weer een druk weekend gehad
vrijdag
heb ik mijn radiateur op gehaalt bij auto themp leeuwarden
die hebben mijn radiateur gereviseert en een nieuwe olie koeler en alle beugels over gezet voor maar €400
en ik heb een nieuwe waterpomp pakking (deze van mij was lek ) gehaalt A €7,- en een nieuwe v-snaar voor de stuur pomp gehaalt A €11,- bij alberts oldimer service
zaterdag
heb ik de auto op blokken gezet en de leidingen afgeblind en de oude radiateur er uit gehaalt
en toen het voorste vliegwiel er af gehaalt en de waterpomp los gehaalt en alles netjes schoon gemaakt
en toen de waterpmop weer monteren met nieuwe pakking en het voorste vleigwiel er weer op gezet
en toen de nieuwe radiaeur er weer in gezet er alles afgevult en afgestest alles nog lek dicht
en toen de motor gestart alles nog steeds lek dicht
en toen nog ff lekker rondje gereden 140+ van lemmer naar joure rontonde over en weer 140+ terug :dance:
nog ff een paar fotos :
W114 project
- kickdownkiko
- Berichten: 6046
- Lid geworden op: 11 aug 2008 19:26
- Mercedes-Benz: W211 3.2
- Specialisatie: snel,comfort,veilige rijdert
- Locatie: 010
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ja klopt maar hij lekt nog steeds dus ik zal van de week ff met de benz op het werk ff op de brug en kijken en blazen met pers lucht en kijken waar ie nevelt
ik houd jullie op de hoogte
gr
ik houd jullie op de hoogte
gr
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
in tussen tijd al weer veel gebeurt
zoals een motor wissel en weer 2 jaar apk er op geprutst
uit eindelijk hij rijd weer naa een dike jaar stilstand
motor
ergens rond november is mn motor stuk gelopen door dat er een klep door de zuiger en tussen de krukas en het onderblok is blijven liggen
dus de beslissing moeten maken tussen revisie en donor
eerst gedacht aan revisie maar het begon mij toch wel aardit te jeuken toen kon ik van een maat een w126 motor krijgen als ie hem bij mij mocht slopen allen mn maat kwam nooit
uiteindelijk in bouwvak noord 2014 een w126 280 tegen gekomen
daar de motor uit gehaalt en in mijn w114 gezet
(en van de rest van de auto hebben we met de brandweer een carbrio van gemaakt ) fotos van de oefening
spuiten toppic over de kleur combinatie
omdat ik toch moest wachten tot ik een motor had en ik had besloten wat ik ging doen met de motor ben ik maar plekjes gaan aan pakken en van het een kwam het ander
mijn w114 heeft nu een lekkere frisse witte boddy en een konings blauw dak
remmen/apk toppic met de vraag over mn remproblemen
ergens rond oktober/november 2014 was de benz er weer klaar voor hij kon voor de apk
daar kwamen een paar dingetjes uit
lampen met het verkeerde beeld (chineese leds)
leidingen die niet vast zaten
uitlaat gassen onder de auto
en remmen die niet lekker wouden remmen dit heb ik uiteindelijk op gelost door remmen van de w126 temonteren
motor verlichting
in tussen tijd dat ik toch moest wachten voor de apk heb ik gewoon ff een ledstrip op de motorkap geplakt en via een deurcontact (die ik bij de motorkap ondgrending heb geplaats) laten schakelen
met als reslultaat dat ik nou snachts storing kan zoeken zolang mn accu niet leeg is
eerste ritje
toen was het zo ver de benz werd op 16-12-2014 goed gekeurt door vakgarage aukema
dus de eerst volgende dag dat ik tijd had er metteen mee rijden dat werd op 20-12-2014 toen heb ik er ook metteen 200 km mee gereden
en dan gewoon 140 km/h een stoet getunde autos in halen (die gezichten zijn onbetaalbaar )
met als resultaat de motor die bleef mooi op temperatuur en olie druk bleef ook goed geen lekages
dus de w114 280 coupe uit lemmer is weer terug op de weg mensen
zoals een motor wissel en weer 2 jaar apk er op geprutst
uit eindelijk hij rijd weer naa een dike jaar stilstand
motor
ergens rond november is mn motor stuk gelopen door dat er een klep door de zuiger en tussen de krukas en het onderblok is blijven liggen
dus de beslissing moeten maken tussen revisie en donor
eerst gedacht aan revisie maar het begon mij toch wel aardit te jeuken toen kon ik van een maat een w126 motor krijgen als ie hem bij mij mocht slopen allen mn maat kwam nooit
uiteindelijk in bouwvak noord 2014 een w126 280 tegen gekomen
daar de motor uit gehaalt en in mijn w114 gezet
(en van de rest van de auto hebben we met de brandweer een carbrio van gemaakt ) fotos van de oefening
spuiten toppic over de kleur combinatie
omdat ik toch moest wachten tot ik een motor had en ik had besloten wat ik ging doen met de motor ben ik maar plekjes gaan aan pakken en van het een kwam het ander
mijn w114 heeft nu een lekkere frisse witte boddy en een konings blauw dak
remmen/apk toppic met de vraag over mn remproblemen
ergens rond oktober/november 2014 was de benz er weer klaar voor hij kon voor de apk
daar kwamen een paar dingetjes uit
lampen met het verkeerde beeld (chineese leds)
leidingen die niet vast zaten
uitlaat gassen onder de auto
en remmen die niet lekker wouden remmen dit heb ik uiteindelijk op gelost door remmen van de w126 temonteren
motor verlichting
in tussen tijd dat ik toch moest wachten voor de apk heb ik gewoon ff een ledstrip op de motorkap geplakt en via een deurcontact (die ik bij de motorkap ondgrending heb geplaats) laten schakelen
met als reslultaat dat ik nou snachts storing kan zoeken zolang mn accu niet leeg is
