Deze ombouw zelf hebben we de afgelopen jaren al veelvuldig geoffreerd maar aangezien de meesten er van uit gaan dat het niet veel meer voorstelt dan het omwisselen van de kachelbediening vond iedereen het altijd te duur (wat op zich zeer begrijpelijk is).
Maar nu dan toch eindelijk...de oude 580 kachelbediening eruit (en nog een paar aanliggende delen) en de nieuwe 581 kachelbediening erin...samen met nog een paar extra (temperatuur)sensoren, een stelmotor, een gedeeltelijk ander kachelhuis en een compleet andere middenconsole en dat alles in combinatie met een aantal extra draden.
Het grootste verschil tussen de beide kachelhuizen is dat de 581 variant 1 extra stelmotor heeft om zo de klep die de koude en warme lucht moet mengen links en rechts onafhankelijk van elkaar bediend kunnen worden zodat de bijrijder een eigen temperatuur in kan stellen (voor zover dat kan verschillen binnen in een auto). Dan heeft het 581 kachelhuis een open kachelkanaal aan de onderzijde zodat daar een kachelkanaal op aangesloten kan worden die door de middenconsole naar achteren loopt voor een extra kachelrooster achterin die middenconsole zodat er op de achterbank ook nog iets aan geklimatiseerde lucht langs komt.
En verder bestaat het 581 kachelsysteem uit:
- een extra schadstofsensor bij de kachelluchtinlaat
- een extra umwalzpump om zo (warme) koelvloeistof rond te kunnen bljven pompen in REST modus
- een extra zonnesensor midden op het dashbord
- een extra eindschakelaar bij 1 van de stelmotoren op het kachelhuis
- een extra temperatuursensor bij het kombi instrument
- een andere binnenverlichting met een extra temperatuursensor
- een andere licht- / regensensor voor de voorruit met een geintegreerde luchtvochtigheidssensor
Al met al was het best veel werk voor een andere kachelbediening (want veel meer is er niet meer van te zien nadat alles weer ingebouwd is)

greetingz,
Zoeksleutel: Steve230479