Hoi MB kenners ,
mijn MB S211 320 CDi uit 2006 wil de laatste tijd als ik ga parkeren en het rempedaal intrap om de R te selecteren dan blokeert die , ik moet dan de motor uitzetten met de Pook in de N stand en dan de Pook in P stand zetten en weer de auto starten om de Pook in de R stand te zetten , heel frustrerend allemaal .
Heb de auto laten uitlezen met Universeel uitleescomputer en kwam volgende Foutmelding uit :
TRANSMISSIE KEUZEHENDELSENSOR , FUNCTIE FOUTIEF , FOUTCODE P1856
CAN-BUS-VERBINDING VAN REKENEENHEID KEUZEHENDELMODULE , COMMUNICATIE VERSTOORD , FOUTCODE 50180
Weet iemand welke sensor of welk onderdeel ik moet vervangen of nakijken (indien iets los of zo is) !
Alvast bedankt voor jullie moeite !
S211 Automaatpook Klem
- Cornelis
- Berichten: 11185
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Kan zomaar een terminale remlichtschakelaar zijn. Komt bij alle types voor.
Met Star diagnose kom je verder en nauwkeuriger bij de fout uit....
Met Star diagnose kom je verder en nauwkeuriger bij de fout uit....
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 19 aug 2016 17:55
- Mercedes-Benz: Een s212 diesel en een r230 sl
- Locatie: Arnhem
Ik ben bang dat je de hele schakelunit de esm, of in het Duits ewm, moet vervangen. Dat is die hele unit waar je pook een onderdeel van is.
Je kunt overigens waarschijnlijk nog WEL schakelen als je de rem NIET intrapt, probeer maar eens.
En ik vermoed dat je op die unit ook een c404 fout hebt: no CAN Messages recieven from controle unit N15/5, ESM
Die dingen zijn officieel niet te repareren, maar wellicht is er een onderdeel voor de positiebepaling van je schakelpook defect wat je in theorie zou kunnen vervangen.
En Cornelis heeft ook een punt, sluit eerst de simpele goedkope dingen uit zoals een remlichtschakelaar. Want ja, die heeft hier ook invloed op.
Je kunt overigens waarschijnlijk nog WEL schakelen als je de rem NIET intrapt, probeer maar eens.
En ik vermoed dat je op die unit ook een c404 fout hebt: no CAN Messages recieven from controle unit N15/5, ESM
Die dingen zijn officieel niet te repareren, maar wellicht is er een onderdeel voor de positiebepaling van je schakelpook defect wat je in theorie zou kunnen vervangen.
En Cornelis heeft ook een punt, sluit eerst de simpele goedkope dingen uit zoals een remlichtschakelaar. Want ja, die heeft hier ook invloed op.
- Cornelis
- Berichten: 11185
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Zou je die remlichtschakelaar, gezien je vraag, wel zelf gaan vervangen.....GK320CDI schreef:Waar zit de Remlichtschakelaar , zodat ik die kan vervangen , aan het rempedaal of zo .
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- plorie
- Berichten: 20841
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Als je dat nog nooit hebt gedaan, dan is die vraag niet zo raar. Wil niet zeggen dat je gelijk een of andere Help-mijn-man-is-klusser bent
Maar idd, die zit onder het rempedaal. Stekker los, kwartslag draaien en dan verwijderen. Bij de nieuwe zorgen dat de pin helemaal is uitgetrokken voordat je 'm plaatst, hij is verder zelf-instellend.
Maar idd, die zit onder het rempedaal. Stekker los, kwartslag draaien en dan verwijderen. Bij de nieuwe zorgen dat de pin helemaal is uitgetrokken voordat je 'm plaatst, hij is verder zelf-instellend.
Logboek S500.
- Cornelis
- Berichten: 11185
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Dat is wel wat anders dan “aan het rempedaal”plorie schreef: Maar idd, die zit onder het rempedaal.
en goed bekeken zit die schakelaar boven het rempedaal
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Heb de Remlichtschakelaar vervangen , niet zo moeilijk , maar heelaas geen verbetering .
Ben bij de dealer voor de keuzehendelsensor gaan informeren onderdeel kost 563,- euro , maar mag niet los verkocht worden en moet bij de MB Dealer geinstalleerd worden , inbraak gevoelig onderdeel of iets dergelijks , volgens mij is dat onzin want heb geen keyless go , en zoals ik het op fotos kan zien zijn het maar paar schroeven en 2 of 3 stekkers , toch maar eerst kijken bij demontage bedrijven voordat ik naar de deaer stap .
