Dieseltje erbij W205/212/213?
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Thx voor de ervaringen!
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
Ho ho wel chippie erin na 175pk en roetfilterleeg loopt makkelijk 1op21 genoeg foto’s nog van
Bezit, S203 270cdi/Dodge W200 5.9CUMMINS 1976
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
ex, W201 2.0 1988 /S124 320te 1992/ W123 300DTusa 1983/W639 3.0V6 2011/W115 200D aut 1974/ S211 220CDI 2006/S124 300tdt 1994/W211 200cdi/S124 250TD/W220 320cdi/S124om606T/w639 2.2
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Kom inmiddels een beetje terecht bij de W/S212 pre-MOPF. Liever een sedan maar in Duitsland is het aanbod daarvan nogal beperkt. Hebben we straks twee achterlijk grote hokken op de oprit staan
Een E250 CDI combi gezien met ruim 330.000km op de teller, mooie optielijst voor zover ik er iets van begrijp. Prijs van € 8.500 lijkt me niet gek. Een paar vragen van iemand voor wie de autotechniek in 1998 wel zo'n beetje klaar was (ofwel er geen ruk van begrijpt):
- kan ik met deze wagen mijn telefoon koppelen via bluetooth en dan handsfree bellen of moeten er dan weer allerlei adapters in?
- kan er DAB+ in en wat zou dat kosten?
- hoeveel liter is die brandstoftank met grotere inhoud?
- hoe zijn de ervaringen met deze combinatie van motor en bak en zo'n kilometerstand?
- welke zaken moeten onderhand wel vervangen zijn (luchtbalgen/DPF/etc.)?
- heeft deze wagen een verbinding met internet (wil ik niet)?
- heeft deze wagen zo'n keyless sleutel die iedere dief met een apparaatje kan verlengen (wil ik ook niet)?
Alle tips welkom!
Een E250 CDI combi gezien met ruim 330.000km op de teller, mooie optielijst voor zover ik er iets van begrijp. Prijs van € 8.500 lijkt me niet gek. Een paar vragen van iemand voor wie de autotechniek in 1998 wel zo'n beetje klaar was (ofwel er geen ruk van begrijpt):
- kan ik met deze wagen mijn telefoon koppelen via bluetooth en dan handsfree bellen of moeten er dan weer allerlei adapters in?
- kan er DAB+ in en wat zou dat kosten?
- hoeveel liter is die brandstoftank met grotere inhoud?
- hoe zijn de ervaringen met deze combinatie van motor en bak en zo'n kilometerstand?
- welke zaken moeten onderhand wel vervangen zijn (luchtbalgen/DPF/etc.)?
- heeft deze wagen een verbinding met internet (wil ik niet)?
- heeft deze wagen zo'n keyless sleutel die iedere dief met een apparaatje kan verlengen (wil ik ook niet)?
Alle tips welkom!
