Beste mensen van dit mooie mercedes forum
Als BMW rijder hoop ik dat ik hier deze vraag mag stellen
1 van mijn bmw's is binnen korte tijd aan vervanging toe, en nu speelt het idee om eventueel samen met mijn vader, een w211 e320 CDI te kopen.
Ik heb al een aantal keer gezocht op veel voorkomende problemen bij deze auto's, maar eigenlijk moet je dat nooit doen... ik krijg de meest wilde verhalen te lezen, dit de aanschaf van een dergelijke auto toch een beetje spannend maken
Wie kan mij objectief wat vertellen over de zwakke punten/aandacht punten van een w211 e320CDI uit 2007 ( facelift model dus )
Een aantal dingen die ik al weet :
- Lekkage olie koeler
- Distributie ketting bij 3 ton?
- Stukjes uit de inlaat die de turbo om zeep kunnen helpen.
Ik hoor graag van jullie
Betrouwbaarheid E320 CDI
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
neem je de 6 cilinder in lijn of wil je de v6 hebben?
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Facelift 2007 is de V6 en de genoemde problemen heeft de R6 nietw204estate schreef:neem je de 6 cilinder in lijn of wil je de v6 hebben?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Zet OM642 en/of V6 320 cdi eens in Google en de zoekfunctie op dit forum, er is al
zoveel over geschreven ook hier op het forum.
De genoemde problemen komen gewoon voor, ook kettingen voor de 3 ton en
opgeblazen blokken door lekkende verstuivers waar je niks van merkt en deze
storing is ook niet uit te lezen..
Niet voor niets dat MB teruggaat naar een cdi lijnblok...
zoveel over geschreven ook hier op het forum.
De genoemde problemen komen gewoon voor, ook kettingen voor de 3 ton en
opgeblazen blokken door lekkende verstuivers waar je niks van merkt en deze
storing is ook niet uit te lezen..
Niet voor niets dat MB teruggaat naar een cdi lijnblok...
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
-
- Berichten: 608
- Lid geworden op: 21 nov 2017 09:37
- Mercedes-Benz: S204 320 cdi amg
Heb zelf ook een 320 cdi v6 loopt geweldig mooi mijn broer heeft een w211 320 cdi in lijn loopt ook geweldig mooi V6 loopt wel rustiger en vind de w211 320 wat rouwer klinken
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Als je een OM642 gewoon goed onderhoud met evt. extra aandacht aan de PCV en inspuiters heb je er een uiterst betrouwbaar blok aan.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... Production
Laat de auto bij aanschaf uitlezen door een garage met STAR diagnose. Kun je in de historie zien of er (nog) evt. problemen zijn met de motor.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... Production
Laat de auto bij aanschaf uitlezen door een garage met STAR diagnose. Kun je in de historie zien of er (nog) evt. problemen zijn met de motor.
Laatst gewijzigd door Prometheus op 20 dec 2017 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Negatieve reacties vindt je in het algemeen meer op het net dan positieve, en niet alleen over dit onderwerp,
maar met de genoemde problemen moet je serieus rekening houden.
maar met de genoemde problemen moet je serieus rekening houden.
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
Cornelis schreef:Negatieve reacties vindt je in het algemeen meer op het net dan positieve, en niet alleen over dit onderwerp,
maar met de genoemde problemen moet je serieus rekening houden.
Negatief gezeur lees je inderdaad veel sneller als mensen die positief zijn, ik ga nog even lekker zoeken
Alvast bedankt
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 19 aug 2016 17:55
- Mercedes-Benz: Een s212 diesel en een r230 sl
- Locatie: Arnhem
Dag frankyman. Ik rijdt nu bijna 7 jaar in een s211 uit eind 2005 met een om642 6 cilinder. In die tijd de tellerstand van 130000 naar 305000 gekregen. De eerste 5 jaar, zo tot ongeveer 250000 geen noemenswaardige problemen.
