Mercedes-Benz onthult nieuwe A-Klasse (W177)

De laatste Mercedes-Benz nieuwtjes vind je hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

03 feb 2018 00:11

Mercedes-Benz heeft de vierde generatie A-Klasse onthuld.
Mercedes-Benz heeft de vierde generatie A-Klasse onthuld.
W177-38.jpg (123.34 KiB) 11187 keer bekeken
Mercedes-Benz heeft in Amsterdam de wereld kennis laten maken met de nieuwe, vierde generatie A-Klasse (W177). De wagen krijgt nieuwe motoren en wordt uitgerust met veiligheidssystemen en assistentiesystemen uit de hogere klasses. De auto kan al besteld worden vanaf 5 maart 2018.

Tot de nieuwe technologie behoort onder andere Distronic met actieve stuurassistentie, automatische snelheidsaanpassing in bochten en op kruispunten, en semi-autonoom rijden in de juiste omstandigheden.

Ruimer dan het voorgaande model:
- Schouderruimte toegenomen met 9 mm vóór en 22 mm achter
- Elleboogruimte toegenomen met 35 mm vóór en 36 mm achter
- Hoofdruimte toegenomen met 7 mm vóór en 8 mm achter
- Eenvoudigere instap achter
- 370 liter bagageruimte (+29 liter t.o.v. voorheen) met betere bruikbaarheid
- 10% minder dode hoeken door de stijlen resulterend in beter zicht rondom
- laadopening achter 20 cm breder
- bagagelaadvloer 11,5 cm langer

Meer rijcomfort:
- Wielbasis toegenomen met 30 mm
- Spoorbreedte vóór toegenomen met 14 mm
- McPherson vooras met aluminium draagarmen en multi-link achteras (bij 4Matic of krachtigere motoren vierlink achteras)
- optioneel actief dempingssysteem met elektronische aansturing en vier rijprogramma’s
- doorontwikkelde vierwielaandrijving 4Matic met elektromechanische koppelingsaansturing (voorheen elektrohydraulisch)

Nieuwe motoren:
- M282 viercilinder benzinemotor, 1,4-liter cilinderinhoud, vermogens tot 120 kW en 250 Nm koppel met cilinderuitschakeling (voorlopig alleen in combinatie met 7G-DCT), deltavormige cilinderkoppen, Nanoslide en Eco-Tough coating, benzine partikelfilter standaard – (Euro 6d-Temp certificering)
- M260 viercilinder benzinemotor, 2,0-liter cilinderinhoud, vermogens tot 165 kW en 350 Nm koppel, Conicshape trompetboring in cilinders, Camtronic inlaatnokkenverstelling (Euro 6d-Temp certificering)
- OM 608 viercilinder dieselmotor, 1,5-liter cilinderinhoud, vermogens tot 85 kW en 260 Nm koppel met AdBlue technologie, verbeterde turbo’s, waterintercooling en gewichtsreductie (Euro 6d-Temp certificering)

Meer luxe in interieur:
- Cockpit zonder instrumentarium overkapping, standaard twee 7” displays, optioneel twee 10,25” (26 cm) displays, enkelvoudig dekglas als Widescreen Cockpit
- optioneel 64-kleuren ambienteverlichting met tien kleurschema’s en verlichte uitstroomopeningen
- optioneel stoelverwarming, stoelventilatie, multi-contourpakket en massagefunctie vóór
- MBUX Mercedes-Benz User Experience multimediasysteem met aanraakbediening middels touchscreen, touchpad, touch-control elementen op het stuur en intelligente spraakbesturing
- optionele navigatieprojectie op camerabeelden met ‘augmented reality’
- nieuwe Mercedes me diensten