eerste ritje
toen was het zo ver de benz werd op 16-12-2014 goed gekeurt door vakgarage aukema
dus de eerst volgende dag dat ik tijd had er metteen mee rijden dat werd op 20-12-2014 toen heb ik er ook metteen 200 km mee gereden
en dan gewoon 140 km/h een stoet getunde autos in halen (die gezichten zijn onbetaalbaar )
met als resultaat de motor die bleef mooi op temperatuur en olie druk bleef ook goed geen lekages
dus de w114 280 coupe uit lemmer is weer terug op de weg mensen
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Hoort de aanzuigbuis van het luchtfilterhuis zo? Die hapt daar nu lekker warme lucht van boven je uitlaatspruitstuk. Daar zou ik wat aan doen
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Hallo Jeroen
De aanzuigbuis van de w114 hoort zo ik haal nu zelfs lucht uit de buurt van de uitlaat en niet eens achter de accu weg
Maar daar doet ie het zelf zeer goed op op een of andere manier door de verveling van de Fin draait ie als een zonnetje
Maar Mercedes was al achter deze fout gekomen de aanzuigbuis van de w126 loopt meer naar voren en dan met een slang haalt ie zn koude lucht naast de koplamp weg en bij koude temperaturen haalt ie het bij de uitlaat weg via een thermo klep
De aanzuigbuis van de w114 hoort zo ik haal nu zelfs lucht uit de buurt van de uitlaat en niet eens achter de accu weg
Maar daar doet ie het zelf zeer goed op op een of andere manier door de verveling van de Fin draait ie als een zonnetje
Maar Mercedes was al achter deze fout gekomen de aanzuigbuis van de w126 loopt meer naar voren en dan met een slang haalt ie zn koude lucht naast de koplamp weg en bij koude temperaturen haalt ie het bij de uitlaat weg via een thermo klep
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Ja precies!
Ik zou mezelf niet kunnen inhouden en gaan uitproberen of er nog een (minimale) vermogenswinst te behalen zou zijn met een stuk flexibele slang naar een plek met koude lucht.
Maar ja ik ben gewoon.... Jeroen
gr J
Ik zou mezelf niet kunnen inhouden en gaan uitproberen of er nog een (minimale) vermogenswinst te behalen zou zijn met een stuk flexibele slang naar een plek met koude lucht.
Maar ja ik ben gewoon.... Jeroen
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
op zich wel weer eens wat leuks om mee te hobbyen ik zit allen dan weer met het gas dat moet ik dan meestal ook weer afstellen
ik houd het in iedergeval in mn achterhoofd
ik houd het in iedergeval in mn achterhoofd
- pascalvd
- Berichten: 5144
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
vandaag maar eens met de tip van jeroen bezig geweest dit was mede dat de motor wat begon te nukken toen kreeg ik het briljante idee van jeroen in mij op
bij de w126 sloper zat een aan zuig buis deze heb ik op mn lucht filter gezet en tussen mn spatbord en accu gezet
ik heb de dop aan de zijkant weg gehaalt en daar de buis op gezet en het onderste gat heb ik dicht gemaakt door een dop van de spuitbus en een slangen klem
het resultaat is aan merkelijk beter
ik merk nu dat als ik de kap open dat de motor anders gaat lopen
tevens is het zo als ik met mijn hand de lucht toevoer smoor dat de motor in toeren sneller loopt maar als ik gas bij ga gevendan smoort/stikt de motor
naar mijn vermoeden is dat omdat de motor dan op puur lpg loopt en bij meer toren tal dat ie dan ''verzuipt'' omdat iew te weining lucht heeft
tevens ben ik op zoek naar iemand die een 4a1 carburateur kan reviseren en weer aan de gang kan krijgen revisie set heb ik al liggen
word vervolgd
bij de w126 sloper zat een aan zuig buis deze heb ik op mn lucht filter gezet en tussen mn spatbord en accu gezet
ik heb de dop aan de zijkant weg gehaalt en daar de buis op gezet en het onderste gat heb ik dicht gemaakt door een dop van de spuitbus en een slangen klem
het resultaat is aan merkelijk beter
ik merk nu dat als ik de kap open dat de motor anders gaat lopen
tevens is het zo als ik met mijn hand de lucht toevoer smoor dat de motor in toeren sneller loopt maar als ik gas bij ga gevendan smoort/stikt de motor
naar mijn vermoeden is dat omdat de motor dan op puur lpg loopt en bij meer toren tal dat ie dan ''verzuipt'' omdat iew te weining lucht heeft
tevens ben ik op zoek naar iemand die een 4a1 carburateur kan reviseren en weer aan de gang kan krijgen revisie set heb ik al liggen
word vervolgd
- Jeroen
- Berichten: 25766
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Heb ik toch echt terug moeten zoeken welke (van mijn schier eindeloze collectie) briljante tip je bedoelde...
Koude lucht bevat meer zuurstof = meer brandstof = bigger bang.
Ik ben overigens van mening dat je motor (direct) af moet slaan als je de luchttoevoer afsluit. Niet afslaan betekent dat hij ergens anders lucht aanzuigt en dat moet niet.
Even aan een testkast CO afstellen klinkt (na het verhelpen van het vacuumlek) ook als een goed idee.
gr J
Koude lucht bevat meer zuurstof = meer brandstof = bigger bang.
Ik ben overigens van mening dat je motor (direct) af moet slaan als je de luchttoevoer afsluit. Niet afslaan betekent dat hij ergens anders lucht aanzuigt en dat moet niet.
Even aan een testkast CO afstellen klinkt (na het verhelpen van het vacuumlek) ook als een goed idee.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)