Onze Dodie is van oorsprong een struise Duitse dame en afgelopen donderdag was het eindelijk tijd dat ze officieel ingeschreven zou worden als Nederlands ingezetene. Aangezien Dodie al wat op leeftijd is, ze liep nl. in 1985 van de band, moet ze natuurlijk ook de onvermijdelijke gezondheidskeuring (in de volksmond ook wel APK genoemd) ondergaan.
Afijn op de website van de RDW rondgesnuffeld en wat vinden we:? Een voordelige 2-in-1-service voor personenauto's. He dat klinkt goed denken we allemaal dus een afspraak gemaakt voor zo een 2 in 1 service. We hielden wel rekening met het feit dat ondanks het degelijke voorkomen van Dodie er misschien wat kleins zou zijn wat niet door de APK zou komen maar dat zouden we dan hier in het dorp wel kunnen laten fixen achteraf. Maar dat bleek niet helemaal het geval te zijn want....
Gisteren was de grote dag. We hadden voor Dodie netjes een eendagskenteken en een eendagsverzekering (via onze huidige verzekeringsmaatschappij) geregeld dus gisterochtend stond ze te popelen om de weg op te gaan en zich eindelijk Nederlandse te kunnen noemen. Aangekomen bij de RDW bleek het heel handig dat we een afspraak hadden want we waren meteen aan de beurt en hoefden niet te wachten.
De keurmeesters waren onder de indruk van haar kloeke verschijning, ze wilde weten waar we elkaar hadden leren kennen enzo en bleken ook op de hoogte te zijn van de kwaaltjes waar broeders en zusters van Dodie nog wel eens aan leden. De keuring voor het kenteken gaf geen enkel probleem maar wat bleek... Jammer, jammer, jammer Dodie had toch een paar kleine probleempjes die eerst opgelost moesten worden voordat ze helemaal gezond verklaard kon worden. Zo keek ze een beetje raar uit haar ogen (afstelling dimlicht), zat er wat speling op een stuurgewrichtje (speling op linker stuurkogel), ze liet wel eens een druppeltje lopen (benzineslangetje naar de carburateur zweette wat teveel) en haar accu stond niet vast. Afijn allemaal niet onoverkomelijk dachten we nog zo toen we samen de hal uitreden. Maar nadat ik mij weer gemeld had en in de wachtkamer zat kreeg ik, tot mijn stomme verbazing, te horen dat Dodie niet haar Nederlanderschap zou verkrijgen vanwege haar kleine ongemakjes. Dus moesten we eerst aan haar gezondheid werken en pas nadat ze helemaal gezond zou zijn konden we terugkomen zodat ze alsnog gezond verklaard kon worden en pas dan als Nederlands ingezetene ingeschreven zou kunnen worden.
En toen werd het wat onaangenaam want uiteraard moesten Dodies kleine ongemakken verholpen worden. Maar om dat te doen moest ze natuurlijk wel ergens heen om geholpen te worden. En voor haar om ergens heen te gaan betekent dat ze zelf moet rijden. Om zelf te mogen rijden moet ze een kenteken en verzekering hebben en de enige optie in haar toestand is dus weer een eendags kenteken en verzekering en dus een hoop extra geregel. Wat hebben we dus gedaan? Vanuit de RDW is Dodie meteen naar AutoPalace Dordrecht gereden waar ze haar tussendoor van haar kleine ongemakken zouden afhelpen en ook zou ze daar eventueel een paar nachtjes mogen overnachten, tussen haar achter-achter-achter neefjes en nichtjes, totdat er weer een ander eendagskenteken geregeld was.
Vanmorgen (dus de volgende dag al) kreeg ik een belletje van AutoPalace Dordrecht dat de oude Dame klaar is en ben ik dus gaan bellen. Na wat getelefoneer is er een nieuw eendagskenteken en verzekering geregeld. Dus ik ben er nu klaar voor om Dodie maandagochtend op te halen en samen weer naar de RDW terug te gaan om haar goed te laten keuren en haar Nederlands ingezetenschap te verkrijgen!
