Bij de Tango kon ik ook altijd veel meer tanken dan bij de Shell. Nu wil ik niemand betichten van fraude, want die apparaten worden geijkt, maar vreemd vond ik het wel... En de boordcomputer gaf dan altijd dezelfde afstand aan die ik nog kon tanken. Ook het rijpatroon was dan niet daadwerkelijk afwijkend.Han schreef:Laatst 53.54 literHeadhunter07 schreef:Ik heb ook wel eens 47 liter getankt. Auto gaat idd erg vroeg al vragen om naar dichtsbijzijnde tankstation te navigeren.
C-klasse estate hybride met 7% bijtelling
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Ik vraag me af hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.Han schreef:Laatst 53.54 literHeadhunter07 schreef:Ik heb ook wel eens 47 liter getankt. Auto gaat idd erg vroeg al vragen om naar dichtsbijzijnde tankstation te navigeren.
Heb hem afgelopen week leeggereden en kreeg er niet meer dan 49.1 liter in.
Kreeg net daarvoor de melding in het display dat ik alleen nog electrisch kon rijden. Ben niet meer met een jerrycan achterin nog eens doorgereden om de electra ook nog leeg te rijden. Misschien mag je daarna nog een stukje op benzine verder.
Nadat het laatste streepje bij mij uit ging kon ik nog 65km rijden. Staat dus heel erg safe afgesteld.
Dat van die alleen electrisch rijden is een hele vervelende bug.
Had het ook een keer meegemaakt. Als je de auto start op zijn reserve schiet die soms ook in de modus alleen electrisch rijden (dan heb ik nog 1 of 2 streepjes volgens de benzinemeter). Auto uitzetten deur open doen en weer dicht en opnieuw starten en dan kan je wel hybrid rijden. Zelfs als je het laatste streepje hebt opgereden kan je nog minstens 30 km rijden is mijn ervaring. Zo safe afgesteld dat het irritant is.
Komt er op neer dat je bij de laatste 2 streepjes nog tussen 90 -110 km kan rijden. Als alle streepjes uit zijn kan je met gemak nog 30 km rijden dus bijna 140 km zit je met het gevoel op reserve te rijden.
Let op dit zijn mijn eigen bevindingen. Wil je niet ongewenst stilstaan langs de weg dan moet je natuurlijk voor safe gaan.
Had het ook een keer meegemaakt. Als je de auto start op zijn reserve schiet die soms ook in de modus alleen electrisch rijden (dan heb ik nog 1 of 2 streepjes volgens de benzinemeter). Auto uitzetten deur open doen en weer dicht en opnieuw starten en dan kan je wel hybrid rijden. Zelfs als je het laatste streepje hebt opgereden kan je nog minstens 30 km rijden is mijn ervaring. Zo safe afgesteld dat het irritant is.
Komt er op neer dat je bij de laatste 2 streepjes nog tussen 90 -110 km kan rijden. Als alle streepjes uit zijn kan je met gemak nog 30 km rijden dus bijna 140 km zit je met het gevoel op reserve te rijden.
Let op dit zijn mijn eigen bevindingen. Wil je niet ongewenst stilstaan langs de weg dan moet je natuurlijk voor safe gaan.
Foto's van mijn C350-e? Zie voorsteltopic http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 39&t=72388
Headhunter07 schreef:Hij kan lager dan die van Suyker!
We reden op een klinkerweg en dat voelde erg vreemd aan.
Na gestopt te zijn kregen we een melding dat er een storing was.
Opnieuw gestart en de achterkant kwam weer omhoog.
Hahah idd maar rijd niet zo fijn denk ik.
Ik wil hem voor nog wat verlagen alleen garage zegt niet afzonderlijk kan en absolute motor/jd customs zegt van wel omdat ze dat bij hun eigen hybride gedaan hebben.
Wie moeten we nu geloven
Gem 9,7 L / 100Borgmonster schreef:Ons gemiddeld verbruik vanaf aanschaf is 6,7 l/100km. En de motor is daarbij erg veel uit geweest.