Nieuwe optionele uitrusting:
- Optioneel Multibeam LED koplampen met 18 onafhankelijk regelbare LED’s en Adaptieve Grootlichtassistent Plus, of LED High Performance koplampen (standaard halogeen koplampen met geïntegreerd LED dagrijverlichting)
- MBUX gebruikersprofiel opslag voor alle instellingen (stoelen, ambienteverlichting, primaire radiozender, navigatie-instellingen en gepersonaliseerde layout)
- Rij-assistentiepakket bestaande uit Distronic met actieve stuurassistent (0-210 km/h), actieve snelheidslimiet assistent (gebruik makende van navigatie- en cameradata), automatisch filerijden met stops tot 30 seconden, actieve spoorwisselassistent (80-180 km/h) bediend via de richtingaanwijzers, actieve noodstopassistent, actieve remassistent met kruispuntfunctie en autonoom noodremmen, uitwijkassistent (20-70 km/h), actieve spoorassistent (60-200 km/h), actieve dode-hoekassistent (12-200 km/h) met 30 seconden monitoring na stilstand bij het openen van een portier, verkeersbordenherkenning en Pre-Safe Plus
- Actieve parkeerassistent met Parktronic
- Parkeerpakket met 360-graden camera of met achteruitrijcamera (ook zelfstandig beschikbaar)
- Twee-delig Airpanel systeem (blindering achter de grille en in de luchtinlaat onder de kentekenplaat)
- Optioneel brandstoftank met 51 liter inhoud (standaard 43 liter)
- Uitlaatsysteem met kleppensturing
- Keuze uit stalen velgen in 16-inch of 17-inch
- Keuze uit lichtmetalen velgen tussen 16-inch en 19-inch

Beginnend motorenaanbod
Vanaf de verkoopsvrijgave zijn er drie motoriseringen leverbaar. De A200 beschikt over de 1,4-liter M282 benzine viercilinder met 163 pk en 250 Nm koppel welke wordt doorgevoerd via de 7G DCT transmissie met dubbele koppeling. Het verbruik ligt op 5,1 liter op 100 kilometer met een CO2-uitstoot van 120 gram per kilometer. De A200 kan ook worden besteld met handgeschakelde transmissie met zes versnellingen, waarbij het verbruik op 5,6 liter op 100 kilometer ligt en de CO2-uitstoot 133 gram per kilometer bedraagt.
De A250 beschikt eveneens over de 7G DCT transmissie en heeft een vermogen van 224 pk en 350 Nm koppel afkomstig uit de 2,0-liter M260 benzinemotor. Het verbruik ligt op 6,0 liter op 100 kilometer bij een CO2-uitstoot van 141 gram per kilometer. Alle benzinevarianten beschikken standaard over een partikelfilter.
De eerste beschikbare dieselvariant wordt de A180 d met OM608 1,5-liter viercilinder en 7G DCT transmissie. Met een vermogen van 116 pk en een koppel van 260 Nm haalt de auto 4,1 liter op 100 kilometer en een CO2-uitstoot van 108 gram per kilometer. Alle motoren zijn gecertificeerd volgens Euro 6 d Temp. De brandstoftank heeft standaard een volume van 43 liter, optioneel is een 51-liter exemplaar leverbaar. Nog dit jaar zullen er verdere motoriseringen leverbaar worden, ook met 4Matic (zoals de nieuwe A35 4Matic+).

Er zijn verschillende onderstelvarianten beschikbaar. Standaard beschikt de auto over een comfortonderstel met stalen veren en Dynamic Select, waarbij via een knop verschillende instellingen kunnen worden aangepast. Het comfortonderstel is naar wens ook 15 millimeter verlaagd leverbaar. Dankzij speciaal afgestemde veren en dempers voelt de auto een stuk sportiever aan. Optioneel is de auto leverbaar met actieve verstelbare dempers. De achteras is bevestigd aan een subframe welke aan het chassis is gemonteerd middels rubberen scharnierpunten. Hierdoor worden er minder vibraties en geluiden door het onderstel doorgegeven aan de carrosserie. Het onderstel van de nieuwe A-Klasse behoort tot de exemplaren met het hoogste aluminiumaandeel in dit voertuigsegment.

Standaard beschikt het comfortonderstel over stalen veren en Dynamic Select. Het onderstel is naar wens ook 15 millimeter verlaagd beschikbaar met speciaal afgestemde veren en dempers waardoor de auto een stuk sportiever doet aanvoelen.

