek gelijk moeten zijn. Er zijn hele voklstammen die een auto niet laten onderhouden bij de dealer waar deze ook daadwerkelijk aangekocht is. Dat lijkt me geen probleem.
Als je een specialist zou overwegen: Het Ambacht in Moordrecht hoor ik goede verhalen over, oud Victoria monteurs zijn dat geloof ik.
https://www.autobedrijfhetambacht.nl/
Is hier eerder op het forum ook al eens getipt geloof ik.
https://www.autobedrijfhetambacht.nl/
Is hier eerder op het forum ook al eens getipt geloof ik.
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
- benzfreak
- Berichten: 2720
- Lid geworden op: 21 feb 2009 21:27
- Mercedes-Benz: W906 219CDI
- Specialisatie: Banden (Vredestein)
- Locatie: Tukkerland
Dealer ken ik niet maar de occasion afdelingen van van Mossel zijn nou niet echt betrouwbaar.Krissc schreef: ↑07 okt 2020 18:44Van Mossel zit heel dichtbij.. heeft er iemand ervaring met deze dealer?EricBenz schreef: ↑07 okt 2020 18:22 Misschien is deze nog dichterbij https://www.mb.vanmossel.nl/over-ons/ve ... ssel-gouda
Hoe zit het qua coulance en bereidwilligheid? Misschien kan een dealer medewerker hier enigszins iets over kwijt
Afspraken half uitvoeren en zeer slecht in de afwikkeling!
Groet Benzfreak
Van Mossel Gouda komt mijn auto vandaan, ik kan alleen maar tevreden zijn met nakomen afspraken. Vrij snel na aflevering probleempje met de auto, dit is op locatie opgelost. Enigste wat ik kan opmerken als minder is dat bereikbaarheid beter kan, terugbellen is blijkbaar wel lastig.
-
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Ben met de S212 ook voor onderhoud bij van Mossel gouda. Niets mismee, wel wat zakelijker dan toen het nog Rogam was maar verder niets mis mee. Minpunten zijn geen gratis leenauto meer bij onderhoud en in verhouding wat meer opdringerig met preventief onderhoud maar goed het is je eigen keuze hoe ver je daarin meegaat. Als je duidelijk aangeeft dat je sommige dingen (nog) niet wil laten doen dringt men verder niet aan. Telefonisch contact is inderdaad moeizaam. Van Mossel is een multimerk auto concern en je komt altijd eerst bij een soort telefooncentrale uit die je doorverbindt.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Van Mossel belt mij altijd een paar weken na onderhoud of alles naar wens verlopen is, heb je op- of aanmerkingen dan wordt gevraagd of de vestigingsmanager je terug mag bellen, ook een leenauto is gratis, wel afleveren met volle tank.
Dit natuurlijk wel onder de voorwaarde dat je niet zeurt over de rekening.
Dit natuurlijk wel onder de voorwaarde dat je niet zeurt over de rekening.
After all is said & done, a lot more is said, than done.
-
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 15 jan 2014 15:39
- Mercedes-Benz: 2017 S213 E250 Premium Plus.
Hmm, er wordt dus kennelijk met 2 maten gemeten, goed om te weten, ik ben er al 7 jaar vaste klant en doe ook niet moeilijk over de rekening.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Bij van Mossel wilde ik mijn eerste Mercedes kopen. Helaas arrogant geholpen en bod voor de oude auto ver onder de dagwaarde. Een andere auto uiteindelijk gekocht in Alphen
Mede door deze ervaring heb ik mijn twijfels over van Mossel, ondanks ze bij mij om de hoek zitten. Hoe belangrijk een eerste indruk kan zijn!
Hoe denken we verder over Mercedes specialisten?
Hebben deze qua gebruik van onderdelen etc dezelfde standaard als dealers?
In Krimpen aan de IJssel een specialist gevonden
http://autospecialist-edwin.nl/
Paar reviews en goed beoordeeld (of ze objectief weet ik niet). Iemand bekend met deze zaak?
Mede door deze ervaring heb ik mijn twijfels over van Mossel, ondanks ze bij mij om de hoek zitten. Hoe belangrijk een eerste indruk kan zijn!
Hoe denken we verder over Mercedes specialisten?
Hebben deze qua gebruik van onderdelen etc dezelfde standaard als dealers?
In Krimpen aan de IJssel een specialist gevonden
http://autospecialist-edwin.nl/
Paar reviews en goed beoordeeld (of ze objectief weet ik niet). Iemand bekend met deze zaak?