Knoop doorgehakt: W140 S320L op LPG

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Forumregels
Alleen Mercedes-gerelateerd, anders in offtopic
Gebruikersavatar
RobertH
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 jun 2016 12:11
Mercedes-Benz: Huidige auto is een S320 (W140) 1995

27 jun 2020 00:40

Bennos schreef:
26 jun 2020 19:59
Wat een uitvinding....die luchtvering! Tot t kapot gaat dan.
Precies de reden dat ik een W140 S320 wilde
na de mopf, zonder luchtvering en zonder deursluiting. Het kon mijn dagelijkse auto wel eens worden als hij zich het eerste jaar en minstens 20.000 km goed gedroeg. Dat zijn zwakke punten begreep ik van gepensioneerde Benz monteur. Ik hem nu 17 maanden en 28.000 km zonder enig mankement, enkel nieuwe accu. Keurig Mercedes onderhoud, recente taxatie. Allemaal okiedokie dus hoppa LPG erin en mikken op 5 jaar en 150k erbij. Zo’n auto moet rijden.
Voorheen o.a. C180 (2014), C180 (2007) B170 (2007) nu nog B180 (2018) én voor de leuk S320 (1995)
Gebruikersavatar
Bennos
Berichten: 1013
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:50
Mercedes-Benz: W220 S350 '02 (MoPf), Ex. W211 E270 CDI '03, W124 200 '88, W124 260E '86
Specialisatie: Koffie drinken
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

27 jun 2020 07:09

Ik dacht dat het bij de W140 ook standaard was, maar da's dus niet zo.
De mijne is relatief kaal bovenop de standaarduitrusting, maar wel om door een ringetje te halen en erg goed onderhouden...dat vind ik belangrijker. Het is ook mijn daily dus hij moet het altijd doen.
Mercedes-Benz S350
BMW E60 525i High Executive
Lincoln Town Car Signature Series 4.6 V8
Gebruikersavatar
RobertH
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 jun 2016 12:11
Mercedes-Benz: Huidige auto is een S320 (W140) 1995

30 jun 2020 05:34

Nu na een aantal keren tanken weet ik het verbruik. Ik houd het op 1:7. Bij lange afstanden, lees veel 100 km snelweg en CC aan, is het zelfs 1:8,5. Valt mij erg mee. Gemiddelde prijs per liter is 42 cent. Ikke vrolijk 😀
Hulpveren zijn besteld en een lokale garagehouder wil ze er wel onder zetten. Ik heb gekozen voor +50% veren en daarmee zou de auto achter 3 a 4 cm omhoog moeten komen. We gaan het zien. Hier nog een foto met hangend achterwerk.
Bijlagen
188553B3-C46C-4E0C-98CD-5D5654CA57E7.jpeg
188553B3-C46C-4E0C-98CD-5D5654CA57E7.jpeg (371.9 KiB) 267 keer bekeken
Voorheen o.a. C180 (2014), C180 (2007) B170 (2007) nu nog B180 (2018) én voor de leuk S320 (1995)
EricBenz
Berichten: 256
Lid geworden op: 15 jul 2019 14:22
Mercedes-Benz: W204 250 CDI
Locatie: Utrecht

30 jun 2020 10:01

Idd voor het mooie hangt achter te laag. Dit had ik niet bij de BMW (schroefveren) en de Jaguar (luchtvering).
Ben benieuwd naar de foto met hulpveren.
Gebruikersavatar
TheDiver
Berichten: 3218
Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
Mercedes-Benz: S211 E220 cdi 2006 / W201 190E 2.0L 1993
Specialisatie: Wereldreiziger

01 jul 2020 00:10

Die hangt wel erg door van achteren en dat met alleen een gastank erin.
Heb vroeger (27jr geleden) veel op gas gereden met andere merken, maar daar zag of merkte je niks van.

Blijft wel een gaaf model dit. :goedzo:

Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001
Gebruikersavatar
RobertH
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 jun 2016 12:11
Mercedes-Benz: Huidige auto is een S320 (W140) 1995

01 jul 2020 00:23

TheDiver schreef:
01 jul 2020 00:10
Die hangt wel erg door van achteren en dat met alleen een gastank erin.
Heb vroeger (27jr geleden) veel op gas gereden met andere merken, maar daar zag of merkte je niks van.

