Knoop doorgehakt: W140 S320L op LPG
- W204Avantgarde
- Berichten: 4074
- Lid geworden op: 01 nov 2007 22:09
- Mercedes-Benz: C63s Amg, GLC250, W246 B200, Vito 447
- Specialisatie: Mercedes-Benz & Smart
- Locatie: Noord Limburg
Heb je wat fotos van de inbouw..
- RobertH
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 28 jun 2016 12:11
- Mercedes-Benz: Huidige auto is een S320 (W140) 1995
U vraagt. Even zien of dat gaat vanaf mn aaifoon...
- Bijlagen
-
- 6E53B2FD-5D5D-4EF2-B14E-AA780E7B77FF.jpeg (277.31 KiB) 963 keer bekeken
Voorheen o.a. C180 (2014), C180 (2007) B170 (2007) nu nog B180 (2018) én voor de leuk S320 (1995)
- RobertH
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 28 jun 2016 12:11
- Mercedes-Benz: Huidige auto is een S320 (W140) 1995
Kleppensmeersysteem en injectoren, filter, regelunit
- Bijlagen
-
- 2CCA123E-7BE7-43A5-9CD2-BC6F450F14A1.jpeg (293.72 KiB) 949 keer bekeken
Voorheen o.a. C180 (2014), C180 (2007) B170 (2007) nu nog B180 (2018) én voor de leuk S320 (1995)
- RobertH
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 28 jun 2016 12:11
- Mercedes-Benz: Huidige auto is een S320 (W140) 1995
Vraagje: zijn er ervaringen mbt tot hulpveren na lpg inbouw? Ik merk inderdaad iets van verschil in rijgedrag bij een volle benzine én volle lpg tank. Nu is het idee de benzinetank voor max 30% vol te houden (is nu nog 95%, had onderweg naar inbouwstation nog getankt. Dom. Maar als deze voor 3/4 leeg is dan zal het (minimale) verschil wel weer opgeheven worden maar wellicht hebben jullie er ook een mening over? Hulpveren achter op een W140, bestaan ze eigenlijk wel?
Edit: ze bestaan https://www.hulpverenshop.nl/a-18821233 ... escription
Maar is het raadzaam?
Edit: ze bestaan https://www.hulpverenshop.nl/a-18821233 ... escription
Maar is het raadzaam?
Voorheen o.a. C180 (2014), C180 (2007) B170 (2007) nu nog B180 (2018) én voor de leuk S320 (1995)
- Bennos
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 27 nov 2010 15:50
- Mercedes-Benz: Ex. W220 S350 '02 (MoPf), W211 E270 CDI '03, W124 200 '88, W124 260E '86
- Specialisatie: Koffie drinken
- Locatie: Spijkenisse
Het is verstandiger je benzinetank zo vol mogelijk te houden, zeker met die E10 meuk. Het beste tank je V-Power of een andere premium waar 'nog' geen Ethanol in zit. Halve of kwarttankjes vervuilen sneller dan volle tanks.
BMW F02 760Li High Executive '10
BMW G30 530i High Executive '17
BMW G30 530i High Executive '17
- RobertH
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 28 jun 2016 12:11
- Mercedes-Benz: Huidige auto is een S320 (W140) 1995
Dank je. Maar dat was de vraag niet
Mijn W140 krijgt zowiezo al enkel E5/98. Ik woon letterlijk aan de grens met België waar E10 al langer verplicht was en genoeg ellende gezien. E10 lost oud rubber op, kijk de statistieken er maar op na. Explosieve (pun intended) stijging spontane autobranden. Mooi middel van de overheid oude auto’s van de weg af te krijgen......
Maar de vraag ging over hulpveren. Ik zie dat ze er in diverse gradaties zijn. En dat het zeker zinvol is (volvo forum heeft veel info). Zal eens navragen bij de lokale garage alvorens de portemonnee om te keren bij de MB dealer.
Mijn W140 krijgt zowiezo al enkel E5/98. Ik woon letterlijk aan de grens met België waar E10 al langer verplicht was en genoeg ellende gezien. E10 lost oud rubber op, kijk de statistieken er maar op na. Explosieve (pun intended) stijging spontane autobranden. Mooi middel van de overheid oude auto’s van de weg af te krijgen......
Maar de vraag ging over hulpveren. Ik zie dat ze er in diverse gradaties zijn. En dat het zeker zinvol is (volvo forum heeft veel info). Zal eens navragen bij de lokale garage alvorens de portemonnee om te keren bij de MB dealer.
Voorheen o.a. C180 (2014), C180 (2007) B170 (2007) nu nog B180 (2018) én voor de leuk S320 (1995)
-
- Donateur
- Berichten: 973
- Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
- Mercedes-Benz: W204 250 CDI
- Locatie: Utrecht
Ik heb een BMW E39 540 en Jaguar XJ 8 4.2 op gas gehad met ringtank. Altijd met maximaal een kwart gevulde benzinetank gereden en nooit de indruk gehad dat er iets aan de wegligging/achteras gedaan moest worden. Het totaal gewicht op de achteras is wat hoger met een gastank en een een benzine tank voor een kwart gevuld echter ik merkte er niets van.