Akoestisch comfort verbeterd
Eén van de speerpunten bij de ontwikkeling van de nieuwe A-Klasse was het verbeteren van de algehele structuurstijfheid en dat van de verbindingen tussen carrosserie, onderstel en aandrijflijn. Vooral in de aandrijflijn en het onderstel zijn verbeteringen doorgevoerd om de doorgave van het rolgeluid terug te dringen. Systemen als lucht- en watermanagement of de beklede interieurdelen zijn geoptimaliseerd om bij te dragen aan de geluidsisolatie. Ook het windgeruis is duidelijk verminderd ten opzichte van het vorige model.

Carrosserie en veiligheid
Elk element van het chassis is ontwikkeld met het oog op het behalen van een hoger aandeel in de stijfheid van de constructie. Dankzij het toepassen van hoge-sterktestalen en warmgeperste staaldelen biedt de auto nog meer veiligheid bij onder andere frontale, zijdelingse en kopstaartbotsingen evenals bij het omrollen van het voertuig. Passagiers voorin beschikken over driepuntsgordels met gordelkrachtbegrenzer en gordelspanner (in combinatie met Pre Safe met gordelontspanner). De achterpassagiers beschikken op de buitenste zitplaatsen over een driepuntsgordel met gordelspanners en krachtbegrenzers.

De nieuwe A-Klasse bechikt standaard over bestuurder- en passagiersairbags, een knie-airbag voor de bestuurder en windowbags. In tegenstelling tot vele concurrerende auto’s bedekt de windowbag nu ook de A-stijl. Thorax-pelvis sidebags voorin zijn eveneens standaard, en achterin optioneel beschikbaar.

Intelligent Drive – functies uit de S-Klasse
De nieuwe A-Klasse beschikt over de meest actuele rij-assistentie systemen met ondersteuning voor de bestuurder en biedt daarmee het hoogste niveau van actieve veiligheid in dit segment dankzij een systeemomvang zoals dat bekend is van de S-Klasse. Dit houdt onder andere in dat de A-Klasse onder bepaalde omstandigheden semi-autonoom rijden. Hiervoor wordt gebruikt gemaakt van verbeterde camera- en radarsystemen waarmee de auto tot 500 meter vooruit kan kijken. Tevens benutten de systemen de data van het navigatiesysteem voor verscheidene rij-assistentfuncties. Distronic kan bijvoorbeeld in vele situaties de bestuurder route-afhankelijk ondersteunen en de snelheid eventueel aanpassen op naderende bochten en kruispunten voor een hoger constant rijcomfort.

Stoelen met comfortvoorzieningen uit E- en S-Klasse
Naast de stoelverwarming kan er voortaan ook gekozen worden voor stoelventilatie, een multi-contour pakket en massagefuncties voor de voorstoelen. In de nieuwe A-Klasse zijn drie soorten voorstoelen beschikbaar. Er kan in plaats van de basisstoel ook gekozen worden voor een comfortstoel of de sportievere integraalstoel.
Het zitcomfortpakket omvat onder andere een hoogteverstelling, kantel- en diepteverstelling voor de steunvlakken van de voorstoelen. De stoelventilatie zit in het zitvlak en de rugleuning zuigen lucht door de geperforeerde bekleding welke vervolgens door de stoelopbouw stroomt en aan de onder- en achterzijde wordt afgevoerd. Bij de multi-contour stoelen worden middels een elektrisch aangedreven pneumatische pomp de zijwangen en lordosesteun individueel opgepompt. Middels luchtkamers in dit gebied wordt de massagefunctie gevormd.
Klik op onderstaande afbeeldingen voor een vergroting:

66866 66867 66868 66869

66870 66871 66872 66873

66874 66875 66876 66877

66878 66879 66880 66881

66882 66883 66884 66885

66886 66887 66888 66889

66890 66891 66892 66893

66894 66895 66896 66897

66898 66899 66900 66901

66902 66903 66904 66905

66906 66907 66908 66909

66910 66911 66912 66913

66914 66915

Bron: Mercedes-Benz Passion Blog, beelden door Daimler AG
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3822
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

03 feb 2018 00:37

Beetje anoniem maar die witte is wel “dik”.