De moraal van dit verhaal:
Alhoewel de RDW in Zwijndrecht prettige mensen heeft, die Dodie met het respect wat ze verdient hebben behandeld, raden we deze voordelige 2-in-1-service voor personenauto's niet aan tenzij je absoluut zeker weet dat de APK geen problemen zal opleveren. Want als we hadden geweten dat de kenteken toekenning afhankelijk was het verkrijgen van de APK hadden we geen gebruik gemaakt van deze, nu voor ons onpraktische en daardoor onvoordelige, service van de RDW. Zeer waarschijnlijk heeft bart500sec het een stuk praktischer gedaan door zijn auto eerst te laten keuren en pas daarna, met kenteken naar ik aanneem, de APK te laten doen.
Doe uw voordeel met deze ervaring en zorg in ieder geval dat u zich beter informeert dan ondergetekenden hebben gedaan.
Uw (on)ervaringsdeskundigen
[albumimg]5285[/albumimg] en John
RDW - Voordelige 2-in-1-service voor personenauto's ???
- John1965
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 25 dec 2006 12:35
- Mercedes-Benz: W123 200T, W123 230TE, W201 190D, A124 300CE-24, R170 SLK 200 en C219 320 CDI
Laatst gewijzigd door John1965 op 30 mar 2007 18:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groeten,
John
Lid van de MB W123 Club Nederland, MB 190/C-Klasse Club Nederland en MB SLK Club Nederland.
John
Lid van de MB W123 Club Nederland, MB 190/C-Klasse Club Nederland en MB SLK Club Nederland.
- ingmar
- Berichten: 3962
- Lid geworden op: 13 jun 2006 23:08
- Mercedes-Benz: Geen Mercedes meer, wel een C6 2.7 Hdi
- Specialisatie: W210 Algemeen + PPO
- Locatie: Amsterdam
Ah John,
Nee, wat een zotheid, toch niet zo praktisch. Ik ga dit weekend ook een (nog meer) bejaarde dame uit Duitsland halen, en dit wil ik haar niet aandoen, geef me dan het kenteken alleen maar en de APK doe ik wel bij de lokale garage om de hoek. Daar kunnen ze eventuele kleine tekortkomingen gelijk repareren zonder dat het me weer een middag bij de RDW kost.
Misschien is het zelfs beter om even een keurmeester van de lokale garage op de koffie te vragen en een voorschouw te doen, waarbij hij een RDW brilletje op zet. Die brilletjes zijn trouwens gemiddeld genomen wat strenger dan die van de garage waar je ook klant bent.
Bedankt voor de tip,
Ingmar
Nee, wat een zotheid, toch niet zo praktisch. Ik ga dit weekend ook een (nog meer) bejaarde dame uit Duitsland halen, en dit wil ik haar niet aandoen, geef me dan het kenteken alleen maar en de APK doe ik wel bij de lokale garage om de hoek. Daar kunnen ze eventuele kleine tekortkomingen gelijk repareren zonder dat het me weer een middag bij de RDW kost.
Misschien is het zelfs beter om even een keurmeester van de lokale garage op de koffie te vragen en een voorschouw te doen, waarbij hij een RDW brilletje op zet. Die brilletjes zijn trouwens gemiddeld genomen wat strenger dan die van de garage waar je ook klant bent.
Bedankt voor de tip,
Ingmar
Wat een mooi verhaal heb je er toch van gemaakt. Inderdaad onpraktisch zo'n alles in 1 service. Het klinkt inderdaad mooi maar dat is het toch niet. Ik weet nog een adres waar ze apk doen voor 15 euro. Heb het vorig jaar ook laten doen met de Toledo en die ging er in 1 keer doorheen. (Tegen alle verwachting in).
Wat ik mij afvroeg. Waaruit bestaat de keuring voor het kenteken eigenlijk?
Wat ik mij afvroeg. Waaruit bestaat de keuring voor het kenteken eigenlijk?
Auto Van de Maand Oktober 2006
W201 190E Automaat 1987 Kilometers 20680km
Mijn Blauwe Baby
"20 Jahre älter und immer noch besser als deiner!!" W201.com
Oil, Smoke & Mirrors.
W201 190E Automaat 1987 Kilometers 20680km
Mijn Blauwe Baby
"20 Jahre älter und immer noch besser als deiner!!" W201.com
Oil, Smoke & Mirrors.
