Hallo mede ster rijders.
Een korte vraag. Ik heb sinds een paar maanden een E350 CDI 4Matic T-model met 7traps automaat. De auto bevalt prima, alleen regenereert de auto (heeft iets met roet en uitstoot te maken) om de 300 tot 500 km. Hierdoor loopt het toerental op en heb je het gevoel dat je constant met de choke open rijd. ipv 550 toeren is het dan 750 toeren stationair. Het gaspedaal reageert ook erg traag/sloom.
De garage geeft aan dat de auto een regeneratie programma aan het afwerken is i.v.m. roet en uitstoot. Het proces is nog niet afgelopen waardoor hij hoger in toeren blijft lopen. Ik snap het principe maar het lijkt mij niet normaal dat ik 1 tot 2 keer per week het gevoel heb dat mijn auto "overspannen" is.... Kent iemand dit? Ervaringen mee?.
Regenereren E350 CDI 2013
-
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 28 jun 2016 20:44
- Mercedes-Benz: S205 C200 C klasse 2015, voor heen Alfa Romeo (145, 147, 156 en 159)
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Korte stukken rijden leidt vaak tot meer regeneraties. Mocht je interesse hebben, hier staat een goed stuk over dit principe. Gaat wel over jtd motoren, maar het principe is het zelfde https://www.squadra-tuning.nl/techniek/ ... oetfilter/
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 10 jul 2017 13:17
- Mercedes-Benz: MB E 350 CDI T AMG line
- Locatie: Enschede
Hoi,
Bedankt voor jullie reacties. Blijf het een vreemd proces vinden. Iets wat zich op de snelweg moet oplossen heb ik met name als ik van de snelweg af kom.... hoog in toeren.
Dealer zegt er niets aan te kunnen doen. Ook nog second opinion gedaan. Zelfde verhaal. Het maakt het rijden in de stad er niet fijner op. En dan hebben we het nog niet over verhoogde brandstof verbruik tijdens de regeneratie.
Bedankt voor jullie reacties. Blijf het een vreemd proces vinden. Iets wat zich op de snelweg moet oplossen heb ik met name als ik van de snelweg af kom.... hoog in toeren.
Dealer zegt er niets aan te kunnen doen. Ook nog second opinion gedaan. Zelfde verhaal. Het maakt het rijden in de stad er niet fijner op. En dan hebben we het nog niet over verhoogde brandstof verbruik tijdens de regeneratie.
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Ik ben geen expert, maar volgens mij is zo vaak regenereren niet normaal. In mijn auto zit dezelfde motor, en in de 30.000 km die ik in 1 jaar gereden heb, had ik slechts een paar keer het idee dat hij aan het regenereren was. Zou er geen probleem kunnen zijn met het roetfilter? Het lijkt erop dat het roetfilter met regenereren niet schoon wordt, of dat hij veel te snel vervuilt.
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Goede kwaliteit diesel erin (V-Power of vergelijkbaar) en de auto af en toe flink laten "werken" zal 'm goed doen.
Zware aanhanger erachter of een flink stuk blazen op de Autobahn is gezond voor een diesel
Zware aanhanger erachter of een flink stuk blazen op de Autobahn is gezond voor een diesel
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik heb met name ervaring met de 4 cilinder diesels maar daar merk ik echt 0 verschil in het rijden. Ik denk zelfs dat het gros vd chauffeurs niet eens merkt dat het proces aan de gang is! Het klinkt een beetje als een heel klein gaatje in de uitlaat en als je je handen achter de uitlaat houd voel je dat de uitlaatgassen veel warmer zijn. Verder merk je niets.
Als je uitleest kun je volgens mij de nodige statistieken uitlezen over regenereren (hoe vaak, wanneer, afgebroken pogingen,....).
Als je uitleest kun je volgens mij de nodige statistieken uitlezen over regenereren (hoe vaak, wanneer, afgebroken pogingen,....).
- Peter
- Oprichter
- Berichten: 44431
- Lid geworden op: 03 jul 2005 13:19
- Mercedes-Benz: ✇ Ja ✇
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Volgens mij komt er tijdens het regenereren wel wat zwartere rook uit de uitlaat.
Ik weet niet of het van het regenereren komt, maar de mijne is pikzwart achter na een rit van 1000 km aan de achterzijde.
Ik weet niet of het van het regenereren komt, maar de mijne is pikzwart achter na een rit van 1000 km aan de achterzijde.
- Bijlagen
-
- vvies.jpg (180.38 KiB) 1598 keer bekeken
#doeslief
- TheDiver
- Berichten: 4284
- Lid geworden op: 17 jul 2005 13:12
- Mercedes-Benz: X218 350cdi 4matic / W211 E500 / A169 A160 / W208 CLK200
- Specialisatie: Wereldreiziger
Er is wel meer pikzwart aan die wagen van je.
