hallo mede forum leden
ik ben de laatste tijd wat meer aan het sneupen naar een vervangende w114 maar nou vroeg ik mij 1 ding af
als ik met de w639 en een auto ambulance duitsland in ga moet ik dan ook voldoen aan tachograaf plicht ?
er staat mij namelijk ergens iets van bij dat je als zakelijk verkeer met aanhanger als een LKW (vrachtwagen) gezien word en dan wordt het wel heel moeilijk om een auto uit duitsland te halen
ik heb al even gegoogled maar dan wordt er al snel geschreven als prive autos en niet als zakelijk verkeer
ik hoor graag van jullie
gr pascal
rijden met zakelijke voertuig en aanhanger in duitsland
-
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 01 jul 2010 21:21
- Mercedes-Benz: S212 220 cdi
- Locatie: in de buurt van glane
Als ik zie hoeveel oostblokkers er met bus en autoambulance terug richting huis gaan denk ik dat het wel mee.valt ,En mijn werk bus met caravan welke 2 ton was nooit wat van gemerkt of aangehouden .
Maar misschien dat ik het mis heb maar jou auto is toch privé en die je ophaalt is toch ook niet zakelijk
Maar misschien dat ik het mis heb maar jou auto is toch privé en die je ophaalt is toch ook niet zakelijk
Net ff gecheckt;
Maut is voor voertuigen vanaf 7,5 ton
en over de tachograaf:
Maut is voor voertuigen vanaf 7,5 ton
en over de tachograaf:
ANDERE REGELS IN DUITSLAND
In Duitsland gelden ander regels waarmee bedrijven rekening moeten houden. In Duitsland geldt namelijk een tachograafplicht voor voertuigen met een tmm vanaf 2800 kilogram. Voor voertuigen tot 3500 kilogram volstaat een registratieformulier als er geen tachograaf in het voertuig aanwezig is. Zit er wel een tachograaf in het voertuig, dan moet de chauffeur die gebruiken.
Groet,
Pieter
Pieter
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Ja daar heb je ook een punt maar ik ben liever voorbereidandor schreef:Als ik zie hoeveel oostblokkers er met bus en autoambulance terug richting huis gaan denk ik dat het wel mee.valt ,En mijn werk bus met caravan welke 2 ton was nooit wat van gemerkt of aangehouden .
Maar misschien dat ik het mis heb maar jou auto is toch privé en die je ophaalt is toch ook niet zakelijk
Maar misschien hebben dezen ook wel een tachograaf in de auto zitten met meerdere pasjes wie het weet mag het zeggen
Hoe lang is het geleden dat je met een caravan in Duitsland bent geweest ?
Mijn w639 (Vito) is zakelijk de te halen auto is privé en de rit zal dan ook voor privé gebruik zijn maar of de politie dat ook geloofd weet ik niet en als het nou vlak bij de grens is dan is het tot daar aan toe maar het kan wel eens bij een andere lands grens liggen
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Oké duidelijkSnel schreef:Net ff gecheckt;
Maut is voor voertuigen vanaf 7,5 ton
en over de tachograaf:
ANDERE REGELS IN DUITSLAND
In Duitsland gelden ander regels waarmee bedrijven rekening moeten houden. In Duitsland geldt namelijk een tachograafplicht voor voertuigen met een tmm vanaf 2800 kilogram. Voor voertuigen tot 3500 kilogram volstaat een registratieformulier als er geen tachograaf in het voertuig aanwezig is. Zit er wel een tachograaf in het voertuig, dan moet de chauffeur die gebruiken.
