vandaag de veren en rubbers maar besteld bij wensink
2x zware 280c veren
2x 13 mm rubber
2x 18 mm rubber
2x 23 mm rubber
het 8 mm rubber zo toch niet veel uit maken in verband met de zware verenen mogelijk zwakker zijn en misschien eerder door prikken
helaas is het niet mogelijk om de ''verkeerde'' rubber retour te brengen omdat dezen niet courant zijn
dus binnen kort een poging doen om te verkopen
tis alleen wel jammer dat je meer van onderdelen weet dan de verkopers
de verkoper wist eigenlijks niet waarom je meerdere dikte rubbers had die dacht dat het met type auto te maken had en vond het maar vreemd dat je de data card er niet bij kon krijgen dus ik heb de beste jongen maar uit gelegd dat het tegenwoordig vaak is om de auto vlakker te stellen
helaas is de levertijd wel 2 dagen om dat dit uit een ander magazijn moet komen ( de plaats begon met een G)
ik had de hoop om maandag al te beginnen maar helaas zal waarschijnlijk woensdag worden ik kijk er wel naar uit
eindelijk weer normaal kunnen rijden
W114 project
- plorie
- Berichten: 20882
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Daar had hij anders wel deels gelijk in, afhankelijk van de uitrusting komt er uit de verentabel een bepaalde veer + rubber uit. Motorisatie + opties leveren een bepaald aantal punten op.pascalvd schreef:de verkoper wist eigenlijks niet waarom je meerdere dikte rubbers had die dacht dat het met type auto te maken had en vond het maar vreemd dat je de data card er niet bij kon krijgen
Logboek S500.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
oké dat wist ik niet achteraf wel logisch als je meer gewicht hebt Door de opties kan het net dat ene stukje zijn dat de auto netjes staatplorie schreef:Daar had hij anders wel deels gelijk in, afhankelijk van de uitrusting komt er uit de verentabel een bepaalde veer + rubber uit. Motorisatie + opties leveren een bepaald aantal punten op.pascalvd schreef:de verkoper wist eigenlijks niet waarom je meerdere dikte rubbers had die dacht dat het met type auto te maken had en vond het maar vreemd dat je de data card er niet bij kon krijgen
maar dan blijft toch wel deels het feit dit had de medewerker op kunnen zoeken inlaat van heel statisch ik weet het niet ik krijg de datacard er niet bij dus ik weet ook niet wat er op hoort
soms is het wel beter om flexibel te zijn en er een sport van te maken Door ff verder dan je neus lang is te kijken althans dat vind ik
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
vandaag kreeg ik een telefoontje van wensink de veren en rubbers waren binnen
dus ik ben meteen in de bus gestapt en die kant opgegaan l NL
en vanavond om 19.00 meteen begonnen met veren wisselen
eerst de schokdemper los genomen om de veer meer te kunnen ondspannen en om meer ruimte te krijgen
daarna de torsie arm los genomen anders heft de torsie arm de draagarm weer om hoog bij het opspannen van de veer
daarna het wiel er af genomen
daarna de juiste positie zoeken voor de veer schotels
daarna mat een spanbandje de veer gezekerd voor het geval dat dan blijft ie aan de auto zitten en springt ie niet tegen mij aan of door de werkplaats
daarna de veer op spannen en los nemen en veer rubber losnemen welke nog zeer flexibel was
daarna de veer in de bankschroef gezet en de veer ondspannen ik was alleen bang dat de spanner niet lang genoeg was en de veer los zou kunnen springen dus de veer vast gelast aan de bankschroef en een grote moer op de tafel gelast om deze weer met een spanband te kunnen zekeren
daarna de rubbers vergeleken en de voor het middelste rubber gekozen dan kan je alle kanten nog wat op sjoemelen en deze had de zelfde dikte als de orginele
daarna de nieuwe veer opspannen van 47 cm naar 28 cm en in de auto plaatsen
daarna de veer ondspannen en proberen om de veer spanner er tussen uit te halen maar dit wou net niet de onderste schotel ligt net verkeerd om de spanner er tussen uit te halen
maar omdat het onder tussen 21.00 was was ik er wel klaar mee voor vandaag
dus ik ben meteen in de bus gestapt en die kant opgegaan l NL
en vanavond om 19.00 meteen begonnen met veren wisselen
eerst de schokdemper los genomen om de veer meer te kunnen ondspannen en om meer ruimte te krijgen
daarna de torsie arm los genomen anders heft de torsie arm de draagarm weer om hoog bij het opspannen van de veer
daarna het wiel er af genomen
daarna de juiste positie zoeken voor de veer schotels
daarna mat een spanbandje de veer gezekerd voor het geval dat dan blijft ie aan de auto zitten en springt ie niet tegen mij aan of door de werkplaats
daarna de veer op spannen en los nemen en veer rubber losnemen welke nog zeer flexibel was
daarna de veer in de bankschroef gezet en de veer ondspannen ik was alleen bang dat de spanner niet lang genoeg was en de veer los zou kunnen springen dus de veer vast gelast aan de bankschroef en een grote moer op de tafel gelast om deze weer met een spanband te kunnen zekeren
daarna de rubbers vergeleken en de voor het middelste rubber gekozen dan kan je alle kanten nog wat op sjoemelen en deze had de zelfde dikte als de orginele