Code: Selecteer alles
052 AEJ 11/2
088 STEUERCODE NTG 4.5
108 STEUERCODE VERTRIEB
1U2 SCHNEEGITTER
200A LEDER
201A LEDER - SCHWARZ / ANTHRAZIT
202B BEDIENUNGSANLEITUNG U.WARTUNGSHEFT-DEUTSCH
229L DEUTSCHLAND
230 PARKFUEHRUNG
233 ABSTANDSREGELTEMPOMAT PLUS (DISTRONIC PLUS)
237 AKTIVER TOTWINKEL-ASSISTENT
238 AKTIVER SPURHALTE-ASSISTENT (FAP)
23P FAHRPAKET
240 LED-TAGFAHRLICHT
249 INNEN- UND AUSSENSPIEGEL AUTOMAT. ABBLENDBAR
255B MB-MOBILO MIT DSB UND GGD
260 TYPKENNZEICHEN AUF HECKDECKEL - WEGFALL
260B AIRBAGSCHILD - DEUTSCH/ENGLISCH
279 FAHRSTUFENWAHL ELEKTRONISCH
287 DURCHLADEMOEGLICHKEIT
291 BECKEN-AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNIEBAG
298 SIDEBAGS IM FOND MIT GURTKRAFTBEGRENZER
2U1 KUEHLERJALOUSIE
2XXL BUNDESREPUBLIK DEUTSCHLAND
302B SPRACHE HEADUNIT - DEUTSCH
309 CUPHOLDER
332B SPRACHE KOMBIINSTRUMENT/ HU - DEUTSCH
386 VORRUESTG.MOBILTELEFON M.UNIVERS.-SCHNITTST.(MTUS)
3P2 PREISNACHLASS MENGENRABATT-KUNDEN
409 MULTIKONTURSITZ VORN LINKS U.RECHTS
413 PANORAMA-SCHIEBEDACH/-GLASDACH
427 GETRIEBE AUTOMATISCH 7-GANG
428 LENKRADSCHALTTASTEN / LENKRADSCHALTPADDEL-LACKIERT
474 DIESELPARTIKELFILTER
477 REIFENDRUCKVERLUSTWARNER
485 KOMFORTFAHRWERK
512 COMAND APS MIT DVD-WECHSLER
518 UNIVERSELLE KOMMUNIKATIONSSCHNITTSTELLE (UCI)
580 KLIMAANLAGE
58U DACHINNENVERKLEIDUNG STOFF GRAU
600 SCHEINWERFER - REINIGUNGSANLAGE
608 AUTOMATISCHE FERNLICHTSCHALTUNG (IHC)
619 ABBIEGELICHT
622 SCHEINWERFER MIT ILS RECHTSVERKEHR
736 ZIERELEMENTE - HOLZ ESCHE SCHWARZ
792U PALLADIUMSILBER - METALLICLACK
802 AEJ 11/1
810 SOUNDSYSTEM
81P COMAND MIT NAVIGATIONSUPDATE
873 SITZHEIZUNG FAHRERSITZ LINKS UND RECHTS
875 SCHEIBENWASCHANLAGE BEHEIZT
915 KRAFTSTOFFBEHAELTER MIT GROESSEREM INHALT
928 ABGASREINIGUNG MIT EURO 5 TECHNIK
954 AUSSTATTUNGSPAKET AVANTGARDE
967 COC-PAPIER EURO5 TECH. MIT ZULASS.BESCHEIN. TEIL 2
A20 DIREKTSTART
A21 SHIFT BY WIRE
A24 GELENKFLANSCH 4-ARM 120
A35 SOFTWARE 1
A62 FE-WANDLERGEH. 19
A66 FE-WANDLER 19MM
A86 T-SCHALTPLATTE MIT VGS 3
A89 REIBUNGSREDUZIERT
B03 DIREKTSTART / ECO START-STOP-FUNKTION
B09 KAELTEMITTELVERDICHTER MIT MAGNETKUPPLUNG
F212 BAUREIHE 212
FS KOMBI - WAGEN
G908 GETRIEBECODE AUSFUEHRUNG 08
GA GETRIEBE AUTOMATISCH
HA HINTERACHSE
J1A NAG2 MIT OPTIMIERTEM DSM
J82 VOLLASTENTLUEFTUNG OM668
K10 SOFTWARESTEUERUNG FUER STATISCHES KURVENLICHT
K11 ADAPTIVES BREMSLICHT BLINKEND
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L LINKS-LENKUNG
M014 MOTOR LEISTUNGSGESTEIGERT
M22 HUBRAUM 2,2 LITER
M651 R4-DIESELMOTOR M651
P01 FLOTTENPAKET "PLUS"
P35 LICHT-PAKET
R01 SOMMERREIFEN
R48 LM-RAD 5 DOPPELSPEICHEN DESIGN 17" RUNDUM
U01 FONDGURTSTATUSANZEIGE
U12 FUSSMATTEN -VELOURS
U18 AUTOMATISCHE KINDERSITZERKENNUNG (AKSE)
U41 KRAFTSTOFF - WASSERABSCHEIDER UND SCHMIERPAKET
U60 FUSSGAENGERSCHUTZ - AKTIVE MOTORHAUBE
U72 DVD-PLAYER MIT REGIONAL-CODE 2 EUROPA,JAPAN
V73 SPEED- + LOADINDEX 99Y XL
VL VORDERACHSHAELFTE LINKS
VR VORDERACHSHAELFTE RECHTS
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
- kan ik met deze wagen mijn telefoon koppelen via bluetooth en dan handsfree bellen of moeten er dan weer allerlei adapters in?