Blijft wel een gaaf model dit. :goedzo:

Grtzz
85 liter benzine plus 65 liter gas + het forse gewicht van de tank zelf achter de as maakt dat hij 2,7 cm gemeten zakt. Door zijn lengte lijkt het inderdaad meer. Donderdag gaat zn kontje weer omhoog.
Voorheen o.a. C180 (2014), C180 (2007) B170 (2007) nu nog B180 (2018) én voor de leuk S320 (1995)
Gebruikersavatar
TheDiver
Berichten: 3218
Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
Mercedes-Benz: S211 E220 cdi 2006 / W201 190E 2.0L 1993
Specialisatie: Wereldreiziger

01 jul 2020 09:15

Van die 85ltr benzine kan wel 60ltr af. :lol:
Aan de andere kant heb je wel een lekkere actieradius. ;)

Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001
Gebruikersavatar
René SLK230
Donateur
Berichten: 7397
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, Peugeot 306 cabriolet bj 2000, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag
Contacteer:

01 jul 2020 09:52

EricBenz schreef:
30 jun 2020 10:01
Idd voor het mooie hangt achter te laag. Dit had ik niet bij de BMW (schroefveren) en de Jaguar (luchtvering).
Ben benieuwd naar de foto met hulpveren.
Deze 114 idem met 80l lpg tank op de achteras en halve tank 98 RON maar dan met hulpveren:
met hulpveren achter
met hulpveren achter
D72D193F-4736-4CDA-A173-2CEE507E1225.jpeg (187.3 KiB) 177 keer bekeken
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings



Logboek W114 280 /8 M110 bj 1972 “Frits”
Logboek W115 200D OM615 bj 1975 “Arie”
Gebruikersavatar
RobertH
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 jun 2016 12:11
Mercedes-Benz: Huidige auto is een S320 (W140) 1995

01 jul 2020 21:32

René SLK230 schreef:
01 jul 2020 09:52
EricBenz schreef:
30 jun 2020 10:01
Idd voor het mooie hangt achter te laag. Dit had ik niet bij de BMW (schroefveren) en de Jaguar (luchtvering).
Ben benieuwd naar de foto met hulpveren.
Deze 114 idem met 80l lpg tank op de achteras en halve tank 98 RON maar dan met hulpveren:

D72D193F-4736-4CDA-A173-2CEE507E1225.jpeg
Staat er verrekt mooi bij! Prachtexemplaar. Veel onderhoud?
Voorheen o.a. C180 (2014), C180 (2007) B170 (2007) nu nog B180 (2018) én voor de leuk S320 (1995)
Gebruikersavatar
René SLK230
Donateur
Berichten: 7397
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, Peugeot 306 cabriolet bj 2000, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag
Contacteer:

01 jul 2020 23:07

RobertH schreef:
01 jul 2020 21:32
René SLK230 schreef:
01 jul 2020 09:52
EricBenz schreef:
30 jun 2020 10:01
Idd voor het mooie hangt achter te laag. Dit had ik niet bij de BMW (schroefveren) en de Jaguar (luchtvering).
Ben benieuwd naar de foto met hulpveren.
Deze 114 idem met 80l lpg tank op de achteras en halve tank 98 RON maar dan met hulpveren:

D72D193F-4736-4CDA-A173-2CEE507E1225.jpeg
Staat er verrekt mooi bij! Prachtexemplaar. Veel onderhoud?
Toen ik m kocht weerbarstig stotterend hok. (Nu niet meer, rijdt super) :goedzo:

Carb schoongemaakt, wat vacuumslangen vervangen, ontsteking beter op tijd gezet, een andere wieldraagarm laten plaatsen ivm n gaat lager.

Door n forumlid kleppen laten stellen en n beurtje met alle filters en vloeistoffen, door n kennis 4 nw Sachs, door n specialist van dit forum groot onderhoud waaronder remslangen, motorsteunen, stuur- en stabistangetjes en uitlaat.

Nieuwe verdeelkap, rotor, kabels en bougies, de lpg installatie laten afstellen en m’n stoel opnieuw gevuld en deels bekleed en nu rijdt ie super.

Besloten er ivm z’n vermoedelijk respectabele km stand, 2 uitgestelde kleppen en speling in de bak en diff een andere aandrijflijn uit n 116 met boekje en 173k in laten leggen. Marco, ElGriffo op dit forum wil dat voor me doen.
Gelijk een iets ander diff onder zodat m’n snelheidsaanwijzing matcht met m’n moderne nieuwe 195/70 banden.

