Graag zou ik willen weten of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met Pre Safe
Omschrijving
"PRE-SAFE® analyseert continu de sensorgegevens van een aantal andere systemen, waaronder het elektronisch stabiliteitsprogramma ESP® en Brake Assist BAS, om zo sterk over- of onderstuur of een mogelijke noodstop te kunnen waarnemen. Zodra het systeem een kritieke rijsituatie herkent, kan PRE-SAFE® in fracties van een seconde diverse functies activeren. Hiertoe behoren het aanspannen van de veiligheidsgordels en het automatisch sluiten van de geopende zijruiten. Afhankelijk van de uitrusting kan ook de voorpassagiersstoel in een gunstigere stand worden gezet voordat het ongeval plaatsvindt."
Prijs € 399
Het is, zoals ik het lees, puur ter bescherming van de inzittenden en niet zozeer om een ongeval te voorkomen, c.q. daarvoor te waarschuwen, zoals b.v. actieve remassistent. Volvo heeft City Safety ("City Safety waarschuwt u met visuele en akoestische signalen voor voetgangers, fietsers en voorliggers – de auto remt automatisch als u niet zelf binnen een redelijke tijd reageert")
Iets dat mij nuttiger lijkt - Mercedes heeft dit niet, voor zover ik weet.
Aan de andere kant, ik gehoord dat mensen dat systeem uitzetten, vanwege de vele piepjes(?)
Actieve remassistent is meer bedoeld om te waarschuwen bij geringe afstand tot de voorganger. In de stad vrijwel nutteloos.
Maar goed, het gaat om Pre Safe - wel / niet nemen, vandaar de vraag.
Thanks.
Nut en ervaringen met Pre-Safe
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
pre-safe kun je niet uitzetten , dit systeem komt pas in werking net voor een ongeval er zorg er voor dat de kans op letsel kleiner wordt
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Het uitzetten ging over dat neurotische Volvo systeem dat zo’n beetje afgaat bij elke fietser en voetganger dicht bij de auto en ingrijpt bij onvoldoende afstand tot je voorligger in het dagelijkse verkeer.Dennis combi schreef:pre-safe kun je niet uitzetten , dit systeem komt pas in werking net voor een ongeval er zorg er voor dat de kans op letsel kleiner wordt
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Het is net als met je remmen.... je hebt er pas wat aan als je ze nodig hebt.
Ik heb het ooit tijdens een slipcursus mogen ervaren en het doet precies wat je omschreven hebt, dan is €400 niet teveel voor je eigen veiligheid.
Ik heb het ooit tijdens een slipcursus mogen ervaren en het doet precies wat je omschreven hebt, dan is €400 niet teveel voor je eigen veiligheid.
Groet,
Pieter
Pieter
Da's inderdaad een goeie
[Off topic]
Niet dat ik van plan was om er een te kopen, maar uit pure interesse (of beter: nieuwsgierigheid) ging ik eens kijken wat een S zou kosten en zag tot mijn grote verbazing dat een S450 een B-label had/heeft.
Een 3-liter zes cilinder, 367 pk, 250km/uur, verbruik gem. 1 op 15,5.
Toegegeven, da's best wel knap!
Andere modellen zijn C, D of 'erger'
- -
[Off topic]
Niet dat ik van plan was om er een te kopen, maar uit pure interesse (of beter: nieuwsgierigheid) ging ik eens kijken wat een S zou kosten en zag tot mijn grote verbazing dat een S450 een B-label had/heeft.
Een 3-liter zes cilinder, 367 pk, 250km/uur, verbruik gem. 1 op 15,5.
Toegegeven, da's best wel knap!
Andere modellen zijn C, D of 'erger'
- -
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8041
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Da's inderdaad knap...
Ik heb altijd minder verbruik gehad dan fabrieks opgave, ik denk dat dit hier net anders om zal zijn....
Ik heb altijd minder verbruik gehad dan fabrieks opgave, ik denk dat dit hier net anders om zal zijn....
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Helmy
- Beheerder
- Berichten: 7564
- Lid geworden op: 23 jan 2010 20:29
- Mercedes-Benz: '11 C218 CLS350 CDI AMG
- Specialisatie: Nieuws, Design, Google
- Contacteer:
Die S-Klasse heeft waarschijnlijk zo'n goed label omdat die labels ook afhankelijk zijn van de grootte van het voertuig. Het is een relatieve score, namelijk gemeten ten opzichte van andere auto's in dezelfde grootteklasse. Het is geen absolute, over alle auto's bekeken score.
En voor topicstarter: ook Mercedes heeft systemen die voetgangers, fietsers etc kunnen detecteren . Het wordt verwerkt in bestaande systemen als Brake Assist.
En voor topicstarter: ook Mercedes heeft systemen die voetgangers, fietsers etc kunnen detecteren . Het wordt verwerkt in bestaande systemen als Brake Assist.
Nu: '11 218.323 AMG-pakket
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
Ex: '94 202.020 Sport -- '01 203.004 Classic -- '00 202.134 Elegance Selection
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8041
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Kunnen die fietsers er ook uit geprogrammeerd worden?Helmy schreef:ook Mercedes heeft systemen die voetgangers, fietsers etc kunnen detecteren .
'T is niks, maar om er nou zelf voor te moeten betalen om niet tegen zo'n tijdrijder aan te botsen omdat hij zelf besluit mij te negeren vind ik eigenlijk helemaal niks
Laatst gewijzigd door Marco op 28 jan 2018 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Jeroen
- Berichten: 25805
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
Ik heb een heel kleintje met een G labelHelmy schreef:Die S-Klasse heeft waarschijnlijk zo'n goed label omdat die labels ook afhankelijk zijn van de grootte van het voertuig. Het is een relatieve score, namelijk gemeten ten opzichte van andere auto's in dezelfde grootteklasse. Het is geen absolute, over alle auto's bekeken score.
Daar kun je ook 1 op 15+ mee rijden, maar dan is ie niet meer leuk.
Smiles per gallon zijn meer waard.
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)