Moet volgens mij wel kunnen, ik kan dat in mijn CLS namelijk ook, heeft dezelfde COMAND generatie en geen bijzondere vermelding voor telefoonconnectiviteit.
- kan er DAB+ in en wat zou dat kosten?
Even MBenzNL vragen, aangezien je het VIN nummer blijkbaar hebt kan hij dat redelijk nauwkeurig aangeven
- hoeveel liter is die brandstoftank met grotere inhoud?
Grotere tank is 80 liter.
- hoe zijn de ervaringen met deze combinatie van motor en bak en zo'n kilometerstand?
Geen idee qua betrouwbaarheid, maar de 250 CDI lijkt me wel de fijnste viercilinder met 204 pk en 500 Nm. Lijkt mij voldoende voor zo'n grote auto.
- welke zaken moeten onderhand wel vervangen zijn (luchtbalgen/DPF/etc.)?
Geen idee, dat hangt af van hoe ermee gereden is. Misschien een aankoopkeuring laten doen en vragen of ze bijvoorbeeld goed naar de balgen kunnen kijken of er niet al ergens bijv. scheurtjes ontstaan of zo.
- heeft deze wagen een verbinding met internet (wil ik niet)?
Ik denk het niet want ik zie geen COMAND Online in de optielijst staan, alleen COMAND APS.
- heeft deze wagen zo'n keyless sleutel die ieder dief met een apparaatje kan verlengen (wil ik ook niet)?
Ik zie geen Keyless Go op de optielijst dus nee. Zo'n sleutel zou je overigens in een metalen doos of koekblik of zo kunnen bewaren. Dat houdt het signaal tegen (heb het getest, werkt goed).
Moet volgens mij wel kunnen, ik kan dat in mijn CLS namelijk ook, heeft dezelfde COMAND generatie en geen bijzondere vermelding voor telefoonconnectiviteit.
- kan er DAB+ in en wat zou dat kosten?
Even MBenzNL vragen, aangezien je het VIN nummer blijkbaar hebt kan hij dat redelijk nauwkeurig aangeven
- hoeveel liter is die brandstoftank met grotere inhoud?
Grotere tank is 80 liter.
- hoe zijn de ervaringen met deze combinatie van motor en bak en zo'n kilometerstand?
Geen idee qua betrouwbaarheid, maar de 250 CDI lijkt me wel de fijnste viercilinder met 204 pk en 500 Nm. Lijkt mij voldoende voor zo'n grote auto.
- welke zaken moeten onderhand wel vervangen zijn (luchtbalgen/DPF/etc.)?
Geen idee, dat hangt af van hoe ermee gereden is. Misschien een aankoopkeuring laten doen en vragen of ze bijvoorbeeld goed naar de balgen kunnen kijken of er niet al ergens bijv. scheurtjes ontstaan of zo.
- heeft deze wagen een verbinding met internet (wil ik niet)?
Ik denk het niet want ik zie geen COMAND Online in de optielijst staan, alleen COMAND APS.
- heeft deze wagen zo'n keyless sleutel die ieder dief met een apparaatje kan verlengen (wil ik ook niet)?
