Zo...mooie w638 uit 1997 gekocht maar probleempje met de centrale deurvergrendeling. Wanneer ik de deur op slot draai, gaan de deuren op slot en direct weer van slot af. Nog een keer de sleutel omdraaien en de deuren gaan op slot,van slot af en direct weer op slot. das raar...nu ben ik al aan het doormeten geweest en de bedrading lijkt heel te zijn ( de gele en de groene doorgepiept met deur open en deur dicht...de andere zijn van de motortjes...toch ?? en die werken allemaal.
Nu wil ik dit graag eerst klaar hebben en dan wil ik een kastje inbouwen met een zapper om de deuren op afstand te openen. Waar ga ik deze dan op aansluiten en moet er dan 12volt op komen of juist aan de min leggen ( beide is mogelijk met het apparaatje dat ik hiervoor gekocht heb)
Wie het weet mag het zeggen
Alvast bedankt, Michiel
deurvergrendeling vito 638
- Johan Turbo
- Dealermedewerker
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 08 apr 2013 16:36
- Mercedes-Benz: ex C 32 AMG ex CLK 200 Kompressor Cabrio ex Sprinter 312D nu Sprinter 906 316CDI Ex Unimog 411
- Locatie: regio Brussel
Dat betekent dat er een deur is die doorgeeft niet op slot te zijn.
Begin eens met de contactpunten aan de schuifdeuren te reinigen (een beetje WD40 doet soms wonderen)
Meestal zijn dat de boosdoeners
Begin eens met de contactpunten aan de schuifdeuren te reinigen (een beetje WD40 doet soms wonderen)
Meestal zijn dat de boosdoeners
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 09 jan 2008 21:31
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Culemborg
- Contacteer:
Dit is dan nog geen cdi? Anders kon je op de schakelaar zien in welke kring je moest zoeken.
Het open en dicht gaan geeft idd aan dat het systeem denkt dat er iets openstaat. Vaak was dit of de schuifdeur of de achterklep. Microswitch op het achterklepslot ging weleens los(zit gewoon geklikt). Bedrading van de voorportieren wil ook wel kapot gaan in de doorvoerrubbers.
Anders eens uitlezen, dan kan je zo zien wat er open zou staan.
Het open en dicht gaan geeft idd aan dat het systeem denkt dat er iets openstaat. Vaak was dit of de schuifdeur of de achterklep. Microswitch op het achterklepslot ging weleens los(zit gewoon geklikt). Bedrading van de voorportieren wil ook wel kapot gaan in de doorvoerrubbers.
Anders eens uitlezen, dan kan je zo zien wat er open zou staan.
http://www.jagerautomotive.nl Hét adres voor uw auto-onderhoud
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
| Onderhoud | APK | Reparatie | Airco-service | Automatische versnellingsbak spoelen |
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 25 sep 2017 15:38
- Mercedes-Benz: Marco Polo Edition 250d
- Locatie: Amsterdam
Ik had vorige maand hetzelfde probleem. Alle deuren zaten dicht maar de Vito wilde niet op slot. Schoot steeds weer open. Uiteindelijk bleek dat de wegenkaart tussen de handgreep (binnen) zat. Probleem was dus dat 1 vd handgrepen niet helemaal dicht zat. Misschien blijft er bij jou ook 1 haken, of glijdt er 1 stroef?
mannen, allen bedankt voor het meedenken. Probleem is opgelost,bleek inderdaad in de schakelaar van de schuifdeur te zitten.
Nu issue nummer twee ! Op deze CV wil ik een kastje aansluiten (die ik al heb gekocht) om met een zappert de deuren te kunnen openen. Het kastje kan twee keer een plus geven óf twee keer een min geven. ( één om te openen en één om te sluiten) Van proberen krijg je kindjes,zeggen ze...maar "ze" zeggen niet waarop ik de boel moet aansluiten.
pen 9 is plus
pen 8 en 15 zijn min (doorgelust)
pen nummer 10 en 11 zijn de plus en min die worden omgedraaid om te openen/sluiten (??)
pen 2en3, 4en5, 6en7, 14en16 zijn de gele en groene draden die naar elke deur apart gaan. 10 en 11 zijn vlg mij doorgelust langs elke deur
Dusss....wie het weet mag het zeggen
Nu issue nummer twee ! Op deze CV wil ik een kastje aansluiten (die ik al heb gekocht) om met een zappert de deuren te kunnen openen. Het kastje kan twee keer een plus geven óf twee keer een min geven. ( één om te openen en één om te sluiten) Van proberen krijg je kindjes,zeggen ze...maar "ze" zeggen niet waarop ik de boel moet aansluiten.
pen 9 is plus
pen 8 en 15 zijn min (doorgelust)
pen nummer 10 en 11 zijn de plus en min die worden omgedraaid om te openen/sluiten (??)
pen 2en3, 4en5, 6en7, 14en16 zijn de gele en groene draden die naar elke deur apart gaan. 10 en 11 zijn vlg mij doorgelust langs elke deur
Dusss....wie het weet mag het zeggen
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 25 sep 2017 15:38
- Mercedes-Benz: Marco Polo Edition 250d
- Locatie: Amsterdam
Hi!
Ik heb er zelf geen verstand van. Maar heb je hier wat aan? (Ik krijg de image niet goed gedraaid)
Ik heb er zelf geen verstand van. Maar heb je hier wat aan? (Ik krijg de image niet goed gedraaid)
Goed bezig Tom ! Bedankt.
Na uitprinten heb ik het blaadje gewoon omgedraaid
Als ik dit goed zie ligt de wit/rood en blauw/rood bij het komfortsteuergerat FFB standaard aan min. Hmm...
Wat zou de functie zijn van het bovenste relais ? Die zorgt ervoor dat mijn funk-kastje alleen maar plus krijgt wanneer het contact is uitgeschakeld....? Hmm...waarom ?
Als iemand nog ideeën heeft zonder deze drie relais,hoor ik dat graag.
Na uitprinten heb ik het blaadje gewoon omgedraaid
Als ik dit goed zie ligt de wit/rood en blauw/rood bij het komfortsteuergerat FFB standaard aan min. Hmm...
Wat zou de functie zijn van het bovenste relais ? Die zorgt ervoor dat mijn funk-kastje alleen maar plus krijgt wanneer het contact is uitgeschakeld....? Hmm...waarom ?
Als iemand nog ideeën heeft zonder deze drie relais,hoor ik dat graag.
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 25 sep 2017 15:38
- Mercedes-Benz: Marco Polo Edition 250d
- Locatie: Amsterdam
Goed hoor! Sorry dat ik niet meer heb gereageerd, ik had/ heb namelijk geen idee!michiel n schreef:De zapper voor de deurvergrendeling werkt nu. aangesloten volgen het schema van Tom!
Er zijn ook nog twee draden aan te sluiten op de knipperlichten. Weet iemand waar ik die het makkelijkst kan aansluiten ?