De RDW keuring is niet overdreven streng en als bezitter van een "oudere heer of dame" heb je het voordeel van de twijfel.
Het is wel belangrijk dat je de auto goed naloopt en voorkomt dat je met een los zittende accu en verkeerd afgesteld licht etc. aan de keuring verschijnt.
Dat roept irritatie op bij de keurmeesters, het zijn tenslotte ambtenaren, en daarmee verspeel je de goodwill die je met een oudere auto hebt.
Is er dan nog een kleinigheid niet in orde die minder makkelijk valt te constateren dan moet je terugkomen voor een herexamen.
Voor de zelfdoeners onder de forumleden is het aan te raden de procedure in twee te verdelen.
Het administratieve deel bij de RDW en de APK bij de plaatselijke garage.
Is er dan toch nog iets dat aandacht nodig heeft dan kan dat ter plaatse in orde gemaakt worden.
Paul
Het is wel belangrijk dat je de auto goed naloopt en voorkomt dat je met een los zittende accu en verkeerd afgesteld licht etc. aan de keuring verschijnt.
Dat roept irritatie op bij de keurmeesters, het zijn tenslotte ambtenaren, en daarmee verspeel je de goodwill die je met een oudere auto hebt.
Is er dan nog een kleinigheid niet in orde die minder makkelijk valt te constateren dan moet je terugkomen voor een herexamen.
Voor de zelfdoeners onder de forumleden is het aan te raden de procedure in twee te verdelen.
Het administratieve deel bij de RDW en de APK bij de plaatselijke garage.
Is er dan toch nog iets dat aandacht nodig heeft dan kan dat ter plaatse in orde gemaakt worden.
Paul
- Silberdistelgrün
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 12 nov 2006 19:50
- Mercedes-Benz: 380SE, W126 1981
- Locatie: Drenthe
Een duidelijk verhaal, maar ik vind het vreemd, want mij was door de RDW verteld, (en dat heb ik, geloof ik, hier eerder ook herhaald) dat bij afkeur de wagen gewoon het kenteken zou krijgen, maar dat de APK dan alsnog door een garage gedaan kon worden.
Dat is dus heel iets anders dan John's ervaring!
Overigens is de APK bij de RDW niet duur, maar ze doen natuurlijk geen gratis herkeur, zoals veel garages.
En, John, waarom een eendags verzekering? Een WA oldtimer is maar € 75, dus veel verdien je niet door er een paar dagen onverzekerd te zijn, een Eurotje voor 4 of 5 dagen...........Toch niet de moeite waard?
Maar ik heb dus geluk gehad (of was beter voorbereid?) want mijn wagen werd wel in 1 keer goedgekeurd. (gelukkig dus.)
Cr
Dat is dus heel iets anders dan John's ervaring!
Overigens is de APK bij de RDW niet duur, maar ze doen natuurlijk geen gratis herkeur, zoals veel garages.
En, John, waarom een eendags verzekering? Een WA oldtimer is maar € 75, dus veel verdien je niet door er een paar dagen onverzekerd te zijn, een Eurotje voor 4 of 5 dagen...........Toch niet de moeite waard?
Maar ik heb dus geluk gehad (of was beter voorbereid?) want mijn wagen werd wel in 1 keer goedgekeurd. (gelukkig dus.)
Cr
Cor,
Voor een WA oldtimer verzekering heb je wel een kenteken nodig.
En dat kenteken moet nog afgegeven worden.....
Ik denk dat het handiger is na afkeuring door de RDW gewoon een APK te doen bij een garage bedrijf.
Het kenteken zal wel afgegeven kunnen worden zonder APK.
Als je er toch voor kiest de hele procedure bij de RDW te doen laat de auto dan even voorkeuren bij een goede garage.
Paul
Voor een WA oldtimer verzekering heb je wel een kenteken nodig.
En dat kenteken moet nog afgegeven worden.....
Ik denk dat het handiger is na afkeuring door de RDW gewoon een APK te doen bij een garage bedrijf.
Het kenteken zal wel afgegeven kunnen worden zonder APK.
Als je er toch voor kiest de hele procedure bij de RDW te doen laat de auto dan even voorkeuren bij een goede garage.