Ik zie geen Keyless Go op de optielijst dus nee. Zo'n sleutel zou je overigens in een metalen doos of koekblik of zo kunnen bewaren. Dat houdt het signaal tegen (heb het getest, werkt goed).
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Thanks Helmy, dat zijn snelle en duidelijke antwoorden.
DAB+ is geen must maar ik ben er wel aan gewend geraakt. Een aankoopkeuring is sowieso een voorwaarde.
En een Fiat Panda erbij kopen om de sleutel in te bewaren is natuurlijk geen optie...
DAB+ is geen must maar ik ben er wel aan gewend geraakt. Een aankoopkeuring is sowieso een voorwaarde.
En een Fiat Panda erbij kopen om de sleutel in te bewaren is natuurlijk geen optie...
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Arjen
- Moderator
- Berichten: 8146
- Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
- Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
- Locatie: Rotterdam
Mooie auto zeg, op basis van de optielijst!
De Comand NTG4.5 heb ik ook in mijn GLK; die heeft in theorie internet (maar alleen als je daar een speciale app voor op je telefoon zet), en volgens mij heeft Daimler op die generatie onlangs het internet er zelfs afgehaald.
Hoe dan ook, ik heb het in de eerste paar weken geprobeerd om het roemruchte www op te gaan via de Comand, maar zelfs àls het je lukt dan is de bitrate dusdanig laag dat je dit niet voor je lol gaat doen.
Alle audioapparaten vanaf de NTG2.5 hebben een ingebouwde bluetooth. Je kunt daarmee zonder problemen je smartphone of iPhone verbinden met de Comand. Je belt dan echter nog wel via de antenne van je telefoon... ik heb daar geen enkele moeite mee, maar als je in een wat afgelegener gebied zit, dan is het voordeel van comforttelefonie dat je via de dakantenne belt (en bijbehorende antenneversterker).
Over de km-stand... Ik heb even op www.mobile.de een zoektocht gedaan op een E250, diesel, vanaf bouwjaar 2010, en dan het aanbod gesorteerd op de hoogste km-stand (en dan aflopend).
Op dit moment is de auto met de hoogste km-stand er eentje met 613.410km op de teller... Dan heb je nog even
De volgende >510.000km, en dan een hele rits met auto's van om-en-nabij de 400.000km.
Ik zou hoe dan ook een aankoopkeuring laten doen.
Prachtig trouwens dat er zwart essenhout in zit. Staat 'm echt erg mooi binnen.
Waar heb je je VIN gecontroleerd? Als je me een PB stuurt kan ik evt een wagenkaart voor je uitdraaien uit de EPC.
De Comand NTG4.5 heb ik ook in mijn GLK; die heeft in theorie internet (maar alleen als je daar een speciale app voor op je telefoon zet), en volgens mij heeft Daimler op die generatie onlangs het internet er zelfs afgehaald.
Hoe dan ook, ik heb het in de eerste paar weken geprobeerd om het roemruchte www op te gaan via de Comand, maar zelfs àls het je lukt dan is de bitrate dusdanig laag dat je dit niet voor je lol gaat doen.
Alle audioapparaten vanaf de NTG2.5 hebben een ingebouwde bluetooth. Je kunt daarmee zonder problemen je smartphone of iPhone verbinden met de Comand. Je belt dan echter nog wel via de antenne van je telefoon... ik heb daar geen enkele moeite mee, maar als je in een wat afgelegener gebied zit, dan is het voordeel van comforttelefonie dat je via de dakantenne belt (en bijbehorende antenneversterker).
Over de km-stand... Ik heb even op www.mobile.de een zoektocht gedaan op een E250, diesel, vanaf bouwjaar 2010, en dan het aanbod gesorteerd op de hoogste km-stand (en dan aflopend).
Op dit moment is de auto met de hoogste km-stand er eentje met 613.410km op de teller... Dan heb je nog even
De volgende >510.000km, en dan een hele rits met auto's van om-en-nabij de 400.000km.
