W114 project

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

07 apr 2013 17:23

weer een druk weekend gehad

vrijdag

heb ik mijn radiateur op gehaalt bij auto themp leeuwarden
die hebben mijn radiateur gereviseert en een nieuwe olie koeler en alle beugels over gezet voor maar €400 :applaus:
en ik heb een nieuwe waterpomp pakking (deze van mij was lek ) gehaalt A €7,- en een nieuwe v-snaar voor de stuur pomp gehaalt A €11,- bij alberts oldimer service :applaus:

zaterdag

heb ik de auto op blokken gezet en de leidingen afgeblind en de oude radiateur er uit gehaalt
en toen het voorste vliegwiel er af gehaalt en de waterpomp los gehaalt en alles netjes schoon gemaakt
en toen de waterpmop weer monteren met nieuwe pakking en het voorste vleigwiel er weer op gezet
en toen de nieuwe radiaeur er weer in gezet er alles afgevult en afgestest alles nog lek dicht :applaus:
en toen de motor gestart alles nog steeds lek dicht 8-)

en toen nog ff lekker rondje gereden 140+ van lemmer naar joure rontonde over en weer 140+ terug :dance: 8-)

nog ff een paar fotos :
de neiuwe radiateur  naats mijn spare radiateur
de neiuwe radiateur naats mijn spare radiateur
IMG_0169.JPG (271.01 KiB) 2289 keer bekeken
de nieuwe radiauer
de nieuwe radiauer
IMG_0173.JPG (372.21 KiB) 2289 keer bekeken
bevstiging netjes over gezet van de oude olie koeler
bevstiging netjes over gezet van de oude olie koeler
IMG_0174.JPG (174.84 KiB) 2289 keer bekeken
past mooi
past mooi
IMG_0177.JPG (208.03 KiB) 2289 keer bekeken
bevestiging
bevestiging
IMG_0182.JPG (204.73 KiB) 2289 keer bekeken
IMG_0183.JPG
IMG_0183.JPG (156.63 KiB) 2289 keer bekeken
altijd gevaarlijk sleutelen  ik had ruzie met een rubber die er in een keer er over schoot
altijd gevaarlijk sleutelen ik had ruzie met een rubber die er in een keer er over schoot
IMG_0179.JPG (145.98 KiB) 2289 keer bekeken
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

07 apr 2013 19:00

Geweldig project! En:
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (30.67 KiB) 2277 keer bekeken
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

07 apr 2013 19:33

:lol: :lol: thanks :lol: :lol:

het is al standard dat ik bloed maar dan voor als hard drukken en stugge rubbers en dan in een keer zit ie er om :stom:
Gebruikersavatar
kickdownkiko
Berichten: 6046
Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
Mercedes-Benz: W211 3.2
Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
Locatie: 010

08 apr 2013 07:59

Goed bezig!!!
Jeroen schreef: Het is wetenschappelijk aangetoond dat mannen gemiddeld elke 6 seconden aan SEC's denken
Klik hier voor het logboek van mijn W211 E320
Klik hier voor het logboek van mijn Ex W210 E280
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

08 apr 2013 18:31

ja klopt maar hij lekt nog steeds dus ik zal van de week ff met de benz op het werk ff op de brug en kijken en blazen met pers lucht en kijken waar ie nevelt

ik houd jullie op de hoogte

gr
Jabo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 nov 2011 14:53
Mercedes-Benz: C220 CDI (W202)
Locatie: De Panne (België)

09 apr 2013 18:53

pascalvd schreef::lol: :lol: thanks :lol: :lol:
het is al standard dat ik bloed maar dan voor als hard drukken en stugge rubbers en dan in een keer zit ie er om :stom:
Geeft niets, ik ben ook niet goed met rubbers! :twisted:
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

09 apr 2013 21:53

haha
als ik een 1cent per wond kreeg reed ik een een nieuwe benz
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

23 dec 2014 09:27

in tussen tijd al weer veel gebeurt
zoals een motor wissel en weer 2 jaar apk er op geprutst
uit eindelijk hij rijd weer naa een dike jaar stilstand

motor
ergens rond november is mn motor stuk gelopen door dat er een klep door de zuiger en tussen de krukas en het onderblok is blijven liggen
dus de beslissing moeten maken tussen revisie en donor
eerst gedacht aan revisie maar het begon mij toch wel aardit te jeuken toen kon ik van een maat een w126 motor krijgen als ie hem bij mij mocht slopen allen mn maat kwam nooit
uiteindelijk in bouwvak noord 2014 een w126 280 tegen gekomen
daar de motor uit gehaalt en in mijn w114 gezet
(en van de rest van de auto hebben we met de brandweer een carbrio van gemaakt :sst:) fotos van de oefening
hengelen
hengelen
IMG_0159.JPG (302.21 KiB) 2056 keer bekeken
geen woorden voor
geen woorden voor
IMG_0178.JPG (391.6 KiB) 2056 keer bekeken
donor
donor
IMG_20140731_154858.jpg (162.33 KiB) 2056 keer bekeken
apendage ombouwen
apendage ombouwen
IMG_20140802_162815.jpg (168.36 KiB) 2056 keer bekeken
en alles weer klaar
en alles weer klaar
IMG_3616 - kopie.JPG (126.38 KiB) 2056 keer bekeken
spuiten toppic over de kleur combinatie
omdat ik toch moest wachten tot ik een motor had en ik had besloten wat ik ging doen met de motor ben ik maar plekjes gaan aan pakken en van het een kwam het ander
mijn w114 heeft nu een lekkere frisse witte boddy en een konings blauw dak
menie
menie
IMG_20140906_131604.jpg (128.94 KiB) 2056 keer bekeken
basis
basis
IMG_20140927_105236.jpg (128.1 KiB) 2056 keer bekeken
zn nieuwe kleurtje
zn nieuwe kleurtje
IMG_20140927_151112.jpg (136.57 KiB) 2056 keer bekeken
remmen/apk toppic met de vraag over mn remproblemen
ergens rond oktober/november 2014 was de benz er weer klaar voor hij kon voor de apk
daar kwamen een paar dingetjes uit
lampen met het verkeerde beeld (chineese leds)
leidingen die niet vast zaten
uitlaat gassen onder de auto
en remmen die niet lekker wouden remmen dit heb ik uiteindelijk op gelost door remmen van de w126 temonteren

