W211 320cdi noodloop geen managment lamp

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Mussie023
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
Mercedes-Benz: E320 cdi - C350 CGI
Locatie: Heemskerk

13 jul 2018 22:05

Heren willen jullie alsjeblieft privé veder discussiëren?

Cornelis en zjelko
Gebruikersavatar
Cornelis
Berichten: 11185
Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
Specialisatie: Infra mobiele netwerken
Locatie: Haarlem

13 jul 2018 23:07

Ik zit hier geen onzin te verkondigen 8-)
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)

....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
zjelko
Berichten: 156
Lid geworden op: 19 mei 2018 08:11
Specialisatie: CEH
Contacteer:

14 jul 2018 05:58

Nee, gekkigheid maken is mijn "afdeling" :lol:
Eigenlijk was ik best serieus ook :owja: , Maar zal het niet meer doen ;)
:goedzo:
Gebruikersavatar
EdjeB
Berichten: 109
Lid geworden op: 27 jul 2008 13:06
Mercedes-Benz: W205 (ex X218-W246-W212-W204 W210 W211 W168)
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

14 jul 2018 08:44

Dag Mustafa, wij hadden na het plaatsen van een K&N lucht filter geen problemen met olie of iets dergelijks in de lucht massa meter.
Mussie023
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
Mercedes-Benz: E320 cdi - C350 CGI
Locatie: Heemskerk

14 jul 2018 12:11

EdjeB schreef:Dag Mustafa, wij hadden na het plaatsen van een K&N lucht filter geen problemen met olie of iets dergelijks in de lucht massa meter.
Oké top ! Ik zal met dit probleem dan hier even door rijden en even voor de zekerheid nog langs de dealer brengen om te laten kijken. Als hun geen fout codes kunnen zien , ga ik in Nederland k&n filter halen! Bedankt voor je informatie :D
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25766
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

14 jul 2018 12:24

Cornelis schreef:
zjelko schreef:Ik heb gehoord van Cornelis dat dit vaker voorkomt bij 6 in lijn motoren, ze zijn namelijk iets minder betrouwbaar dan de V6 diesels.
:stom: net andersom. Als je mij “quote” doe het dan wel juist 8-)

Ik rij m’n R6 “op” omdat ik geen V6 wil en dat gaat inmiddels al >423.000 km probleemloos :owja:
Wij noemen dat "Quote verkloot"...

Overigens kan ik mij niet voorstellen dat bij tempo 100 een gechipte 320CDI te weinig lucht kan aanzuigen via een (schoon) standaard luchtfilter.
Ik rij zelf al een jaar of 10 met K&N inlegfilters, maar meer omdat ik af en toe schoonmaken zinvoller vind dan weggooien. Zolang je maar goed schoonmaakt, goed laat drogen, niet teveel olie gebruikt en de olie lang genoeg in laat trekken, krijg je geen olie op je LMM.
Daar heb ik er wel eens een van stuk gehad omdat er bij een niet nauwkeurige filterwisseling (niet zelf gedaan) zand en vuil aan de verkeerde zijde van het filter was gekomen. Dat "bombardeert" vervolgens de gloeidraad van de LMM.

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Mussie023
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
Mercedes-Benz: E320 cdi - C350 CGI
Locatie: Heemskerk

14 jul 2018 14:49

Jeroen schreef:
Cornelis schreef:
zjelko schreef:Ik heb gehoord van Cornelis dat dit vaker voorkomt bij 6 in lijn motoren, ze zijn namelijk iets minder betrouwbaar dan de V6 diesels.
:stom: net andersom. Als je mij “quote” doe het dan wel juist 8-)

Ik rij m’n R6 “op” omdat ik geen V6 wil en dat gaat inmiddels al >423.000 km probleemloos :owja:
Wij noemen dat "Quote verkloot"...

Overigens kan ik mij niet voorstellen dat bij tempo 100 een gechipte 320CDI te weinig lucht kan aanzuigen via een (schoon) standaard luchtfilter.
Ik rij zelf al een jaar of 10 met K&N inlegfilters, maar meer omdat ik af en toe schoonmaken zinvoller vind dan weggooien. Zolang je maar goed schoonmaakt, goed laat drogen, niet teveel olie gebruikt en de olie lang genoeg in laat trekken, krijg je geen olie op je LMM.
Daar heb ik er wel eens een van stuk gehad omdat er bij een niet nauwkeurige filterwisseling (niet zelf gedaan) zand en vuil aan de verkeerde zijde van het filter was gekomen. Dat "bombardeert" vervolgens de gloeidraad van de LMM.

