Hoi ik heb een W210 E220D
En wanneer ik hier mee koud vertrek heb ik een trillende koppeling en trilt de wagen met effect dat hij wil stil vallen. Nu om dit te vermijden hou ik de koppeling ergens tussenin en geef ik wat gas.
Het doet zich dus enkel voor bij het vertrekken. Probleem verdwijnt als ik al enkel km's gedaan heb.
Wat ik ook nog heb is dat als ik het koppelingspedaal los laat het in schokjes naar boven komt.
Wat ga ik moeten vervangen?
Trillende W210 bij vertrekken
Het volgende zou ik controleren:
De toestand van de koppelingen in de cardanas.
De werking van koppelingcylinders zowel de hoofd als de hulp cylinder.
Let ook op eventuele lekkage
Als daar geen afwijkingen zijn geconstateerd dan de versnellingsbak verwijderen.
Drukgroep demonteren en koppelingsplaat verwijderen.
Vliegwiel controleren op onregelmatige slijtage en sporen van vet of olie.
Koppelingsplaat en drukgroep controleren op overmatige slijtage.
Het kan zijn dat het veer element van de drukgroep gebroken is.
De toestand van de koppelingen in de cardanas.
De werking van koppelingcylinders zowel de hoofd als de hulp cylinder.
Let ook op eventuele lekkage
Als daar geen afwijkingen zijn geconstateerd dan de versnellingsbak verwijderen.
Drukgroep demonteren en koppelingsplaat verwijderen.
Vliegwiel controleren op onregelmatige slijtage en sporen van vet of olie.
Koppelingsplaat en drukgroep controleren op overmatige slijtage.
Het kan zijn dat het veer element van de drukgroep gebroken is.
Laatst gewijzigd door 500AMG op 20 jul 2007 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul heeft zelf zijn account op het forum opgezegd, eventuele informatie loopt via het .
forumbeheer
forumbeheer
Klinkt inderdaad als vette platen.
Als de krukaskeerring lekt en de auto een tijdje stilstaat, zal er op de koppelingsplaat een oliespoor van het midden naar beneden onstaan.
Ga je vervolgens rijden, dan krijg je het effect dat de koppeling onregelmatig "pakt", op de droge stukken pakt hij normaal, maar op de olie vervuilde plekken slipt hij door.
Vandaar het schokkende "pakken" van de koppeling.
Als test kan je een paar flink in de vierde versnelling optrekken(vanuit stilstand), de koppeling krijgt dan flink op zijn lazer, en als er vettigheid opzit zal dit grotendeels verbranden, als de koppeling na deze "mishandeling" niet meer schokt weet je in ieder geval wat het probleem is.. (lekke keerring)
Groetjes,
Martin.
Ken het probleem van mijn LaRo..
Als de krukaskeerring lekt en de auto een tijdje stilstaat, zal er op de koppelingsplaat een oliespoor van het midden naar beneden onstaan.
Ga je vervolgens rijden, dan krijg je het effect dat de koppeling onregelmatig "pakt", op de droge stukken pakt hij normaal, maar op de olie vervuilde plekken slipt hij door.
Vandaar het schokkende "pakken" van de koppeling.
Als test kan je een paar flink in de vierde versnelling optrekken(vanuit stilstand), de koppeling krijgt dan flink op zijn lazer, en als er vettigheid opzit zal dit grotendeels verbranden, als de koppeling na deze "mishandeling" niet meer schokt weet je in ieder geval wat het probleem is.. (lekke keerring)
Groetjes,
Martin.
Ken het probleem van mijn LaRo..
Shall we take it to an expert, or shall we cock it up ourselves?
Eerst maar eens zien wat er werkelijk aan de hand is.
Een keerring vervangen kost niet overdreven veel geld.
Paul
Een keerring vervangen kost niet overdreven veel geld.
Paul
Paul heeft zelf zijn account op het forum opgezegd, eventuele informatie loopt via het .
forumbeheer
forumbeheer
Vandaar dus de tip om een paar keer in zijn vierde versnelling op te trekken, is het probleem daarna minder of weg, weet je dat de keerring rot is.sven schreef:Dus een keerring van mijn versnellingsbak ofwat?
Lijkt me gaan duur te worden
Blijft het probleem, dan is het wat anders en dan kan je verder zoeken...
Groetjes,
Martin.
Shall we take it to an expert, or shall we cock it up ourselves?
Sven,
Een vacuumpomp heeft er absoluut niets me te maken.
Zoek een betrouwbare garage, ik geef toe dat zoiets niet eenvoudig is, en laat de genoemde zaken controleren.
Als dan overblijft dat je een vette koppeling hebt moet de bak van de motor af en kan er gekeken worden waar de olielekkage vandaan komt.
Dat kan zowel uit de motor als uit de bak zijn.
Overigens rijden met teveel olie in de motor kan ook de oorzaak zijn.
Net als een verstopte ontluchting op de versnellingsbak.
Laat ook even naar die oorzaken kijken voor de bak uit de auto verwijderd wordt.
In Nederland durf ik je best een goede garage aan te raden.
Die zit niet ver af van Den Bosch.
Wil je daar naar toe stuur dan even een PBtje.
In Belgie ken ik er helaas geen ondanks dat ik er heel lang gewoond heb.
Paul
Een vacuumpomp heeft er absoluut niets me te maken.
Zoek een betrouwbare garage, ik geef toe dat zoiets niet eenvoudig is, en laat de genoemde zaken controleren.
Als dan overblijft dat je een vette koppeling hebt moet de bak van de motor af en kan er gekeken worden waar de olielekkage vandaan komt.
Dat kan zowel uit de motor als uit de bak zijn.
Overigens rijden met teveel olie in de motor kan ook de oorzaak zijn.
Net als een verstopte ontluchting op de versnellingsbak.
Laat ook even naar die oorzaken kijken voor de bak uit de auto verwijderd wordt.
In Nederland durf ik je best een goede garage aan te raden.
Die zit niet ver af van Den Bosch.
Wil je daar naar toe stuur dan even een PBtje.
In Belgie ken ik er helaas geen ondanks dat ik er heel lang gewoond heb.
Paul
Paul heeft zelf zijn account op het forum opgezegd, eventuele informatie loopt via het .
forumbeheer
forumbeheer