Paul
- Silberdistelgrün
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 12 nov 2006 19:50
- Mercedes-Benz: 380SE, W126 1981
- Locatie: Drenthe
Paul,
Ik heb het zelf gedaan, vorige zomer.
Verzekering afgesloten bij de ANWB, op het 1 dags kenteken, met daarbij vermeld dat dit een tijdelijk 1 dags kenteken was.
Kreeg de voorlopige documenten met het tijdelijke kentekennummer erop mee naar huis. 4 dagen na de keuring had ik mijn goede kentekenbewijs, dit nummer telefonisch doorgegeven en op mijn polis die ik na 2 weken kreeg toegezonden, stond het goede kenteken.
Het kan dus prima! En het kostte geen cent extra.
Verder schreef je :
Ik denk dat het handiger is na afkeuring door de RDW gewoon een APK te doen bij een garage bedrijf.
Het kenteken zal wel afgegeven kunnen worden zonder APK.
Dat was mij dus ook verteld!!!!!!!!!!, maar John zegt nu dat het NIET zo werkt, dus hoe zit dat nu???????
Persoonlijk vond ik het wel een goed idee, om een echte goede keuring door de RDW te laten doen, en als het 'fout' zou gaan, dan zou ik precies weten wat me te doen stond.
Cor
Ik heb het zelf gedaan, vorige zomer.
Verzekering afgesloten bij de ANWB, op het 1 dags kenteken, met daarbij vermeld dat dit een tijdelijk 1 dags kenteken was.
Kreeg de voorlopige documenten met het tijdelijke kentekennummer erop mee naar huis. 4 dagen na de keuring had ik mijn goede kentekenbewijs, dit nummer telefonisch doorgegeven en op mijn polis die ik na 2 weken kreeg toegezonden, stond het goede kenteken.
Het kan dus prima! En het kostte geen cent extra.
Verder schreef je :
Ik denk dat het handiger is na afkeuring door de RDW gewoon een APK te doen bij een garage bedrijf.
Het kenteken zal wel afgegeven kunnen worden zonder APK.
Dat was mij dus ook verteld!!!!!!!!!!, maar John zegt nu dat het NIET zo werkt, dus hoe zit dat nu???????
Persoonlijk vond ik het wel een goed idee, om een echte goede keuring door de RDW te laten doen, en als het 'fout' zou gaan, dan zou ik precies weten wat me te doen stond.
Cor
- bart500sec
- Berichten: 1632
- Lid geworden op: 06 mar 2007 19:07
- Mercedes-Benz: Citroen C5
- Locatie: Dordrecht
He John,
Dat is nou precies waar ik bang voor was.
De huidige APK stelt niet zo veel meer voor, is veel minder streng dan vroeger, maar de RDW lijkt nog steeds de "öude keuring" te doen.
Daarom had ik zoiets als..........eerst dat kenteken maar, de rest komt later.
Ik hed al met mn vaste garage (garage Drechtsteden in Dordrecht) afgesproken dat ik hem zou brengen voor een beurt en APK.
Als je daar aangeeft dat je een oldie brengt waar je erg zuinig op bent, dan laat Erwin (de baas) er een oudere monteur aan werken die dit soort auto's goed kent.
Toen ik hem ging ophalen, liep hij helemaal te glunderen en zei "wat een geweldige wagen, het was een genot om er aan te mogen werken", leuk toch?
gr, Bart
Dat is nou precies waar ik bang voor was.
De huidige APK stelt niet zo veel meer voor, is veel minder streng dan vroeger, maar de RDW lijkt nog steeds de "öude keuring" te doen.
Daarom had ik zoiets als..........eerst dat kenteken maar, de rest komt later.
Ik hed al met mn vaste garage (garage Drechtsteden in Dordrecht) afgesproken dat ik hem zou brengen voor een beurt en APK.
Als je daar aangeeft dat je een oldie brengt waar je erg zuinig op bent, dan laat Erwin (de baas) er een oudere monteur aan werken die dit soort auto's goed kent.
Toen ik hem ging ophalen, liep hij helemaal te glunderen en zei "wat een geweldige wagen, het was een genot om er aan te mogen werken", leuk toch?
gr, Bart
lid van http://www.sportbotenforum.nl
-
- Berichten: 9695
- Lid geworden op: 28 aug 2006 00:47
- Mercedes-Benz: ---
- Specialisatie: Off topic
- Locatie: Eindhoven
Ik heb mijn "Goldie" destijds ook naar het RDW gebracht op een ééndagskeneteken en haar op mijn andere verzekering laten zetten voor 1 dag.
Koste mij niets extra's.
Wel was het wenselijk dat de wagen naderhand bij dat bedrijf verzekerd werd maar dat was ik toch al van plan omdat mijn andere wagen daar ook verzekerd is.
Wel zo gemakkelijk.
Of ik 2 in 1 had of iets anders weet ik niet maar ben alleen bij de RDW geweest en dat was meteen met goed resultaat. (nou ja... goed? Ik kreeg in ieder geval het kenteken. )
Een Depend kan weleens helpen.
Koste mij niets extra's.
Wel was het wenselijk dat de wagen naderhand bij dat bedrijf verzekerd werd maar dat was ik toch al van plan omdat mijn andere wagen daar ook verzekerd is.
Wel zo gemakkelijk.
Of ik 2 in 1 had of iets anders weet ik niet maar ben alleen bij de RDW geweest en dat was meteen met goed resultaat. (nou ja... goed? Ik kreeg in ieder geval het kenteken. )
Incontinent?John1965 schreef:ze liet wel eens een druppeltje lopen
Een Depend kan weleens helpen.
Groetjes, Rene.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.
W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 )
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.
W126 1981 280SE (LPG) (Verkocht)
W126 1983 500SEL (Verkocht) ---> (Auto van de Maand November 2006 )
- John1965
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 25 dec 2006 12:35
- Mercedes-Benz: W123 200T, W123 230TE, W201 190D, A124 300CE-24, R170 SLK 200 en C219 320 CDI
Dank je welMatthijs schreef:Wat een mooi verhaal heb je er toch van gemaakt.
Er waren twee keurmeesters met Dodie bezig, een voor de kenteken keuring en de andere voor de APK. Ik ben met de keurmeester meegelopen die de APK afnam want ik kon daardoor voor het eerst de auto eens goed van onderen bekijken. Maar wat ik heb gezien en gehoord van de keurmeester die met de kenteken keuring bezig was is het volgende:Matthijs schreef:Wat Wat ik mij afvroeg. Waaruit bestaat de keuring voor het kenteken eigenlijk?
- op de computer zocht hij de type goedkeuring op van Dodie
hij nam het chassis- en motornummer op
de wielbasis en de spoorbreedte werd gemeten
- er moet een nederlandse of europeesche typegoedkeuring bestaan voor de auto
het buitenlands kenteken bewijs moet aanwezig zijn
- Afmetingen van de auto (Wielbasis en spoorbreedte) moeten conform specificaties (type goedkeuring?)
Naast chassis moet ook het motornummer kloppen met de bestaande papieren
Ik weet ook niets meer dan wat ik heb meegemaakt en beschreven. Ik heb ondertussen een net schrijven gehad met de punten waarop Dodie is afgekeurd en de uitleg van de herkeur procedure dus ik neem aan dat het is zoals ik heb meegemaakt.Silberdistelgrün schreef:Het kenteken zal wel afgegeven kunnen worden zonder APK. [/b]
Dat was mij dus ook verteld!!!!!!!!!!, maar John zegt nu dat het NIET zo werkt, dus hoe zit dat nu???????
Dat was ook precies mijn idee. En in alle eerlijkheid heb ik wel gekregen wat ik wilde . Alleen had ik niet verwacht dat het zo een gedoe zou geven.Silberdistelgrün schreef:Persoonlijk vond ik het wel een goed idee, om een echte goede keuring door de RDW te laten doen, en als het 'fout' zou gaan, dan zou ik precies weten wat me te doen stond.
Bart, misschien kan je ons een keertje introduceren?bart500sec schreef:Ik hed al met mn vaste garage (garage Drechtsteden in Dordrecht) afgesproken dat ik hem zou brengen voor een beurt en APK. Als je daar aangeeft dat je een oldie brengt waar je erg zuinig op bent, dan laat Erwin (de baas) er een oudere monteur aan werken die dit soort auto's goed kent.
