Het belang van onze Benelux-markt
Wie wil weten hoe de A250e over Europa wordt uitgerold, moet eens kijken op YouTube. Daar zijn allerlei filmpjes te zien uit Duitsland, Italië, Frankrijk en Scandinavië. Niets Nederlandstalig (dus uit Nederland of België). Zie hier het belang van onze Benelux-markt.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
En wat is nou de boodschap van dit bericht ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
De A250e is toch gewoon bestelbaar en staat al bij de dealer?
In Nederland is er (nog) niet zo'n grote markt voor omdat het geen fiscaal voordeel heeft, de bijtelling op een hybride is even hoog als op een benzine/diesel.
De A hatchback is snel leverbaar, de limousine heeft helaas een levertijd van een half jaar.
In Nederland is er (nog) niet zo'n grote markt voor omdat het geen fiscaal voordeel heeft, de bijtelling op een hybride is even hoog als op een benzine/diesel.
De A hatchback is snel leverbaar, de limousine heeft helaas een levertijd van een half jaar.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
- Rainaldo
- Beheerder
- Berichten: 7804
- Lid geworden op: 29 sep 2005 23:45
- Mercedes-Benz: W212 E200CGI
- Specialisatie: Financiële forumzaken
- Locatie: Nieuwpoort - NL
- Contacteer:
Welkom op het forum
Dat gaat wel goedkomen, voor hybride modellen is wat extra productiecapaciteit beschikbaar gekomen in kwartaal 4.
Dat gaat wel goedkomen, voor hybride modellen is wat extra productiecapaciteit beschikbaar gekomen in kwartaal 4.
--------------------------------------------------------------------------------
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Forumkentekenplaathouder kopen?
Garagekosten uitgespaard? Stuur mij een PB en wordt donateur.
Uitleg wagenkaart/datakaart (klik)
**| Werkt bij Mercedes-Benz dealer Louwman Gorinchem |**
Kan wel e.e.a. bevestigen. A250e Limo 29 aug. voor 2x (zie andere posts) besteld. Hij wordt eind november geproduceerd en ergens in december geleverd. Ik wil hem echter niet eerder hebben dan in de eerste week van januari 2021 in verband met de afschrijving. Bovendien: ik wacht nu al zo lang (sinds dec. 2019), dat die paar extra dagen nu ook niet meer uitmaken.
Overigens: op YouTube is nog steeds geen Nederlandstalig filmpje over de hybride terug te vinden (de pre-versies en de 'Achteruitkijkspiegel' tel ik even niet mee).
Overigens: op YouTube is nog steeds geen Nederlandstalig filmpje over de hybride terug te vinden (de pre-versies en de 'Achteruitkijkspiegel' tel ik even niet mee).
Dank Rainaldo! Goed om dat nog eens bevestigd te krijgen haha.
En inderdaad @Merca250e, jammer van gebrek aan NL-filmpjes. Kom oneindig veel Duitse, Zuid-EU en zelfs scandinavische filmpjes tegen, maar weinig vanuit NL.. Overigens was dat 'Achteruitkijkspiegel' filmpje sowieso tenenkrommend.
En inderdaad @Merca250e, jammer van gebrek aan NL-filmpjes. Kom oneindig veel Duitse, Zuid-EU en zelfs scandinavische filmpjes tegen, maar weinig vanuit NL.. Overigens was dat 'Achteruitkijkspiegel' filmpje sowieso tenenkrommend.
Joepie, het eerste schaap is over de dam. Op YouTube een Nederlandstalig filmpje (van 'Automotions'). Het bekijken waard, al was het maar, omdat er een gratis Wallbox in het vooruitzicht wordt gesteld bij aankoop van een hybride Mercedes.
Zit ik toch nog met een vraag, waarop een slimmerik wellicht een helder antwoord heeft. Wat is het edele verschil tussen de volgende rijmodi: 'electric', 'battery' en 'eco'?
Immers: als je elektrisch rijdt, rij je toch op de batterij en lekker eco? Of als je eco rijdt, mag je toch veronderstellen dat je elektrisch rijdt? En in de batterij-modus zal het toch ook elektrisch gaan en dus eco? Afijn, enige duiding lijkt mij gewenst.
Zit ik toch nog met een vraag, waarop een slimmerik wellicht een helder antwoord heeft. Wat is het edele verschil tussen de volgende rijmodi: 'electric', 'battery' en 'eco'?
Immers: als je elektrisch rijdt, rij je toch op de batterij en lekker eco? Of als je eco rijdt, mag je toch veronderstellen dat je elektrisch rijdt? En in de batterij-modus zal het toch ook elektrisch gaan en dus eco? Afijn, enige duiding lijkt mij gewenst.
ik weet het niet zeker, omdat het net anders werkt dan op mijn huidige c350e. Ik denk ik het volgende:
electric: benzine motor gaat in principe niet aan, tenzij batterij leeg (dan gaat ie ook naar hybrid/comfort mode terug) of wellicht kickdown
battery level: waarschijnlijk SAVE mode, dat houdt in dat ie het batterij niveau op pijl houd om bijvoorbeeld laatste stuk in stad elektrisch te doen
eco: vaak gaat dan climate control in energie zuinige stand, gas respons wordt "luier" (er gebeurt minder als je gaspedaal intrapt), dan werkt ook dat haptische gaspedaal bij de C.
Wat hij lijkt te missen is de CHARGE mode, wat op de C en E wel zit. Daarmee kan de benzine motor de accu (via elektromotor als generator) opladen.
electric: benzine motor gaat in principe niet aan, tenzij batterij leeg (dan gaat ie ook naar hybrid/comfort mode terug) of wellicht kickdown
battery level: waarschijnlijk SAVE mode, dat houdt in dat ie het batterij niveau op pijl houd om bijvoorbeeld laatste stuk in stad elektrisch te doen
eco: vaak gaat dan climate control in energie zuinige stand, gas respons wordt "luier" (er gebeurt minder als je gaspedaal intrapt), dan werkt ook dat haptische gaspedaal bij de C.
Wat hij lijkt te missen is de CHARGE mode, wat op de C en E wel zit. Daarmee kan de benzine motor de accu (via elektromotor als generator) opladen.
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Eco is niet per definitie elektrisch, mijn V6 CDI heeft ook een Eco modus en zelfs AMG's hebben die volgens mij.Merca250e schreef: ↑02 sep 2020 15:10Zit ik toch nog met een vraag, waarop een slimmerik wellicht een helder antwoord heeft. Wat is het edele verschil tussen de volgende rijmodi: 'electric', 'battery' en 'eco'?
Immers: als je elektrisch rijdt, rij je toch op de batterij en lekker eco? Of als je eco rijdt, mag je toch veronderstellen dat je elektrisch rijdt? En in de batterij-modus zal het toch ook elektrisch gaan en dus eco? Afijn, enige duiding lijkt mij gewenst.
Electric = puur elektrisch, tot de kickdown wordt gebruikt en dan pas de verbrandingsmotor bijschakelt
Eco = zo zuinig mogelijk met de verbrandingsmotor als hoofdkrachtbron, prestaties ondergeschikt
Battery Level = rijmodus waarbij de laadtoestand van de accu's de hoogste prioriteit heeft (waarschijnlijk met een door het voertuig gekozen recuperatie voor maximaal laden tijdens het rijden)
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection