een vraagje voor de kenners;
kan ik de accu van een e220(c207)eruit halen zonder dat er instellingen worden gewist of zonder dat ze opnieuw ingeleerd moet worden om een nachtje op te laden?
greetzzzz,
accu laden e220 coupe bj 2012
- Cornelis
- Berichten: 11200
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Je kan de lader ook gewoon met aangesloten accupolen aansluiten dan loop je een enkel risico
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Cornelis schreef:Je kan de lader ook gewoon met aangesloten accupolen aansluiten dan loop je een enkel risico
probleem is dat de auto niet in de garage kan gestald worden -->mevrouw heeft namelijk van de garage haar prive schoenkast gemaakt
-
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Mevrouw buiten geen optie?
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Je kunt de acculader ook in de kofferbak leggen en de kabel van het verlengsnoer langs de scharnieren naar buiten leiden (thv het achternaam) en het kofferdeksel rustig sluiten en dan uit de garage stroom pakken. Zo doe ik het ook als de accu bijgeladen moet worden.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
mr. Michel schreef:Je kunt de acculader ook in de kofferbak leggen en de kabel van het verlengsnoer langs de scharnieren naar buiten leiden (thv het achternaam) en het kofferdeksel rustig sluiten en dan uit de garage stroom pakken. Zo doe ik het ook als de accu bijgeladen moet worden.
in de kofferbak is het toch de backup-accu die daar zit of ben ik daar verkeerd in?bedoeling is om de hoofdaccu te laden/onderhouden.
grtzzzz
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Ah ja, C207. Daar zal die voorin liggen. Zelfde verhaal : accu aan de lader, lader aan het verlengsnoer, stekkers niet onder de auto leggen maar in de motorruimte, snoer langs bumper leiden en motorkap alleen in de eerste vergrendeling drukken of als je in een slechte buurt woont verlengsnoer langs de motor naar onder de auto leiden, motorkap helemaal dicht. Klaar.
Is toch geen hogere wiskunde?
Is toch geen hogere wiskunde?
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 18 mar 2018 14:24
- Mercedes-Benz: E klasse W211 200CDI 122PK automaat BJ2003
Beste gizmo13,
Vooralleer op te gaan laden, eerst negatieve pool afkoppelen!!!
Ik besef dat er andere meningen over gaan maar als je geen schade wil aan je boordelektronica zou ik de accu toch afkoppelen.
Afhankelijk van welke acculader je gebruikt kan de spanning hoog oplopen, hoger dan 18V.
Betreft het een "inteligente" moderne lader dan is het misschien te overwegen om alles aangesloten te laten.
Hoe komt je accu ontladen?
Groet, Wouter.
Vooralleer op te gaan laden, eerst negatieve pool afkoppelen!!!
Ik besef dat er andere meningen over gaan maar als je geen schade wil aan je boordelektronica zou ik de accu toch afkoppelen.
Afhankelijk van welke acculader je gebruikt kan de spanning hoog oplopen, hoger dan 18V.
Betreft het een "inteligente" moderne lader dan is het misschien te overwegen om alles aangesloten te laten.
Hoe komt je accu ontladen?
Groet, Wouter.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Ik laadt al jaren met een CTEK lader op de manier die ik omschreef. Lader + op accu +, lader - op massapunt van de auto en dan pas de stroom op de lader zetten. Die gaat eerst een tijdje meten en reconditioneren en dan pas laden.Aurore schreef:Beste gizmo13,
Vooralleer op te gaan laden, eerst negatieve pool afkoppelen!!!
Ik besef dat er andere meningen over gaan maar als je geen schade wil aan je boordelektronica zou ik de accu toch afkoppelen.
Afhankelijk van welke acculader je gebruikt kan de spanning hoog oplopen, hoger dan 18V.
Betreft het een "inteligente" moderne lader dan is het misschien te overwegen om alles aangesloten te laten.
Hoe komt je accu ontladen?
Groet, Wouter.
