Zuigerveren nog wel oke?
Blok lang gestaan?
Misschien heeft ie wel vast gezeten en hebben ze hem weer losgeslagen...
1ding is in dat geval wel zeker en dat is dat ie olie zal gaan verbruiken.
W114 project
- ricardo3
- Forum Held
- Berichten: 4687
- Lid geworden op: 07 okt 2007 13:30
- Mercedes-Benz: Genoeg
- Specialisatie: banden,velgen
- Locatie: belgie (limburg)
- Contacteer:
Veel onderdelen van w114/115 en w124. Iets nodig PB me maarKnudde1969 schreef:Een Comand uit een Nederlandse W211 zal met de juiste 3 ingrediënten zelfs werken in een stacaravan.
- ricardo3
- Forum Held
- Berichten: 4687
- Lid geworden op: 07 okt 2007 13:30
- Mercedes-Benz: Genoeg
- Specialisatie: banden,velgen
- Locatie: belgie (limburg)
- Contacteer:
Kan beide...pascalvd schreef:lang gestaan in een schuurtje maar dat zware punt wat kan dat zijn ?
kan dat zijn dat de krukas naar de kolere is of een klep
Was de krukaspoelie nog intact?
Hieraan kan je vaak al zien hoe erg het is (kan zijn).
Het minste dat ie daar een klap op heeft gehad kan funest zijn.
Anders ff het carterpannetje deronder vandaan halen (pakking is toch niet zo duur) om zeker te zijn.
Zelfde verhaal voor het kleppendeksel.
Ik zou voordat je een hoop werk doet ff alles goed inspecteren.
Als je bijvoorbeeld de lagerschaaltjes naderhand vervangen moet heb je werk...
Nu stelt het niet zo veel voor.
gr
Veel onderdelen van w114/115 en w124. Iets nodig PB me maarKnudde1969 schreef:Een Comand uit een Nederlandse W211 zal met de juiste 3 ingrediënten zelfs werken in een stacaravan.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
de kruk as poelie zit een ardige slag in 1cm maar is wel heel op deuken na maar ik zal de bijde slechte motoren zaterdag mee naar lemmer nemen om daar eens naar beide te kijken wat er van over is
bij de m110 is het een krome kruk as dan gaat ie voor oud ijzer of de lief hebber
is het allen poelie en zuiger veren dan word ie beter en gatie naar martplaats
en de m114 ook kijken wat er te redden is en dan het zelf de verhaal
ik zal zaterdag wel even fototje posten
en ps wat is ie op zijn slechts nog waard ik kreeg nl een bod van uit de club 50 euro
bij de m110 is het een krome kruk as dan gaat ie voor oud ijzer of de lief hebber
is het allen poelie en zuiger veren dan word ie beter en gatie naar martplaats
en de m114 ook kijken wat er te redden is en dan het zelf de verhaal
ik zal zaterdag wel even fototje posten
en ps wat is ie op zijn slechts nog waard ik kreeg nl een bod van uit de club 50 euro
- ricardo3
- Forum Held
- Berichten: 4687
- Lid geworden op: 07 okt 2007 13:30
- Mercedes-Benz: Genoeg
- Specialisatie: banden,velgen
- Locatie: belgie (limburg)
- Contacteer:
In z'n slechtste geval oud ijzer prijs... Die blokken kun je tegenwoordig voor niet al te veel in 'goede' staat vinden.
gr
gr
Veel onderdelen van w114/115 en w124. Iets nodig PB me maarKnudde1969 schreef:Een Comand uit een Nederlandse W211 zal met de juiste 3 ingrediënten zelfs werken in een stacaravan.