Grtzz
Grtzz
Ex. S124 E200 1992 Ex. S124 E280 1996 Ex. A124 E220 1996 Ex. E320 4matic 1999. Ex. E320 4matic 2001. Ex. 190E 1993. Ex. S211 E220cdi.
-
- Berichten: 5891
- Lid geworden op: 17 apr 2006 19:46
- Mercedes-Benz: S205 C63 amg 2016 - bmw s1000xr 2022
- Specialisatie: Onderhoud en reparatie
- Locatie: noord-brabant
tijdens regenereren zie je hem idd wel roken , denk ook dat als de km stand hoger wordt hij meer gaar regenereren omdat het filter voller komt te zitten
Hulp bij reparaties nodig ? Stuur me een Prive Bericht (PB) en ik kijk of ik je kan helpen.
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
voorwielaandrijving ??? ik loop toch ook niet op mijn handen......
http://www.vandunautomotive.nl
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Interessant stukje onder die link die je geeft. Vooral de opmerkingen erin voor als je je wagen gechipt hebt. Ik kan me voorstellen dat er het een en ander mis kan gaan wanneer de chip niet snapt wat er gedaan wordt tijdens een regeneratie en dat de regeneratie daardoor in de soep loopt.Eelco77 schreef:Korte stukken rijden leidt vaak tot meer regeneraties. Mocht je interesse hebben, hier staat een goed stuk over dit principe. Gaat wel over jtd motoren, maar het principe is het zelfde https://www.squadra-tuning.nl/techniek/ ... oetfilter/
@Peter: de rook zou juist minder zwart moeten zijn tijdens een regeneratie, denk ik. Het spul verbrandt dan juist dus blijft er geen roet meer over. Is het geen remstof?
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Evan
- Berichten: 6608
- Lid geworden op: 15 jun 2008 12:01
- Mercedes-Benz: S212 - W169 - C126
- Specialisatie: Hijsen
- Locatie: noord limburg
Er komt wel degelijk zwarte aanslag uit de uitlaat. Een truck bijvoorbeeld moet bij sommige merken modellen door de garage geregenereerd worden. Je wil niet weten wat er allemaal uit deze buizen gevlogen komt.Borgmonster schreef:Interessant stukje onder die link die je geeft. Vooral de opmerkingen erin voor als je je wagen gechipt hebt. Ik kan me voorstellen dat er het een en ander mis kan gaan wanneer de chip niet snapt wat er gedaan wordt tijdens een regeneratie en dat de regeneratie daardoor in de soep loopt.Eelco77 schreef:Korte stukken rijden leidt vaak tot meer regeneraties. Mocht je interesse hebben, hier staat een goed stuk over dit principe. Gaat wel over jtd motoren, maar het principe is het zelfde https://www.squadra-tuning.nl/techniek/ ... oetfilter/
@Peter: de rook zou juist minder zwart moeten zijn tijdens een regeneratie, denk ik. Het spul verbrandt dan juist dus blijft er geen roet meer over. Is het geen remstof?
Ook staat er bij deze duidelijk voorschriften uit te kijken waar te parkeren tijdens t regenereren uitgaande van de hitte en uitstoot van vuiligheid
greetings Evan
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Wauw, had ik niet verwacht omdat het idee van regenereren toch juist is om het roet te verbranden. Maar misschien dat een deel verbrandt en een ander deel er dan uitgeblazen wordt.
Je zal er maar naast staan met je witte broek.
Je zal er maar naast staan met je witte broek.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Mercedesfreund
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 10 dec 2015 21:47
- Mercedes-Benz: S400d
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Laatst mijn monteur gesproken over dit regenereren. Ik zag m bezig met een verstopt filter. Ik vroeg merk je daar wat van? Van dat rgr merk je niets tot heeeel iets op constante snelheid op de autoweg. Hij zei dat de motor dan heeeel ietsjes en heel even iets inhoud maar daar moet je dat écht op letten. Qua rook zie je niets, maar dan ook helemaal niets, ook niet bij een vervuild filter. Die bus was net terug van een rit Oostblokski, dus dat hielp ook weinig die autoweg. Evenals die filterschoonmaakzooiuiteenflesje. Wat wel funest was zei hij, zijn korte stukjes rijden. Nogmaals, zijn woorden.
-
- Berichten: 658
- Lid geworden op: 20 nov 2011 19:09
- Mercedes-Benz: V250d. + Ducati SS600 + Ducati 749s
- Specialisatie: beroeps oplichter
- Locatie: Bippen (de)
Peter schreef:Volgens mij komt er tijdens het regenereren wel wat zwartere rook uit de uitlaat.
Ik weet niet of het van het regenereren komt, maar de mijne is pikzwart achter na een rit van 1000 km aan de achterzijde.
Denk eerder pekel en zooi.
Geen idee hoe jou uitlaat er uit ziet. Maar de adblue houd hem brandschoon.