motor verlichting
in tussen tijd dat ik toch moest wachten voor de apk heb ik gewoon ff een ledstrip op de motorkap geplakt en via een deurcontact (die ik bij de motorkap ondgrending heb geplaats) laten schakelen
met als reslultaat dat ik nou snachts storing kan zoeken zolang mn accu niet leeg is
motor verlichting
motor verlichting
IMG_4037.JPG (289.96 KiB) 2056 keer bekeken
eerste ritje
toen was het zo ver de benz werd op 16-12-2014 goed gekeurt door vakgarage aukema :applaus:
dus de eerst volgende dag dat ik tijd had er metteen mee rijden dat werd op 20-12-2014 toen heb ik er ook metteen 200 km mee gereden
en dan gewoon 140 km/h een stoet getunde autos in halen :owja: (die gezichten zijn onbetaalbaar (A) )
met als resultaat de motor die bleef mooi op temperatuur en olie druk bleef ook goed geen lekages :goedzo:
dus de w114 280 coupe uit lemmer is weer terug op de weg mensen
zn eerste ritje 20-12-2014
zn eerste ritje 20-12-2014
IMG_4032.JPG (183.33 KiB) 2056 keer bekeken
Stefan
Berichten: 6634
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:22

23 dec 2014 09:32

Puik stukkie werk!!
Only dead fish go with the flow
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25766
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

23 dec 2014 11:28

Hoort de aanzuigbuis van het luchtfilterhuis zo? Die hapt daar nu lekker warme lucht van boven je uitlaatspruitstuk. Daar zou ik wat aan doen 8-)

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

03 jan 2015 11:19

Hallo Jeroen
De aanzuigbuis van de w114 hoort zo ik haal nu zelfs lucht uit de buurt van de uitlaat en niet eens achter de accu weg
Maar daar doet ie het zelf zeer goed op op een of andere manier door de verveling van de Fin draait ie als een zonnetje

Maar Mercedes was al achter deze fout gekomen de aanzuigbuis van de w126 loopt meer naar voren en dan met een slang haalt ie zn koude lucht naast de koplamp weg en bij koude temperaturen haalt ie het bij de uitlaat weg via een thermo klep
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25766
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

03 jan 2015 13:02

Ja precies!
Ik zou mezelf niet kunnen inhouden en gaan uitproberen of er nog een (minimale) vermogenswinst te behalen zou zijn met een stuk flexibele slang naar een plek met koude lucht.
Maar ja ik ben gewoon.... Jeroen :$

gr J ;)
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

04 jan 2015 14:07

op zich wel weer eens wat leuks om mee te hobbyen ik zit allen dan weer met het gas dat moet ik dan meestal ook weer afstellen

ik houd het in iedergeval in mn achterhoofd
Gebruikersavatar
pascalvd
Berichten: 5144
Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
Specialisatie: techniek
Locatie: lemmer
Contacteer:

19 sep 2015 22:47

vandaag maar eens met de tip van jeroen bezig geweest dit was mede dat de motor wat begon te nukken toen kreeg ik het briljante idee van jeroen in mij op

bij de w126 sloper zat een aan zuig buis deze heb ik op mn lucht filter gezet en tussen mn spatbord en accu gezet
ik heb de dop aan de zijkant weg gehaalt en daar de buis op gezet en het onderste gat heb ik dicht gemaakt door een dop van de spuitbus en een slangen klem

het resultaat is aan merkelijk beter

ik merk nu dat als ik de kap open dat de motor anders gaat lopen
tevens is het zo als ik met mijn hand de lucht toevoer smoor dat de motor in toeren sneller loopt maar als ik gas bij ga gevendan smoort/stikt de motor
naar mijn vermoeden is dat omdat de motor dan op puur lpg loopt en bij meer toren tal dat ie dan ''verzuipt'' omdat iew te weining lucht heeft
IMG_20150919_105214.jpg
IMG_20150919_105214.jpg (67.66 KiB) 1759 keer bekeken

tevens ben ik op zoek naar iemand die een 4a1 carburateur kan reviseren en weer aan de gang kan krijgen revisie set heb ik al liggen


word vervolgd
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25766
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

20 sep 2015 07:32

Heb ik toch echt terug moeten zoeken welke (van mijn schier eindeloze collectie) briljante tip je bedoelde... :$
Koude lucht bevat meer zuurstof = meer brandstof = bigger bang.

Ik ben overigens van mening dat je motor (direct) af moet slaan als je de luchttoevoer afsluit. Niet afslaan betekent dat hij ergens anders lucht aanzuigt en dat moet niet.

Even aan een testkast CO afstellen klinkt (na het verhelpen van het vacuumlek) ook als een goed idee.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Plaats reactie