- ricardo3
- Forum Held
- Berichten: 4687
- Lid geworden op: 07 okt 2007 13:30
- Mercedes-Benz: Genoeg
- Specialisatie: banden,velgen
- Locatie: belgie (limburg)
- Contacteer:
Ik geloof 34cent/kilo voor motorblokken...pascalvd schreef:en wat is dat ongeveer
gr
Veel onderdelen van w114/115 en w124. Iets nodig PB me maarKnudde1969 schreef:Een Comand uit een Nederlandse W211 zal met de juiste 3 ingrediënten zelfs werken in een stacaravan.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ondertussen weer veel gedaan
ik heb van een m110 kjetronic een craberateur versie gemaakt weel passen en meten
ik heb van een sloper het op voerpompje over gezet
ik heb van mijn eigen d-jetronic (zonder compressie) het filter huis over gezet
ik heb van mijn eigen d-jetronic (zonder compressie) de uit laat pijpen over gezet
ik heb van mijn eigen d-jetronic (zonder compressie) de automaat over gezet
ik heb van een sloper de carberateurs afgehaalt en het in laat stuk
terwijl wij aan het over zetten waren braken de bouten van het in laat stuk af zalf de linkse tap
toen dat op gelost was hebben we het in laatstuk er tegen aan gezet en de motor klaar gemaakt om er in te zetten
toen de motor er in zat hebben we eerst gekeken of de motor wou luisteren naar de startmotor maar halaas hij draait wel maar veelste langzaam zelfs als we stroom rechtstreeks op de startmotor zetten daar zullen we maandag naar kijken
ik zal jullie op de hoogt ehouden van de vorderingen in de kerst vakantie gr pascal
ik heb van een m110 kjetronic een craberateur versie gemaakt weel passen en meten
ik heb van een sloper het op voerpompje over gezet
ik heb van mijn eigen d-jetronic (zonder compressie) het filter huis over gezet
ik heb van mijn eigen d-jetronic (zonder compressie) de uit laat pijpen over gezet
ik heb van mijn eigen d-jetronic (zonder compressie) de automaat over gezet
ik heb van een sloper de carberateurs afgehaalt en het in laat stuk
terwijl wij aan het over zetten waren braken de bouten van het in laat stuk af zalf de linkse tap
toen dat op gelost was hebben we het in laatstuk er tegen aan gezet en de motor klaar gemaakt om er in te zetten
toen de motor er in zat hebben we eerst gekeken of de motor wou luisteren naar de startmotor maar halaas hij draait wel maar veelste langzaam zelfs als we stroom rechtstreeks op de startmotor zetten daar zullen we maandag naar kijken
ik zal jullie op de hoogt ehouden van de vorderingen in de kerst vakantie gr pascal
- Jeroen
- Berichten: 25801
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Uiteraard heb je voordat het blok erin gelepeld werd met een dop (23?) op de krukasbout geprobeerd of het blok redelijk soepel rond te draaien was?
Andere startmotor geprobeerd?
gr J
Andere startmotor geprobeerd?
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
dop 27 al een paarkeer getornd was ook nodig om de automaat vast te zetten en ddar naa nog een paar keer om te kijken
ander startmotor moest op de brug gebeuren dat kon nog niet stond nog een ander voor
ander startmotor moest op de brug gebeuren dat kon nog niet stond nog een ander voor
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 06 feb 2011 14:13
- Mercedes-Benz: Mercedes w210 E50 amg
- Specialisatie: onderhoud/lassen
- Locatie: oosterwolde
w115 zijn de 4 en 5 cilinders
w114 zijn de 6 zijn de 6 cilinders
280 E is tweede serie
de coupe zijn wat moeilijk te vinden en dit ras sterft wat uit omdat het alleen bij de w114/115 club nog liefhebbers zij
Ben jarenlang bij deze club geweest heb toen zelf een coupe en een sedan gehad de coupe is toen helemaal opgeknapt
vrg sec-s
w114 zijn de 6 zijn de 6 cilinders
280 E is tweede serie
de coupe zijn wat moeilijk te vinden en dit ras sterft wat uit omdat het alleen bij de w114/115 club nog liefhebbers zij
Ben jarenlang bij deze club geweest heb toen zelf een coupe en een sedan gehad de coupe is toen helemaal opgeknapt
vrg sec-s
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Sec-S schreef:
de coupe zijn wat moeilijk te vinden
vrg sec-s
ik heb er 2 staan 1 apk technisch goed moet allen de motor nog aan de gang krijgen en de andre slechte bodem
gr pascal
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
hij leeft weer de m110 motor heeft zijn leven getoont op remmen reiniger
startmotor gewisseld ik had er eentje van een 4pitter inplaats van een 6 pitter
toen nog prutsen met de ondstekings module
daarnaa was het kijken op remmen reiniger
nu moet ik de rest nog even aan sluiten andere waterpomp stuurpomp huis dan alle saansluiten en gassen
gr pascal
startmotor gewisseld ik had er eentje van een 4pitter inplaats van een 6 pitter
toen nog prutsen met de ondstekings module
daarnaa was het kijken op remmen reiniger
nu moet ik de rest nog even aan sluiten andere waterpomp stuurpomp huis dan alle saansluiten en gassen
gr pascal
- Lorinser sr
- Moderator
- Berichten: 11978
- Lid geworden op: 06 sep 2006 01:03
- Mercedes-Benz: W220 S55 AMG Kompressor 500 Hp
- Specialisatie: Mediazaken
- Locatie: achterhoek
- Contacteer:
Gaat de goeie kant op
Groetjes Richard
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .
1: Het is nooit zo donker of het wordt wel weer licht, of het wordt nog donkerder.
2: Wacht niet met genieten tot later .... Want als later eerder komt .
Ben je te laat .