daarna de nieuwe veer opspannen van 47 cm naar 28 cm en in de auto plaatsen
daarna de veer ondspannen en proberen om de veer spanner er tussen uit te halen maar dit wou net niet de onderste schotel ligt net verkeerd om de spanner er tussen uit te halen
maar omdat het onder tussen 21.00 was was ik er wel klaar mee voor vandaag
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
vandaag de veerspanner bevrijd
en lv alles afgebouwd
op heden is het resultaat dat
lv van 65.5 naar 70.5 cm gegaan is
la van 70.5 naar 71.5 cm gegaan is
en dat door een halve winding en 1cm meer veer hoogte
en lv alles afgebouwd
op heden is het resultaat dat
lv van 65.5 naar 70.5 cm gegaan is
la van 70.5 naar 71.5 cm gegaan is
en dat door een halve winding en 1cm meer veer hoogte
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
nu zit ook de ander veer er onder eigenslijk op de zelfde manier gewerkt als links
helaas is deze afstand tussen de draagarmen onderling net weer wat anders dan op links waardoor de veer wat gemotiveerder tussen gezet moest worden
maar alles zit en gister avond meteen nog een proef stukje gereden goh wat heeerlijk weer hij rijd echt seireus weer geweldig op moment dat ik de auto de bocht om hoek dan duikt ie weer heerlijk met zn neus naar beneden en ik kan nu weer overal rijden zonder dat ik de onderkant raak
het uit eindelijke resultaat is dat
lv op 695 mm geindigd is (voorheen 655 mm )
la op 705 mm gebleven is
rv op 700 mm geindigd is (voorheen 660 mm)
ra op 705 mm gebleven is
de uit eindelijke gebruikte kosten zitten op
2x veren : A 114 321 09 04 = €465,14
2x 18 mm rubber : A 123 321 15 84 = €17,88
overige bestelde onderdelen die in mijn geval niet nodig zijn en waarschijnlijk verkocht worden of bewaard blijven voor het geval dat
2x 13 mm rubber : A 123 321 14 84 = €7,-
2x 23 mm rubber : A 123 321 16 84 = €13,28
nu zoek ik alleen nog een manier om een band en veer te filmen om te laten zien hoe alles mooi beweegt in de wiel kast
helaas is deze afstand tussen de draagarmen onderling net weer wat anders dan op links waardoor de veer wat gemotiveerder tussen gezet moest worden
maar alles zit en gister avond meteen nog een proef stukje gereden goh wat heeerlijk weer hij rijd echt seireus weer geweldig op moment dat ik de auto de bocht om hoek dan duikt ie weer heerlijk met zn neus naar beneden en ik kan nu weer overal rijden zonder dat ik de onderkant raak
het uit eindelijke resultaat is dat
lv op 695 mm geindigd is (voorheen 655 mm )
la op 705 mm gebleven is
rv op 700 mm geindigd is (voorheen 660 mm)
ra op 705 mm gebleven is
de uit eindelijke gebruikte kosten zitten op
2x veren : A 114 321 09 04 = €465,14
2x 18 mm rubber : A 123 321 15 84 = €17,88
overige bestelde onderdelen die in mijn geval niet nodig zijn en waarschijnlijk verkocht worden of bewaard blijven voor het geval dat
2x 13 mm rubber : A 123 321 14 84 = €7,-
2x 23 mm rubber : A 123 321 16 84 = €13,28
nu zoek ik alleen nog een manier om een band en veer te filmen om te laten zien hoe alles mooi beweegt in de wiel kast
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
Gopro op voorscherm met zuignappascalvd schreef:
nu zoek ik alleen nog een manier om een band en veer te filmen om te laten zien hoe alles mooi beweegt in de wiel kast
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
go pro is niet gelukt maar ik heb een telefoon houder op een zuignap gezet en hier mn mobiel in gezet en gezekerd met een tyrap en op de deur gezet en zopas ff een stukje gereden helaas Door de regen ging mn mobiel in zoomen vandeweek weer ff kijkendenman1710 schreef:Gopro op voorscherm met zuignappascalvd schreef:
nu zoek ik alleen nog een manier om een band en veer te filmen om te laten zien hoe alles mooi beweegt in de wiel kast
maar goed bij deze versie 1 ps geluid zachter
het is wel mooi op te zien dat op een nieuwe asfalt weg toch best veel beweging in zit
- denman1710
- Donateur
- Berichten: 2849
- Lid geworden op: 22 apr 2007 10:43
- Mercedes-Benz: C219 CLS 500 - W115 200 - W201 190E - Corvette C5 Conv.
- Locatie: Westen des (bra)lands
- Contacteer:
Wow bandjes idd wat zacht ja
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
plorie schreef:Staan je banden nou zo zacht?
zal morgen meteen ff controlerendenman1710 schreef:Wow bandjes idd wat zacht ja
weet niet of het uit maakt maar het zijn ook nankang banden
in iedergeval bedankt voor de tip ik zag wel dat ie een beetje wangde maar ik deed er verder niks mee ook omdat het niet erger werd
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Dat is compensatie voor die nieuwe (harde) verenplorie schreef:Staan je banden nou zo zacht?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- René SLK230
- Berichten: 11254
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Ziet er goed uit Pascal ! Volg je blog met interesse.
Ik neem aan dat het comfort er ook stevig op vooruit is gegaan
Ik neem aan dat het comfort er ook stevig op vooruit is gegaan
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings