Upgrade slk r170 naar r171
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Hele fraaie SLK 350 gekocht uiteindelijk zie ik
Een Japanner of Amerikaan zo te zien aan de kleine kentekenplaat?
Geweldig blok de M272 , heb zelf ook eentje gehad van 2004, volledig probleemloos, maar dat balans probleem speelde altijd in mijn achterhoofd daarom ook weer verkocht.
De R170 is mijn top favoriet van de hele SLK reeks om te zien, ook 2 van gehad een 230 en een 320 vooral die M112 V6 zalig!
Maar qua rijden toch echt wel een matige auto, dat doet een R171 zoveel beter.
Interieur materiaal keuze vind ik bij de R170 en de R171 echt slecht, heel schade gevoelig.
Heel veel plezier met je prachtige SLK
Een Japanner of Amerikaan zo te zien aan de kleine kentekenplaat?
Geweldig blok de M272 , heb zelf ook eentje gehad van 2004, volledig probleemloos, maar dat balans probleem speelde altijd in mijn achterhoofd daarom ook weer verkocht.
De R170 is mijn top favoriet van de hele SLK reeks om te zien, ook 2 van gehad een 230 en een 320 vooral die M112 V6 zalig!
Maar qua rijden toch echt wel een matige auto, dat doet een R171 zoveel beter.
Interieur materiaal keuze vind ik bij de R170 en de R171 echt slecht, heel schade gevoelig.
Heel veel plezier met je prachtige SLK
- GamesBond
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 23 aug 2011 00:42
- Mercedes-Benz: Huidig R170 : SLK230(2000) + SLK32(2001), W222 : S500e(2015) + S63 4M+(2019), C207 E200 Cabrio (2014), R230 SL63(2010), W164 ML320 CDI 4MATIC (2007). Verkocht : R170 SLK 230 (1997) , E250 CDI (2009)
Nou, qua rijden vind ik mijn SLK32 toch echt de allerleukste auto om in te rijden, rij er met meer plezier (en minder gedoe) mee dan in de Ferrari. Interieur afwerking en roest is inderdaad een zwak punt, zoek nog iemand die de auto weer in nieuwstaat terug kan brengen en de roest echt blijvend kan weghalen zodat ik er nog 20 jaar mee kan rijden
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Tja dat kan uiteraard, het is ook persoonlijk natuurlijk, wel een heerlijke auto heb je daar, een SLK 32 AMG is vrij uniek.GamesBond schreef: ↑12 okt 2021 21:23Nou, qua rijden vind ik mijn SLK32 toch echt de allerleukste auto om in te rijden, rij er met meer plezier (en minder gedoe) mee dan in de Ferrari. Interieur afwerking en roest is inderdaad een zwak punt, zoek nog iemand die de auto weer in nieuwstaat terug kan brengen en de roest echt blijvend kan weghalen zodat ik er nog 20 jaar mee kan rijden
Ik vond mijn SLK 320 trouwens ook zalig om te rijden!! denk dat ik er meer van heb genoten dan de nieuwere 350 die ik later had.
Maar als je objectief/technisch kijkt naar de R170 ophanging en rijkwaliteiten is het geen geweldige auto op sportief gebied, zijn tegenhanger de Z3 deed dat veel beter.
Roest is inderdaad een probleem bij deze generatie benzen, als je het echt goed wilt hebben moet hij compleet gedemonteerd worden en gespoten worden. Ophangbeugels van de bumpers vervangen ook heel belangrijk daar begint vaak de roest en slaat zo over op de carrosserie.
Een goede schade hersteller moet dat kunnen.
- GamesBond
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 23 aug 2011 00:42
- Mercedes-Benz: Huidig R170 : SLK230(2000) + SLK32(2001), W222 : S500e(2015) + S63 4M+(2019), C207 E200 Cabrio (2014), R230 SL63(2010), W164 ML320 CDI 4MATIC (2007). Verkocht : R170 SLK 230 (1997) , E250 CDI (2009)
Als geld niet direct de beperkende factor is, in hoeverre zou je de auto dan laten demonteren, zelfs motor, dak en interieur er uit?bofkont schreef: ↑14 okt 2021 19:51Roest is inderdaad een probleem bij deze generatie benzen, als je het echt goed wilt hebben moet hij compleet gedemonteerd worden en gespoten worden. Ophangbeugels van de bumpers vervangen ook heel belangrijk daar begint vaak de roest en slaat zo over op de carrosserie.GamesBond schreef: ↑12 okt 2021 21:23Nou, qua rijden vind ik mijn SLK32 toch echt de allerleukste auto om in te rijden, rij er met meer plezier (en minder gedoe) mee dan in de Ferrari. Interieur afwerking en roest is inderdaad een zwak punt, zoek nog iemand die de auto weer in nieuwstaat terug kan brengen en de roest echt blijvend kan weghalen zodat ik er nog 20 jaar mee kan rijden
Een goede schade hersteller moet dat kunnen.