Dan kan er weinig misgaan. In ieder geval de afgelopen 10 jaar is alles heel gebleven.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 18 mar 2018 14:24
- Mercedes-Benz: E klasse W211 200CDI 122PK automaat BJ2003
Beste Mr Michel,
Dat bedoelde ik dus met een "inteligente " moderne lader.
Een CTEK laad ook maar tot een klemspanning van 14,4V, wat hetzelfde is als de alternator en dus veilig.
Maar waar ik voor waarschuw is de klassieke variant die menig heer nog in z'n schuurtje of garage heeft staan, deze gebruik je dus niet op een volledig aangesloten wagen.
Groeten Wouter
Dat bedoelde ik dus met een "inteligente " moderne lader.
Een CTEK laad ook maar tot een klemspanning van 14,4V, wat hetzelfde is als de alternator en dus veilig.
Maar waar ik voor waarschuw is de klassieke variant die menig heer nog in z'n schuurtje of garage heeft staan, deze gebruik je dus niet op een volledig aangesloten wagen.
Groeten Wouter
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 18 mar 2018 14:24
- Mercedes-Benz: E klasse W211 200CDI 122PK automaat BJ2003
Op de positieve pool van mijn E klasse ligt een rood kapje met opschrift:
"Voor herladen, accu uitbouwen. Zie bedrijfshandleiding"
Misschien hoeft dit niet met alle modellen MB?
Groeten Wouter.
"Voor herladen, accu uitbouwen. Zie bedrijfshandleiding"
Misschien hoeft dit niet met alle modellen MB?
Groeten Wouter.
- mr. Michel
- Beheerder
- Berichten: 13903
- Lid geworden op: 01 mei 2007 01:10
- Mercedes-Benz: ㉦ W211 E240 (2003)
- Specialisatie: BBQ
- Locatie: Een leuk durp in Gelderland
Ja dat staat ook op mijn accu kapje maar dat negeer ik temeer omdat er een afvoerslang zit voor eventuele gassen e.d.Aurore schreef:Op de positieve pool van mijn E klasse ligt een rood kapje met opschrift:
"Voor herladen, accu uitbouwen. Zie bedrijfshandleiding"
Misschien hoeft dit niet met alle modellen MB?
Groeten Wouter.
Waar geen wil is, is een uitweg
Oo\=㉦=/oO
Oo\=㉦=/oO
hey,
bedankt mr.michel en aurore voor de info,ik heb ook een ctek lader waar ik de batterij met ga laden.
de accu is niet leeg maar ziet mijns inziens wel erg af daar ik zeer veel korte afstandjes doe met de wagen.
bedoeling is om de accu in topconditie te houden door af en toe bij te laden/reconditioneren
ga hem morgennacht effe bijladen en de accu lekker laten zitten
tnx
bedankt mr.michel en aurore voor de info,ik heb ook een ctek lader waar ik de batterij met ga laden.
de accu is niet leeg maar ziet mijns inziens wel erg af daar ik zeer veel korte afstandjes doe met de wagen.
bedoeling is om de accu in topconditie te houden door af en toe bij te laden/reconditioneren
ga hem morgennacht effe bijladen en de accu lekker laten zitten
tnx
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 18 mar 2018 14:24
- Mercedes-Benz: E klasse W211 200CDI 122PK automaat BJ2003
@gizmo13,
geen dank, je doet er idd goed aan op deze manier regelmatig de accu te conditioneren.
@M.Michel,
Een CTEK is afgeregeld tot net onder de gasspanning en dan heb je dus geen gassen en een veilige spanning voor je boordelektronica.
Dus CTEK is steeds de beste keuze bij alle accutechnologieën.
geen dank, je doet er idd goed aan op deze manier regelmatig de accu te conditioneren.
@M.Michel,
Een CTEK is afgeregeld tot net onder de gasspanning en dan heb je dus geen gassen en een veilige spanning voor je boordelektronica.
Dus CTEK is steeds de beste keuze bij alle accutechnologieën.