Ik heb het verbruik op alleen de “motor aan” kilometers maar niet berekend... (lang leve de beperkte bijtelling en aanschafsubsidie).
Niet echt zuinig dus . Veel korte stukken. Geen laadpaal thuis dus ja rij gewoon met auto van 1800kg.
Verbruik boeit me dan verder ook niet zo gezien 20000 km per jaar max rij
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Op de snelweg gaat het gauw naar de 11l/100km. Bij iets te hoge snelheden, dat dan weer wel. Maar in de stad veel elektrisch vanwege de eigen laadpaal én zonnepanelen. Gemiddeld zit er bij ons dus tussenin maar niet zo hoog als jij hebt, Suyker!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 1464
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
En we hebben weer een lowrider!
Deze keer vooralsnog alleen achter. Ik hoor de compressor bij het voorwiel een beetje pruttelen maar de achterkant komt niet meer omhoog.
We hoeven in ieder geval niet bang te zijn dat we eerder aan de max kilometers komen dan het einde van de lease .
Ik denk dat we haast al 11 weken vervangend vervoer hebben gehad de afgelopen 2,5 jaar.
Deze keer vooralsnog alleen achter. Ik hoor de compressor bij het voorwiel een beetje pruttelen maar de achterkant komt niet meer omhoog.
We hoeven in ieder geval niet bang te zijn dat we eerder aan de max kilometers komen dan het einde van de lease .
Ik denk dat we haast al 11 weken vervangend vervoer hebben gehad de afgelopen 2,5 jaar.
- Bijlagen
-
- 6FECEC6A-4397-49DC-9F3E-AE3916A90688.jpeg (246.96 KiB) 1224 keer bekeken
-
- A9ECB5C9-A079-489B-B85D-8C7A45FE1196.jpeg (239.55 KiB) 1224 keer bekeken
-
- Berichten: 1464
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Ons kneusje is weer gemaakt!
Volgens de garage een kapot relais en doorgebrande zekering. Nog niet eerder meegemaakt.
Zou kunnen omdat het bergingsbedrijf de vorige keer heel driftig van alles erin en eruit aan het trekken was terwijl ik in het kantoortje stond.
Volgens de garage een kapot relais en doorgebrande zekering. Nog niet eerder meegemaakt.
Zou kunnen omdat het bergingsbedrijf de vorige keer heel driftig van alles erin en eruit aan het trekken was terwijl ik in het kantoortje stond.
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Geen stekker of compressor vervangen?
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
-
- Berichten: 1464
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Dat was vorige keer al eens gedaan.Raimon schreef:Geen stekker of compressor vervangen?
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11521
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Oké.. wel verrassend dat die klacht icm met een defect relais en zekering in een document beschreven is. De oorzaak is dan vocht in de stekker van de compressor.
Laten we maar hopen dat ik het mis heb.
Laten we maar hopen dat ik het mis heb.
Greetz Raimon
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
Monteur bij Louwman Mercedes-Benz Gorinchem
Klik hier om contact op te nemen met Louwman Gorinchem
Nu in duidelijkere woorden: We stellen geen diagnose per mail!
-
- Berichten: 1464
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Als het al gedocumenteerd is ..............Raimon schreef:Oké.. wel verrassend dat die klacht icm met een defect relais en zekering in een document beschreven is. De oorzaak is dan vocht in de stekker van de compressor.
Laten we maar hopen dat ik het mis heb.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Ik begrijp dat Raimon zegt dat die combinatie van klachten dus juist in een document staat beschreven en dat vocht in dat geval de oorzaak is.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 1464
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Ik ook.Borgmonster schreef:Ik begrijp dat Raimon zegt dat die combinatie van klachten dus juist in een document staat beschreven en dat vocht in dat geval de oorzaak is.
Het is dus vreemd dat het gedocumenteerd is bij Mercedes maar bij de (onze) dealer niet bekend is. Vandaar de ..........
Laatste rekening richting leasemaatschappij was ruim €1000 voor bandenwissel en vervangen compressor. En er werd toenook iets gezegd over stekker aanpassen.