Ben bij de dealer voor de keuzehendelsensor gaan informeren onderdeel kost 563,- euro , maar mag niet los verkocht worden en moet bij de MB Dealer geinstalleerd worden , inbraak gevoelig onderdeel of iets dergelijks , volgens mij is dat onzin want heb geen keyless go , en zoals ik het op fotos kan zien zijn het maar paar schroeven en 2 of 3 stekkers , toch maar eerst kijken bij demontage bedrijven voordat ik naar de deaer stap .
- Cornelis
- Berichten: 11185
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Check vooraf even of de onderdelen die je gaat vervangen ingeleerd moeten worden
na de- en montage, dit mede met het oog op keyless go
na de- en montage, dit mede met het oog op keyless go
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8031
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Ik kan me best voorstellen dat er onderdelen op die auto zitten die de dealer onder geen beding door iemand anders wil laten monteren en dus ook niet los verkoopt...GK320CDI schreef:Ben bij de dealer voor de keuzehendelsensor gaan informeren onderdeel kost 563,- euro , maar mag niet los verkocht worden en moet bij de MB Dealer geinstalleerd worden , inbraak gevoelig onderdeel of iets dergelijks , volgens mij is dat onzin
En wie verteld jou dat die inbraakgevoeligheid relatie uberhaupt alleen maar met Key-Less go te maken heeft?
Maar ik begrijp dat je alleen een bezoek magazijn hebt gedaan en geen bezoek werkplaats?
Want misschien is dat helemaal niet nodig die keuzehendelsensor, dat weet je in ieder geval nog steeds niet zeker.
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- Evan
- Berichten: 6601
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Ooit meegemaakt bij een w210 en daar lag t aan de stekker van automaat die door lekkage olie naar boven bracht in de stuur unit.
Kijk eens of de stekker nog droog is.
Kijk eens of de stekker nog droog is.
greetings Evan
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 19 aug 2016 17:55
- Mercedes-Benz: Een s212 diesel en een r230 sl
- Locatie: Arnhem
Ik ben bang dat de dealer (deels) gelijk heeft. Ze mogen je het onderdeel wel verkopen als je aantoont de rechtmatige eigenaar van het voertuig te zijn maar dan nog moet het na montage ingeleerd worden. Ik denk dat, na vervanging, de auto zelfs niet eens meer start omdat het motormanagement geen ok krijgt van de ewm. Omdat de kosten van de unit in dit geval het grootste deel van de rekening zijn, montage is vrij eenvoudig, zou ik het gewoon bij de dealer laten doen.
Heb de auto vandaag laten uitlezen met Star en daar kwam uit dat de Keuzehendelsensor defect was , dus wat ik al dacht , heb de monteur gesproken en die zegt dat het onderdeel gewoon zonder inleren te plaatsen is en dat het geen probleem moet zijn , heb ook op internet gezocht naar videos en blijkt dat de auto niet eens op de brug hoeft om het te vervangen , dus denk dat ik het zelf eens ga proberen , ben naar de MB Dealer geweest en die hebben me een verkeert onderdeel nr meegegeven wat niet klopt en via Star heb ik het juiste onderdeelnr nu wel , dus even via demontage bedrijven kijken wat ik kan kopen en dan instaleren , ik houd jullie op de hoogte .
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20669
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
de EWM van een 211 is welliswaar een diefstalgevoelig onderdeel bij mercedes maar dat is waarschijnlijk het gevolg van een foutje in de administratie bij mercedes...de EWMs van bijvoorbeeld de 215/220/230 zijn wel diefstalrelevante delen en moeten aangeleerd worden aan de auto maar die van de 211 niet (en dat heeft weer iets te maken met het wel of niet hebben van een stuurslot bij de verschillende modellen)
je kunt iedere willekeurige gebruikte 211/219 EWM monteren en je kunt zelfs die van de 203/209 monteren (alleen werkt dan mogelijk de HOLD functie niet meer)
greetingz,
je kunt iedere willekeurige gebruikte 211/219 EWM monteren en je kunt zelfs die van de 203/209 monteren (alleen werkt dan mogelijk de HOLD functie niet meer)
greetingz,