Geen maut dat scheelde weer
Maar mijn technische maximale massa bedraagt 2800kg
Dus wettelijk moet ik dan met aanhanger al tachograaf voeren
Aanhanger is al snel 500kg
Auto zit vol al snel op 1500kg
Auto boddy zal denk ik op een 5 a700kg bedragen
Dus dan ga ik over de 3500kg heen
Mijn maximale samenstel bedraagt 5100kg dus als ze daar alleen al naar kijken zal ik dus de pineut zijn
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Snel schreef:Net ff gecheckt;
Maut is voor voertuigen vanaf 7,5 ton
en over de tachograaf:
ANDERE REGELS IN DUITSLAND
In Duitsland gelden ander regels waarmee bedrijven rekening moeten houden. In Duitsland geldt namelijk een tachograafplicht voor voertuigen met een tmm vanaf 2800 kilogram. Voor voertuigen tot 3500 kilogram volstaat een registratieformulier als er geen tachograaf in het voertuig aanwezig is. Zit er wel een tachograaf in het voertuig, dan moet de chauffeur die gebruiken.
Tachograaf is pas verplicht bij een totaal toegestane massa boven de 3500kg.
Hier kan je vrijstelling op krijgen.
Maar was volgens mij alleen voor een dld voertuig.
(Heb de vrijstelling voor de V) en de 2.5 Tons trekhaak onder een bus die 3.2 mag wegen.
Volgens mij was alleen als de trekkende wagen boven de 3.5 ging dat er tachograaf plicht was (wordt dan Gezien als Lkw ) anders zou bijna elke auto een tachograafplicht hebben..
- Maus2000
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
- Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
- Locatie: Den Bosch
Kijk wel uit met rijden op zondag of feestdagen,
Een maat van mij reed met de sprinter met autoambulance en werd van de weg gehaald.
Gelukkig bleef het bij verplicht het eerste tankstation nemen en wachten tot 22:00
Een maat van mij reed met de sprinter met autoambulance en werd van de weg gehaald.
Gelukkig bleef het bij verplicht het eerste tankstation nemen en wachten tot 22:00
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Geld alleen voor beroepsmatig vervoer.Maus2000 schreef:Kijk wel uit met rijden op zondag of feestdagen,
Een maat van mij reed met de sprinter met autoambulance en werd van de weg gehaald.
Gelukkig bleef het bij verplicht het eerste tankstation nemen en wachten tot 22:00
Brandstof en levensmiddelen uitgezonderd (bier valt onder levens middelen.
Anders zou de gemiddelde paarde bezitter al een probleem hebben.
Onze paarde trailer is volgens mij ook 2 ton. Totaal
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ik heb dus echt werklelijk geen idee vandaar ook de vraagstamgast_2 schreef:
Tachograaf is pas verplicht bij een totaal toegestane massa boven de 3500kg.
Hier kan je vrijstelling op krijgen.
Maar was volgens mij alleen voor een dld voertuig.
(Heb de vrijstelling voor de V) en de 2.5 Tons trekhaak onder een bus die 3.2 mag wegen.
Volgens mij was alleen als de trekkende wagen boven de 3.5 ging dat er tachograaf plicht was (wordt dan Gezien als Lkw ) anders zou bijna elke auto een tachograafplicht hebben..
volgensmij wat ik er van gehoord heb was het alleen bedrijfs voertuigen en geen prive voertuigen
ik had gisteren de planning toen ik in andernach was om daar even bij een politie bureau langs te gaan en daar even na vraag te doen maar om 19.00 leek dat niet handig meer
ik heb nu de politie online een mail gestuurd met de vraag hoe het nou zit
ik begin alleen te denken dat ik een fout formulier in gevuld heb ik zie in de bevestiging staan dat er een agent contact op neemt en indien nodig mij een folder over rechten van slchtoffers zal sturen
Laatst gewijzigd door pascalvd op 30 dec 2017 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
ik wist dat je daar problemen mee zou krijgen ik was ook van plan om het door de weeks te doen om alle problematiek voor te zijnstamgast_2 schreef:Maus2000 schreef:Kijk wel uit met rijden op zondag of feestdagen,
Een maat van mij reed met de sprinter met autoambulance en werd van de weg gehaald.
Gelukkig bleef het bij verplicht het eerste tankstation nemen en wachten tot 22:00
waarneer reed die maat met aan auto ambulance dan ?
maar als ik dus zo begrijp zet ik een krat bier in de auto dan mag ik dus wel door rijden ?stamgast_2 schreef: Geld alleen voor beroepsmatig vervoer.
Brandstof en levensmiddelen uitgezonderd (bier valt onder levens middelen.
