Tips voor een C350e (bj 2015/2016)?

Algemene discussie en weetjes over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Marc_MB
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2021 19:22
Mercedes-Benz: Op zoek naar C350e

24 feb 2021 19:34

Beste MB-rijders,
Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar een MB C-klasse 350e - de hybride estate. Nu ze massaal uit de lease komen zie ik deze auto's vaak voorbij komen en tegen relatief gunstige prijzen.
Ik heb mij al een beetje ingelezen en ben bekend met de opties die er destijds waren voor de C350e. Ik denk: een auto met over het algemeen veel opties en dat op een origineel NL-kenteken. Standaard vraag ik steeds of de luchtcompressor al is vervangen en of de auto electronische haperingen heeft gehad.
Verder heb ik mij al neergelegd bij het feit dat er geen trekhaak op kan. Gebruikte ik niet heel vaak, maar heel af en toe voor een aanhangwagentje of een fietsendrager. Ook wel over wat bijzonderheden zoals geen sneeuwkettingen op de achterwielen. Hoe zit dit nu precies?
En welke andere 'afwijkende' zaken zijn er nu eigenlijk?
Denken jullie dat een C350e met ca 100 - 150 k kilometers een goede keuze is? Of adviseren jullie iets anders?
Ik lees graag jullie adviezen. Alvast bedankt!
Gr. Marc
Gebruikersavatar
Arjen
Moderator
Berichten: 8136
Lid geworden op: 29 apr 2011 17:57
Mercedes-Benz: ✇ GLK350cdi 4Matic Prestige (X204) en ✇ SLK350 (R171)
Locatie: Rotterdam

24 feb 2021 21:40

Beste Marc,

Welkom op het forum. Ondanks dat je je keurig met dit bericht had voorgesteld in de "Even voorstellen" rubriek :goedzo: is de inhoud eigenlijk meer een algemene vraag. Teneinde wat sneller een passend antwoord te krijgen heb ik je onderwerp even verplaatst.

Er is onlangs iemand geweest die met een enigszins vergelijkbare vraag zat. Wellicht dat dit alvast je iets op weg helpt?

Verder is forumlid Jason zo'n 7 jaar geleden dit onderwerp gestart, waar nog steeds ervaringen in worden uitgewisseld.

Hoe dan ook: Veel plezier met de zoektocht... Ik vind zelf in ieder geval het uitzoeken van een auto iets bijzonders hebben. :)
Arjen.

Kunststof lipje afgebroken, of een andere kunststof reparatie nodig? Klik hier voor een tip.
Klik hier voor het logboek van mijn R171 SLK350.
Klik hier voor het logboek van mijn X204 GLK350cdi 4Matic.
Het logboek van mijn voormalige W245 B200.
gica
Donateur
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 dec 2009 22:03

24 feb 2021 22:00

Paar opmerkingen/tips uit eigen ervaring.

Trekhaak versies zijn er wel degelijk, gevolg is wel dat je de 50% wegenbelasting korting misloopt. (uitstoot boven 50).
Heb zelf gekozen voor het invoeren van een Duitse C350e. Jonger model, vol opties en veel lagere km stand, gekocht bij MB dealer met 2 jaar jonge ster garantie.
Een auto die aan alle wensen voldoet qua opties etc is een behoorlijke zoektocht, geduld hebben en eventueel wat water bij de wijn doen. Zelf vooral erg blij met adaptive cruisecontrol en keyless entry. In Marienvelde vorige week alarm in laten bouwen, zowat iedere gewenste optie is door Steve later alsnog in te bouwen.
Luchtvering kom je inderdaad nogal eens tegen in het lijstje van eventuele mankementen maar het is over het algemeen een zeer betrouwbaar model en het rijdt werkelijk waar grandioos!!

Succes bij je zoektocht, misschien kun je aangeven waar je voorkeur naar uit gaat (qua opties/kleur/budget) dan komen er via via vast wel een aantal kandidaten langs.
Marc_MB
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2021 19:22
Mercedes-Benz: Op zoek naar C350e

25 feb 2021 08:19

Dank je wel voor de eerste tips en hulp! Er is dus achteraf best veel aan te passen begrijp ik en ook in Duitsland een en ander te vinden.
Qua voorkeur ben ik persoonlijk op zoek naar de must-have opties zoals Command (zodat ik dit navigatiesysteem ook kan gebruiken i.p.v. mijn telefoon), Burmeister voor het betere geluid en adaptieve cruise control zou mooi zijn evenals de 360 camera. Andere opties zie ik als nice-to-have en spelen ongetwijfeld een rol bij mijn besluit.
Nog belangrijker vind ik het dat de auto netjes is, er niet in gerookt is en bij voorkeur zwart met zwarte bekleding. Een andere lakkleur vind ik geen probleem, maar mijn vrouw staat op zwart... Interieur moet wel zwart zijn. Licht is gewoon te besmettelijk. Ik vind zelf de halfleren versie prettig, maar heb ook al veel full leather gezien wat wellicht duurzamer is en netter blijft.
Kortom, we blijven zoeken. Dank!
Gebruikersavatar
David_O
Berichten: 1383
Lid geworden op: 18 jul 2017 22:44

25 feb 2021 09:49

Houd er rekening mee dat adaptieve cruise control niet (meer) achteraf in te bouwen is.
Fans van Benz - S204 C200K Avantgarde '09
Plaats reactie