CLK 200 K Misfire

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan Turbo
Dealermedewerker
Dealermedewerker
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
Locatie: regio Brussel

15 dec 2017 22:27

Vandaag de CLK 200K (209 met M271) opnieuw in noodloop gekregen.
Dit is de derde of vierde keer dat ik een fout van misfire krijg.
De bougies zijn al vervangen. De bobijnen kunnen het niet zijn want het is telkens in een andere cilinder.
De fout van te arm mengsel krijg ik niet.
Dus ga ik er van uit dat de deellast carterverluchting niet gescheurd is. Of heb ik het daar mis?
Twee dagen sleutelen om vast te stellen dat deze leidingen misschien Ok zijn is geen leuk vooruitzicht.
Ter info, de wagen is van 2006 en heeft 155000 km gelopen.
Steeds dealeronderhouden maar hetgeen vervangen is heb ik geen zicht op.
Waar zitten de M271 kenners hier?
bofkont
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
Locatie: Nederland

17 dec 2017 21:16

Je werkt toch zelf bij de dealer :?
Zit toch genoeg ervaring lijkt me zo.
Gebruikersavatar
Johan Turbo
Dealermedewerker
Dealermedewerker
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
Locatie: regio Brussel

18 dec 2017 09:02

bofkont schreef:Je werkt toch zelf bij de dealer :?
Zit toch genoeg ervaring lijkt me zo.
Ik werk in vracht en bestelwagens.
Wij hebben hier nog geen 10 M271 rondrijden.
En de WIS hebben we ook enkel voor NFZ.
bofkont
Berichten: 3245
Lid geworden op: 25 apr 2011 11:00
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Specialisatie: Detailing/R170/OEM freak
Locatie: Nederland

18 dec 2017 12:17

Ah juist duidelijk Johan :goedzo:
Maar je zit wel dicht bij het vuur, toch wel een bevriende Mercedes monteur die personen auto's doet lijkt me?
Gebruikersavatar
Johan Turbo
Dealermedewerker
Dealermedewerker
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
Locatie: regio Brussel

13 feb 2018 15:53

Intussen de compressor er even afgehaald. Dit wens je je vijand niet toe, nergens is er plaats voorzien voor je handen.
De ontluchtingsslangen die erachter zitten waren heel vettig en steenhard. Bij het verwijderen vallen ze zowat uit elkaar.
Het zou me dus niet verbazen dat hij via daar valse lucht trok.
Een dezer dagen terug monteren en zien of hij mooier draait op traagloop.
Gebruikersavatar
Johan Turbo
Dealermedewerker
Dealermedewerker
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
Locatie: regio Brussel

17 feb 2018 20:49

Een foto van de bewuste slangetjes
Bijlagen
IMG_20180131_214037704.jpg
IMG_20180131_214037704.jpg (191.52 KiB) 279 keer bekeken
Plaats reactie