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Motorruimte roest niet, dus de motor eruit zou ik dan weer niet doen.GamesBond schreef: ↑15 okt 2021 21:30Als geld niet direct de beperkende factor is, in hoeverre zou je de auto dan laten demonteren, zelfs motor, dak en interieur er uit?bofkont schreef: ↑14 okt 2021 19:51Roest is inderdaad een probleem bij deze generatie benzen, als je het echt goed wilt hebben moet hij compleet gedemonteerd worden en gespoten worden. Ophangbeugels van de bumpers vervangen ook heel belangrijk daar begint vaak de roest en slaat zo over op de carrosserie.GamesBond schreef: ↑12 okt 2021 21:23
Nou, qua rijden vind ik mijn SLK32 toch echt de allerleukste auto om in te rijden, rij er met meer plezier (en minder gedoe) mee dan in de Ferrari. Interieur afwerking en roest is inderdaad een zwak punt, zoek nog iemand die de auto weer in nieuwstaat terug kan brengen en de roest echt blijvend kan weghalen zodat ik er nog 20 jaar mee kan rijden
Een goede schade hersteller moet dat kunnen.
Maar goed als geld geen rol speelt zou ik hem compleet demonteren dus ook de motor eruit, en dan compleet kaal maken tot op het plaatwerk.
Maar dan praat je echt over serieus veel werk en geld, zo 10.000 euro verder minimaal.
Ik weet niet in hoeverre die van jou roest heeft, maar je kunt ook gewoon de bekende plaatsen bij langs, wielkasten/dorpels/onder de bumper etc etc
Heel eerlijk gezegd was ik helemaal weg van het uiterlijk van mijn R170 op de koplampen na. Maar die motorkap, de lijnen, achterkant, meters en tellers… prachtig. Eigenlijk vind ik m mooier dan mijn r171 350. Maar de r171 rijdt beter en ziet er stoerder uit (zeker met mijn AMG wielen, bumper en skirts). De r170 was meer op weg om een klassieker te worden. Ik geniet ook van de r171 en zeker ook van de moderne toeters en bellen. Het geluid van de V6 en 272 pk is ook wat waard.
Nu eerst maar zorgen dat deze r171 perfect wordt. Te beginnen bij de verweerde koplampen en de temp meter die de verkeerde waarde aangeeft.
Kun je ook nieuwe koplampen krijgen maar dan zonder lampen, motor ballast enz…
Ik heb ontdekt dat het “glas” alleen niet te koop is. Dus zoek eigenlijk een vervangende set waarvan ik de losse componenten ombouw. Suggesties zijn welkom!!!
Nu eerst maar zorgen dat deze r171 perfect wordt. Te beginnen bij de verweerde koplampen en de temp meter die de verkeerde waarde aangeeft.
Kun je ook nieuwe koplampen krijgen maar dan zonder lampen, motor ballast enz…
Ik heb ontdekt dat het “glas” alleen niet te koop is. Dus zoek eigenlijk een vervangende set waarvan ik de losse componenten ombouw. Suggesties zijn welkom!!!
- GamesBond
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 23 aug 2011 00:42
- Mercedes-Benz: Huidig R170 : SLK230(2000) + SLK32(2001), W222 : S500e(2015) + S63 4M+(2019), C207 E200 Cabrio (2014), R230 SL63(2010), W164 ML320 CDI 4MATIC (2007). Verkocht : R170 SLK 230 (1997) , E250 CDI (2009)
Ik heb nog nooit een leukere auto gereden (zelfs mijn rode Italiaan of S63 niet) dus dat heb ik er wel voor over. Ik lees ook berichten dat R170 bezitters de Kompressor(s) laten voorzien van nieuwe lagers etc. Wil auto gewoon weer als nieuw Advies over wie dat kan realiseren is welkom, afstand niet belangrijkbofkont schreef: ↑16 okt 2021 19:50Motorruimte roest niet, dus de motor eruit zou ik dan weer niet doen.GamesBond schreef: ↑15 okt 2021 21:30Als geld niet direct de beperkende factor is, in hoeverre zou je de auto dan laten demonteren, zelfs motor, dak en interieur er uit?bofkont schreef: ↑14 okt 2021 19:51
Roest is inderdaad een probleem bij deze generatie benzen, als je het echt goed wilt hebben moet hij compleet gedemonteerd worden en gespoten worden. Ophangbeugels van de bumpers vervangen ook heel belangrijk daar begint vaak de roest en slaat zo over op de carrosserie.
Een goede schade hersteller moet dat kunnen.
Maar goed als geld geen rol speelt zou ik hem compleet demonteren dus ook de motor eruit, en dan compleet kaal maken tot op het plaatwerk.
Maar dan praat je echt over serieus veel werk en geld, zo 10.000 euro verder minimaal.
Ik weet niet in hoeverre die van jou roest heeft, maar je kunt ook gewoon de bekende plaatsen bij langs, wielkasten/dorpels/onder de bumper etc etc
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Koplampen kun je nieuw nog steeds kopen.
https://www.winparts.nl/verlichting-lam ... 13917.html
https://www.winparts.nl/verlichting-lam ... 13917.html
-
- Berichten: 3245
- Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
- Mercedes-Benz: R171 SLK 350
- Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
- Locatie: Nederland
Stolk in Balkbrug doet vooral old timers.
Deze 2 bedrijven doen heel veel SLK's.
https://www.autobijlsma.nl/
https://www.ruinemans-autos.nl/
Deze 2 bedrijven doen heel veel SLK's.
https://www.autobijlsma.nl/
https://www.ruinemans-autos.nl/