Ik zou hoe dan ook een aankoopkeuring laten doen.
Prachtig trouwens dat er zwart essenhout in zit. Staat 'm echt erg mooi binnen.
Waar heb je je VIN gecontroleerd? Als je me een PB stuurt kan ik evt een wagenkaart voor je uitdraaien uit de EPC.
- TheDiver
- Berichten: 4285
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
De 250 'ers hadden iets met de injectoren staat mij bij.
Die zijn ook niet goedkoop om te vervangen, meen iets van 500,- per stuk.
Grtzz
Die zijn ook niet goedkoop om te vervangen, meen iets van 500,- per stuk.
Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Ik heb door de jaren heen meerdere USB sticks bij elkaar weten te rapen die gelijkend zijn aan de sleutel. Die werden nog wel eens verpakt in een metalen doosje, met daarin een schuimopvulling met een uitsparing waar die USB stick precies in paste. De echte sleutel past er ook precies in (als je er niets anders aan hebt hangen), dus ik heb dat doosje gewoon aan de binnenzijde met wat laagjes alufolie bekleed. Ik kreeg zelfs met het doosje naast de handgreep de auto niet open.
- Bijlagen
-
- 2016_12_20 11.48.14.jpg (83.35 KiB) 1191 keer bekeken
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- IvoB
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 21 jun 2014 20:56
- Mercedes-Benz: s204 c250cdi w211 e200cdi w220 S500 w204 c200cdi
- Locatie: Goudswaard
Ik heb zelf een 250cdi (s204) en dat van die injectoren dat klopt, wel is daar een terugroep actie voor geweest en is bij mij alles omgebouwd naar ander type injectoren met retourleiding en is er een andere ecu geplaatst. Dus wel raadzaam om te kijken of de auto al zijn terugroep acties heeft gehad.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Zit inmiddels ook te kijken naar de 212 wel/geen mopf 300h van rond 2013, de dieselhybride. Prijzen zijn laag, lijkt alsof ze worden gedumpt. Ik kan me voorstellen dat die in NL wegens de belasting niet meer zo aantrekkelijk zijn. In Duitsland zou dat het probleem niet zijn, juist lekker laag wegens de CO2-uitstoot van 109 of zo. Maar zijn er ook technische problemen waardoor je ervan weg moet blijven?
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5671
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Nog volop aan de orde. Maar komende week moet het huis leeg en van alles georganiseerd, dus het staat even op een laag pitje. En ik ga sowieso pas iets kopen als ik in Duitsland zit. Die 220 met 9G is qua aandrijflijn zeker interessant. Maar die zit qua prijs wat boven mijn budget als je er een 212 mopf met voldoende leuke opties bij wil.
Verder speelt in Duitsland nog de discussie over de blaue Plakete. Die gaat er zeer waarschijnlijk komen maar dan alleen in bepaalde gebieden. Dan zal EURO-6 de grens zijn. Voor mijn ritjes naar Nederland is dat vooralsnog geen probleem.
Hier en daar zie ik iets interessants, waaronder momenteel ook een 300h (een 250d OM651 met niet meer dan een soort booster). Voordeel daarvan is, dat die met een SCR-set naar EURO-6 is om te bouwen, mocht dat ooit nodig zijn.
Tips blijven welkom!
Verder speelt in Duitsland nog de discussie over de blaue Plakete. Die gaat er zeer waarschijnlijk komen maar dan alleen in bepaalde gebieden. Dan zal EURO-6 de grens zijn. Voor mijn ritjes naar Nederland is dat vooralsnog geen probleem.
Hier en daar zie ik iets interessants, waaronder momenteel ook een 300h (een 250d OM651 met niet meer dan een soort booster). Voordeel daarvan is, dat die met een SCR-set naar EURO-6 is om te bouwen, mocht dat ooit nodig zijn.
Tips blijven welkom!
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"