MBUX Online Muziek: alleen Tidal of kan Spotify ook?

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
PhCl
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 mei 2020 10:49
Mercedes-Benz: EQC

13 sep 2020 21:08

Hoi Iedereen,

Uit nieuwsgierigheid heb ik een (naar mijn mening veel te dure) databundel aangeschaft om de werking van de Online Muziek (MBUX) uit te proberen. Hiervoor moet er blijkbaar een Tidal account aangemaakt worden, maar zijn er nog andere mogelijkheden, weet iemand dit?

Ik moet wel toegeven, het geluidsverschil tussen wat er online binnenkomt, vergeleken met bluetooth of Android auto is dag en nacht. Ik heb de vergelijking gemaakt door hetzelfde nummer te spelen, met de Tidal app, via Bluetooth of Android auto versus online. Wat een verschil in geluidskwalliteit, diepe base, goed mid en hoog, een veel groter bereik en diepte, het Burmester® surround sound system komt hiermee echt tot zijn recht! Maar, ik vind de app van Tidal wat minder dan Spotify.

Dus is de vraag, kan Spotify gebruikt worden als streamingservice of is dit exclusief Tidal? En indien Spotify zou kunnen, heeft iemand dat al geconfigureerd en biedt dat dan een vergelijkbaar geluidskwalliteit? TIDAL Online is echt wel indrukwekkend, het moet niet onderdoen voor een CD.
DavyNicola
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 sep 2018 22:36
Mercedes-Benz: A220 2019

20 sep 2020 00:04

Mercedes heeft een deal met Tidal. Spotify is enkel mogelijk via carplay.
Mercedes A 220 (2019)
Mercedes SLK200 kompressor (2009)
Verwijderd29317
Berichten: 410
Lid geworden op: 14 jul 2013 19:17

20 sep 2020 12:33

Spotify luister ik via de Bluetooth functie via media.
Gewoon een Playlist aanmaken en luisteren maar. Enkel vooruit en achteruit door de nummers stappen.
Zou je meer willen dan is carplay of Android auto nodig.
Plaats reactie