Toen ik hem ging ophalen, liep hij helemaal te glunderen en zei "wat een geweldige wagen, het was een genot om er aan te mogen werken", leuk toch?
Maar allemaal hartelijk dank voor jullie input. Ik hoop dat anderen die na ons komen er hun voordeel mee kunnen doen.
Groeten
John
PS Ik ben van plan om nog een keer alle documenten die met dit alles te maken hebben in te scannen en te posten.
Met vriendelijke groeten,
John
Lid van de MB W123 Club Nederland, MB 190/C-Klasse Club Nederland en MB SLK Club Nederland.
John
Lid van de MB W123 Club Nederland, MB 190/C-Klasse Club Nederland en MB SLK Club Nederland.
- Silberdistelgrün
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 12 nov 2006 19:50
- Mercedes-Benz: 380SE, W126 1981
- Locatie: Drenthe
In het door John ge-linkte stukje van de RDW staat:John1965 schreef: Volgens mij moet er aan de volgende voorwaarden worden voldaan:Verder neem ik het volgende aan (maar hopelijk kunnen forummleden met meer RDW ervaring hier commentaar op geven):
- er moet een nederlandse of europeesche typegoedkeuring bestaan voor de auto
het buitenlands kenteken bewijs moet aanwezig zijn
- Afmetingen van de auto (Wielbasis en spoorbreedte) moeten conform specificaties (type goedkeuring?)
Naast chassis moet ook het motornummer kloppen met de bestaande papieren
Als u vanaf die datum een gebruikte personenauto met buitenlands kentekenbewijs uit een EU-land invoert en een Nederlands kentekenbewijs wilt krijgen, hoeft u alleen nog maar voor de verificatie van de voertuiggegevens naar een RDW-keuringsstation.
Dit betekent volgens mij, dat de auto wordt vergeleken met de originele voertuigdocumentatie uit het land van herkomst. Maw, is dit wel de echte auto, of ''gekat''?
Als een personenwagen uit de EU en de andere genoemde landen komt, dan MOET er een kenteken worden afgegeven, maar moet de wagen WEL voldoen aan de zg Permanente Eisen, [lees APK, in dit geval niet de technische zaken als slijtage, maar goede kleur verlichten ed], onafhankelijk van het feit of er hier in NL een typekeur bestaat.
Zo mocht je bv in Engeland veel langer dan hier buggies en dergelijke auto's bouwen, laten keuren en op Engels kenteken zetten, en dan hier in NL invoeren. Deze wagens moesten worden voorzien van een NL kenteken.
Voor wat betreft het commentaar dat het motornummer moet kloppen, denk ik, dat het motorMODEL moet kloppen, in mijn wagen bv een M110, een M126 of een M127 (280, 380, 500)
Cor
- bart500sec
- Berichten: 1632
- Lid geworden op: 06 mar 2007 19:07
- Mercedes-Benz: Citroen C5
- Locatie: Dordrecht
Als je een auto buiten de EU invoert (b.v Amerika), dan volgt een verplichte invoerkeuring, voor auto's binnen de eu hoeft dit niet.
Als het chassisnummer en het motornummer klopen met de papieren, dan krijg je zo een kenteken en kan je later ergens anders keuren (minder streng dan bij de RDW). Oke, je weet bij de RDW dan wel dat hij goed is nagekeken, maar dat weet ik nu ook, want ik heb een grote beurt laten geven en gevraagd of ze alles goed nalopen. Ik mag er toch vanuitgaan dat mn wielbasis enz kloppen?, lekker belangrijk.
Je hebt dan in ieder geval niet meer de druk van een afkeuring.
Het verhaal gaat dat die uitgebrande auto's destijds in Frankrijk (bij die studentenrellen) voor een groot deel zijn opgekocht door criminele oostblokbendes, naar Nederland zijn vervoerd en hier zijn aangeboden voor een kenteken (als er maar 4 wielen onder zitten en je hem naar binnen kunt duwen is het goed).
Vervolgens werd een soortgelijk type auto hier gestolen en voorzien van het nieuw gekregen kenteken.
En John, die garage spreken we wel voor af binnenkort, desnoods rijden we er een keer samen heen.