De laatste paar jaar heb ik twee nieuwe luchtbalgen achter ( links achter lek) , een nieuwe transmissie computer in de bak (sensor inkomende as defect) , recent bij 295000 een nieuwe distributieketting ( irritant lawaai bij start door oprekking) , bij 300000 een nieuwe schakelunit (ewm blokkeerde pook) laten plaatsen.
Ik verwacht ook nog de SBC pomp te moeten vervangen hoewel die nog geen tekenen geeft. De reparaties van de laatste paar jaar zijn redelijk kostbaar, maar bij elkaar vergelijkbaar met 1 jaar afschrijving op een 3 jaar oude auto als alternatief.
Omdat de auto verder bijzonder fijn rijdt, eigenlijk als nieuw, en een gemiddeld verbruik heeft van 1 op 13 bij een rustige rijstijl ben ik er toch erg tevreden mee. Ik verwacht er nog 5 jaar en 150000 km mee te rijden voor hij weggaat. De afschrijving is nu al gedaald tot 1000 euro (20% van huidige waarde) terwijl de afschrijving voor een tweedehands exemplaar van 3 jaar oud al snel op 6000 euro (20% van 30000) ligt. Ik heb dus 5000 euro ruimte voor onderhoud en dat gebruik ik lang niet ( per jaar).
Voor mij persoonlijk is dit dus een afweging tussen doorrijden met een heerlijke 12 jaar oude auto of een veel nieuwere van 3 jaar oud aanschaffen. Dat kaatste biedt niet veel meer comfort maar is wel veel duurder. Maar.... door de ouderdom moet je wel rekenen op een of meer van de genoemde reparaties. Dat kan zomaar een paar duizend euro kosten dus.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, groet!
De laatste paar jaar heb ik twee nieuwe luchtbalgen achter ( links achter lek) , een nieuwe transmissie computer in de bak (sensor inkomende as defect) , recent bij 295000 een nieuwe distributieketting ( irritant lawaai bij start door oprekking) , bij 300000 een nieuwe schakelunit (ewm blokkeerde pook) laten plaatsen.
Ik verwacht ook nog de SBC pomp te moeten vervangen hoewel die nog geen tekenen geeft. De reparaties van de laatste paar jaar zijn redelijk kostbaar, maar bij elkaar vergelijkbaar met 1 jaar afschrijving op een 3 jaar oude auto als alternatief.
Omdat de auto verder bijzonder fijn rijdt, eigenlijk als nieuw, en een gemiddeld verbruik heeft van 1 op 13 bij een rustige rijstijl ben ik er toch erg tevreden mee. Ik verwacht er nog 5 jaar en 150000 km mee te rijden voor hij weggaat. De afschrijving is nu al gedaald tot 1000 euro (20% van huidige waarde) terwijl de afschrijving voor een tweedehands exemplaar van 3 jaar oud al snel op 6000 euro (20% van 30000) ligt. Ik heb dus 5000 euro ruimte voor onderhoud en dat gebruik ik lang niet ( per jaar).
Voor mij persoonlijk is dit dus een afweging tussen doorrijden met een heerlijke 12 jaar oude auto of een veel nieuwere van 3 jaar oud aanschaffen. Dat kaatste biedt niet veel meer comfort maar is wel veel duurder. Maar.... door de ouderdom moet je wel rekenen op een of meer van de genoemde reparaties. Dat kan zomaar een paar duizend euro kosten dus.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, groet!
v6 280cdi kan je er nog niet heel veel over vertellen heb em nu 2 maand. kmstand 198dk, wel heb ik de ketting en spanner moeten laten vervangen. verder loopt de v6 heel mooi. zijn genoeg 211 zonder luchtvering heeft de mijne ook niet.
Daarnaast is Merc nog altijd goedkoper dan BMW met onderdelen ( spreek uit ervaring 4 jaar E39 gereden) erg fijne wagens maar veel elektronische dure problemen gehad.
Daarnaast is Merc nog altijd goedkoper dan BMW met onderdelen ( spreek uit ervaring 4 jaar E39 gereden) erg fijne wagens maar veel elektronische dure problemen gehad.