Eind van het jaar krijgt ie nieuwe voorspatborden en voorruit en worden 2 voorste dorpelkopjes gerepareerd.

Valt wel mee dus :lol:

Dit z’n interieur:

W114 280 bj 1972
W114 280 bj 1972
0B6DC602-02C5-420B-A879-2AF27CEF3578.jpeg (437.46 KiB) 116 keer bekeken
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 02 jul 2020 00:04, 3 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings



Logboek W114 280 /8 M110 bj 1972 “Frits”
Logboek W115 200D OM615 bj 1975 “Arie”
Gebruikersavatar
RobertH
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 jun 2016 12:11
Mercedes-Benz: Huidige auto is een S320 (W140) 1995

01 jul 2020 23:12

Complimenten. De liefde straalt ervan af. Zo houd ik van mijn W140:)
Voorheen o.a. C180 (2014), C180 (2007) B170 (2007) nu nog B180 (2018) én voor de leuk S320 (1995)
Gebruikersavatar
René SLK230
Donateur
Berichten: 7397
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, Peugeot 306 cabriolet bj 2000, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag
Contacteer:

01 jul 2020 23:28

RobertH schreef:
01 jul 2020 23:12
Complimenten. De liefde straalt ervan af. Zo houd ik van mijn W140:)
Dan kan je je borst natmaken :owja:
Maar mijn support heb je. O.a. dit en zeker de jouwe zijn wagens om te behouden en rijden tot de laatste snik.
Mooi en degelijk gebouwd :goedzo:
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings



Logboek W114 280 /8 M110 bj 1972 “Frits”
Logboek W115 200D OM615 bj 1975 “Arie”
Gebruikersavatar
RobertH
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 jun 2016 12:11
Mercedes-Benz: Huidige auto is een S320 (W140) 1995

01 jul 2020 23:37

Ik heb mijn S320 nu ruim 18 maanden. Nu 178.000 km waarvan 25.000 via mijn rechtervoet. Reparaties tot nu toe: zero. Enkel nieuwe accu (xtra groot) en bandjes (Quatrac 5). Verder 1x grote beurt en 1 kleintje. Uitgebreide technische taxatie laten doen alvorens Prins te benaderen voor LPG.
Ik heb echt alles gereden, niet alleen MB maar ook BWW, Saab, Volvo, Subaru, en zelfs Alfa Romeo. Alles nieuw maar mijn 25-jarige S320 lang is geen competitie qua comfort. Vandaar troetelkindje dat vanaf nu dagelijks ingezet wordt. Ik mik op 150.000 erbij in 4-5 jaar. We gaan t zien.
Voorheen o.a. C180 (2014), C180 (2007) B170 (2007) nu nog B180 (2018) én voor de leuk S320 (1995)
Gebruikersavatar
René SLK230
Donateur
Berichten: 7397
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, Peugeot 306 cabriolet bj 2000, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag
Contacteer:

01 jul 2020 23:44

Ik kan me geen 140 veroorloven maar wel ns in n 140 600 van n mede-forumlid gereden. In een woord: Geweldig qua comfort en kwaliteit. Die van jou ook: Mooie uitstraling...

Hoe bevallen die Quatracs 5 je bij droog nat qua stuurprecisie rechtuitloop bochtgedrag en remmen je?
Wel makkelijk zodat je niet meer hoeft te wisselen. Ik lees er goede berichten over.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings



Logboek W114 280 /8 M110 bj 1972 “Frits”
Logboek W115 200D OM615 bj 1975 “Arie”
Gebruikersavatar
RobertH
Berichten: 37
Lid geworden op: 28 jun 2016 12:11
Mercedes-Benz: Huidige auto is een S320 (W140) 1995

01 jul 2020 23:56

Ik rijd al jaren Quatracs van Vredestein en ben er tevreden over zowel qua prijs als prestatie. Ze zijn stil (niet dat dat bij een W140 uitmaakt) en betrouwbaar én goedgekeurd in Duitsland (sneeuwvlokje). Het is een compromis, er zullen betere zomer en betere winterbanden zijn maar als ik dat gedoe zie bij de B class van mijn vrouw elke keer.... ik denk wel dat ze iets sneller slijten door het gewicht van mijn autootje..😋
Voorheen o.a. C180 (2014), C180 (2007) B170 (2007) nu nog B180 (2018) én voor de leuk S320 (1995)
Plaats reactie