Ik was voor een beurt + keuren 365 euro's kwijt, viel me niet tegen.
Bart
Als het chassisnummer en het motornummer klopen met de papieren, dan krijg je zo een kenteken en kan je later ergens anders keuren (minder streng dan bij de RDW). Oke, je weet bij de RDW dan wel dat hij goed is nagekeken, maar dat weet ik nu ook, want ik heb een grote beurt laten geven en gevraagd of ze alles goed nalopen. Ik mag er toch vanuitgaan dat mn wielbasis enz kloppen?, lekker belangrijk.
Je hebt dan in ieder geval niet meer de druk van een afkeuring.
Het verhaal gaat dat die uitgebrande auto's destijds in Frankrijk (bij die studentenrellen) voor een groot deel zijn opgekocht door criminele oostblokbendes, naar Nederland zijn vervoerd en hier zijn aangeboden voor een kenteken (als er maar 4 wielen onder zitten en je hem naar binnen kunt duwen is het goed).
Vervolgens werd een soortgelijk type auto hier gestolen en voorzien van het nieuw gekregen kenteken.
En John, die garage spreken we wel voor af binnenkort, desnoods rijden we er een keer samen heen.
Ik was voor een beurt + keuren 365 euro's kwijt, viel me niet tegen.
Bart
lid van http://www.sportbotenforum.nl
Bart,
Controle van de wielbasis is om twee redenen van belang:
Het dient om vast te stellen dat de aangeboden auto overeenkomt met de identiteit van het voertuig in de papieren.
Als het gaat om een auto die schade heeft gehad die niet goed hersteld is kan er een afwijking zijn die erop duidt dat de auto krom is.
Met zo een afwijking wordt er geen kenteken afgegeven.
Paul
Controle van de wielbasis is om twee redenen van belang:
Het dient om vast te stellen dat de aangeboden auto overeenkomt met de identiteit van het voertuig in de papieren.
Als het gaat om een auto die schade heeft gehad die niet goed hersteld is kan er een afwijking zijn die erop duidt dat de auto krom is.
Met zo een afwijking wordt er geen kenteken afgegeven.
Paul
- bart500sec
- Berichten: 1632
- Lid geworden op: 06 mar 2007 19:07
- Mercedes-Benz: Citroen C5
- Locatie: Dordrecht
Sorry dat ik je moet tegenspreken Paul,
Het verhaal van de schade enz zal best kloppen, echter het heeft dus niets met het kenteken te maken, dat krijg je al staan je wielen krom, als ze maar draaien.
maar goed, ik kan me voorstellen dat sommigen meer vertrouwrn hebben in de RDW keuring, ik zou zeggen lekker doen dan, persoonlijk vindt ik het dus onzin, de garage ziet dat soort dingen ook wel.
Bart
Het verhaal van de schade enz zal best kloppen, echter het heeft dus niets met het kenteken te maken, dat krijg je al staan je wielen krom, als ze maar draaien.
maar goed, ik kan me voorstellen dat sommigen meer vertrouwrn hebben in de RDW keuring, ik zou zeggen lekker doen dan, persoonlijk vindt ik het dus onzin, de garage ziet dat soort dingen ook wel.
Bart
lid van http://www.sportbotenforum.nl
Bart,
Blijft over het meten van de wielbasis voor het vaststellen van de identiteit van het voertuig.
Bij de tweedelige controle die er nu is geldt een minder zware keuring dan voorheen door de RDW werd gedaan bij een aanvraag voor een Nederlands kenteken.
Het controleren op de richtmaten word nu overgeslagen.
Het maakt geen deel uit van de APK.
Ik vind dat jammer omdat de veiligheid van de bestuurder en de andere weggebruikers daar niet mee is gediend.
Paul
Blijft over het meten van de wielbasis voor het vaststellen van de identiteit van het voertuig.
Bij de tweedelige controle die er nu is geldt een minder zware keuring dan voorheen door de RDW werd gedaan bij een aanvraag voor een Nederlands kenteken.
Het controleren op de richtmaten word nu overgeslagen.
Het maakt geen deel uit van de APK.
Ik vind dat jammer omdat de veiligheid van de bestuurder en de andere weggebruikers daar niet mee is gediend.
Paul