Zat de tankdop trouwens altijd al links?
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

03 feb 2018 00:49

Opinie:

Een kleine S qua optie-mogelijkheden.
Een vorm met trekjes die 'm overal goed verkoopbaar maken. Vond die uitspraak die werd geciteerd mooi:
"Vind je een lijn mooi, haal 'm weg". Dat zie je terug in de vormgeving. Soort 21ste eeuws minimalisme 2.0.
Of zijn we al bij 3.0 ? Mooie foto ook van die aandrijflijn. Een echte dikke diesel zie ik geloof ik niet. Daar zijn de C en E voor. Of vergis ik me?
Blok ligt zeker als je cardan en achter-differentieel wegdenkt, zoals bij de voorwielaandrijver vrij ver vooraan. Wat merk je daarvan?
Dat je inmiddels tegen je auto kan praten is het gevolg van veel KnightRider kijken. "Héee Mercedes, Start the Car."
Ach, waarom ook niet? :)
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 03 feb 2018 01:30, 3 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
René
Berichten: 8265
Lid geworden op: 04 mei 2008 22:22
Mercedes-Benz: S204 C220 CDI BE 2010
Specialisatie: ik heb 2 linkerhanden
Locatie: Monster
Contacteer:

03 feb 2018 01:01

Dat is wel een mooie.
***Sterren stralen overal***

Logboek van mijn S210
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

03 feb 2018 09:53

Prachtig!

Voor mij die matgrijze a.u.b. :-)
#doeslief
Gebruikersavatar
motorhan
Donateur
Berichten: 2288
Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
Locatie: Cranendonck

03 feb 2018 12:08

Waarom noemen ze het nog steeds een A terwijl het nergens meer lijkt op de oorspronkelijke A. een A stond voor hoge zit compact en een andere doelgroep dacht ik . De nieuwe A een mooi concept maar niet voor de oorspronkelijke doelgroep lijkt me
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
Eelco77
Berichten: 842
Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

03 feb 2018 12:29

motorhan schreef:Waarom noemen ze het nog steeds een A terwijl het nergens meer lijkt op de oorspronkelijke A. een A stond voor hoge zit compact en een andere doelgroep dacht ik . De nieuwe A een mooi concept maar niet voor de oorspronkelijke doelgroep lijkt me
Een groot deel van de oorspronkelijke (oudere) doelgroep is naar de B klasse overgestapt, de koper van deze nieuwe generatie A is 10 jaar jonger dan voorheen volgens MB.
Gebruikersavatar
motorhan
Donateur
Berichten: 2288
Lid geworden op: 21 nov 2009 15:10
Mercedes-Benz: e207 250 CGI Cabrio avantgarde 2013
Locatie: Cranendonck

03 feb 2018 12:35

Eelco77 schreef:
motorhan schreef:Waarom noemen ze het nog steeds een A terwijl het nergens meer lijkt op de oorspronkelijke A. een A stond voor hoge zit compact en een andere doelgroep dacht ik . De nieuwe A een mooi concept maar niet voor de oorspronkelijke doelgroep lijkt me
Een groot deel van de oorspronkelijke (oudere) doelgroep is naar de B klasse overgestapt, de koper van deze nieuwe generatie A is 10 jaar jonger dan voorheen volgens MB.
Dat geloof ik best maar die mensen zijn inmiddels dan ook 10 jaar ouder en niet iedereen heeft behoefte aan een grotere auto. Ik ben zelf ook nog steeds aan het kijken naar een andere auto voor deze A en ik zou voor een B kiezen maar mijn vrouw heeft nog steeds liever de oude A (model)
Met vr gr
E207 Cabrio Avantgarde prestige 2013. W168 A160 Avantgarde 2002
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

03 feb 2018 14:12

Het was inderdaad ook de bedoeling om een nieuwe, jongere doelgroep aan te spreken, daar staat het nieuwe Mercedes voor, ook met al die apps en connectiviteit en zo. Daar is de hele A/GLA/CLA reeks op gebaseerd. Zoals gezegd is het recept van de originele A bewaard gebleven in de B.

