Goedemorgen,
De C350e van mevrouw Headhunter is na 5 jaar bijna uit de lease. Dus het wordt tijd voor iets anders.
We zijn inmiddels verhuisd naar een groter huis én mevrouw Headhunter heeft nu een eigen zaak. Een management buyout 5 dagen voor het uitbreken van de corona crisis maar dat terzijde.
We kijken voor zoveel mogelijk auto (drie kinderen 11,12 en 15) voor zo min mogelijk geld (bijtelling etc).
Ook geen looptijd van 5 jaar ivm nieuwe zaak.
De keuze is nu tussen Tesla S uit 2018 met 4% bijtelling of een japanse G klasse uit begin 2005.
Die Tesla vind ik niks maar is wel duidelijk qua kosten.
De vraag is nu op een Mercedesforum of een G500 rare dingen heeft of dat ik speciaal op dingen moet letten. We willen as donderdag ff stukje rijden en ik wil ff weten waar ik op moet letten en wat te vragen.
Radio weet ik bijvoorbeeld.
G-klasse als opvolger van C350e?
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Wat voor mij het vreemdste was aan de G was dat het een enorm hok is/lijkt van buiten, maar achterin heb je 'beenruimte' wat zelfs Ryan Air gewaagd zou vinden. Ik heb een paar keer tijdens meetings in een exemplaar gezeten, maar het was echt niet comfortabel. Zou ik dus zeker even op letten.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
W164 M Klasse? vanaf 2005 gemaakt dus een 15-plusser nu? De eerste 15-plusser zullen wel weer bespottelijk duur zijn net zoals bij de W211 een jaar of 2-3 geleden.
Of een V ? Vanaf 2003 is er de W639 als je naast je kinderen ook nog 2 Sint Bernhards, 4 mountainbikes en een jacuzzi meeneemt op vakantie
Of een V ? Vanaf 2003 is er de W639 als je naast je kinderen ook nog 2 Sint Bernhards, 4 mountainbikes en een jacuzzi meeneemt op vakantie
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Qua zitten of rijden bedoel je.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Klein achterin inderdaad. Voor jonge pubers geen pretje, dus om te proberen moet je ze zeker alledrie meenemen.
Met uitlaten opzij (was wel een G63...) heeft die wel een heerlijk geluid waar zelfs HD rijders ontzag voor hebben , is mijn ervaring. Misschien valt er iets te tunen/andere uitlaat eronder?
Comfort is er niet. Lawaaierig is ‘ie ook. Geen waardige tegenstander voor een Tesla model S. Beetje appels en peren. Maar een G is wél emotie!
Met uitlaten opzij (was wel een G63...) heeft die wel een heerlijk geluid waar zelfs HD rijders ontzag voor hebben , is mijn ervaring. Misschien valt er iets te tunen/andere uitlaat eronder?
Comfort is er niet. Lawaaierig is ‘ie ook. Geen waardige tegenstander voor een Tesla model S. Beetje appels en peren. Maar een G is wél emotie!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Is een R niks als het (op de zaak zetten) wat mag kosten Heb je achterin naar believen twee, drie of 4 fateuils...
Ik heb wel ns in zo’n G meegereden maar dat is echt een hok voor als je veel moet sleuren of off-road rijden.
Als daily qua onderstel te spartaans als je het mij vraagt.
Als diesel lawaaierig en stapt nog lastig in en uit ook.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/merce ... c=listPage
Ik heb wel ns in zo’n G meegereden maar dat is echt een hok voor als je veel moet sleuren of off-road rijden.
Als daily qua onderstel te spartaans als je het mij vraagt.
Als diesel lawaaierig en stapt nog lastig in en uit ook.
https://www.autoscout24.nl/aanbod/merce ... c=listPage
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
R-Klasse zou ik ook eerder naar kijken dan (of een GL maar dat is weer meer SUV), als het extreme off-road niet zo nodig is. R-Klasses zijn er ook met 6 zitplaatsen geweest (denk wel iets zeldzamer dan een 5-zitter) en in 2 wielbases. En de oudere G-Klasse is inderdaad echt in eerste plaats een offroader en dat merk je gewoon duidelijk aan rij- en stuurgedrag. Duidelijk genoeg dat dit in reviews van de G toch wel een vaak terugkomend punt was. Daar zouden ze pas met de nieuwste G echt stappen hebben gemaakt.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ik zou de G gewoon proberen maar denk dat je snel afhaakt.
Voorin zit je met je neus tegen de voorruit en niet bepaald ruim (ik ben slechts 1.75) en achterin zit ook niet geweldig. Een nieuwe G daarin tegen een stuk beter.
Zou eens kijken bij een GL/R
Voorin zit je met je neus tegen de voorruit en niet bepaald ruim (ik ben slechts 1.75) en achterin zit ook niet geweldig. Een nieuwe G daarin tegen een stuk beter.
Zou eens kijken bij een GL/R
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Het oude model G klasse is echt totaal achterhaald qua comfort, ruimte en veiligheid (kinderen?). Ik zou veiligheid wat zwaarder laten wegen in je aankoop overweging. De moderne auto's zijn op veel vlakken waardeloos, maar qua veiligheid zijn er wel enorme stappen gemaakt. Zucht, doe dan toch die Tesla maar...