gr J
Beste Jeroen,

Waar zou het dan aan kunnen liggen volgens jouw?
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

14 jul 2018 16:13

Zoals hierboven al gezegd, de auto is gechipt en de EGR-klep werkt niet meer. Er is dus van alles en nog wat veranderd aan de hoeveelheid brandstof, lucht, O2 gehalte, inspuitmomenten en ms turbodruk t.o.v. hoe MB het ding ooit ontworpen heeft. Het beste lijkt me de auto weer in oorspronkelijke staat terug te brengen / terug te gaan naar hen die eea hebben “aangepast”.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Mussie023
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
Mercedes-Benz: E320 cdi - C350 CGI
Locatie: Heemskerk

14 jul 2018 16:59

René SLK230 schreef:Zoals hierboven al gezegd, de auto is gechipt en de EGR-klep werkt niet meer. Er is dus van alles en nog wat veranderd aan de hoeveelheid brandstof, lucht, O2 gehalte, inspuitmomenten en ms turbodruk t.o.v. hoe MB het ding ooit ontworpen heeft. Het beste lijkt me de auto weer in oorspronkelijke staat terug te brengen / terug te gaan naar hen die eea hebben “aangepast”.
Beste René,

Ik wil niet bijdehand zijn maar hiervoor had ik s211 e320 cdi en die gaf helemaal geen problemen. Bij het zelfde bedrijf was die ook gechipt en die had helemaal niks. Het is toch raar dat er bij deze dan wel problemen voor doet :?
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

14 jul 2018 18:21

Geen 2 gebruikte auto’s zijn hetzelfde.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
splunder
Forum Held
Berichten: 1504
Lid geworden op: 29 jul 2009 12:28
Mercedes-Benz: S211 220cdi
Locatie: Zeist

14 jul 2018 20:12

Over chippen is al veel geschreven. Gebruik de zoek functie maar.
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

14 jul 2018 20:24

Mussie023 schreef:Heren willen jullie alsjeblieft privé veder discussiëren?

Cornelis en zjelko
Graag het waarschuwen en dergelijke overlaten aan het moderatieteam. Gebruik daarvoor de Meld knop /!\ als je van mening bent dat we dat moeten doen.

Verder hebben we inderdaad een groot chiptuning topic waar je eventueel eens doorheen kan lezen. En zoals René zegt, elke auto wordt anders gereden en slijt anders, er zit variatie in materiaalsamenstellingen, bouwtoleranties... dus inderdaad zijn geen 2 auto's hetzelfde en is er geen garantie dat als het bij A lukt, het bij B nooit mis kan gaan.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
c1k320
Berichten: 1044
Lid geworden op: 05 mar 2015 15:15
Mercedes-Benz: Jup!
Locatie: Groningen

14 jul 2018 20:36

Zou toch voor de zekerheid je vacuum/luchtslangen even nalopen en kijken hoe fris ze nog zijn. Je schreef dat eerder de motorophanging behoorlijk versleten was (maar nu niet meer) tijdens die periode hebben de slangen wellicht te lijden gehad waardoor er mss nu een zwakke tussen zit? Iig succes en hoop dat je heelhuids en snel op je bestemming aankomt.
PK van je auto is het resultaat van je koppel vermenigvuldigt met het aantal toeren dat je rijdt gedeeld door 5252

Dus hoe meer PK's hoe verder je de muur in rijdt 8-)
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 25766
Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
Specialisatie: Hahaha!
Locatie: Alkmaar

15 jul 2018 08:44

Ik denk eerder aan een vervuild luchtfilter of een turboslang met een scheurtje of een ander vacuum dan wel druklek.
Mijn betoog was dat je het niet gaat oplossen met een (verder heel goed bruikbaar, mits juist behandeld) K&Nfilter.
Wat gebeurt er trouwens met de stekker van de LMM los? Rijdt ie dan helemaal niet meer (constant noodloop), of gaat ie dan terug in de vaste fabrieksmodus?

gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Mussie023
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jul 2018 09:40
Mercedes-Benz: E320 cdi - C350 CGI
Locatie: Heemskerk

15 jul 2018 12:08

Heren ,

Ben gisteren avond op me bestemming aangekomen. Vandaag de auto even leeg halen en even bijkomen.. Ik ga hem morgen even langs de garage brengen. Zodra ik meer weet of eventueel opgelost is geef ik het door ! Bedankt voor jullie meedenken en zal alles mee geven aan de monteur of ie daar ook op wilt letten! Nogmaals bedankt alle !
Plaats reactie