@René: dikke diesels nu misschien nog niet, maar dat komt nog wel. Er zijn pas drie motoren aangekondigd maar dat worden er zeker nog meer.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Doa
Berichten: 1502
Lid geworden op: 01 dec 2012 18:19
Mercedes-Benz: W205
Locatie: Oostende

03 feb 2018 14:24

dus de nieuwe AMG word een 35 serie?
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

03 feb 2018 15:10

Er komt een A45 met 400+ pk en een A35 om het daarmee groter geworden gat tussen de A45 en A250 op te vullen.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Gebruikersavatar
Gentei
Berichten: 57
Lid geworden op: 15 dec 2016 04:45
Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C200 Coupe 2016

03 feb 2018 16:31

Mij stoort het een beetje dat deze A klasse een samenraapsel is van de bestaande mercedes-gamma.
De lichten vanvoor + motorkap zijn van de nieuwe CLS.
Het interieur, de lange tablet + ventilatieroosters zijn van de huidige E-klasse terwijl de middenconsole van de huidige C-klasse is.
Verder is de auto vanbuiten grotendeels hetzelfde behalve dan op de voor- en achterkant.
Gebruikersavatar
Borgmonster
Berichten: 3822
Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
Locatie: Flevopolder

03 feb 2018 17:07

Die A200 kan met 1.4 of 2.0 motor geleverd worden, als ik de tekst doorlees. Begrijp ik dat nu goed?
Ik heb liever een 2.0 met softe turbo dan een gedownsizede 1.4 met dikke turbo. Maar is dat dan dezelfde 2.0 uit de C250? Of toch weer een andere? Ik raak door het woud het uitzicht op de bomen een beetje kwijt.
Groet, Koos

C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
Gebruikersavatar
Peter
Oprichter
Berichten: 44419
Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

03 feb 2018 17:38

Borgmonster schreef:...Zat de tankdop trouwens altijd al links?
Bij de W176 en B-Klasse W246 in ieder geval wel (W245 en W169 weer niet) en bij alle Mercedes-Benz bedijfswagens (en V-Klasses :'( ) zit die altijd al links.
#doeslief
Gebruikersavatar
Helmy
Beheerder
Berichten: 7556
Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
Specialisatie: Nieuws, Design, Google
Contacteer:

03 feb 2018 18:37

Gentei schreef:Mij stoort het een beetje dat deze A klasse een samenraapsel is van de bestaande mercedes-gamma.
De lichten vanvoor + motorkap zijn van de nieuwe CLS.
Het interieur, de lange tablet + ventilatieroosters zijn van de huidige E-klasse terwijl de middenconsole van de huidige C-klasse is.
Verder is de auto vanbuiten grotendeels hetzelfde behalve dan op de voor- en achterkant.
Voor Mercedes is deze reactie dus een bevestiging dat ze hebben bereikt wat ze wilden: de CLS toont de eerste volgende stap in design, wat dus verder terug komt in de daarop volgende introducties (A, en straks de CLA, GLA, B, GLB, GLE, C, GLC etc). Ook qua interieur de bevestiging dat ze hun plan hebben gerealiseerd: de luxe en beleving uit de hogere klasses laten terugkomen in de instapper van het gamma. En van buiten zoals al is aangehaald: een evolutie, geen revolutie. Minder complex, minder lijnen, minder druk.
Borgmonster schreef:Die A200 kan met 1.4 of 2.0 motor geleverd worden, als ik de tekst doorlees. Begrijp ik dat nu goed?
Ik heb liever een 2.0 met softe turbo dan een gedownsizede 1.4 met dikke turbo. Maar is dat dan dezelfde 2.0 uit de C250? Of toch weer een andere? Ik raak door het woud het uitzicht op de bomen een beetje kwijt.
Ik lees nu dat de 1,4 eigenlijk zelfs een 1,33 is...Inderdaad, de M282 is een Renaultblok. Verder denk ik wel een fout te hebben gezien danwel getypt: de M260 is de A250 motor, niet een A200.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Plaats reactie