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Hangt een en ander niet ook af van de eerste (of überhaupt welke) indruk mw Headhunter wil wekken bij haar klanten?
Ik vind zo'n G best mooi en een Tesla ook, maar voor beide geldt: vooral niet dichtbij kijken.
gr J
Ik vind zo'n G best mooi en een Tesla ook, maar voor beide geldt: vooral niet dichtbij kijken.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20708
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
een G - in noG Geen 100 jaar
zelf zit ik altijd zo ver mogelijk naar achteren en naar onderen en dan kraakt de stoel over de B-stijl bekleding (want dat raakt elkaar daar), zit ik nog steeds te krap achter het stuur (bij slechts 1.88m) en kan er al vrijwel niemand meer achter zitten...en dan heb ik het nog niet eens over het (ontbreken van) rijcomfort - of over het o-zo-graag roesten van die dingen - of over het irritant naar voren schuiven van de rechter stoel als je daar zit en de bestuurder remt terwijl je knie niet anders kan dan tegen de stoelverstelschakelaar aan liggen
ik heb veel in diverse G-klasses gereden en de enige 2x dat ik vond dat die auto tot zijn recht kwam was tijdens een dagje zandpaden en gravelwegen rijden door death-valley (en dan zwijg ik over hoe veel stof er dan in 1 dag door alle kieren en naden de auto in komt) en in rush-hour verkeer op de 10+ banen brede autobaan door los angeles (dan kun je met zo'n G best veel asfalt afdwingen)
het is niets en het blijft niets (en dat geld ook voor de huidige G)
greetingz,
zelf zit ik altijd zo ver mogelijk naar achteren en naar onderen en dan kraakt de stoel over de B-stijl bekleding (want dat raakt elkaar daar), zit ik nog steeds te krap achter het stuur (bij slechts 1.88m) en kan er al vrijwel niemand meer achter zitten...en dan heb ik het nog niet eens over het (ontbreken van) rijcomfort - of over het o-zo-graag roesten van die dingen - of over het irritant naar voren schuiven van de rechter stoel als je daar zit en de bestuurder remt terwijl je knie niet anders kan dan tegen de stoelverstelschakelaar aan liggen
ik heb veel in diverse G-klasses gereden en de enige 2x dat ik vond dat die auto tot zijn recht kwam was tijdens een dagje zandpaden en gravelwegen rijden door death-valley (en dan zwijg ik over hoe veel stof er dan in 1 dag door alle kieren en naden de auto in komt) en in rush-hour verkeer op de 10+ banen brede autobaan door los angeles (dan kun je met zo'n G best veel asfalt afdwingen)
het is niets en het blijft niets (en dat geld ook voor de huidige G)
greetingz,
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
We gaan as donderdag -met zijn vijven- een ritje maken in een G.
Het is trouwens een v8 benzinemotor. Ondanks alle nadelen blijken ze toch redelijk waardevast te blijven vanaf een bepaalde leeftijd. Er is wel (een bepaald soort) publiek voor.
Tja en die eerste indruk.....
Ik heb hier gasten gehad om te klussen met een 700pk pickup!
Het is trouwens een v8 benzinemotor. Ondanks alle nadelen blijken ze toch redelijk waardevast te blijven vanaf een bepaalde leeftijd. Er is wel (een bepaald soort) publiek voor.
Tja en die eerste indruk.....
Ik heb hier gasten gehad om te klussen met een 700pk pickup!
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Kijk dat is duidelijk.MBenzNL schreef: ↑18 aug 2020 13:26 een G - in noG Geen 100 jaar
zelf zit ik altijd zo ver mogelijk naar achteren en naar onderen en dan kraakt de stoel over de B-stijl bekleding (want dat raakt elkaar daar), zit ik nog steeds te krap achter het stuur (bij slechts 1.88m) en kan er al vrijwel niemand meer achter zitten...en dan heb ik het nog niet eens over het (ontbreken van) rijcomfort - of over het o-zo-graag roesten van die dingen - of over het irritant naar voren schuiven van de rechter stoel als je daar zit en de bestuurder remt terwijl je knie niet anders kan dan tegen de stoelverstelschakelaar aan liggen
ik heb veel in diverse G-klasses gereden en de enige 2x dat ik vond dat die auto tot zijn recht kwam was tijdens een dagje zandpaden en gravelwegen rijden door death-valley (en dan zwijg ik over hoe veel stof er dan in 1 dag door alle kieren en naden de auto in komt) en in rush-hour verkeer op de 10+ banen brede autobaan door los angeles (dan kun je met zo'n G best veel asfalt afdwingen)
het is niets en het blijft niets (en dat geld ook voor de huidige G)
greetingz,
We hebben één voordeel en dat is dat mevrouw Headhunter formaat Wesley Sneijder is, achter haar in vrijwel elke auto kan je gewoon je benen strekken vanaf de achterbank.
Hoe zit het motorisch? Een v8 met zo weinig pk zou weinig te lijden moeten hebben lijkt me?