Ik heb ook een Volvo 850 sedan op gas gereden. Een 5-cilinder echter dit is een totaal andere auto dan je W140, de E39 of de XJ8 (V8, achterwielaandrijving).
Mijn idee zou zijn: Rij de benzine tank leeg en vul deze dan maximaal met 16 tot 20 liter. Dan weet je wat jij prettig vindt rijden, wel of geen hulpveren.
En wellicht zijn de huidige schokbrekers verouderd en kan dat ook de huidige indruk mede bepalen.
Ik heb ook een Volvo 850 sedan op gas gereden. Een 5-cilinder echter dit is een totaal andere auto dan je W140, de E39 of de XJ8 (V8, achterwielaandrijving).
Mijn idee zou zijn: Rij de benzine tank leeg en vul deze dan maximaal met 16 tot 20 liter. Dan weet je wat jij prettig vindt rijden, wel of geen hulpveren.
En wellicht zijn de huidige schokbrekers verouderd en kan dat ook de huidige indruk mede bepalen.
- RobertH
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 28 jun 2016 12:11
- Mercedes-Benz: Huidige auto is een S320 (W140) 1995
Hi Eric,
Dank je. Een W140 is inderdaad heel anders. De tank ligt hier achter de achteras. Begin ‘90 had ik een nieuwe Volvo 940 estate op LPI en daarbij kocht ik na een paar maanden alsnog hulpveren. Scheelde echt op hoge snelheden (vaak in Duitsland).
Gisteren in BE ook stukje “iets te hard” en er is dan zeker verschil merkbaar.
Maar wellicht heb je gelijk en moet ik dat 98 sap eerst opstoken. Dom dat ik onderweg náár de inbouwer nog 80 liter bijgeschonken heb.
Dank je. Een W140 is inderdaad heel anders. De tank ligt hier achter de achteras. Begin ‘90 had ik een nieuwe Volvo 940 estate op LPI en daarbij kocht ik na een paar maanden alsnog hulpveren. Scheelde echt op hoge snelheden (vaak in Duitsland).
Gisteren in BE ook stukje “iets te hard” en er is dan zeker verschil merkbaar.
Maar wellicht heb je gelijk en moet ik dat 98 sap eerst opstoken. Dom dat ik onderweg náár de inbouwer nog 80 liter bijgeschonken heb.
Voorheen o.a. C180 (2014), C180 (2007) B170 (2007) nu nog B180 (2018) én voor de leuk S320 (1995)
- RobertH
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 28 jun 2016 12:11
- Mercedes-Benz: Huidige auto is een S320 (W140) 1995
In overleg en na wat vergelijken besloten er alsnog hulpveren onder te schroeven. We hebben wat foto’s gemaakt en die vergeleken met originele brochure foto’s. Naar aanleiding daarvan de achterkant 3 cm opgekrikt en wederom gefotografeerd. Dat laatste gaf de doorslag. Die paar centimeter maakt de auto ook meteen minder “moe”. Schokbrekers oogden goed maar ik denk toch dat ik ze ook laat vervangen. Auto is in topconditie en dat moet zo nog jaren blijven en nu we daarachter toch bezig zijn...
Voorheen o.a. C180 (2014), C180 (2007) B170 (2007) nu nog B180 (2018) én voor de leuk S320 (1995)
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Op mijn 114 280 met 80l lpg tank op de achteras zijn hulpveren bijgeplaatst zodat ie netjes recht staat.RobertH schreef: ↑22 jun 2020 08:11 Vraagje: zijn er ervaringen mbt tot hulpveren na lpg inbouw? Ik merk inderdaad iets van verschil in rijgedrag bij een volle benzine én volle lpg tank. Nu is het idee de benzinetank voor max 30% vol te houden (is nu nog 95%, had onderweg naar inbouwstation nog getankt. Dom. Maar als deze voor 3/4 leeg is dan zal het (minimale) verschil wel weer opgeheven worden maar wellicht hebben jullie er ook een mening over? Hulpveren achter op een W140, bestaan ze eigenlijk wel?
Edit: ze bestaan https://www.hulpverenshop.nl/a-18821233 ... escription
Maar is het raadzaam?
Tussen wieldraagarm en bumpstop.
Rijdt prima merk je niks van qua comfort en de auto staat goed. Geen enkele reden dat niet te doen wat mij betreft.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
- Bennos
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 27 nov 2010 15:50
- Mercedes-Benz: Ex. W220 S350 '02 (MoPf), W211 E270 CDI '03, W124 200 '88, W124 260E '86
- Specialisatie: Koffie drinken
- Locatie: Spijkenisse
Wat een uitvinding....die luchtvering! Tot t kapot gaat dan.
BMW F02 760Li High Executive '10
BMW G30 530i High Executive '17
BMW G30 530i High Executive '17