Anders zou de gemiddelde paarde bezitter al een probleem hebben.
Onze paarde trailer is volgens mij ook 2 ton. Totaal
maar jij rijd dus met een maximale totaal voertuig gewicht van 3,2 ton en een paarden trailer van 2 ton ( = 5.2 ton totaal ) zonder tachograaf met vrijstelling
als ik dit zo lees begin ik langzaam zo te denken dat er inderdaad gekeken wordt naar het maximale totaal gewicht van het trekkend voertuig
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
Interessante problematiek.
Ik ben ook van plan eens een wagen uit Duitsland te halen met een trailer achter de Sprinter.
De Sprinter is een 3.5 ton maar inmiddels geregistreerd als camper.
Daar een trailer achter met een eigen wagen is geen probleem.
Als er nog geen nummerplaat opstaat kan je de eigendom bewijzen via je factuur.
Maar hoe dat zit met het rijden in het weekend, dat moet ik nog eens navragen.
Probleem is dat de Sprinter een Stealt camper is. Uiterlijk is het een gewone bestelwagen.
Dan zet men je iets sneller langs de kant.
Ik ben ook van plan eens een wagen uit Duitsland te halen met een trailer achter de Sprinter.
De Sprinter is een 3.5 ton maar inmiddels geregistreerd als camper.
Daar een trailer achter met een eigen wagen is geen probleem.
Als er nog geen nummerplaat opstaat kan je de eigendom bewijzen via je factuur.
Maar hoe dat zit met het rijden in het weekend, dat moet ik nog eens navragen.
Probleem is dat de Sprinter een Stealt camper is. Uiterlijk is het een gewone bestelwagen.
Dan zet men je iets sneller langs de kant.
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Klopt. Kan er even niet opkijken Hoe het op het papier staat maar Denk net het paard is een levend iets. Dus zal daardoor wel op zondag mogen rijden.pascalvd schreef:
maar als ik dus zo begrijp zet ik een krat bier in de auto dan mag ik dus wel door rijden ?stamgast_2 schreef: Geld alleen voor beroepsmatig vervoer.
Brandstof en levensmiddelen uitgezonderd (bier valt onder levens middelen.
Anders zou de gemiddelde paarde bezitter al een probleem hebben.
Onze paarde trailer is volgens mij ook 2 ton. Totaal
maar jij rijd dus met een maximale totaal voertuig gewicht van 3,2 ton en een paarden trailer van 2 ton ( = 5.2 ton totaal ) zonder tachograaf met vrijstelling
als ik dit zo lees begin ik langzaam zo te denken dat er inderdaad gekeken wordt naar het maximale totaal gewicht van het trekkend voertuig
En klopt geen tachograaf
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
vanochtend bericht van de duitse politie
de beste agent heeft zn best gedaan om het zelfs nederlands op te schijven aldan niet via translate
maar het komt er op neer zolang het een prive rit is dus de auto is prive aan geschaft dan mag je de tacho plicht laten vervallen het totaal span moet wel kwa gewichten uit komen maar prive mag je dus zakelijk met aanhanger rijden in duitsland
de beste agent heeft zn best gedaan om het zelfs nederlands op te schijven aldan niet via translate
maar het komt er op neer zolang het een prive rit is dus de auto is prive aan geschaft dan mag je de tacho plicht laten vervallen het totaal span moet wel kwa gewichten uit komen maar prive mag je dus zakelijk met aanhanger rijden in duitsland
politie niedersachsen schreef:Geachte meneer van Dijk,
ik will proberen de vragen von hun te beantwoorden.
1. Wanneer u de auto voor jezelf heeft gekocht, dann hebben u geen Tacho/Kontrollgerät nodig, ook wenn de totale massa over 3,5 tonnen ligt.
De transport is prive`en niet industrieel.
2. Rijbewijscategorie : BE is toereikend
3. U moet kijken wie hoog de totale massa van de autotransporter is.
Gewicht van de Mercedes plus de Gewicht van de Transporter mag in total niet de toelaatbare massa van de Transporter overschrijden.