Hoi allemaal,
Op het dashboard van mijn Mercedes B180 (bouwjaar 2006) brand oranje lampje. Ik heb deze laten uitlezen en ik kreeg te horen dat mijn roetfilter vol zit en deze schoon gemaakt moet worden. Ik heb eens gegoogeld en ik ben uitgekomen bij JLM Roetfilter-reiniger. Via hun site heb ik gelezen dat ik via onderstaande stappen deze kan schoonmaken:
Demonteer de temperatuursensor en/of druksensor
Steek de sproeislang met speciale spuitmond in opening in de richting van het roetfilter
Spuit de gehele inhoud van de spuitbus in het diesel partikelfilter.
kan iemand mij vertellen waar de temperatuursensor en druksensor zit bij Mercedes B180. En heeft iemand ervaring met het werken met JLM?
Roetfilter reinigen
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
- gerardwb
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 10 mar 2008 17:20
- Mercedes-Benz: w220 s 320 cdi, s204 200 cdi, w639 112cdi, w221 320cdi 4 matic
- Locatie: Słupsk/polen
Als je de onderstaande foto bekijkt dan zie je de dpf er lopen 2 dunne buisjes waaraan je rubber slangetjes ziet daaraan
zit de druksensor verbonden die meet de druk voor de dpf en erna dus als je het gaat inspuiten moetje dat voor de dpf doen.
zit de druksensor verbonden die meet de druk voor de dpf en erna dus als je het gaat inspuiten moetje dat voor de dpf doen.
- Bijlagen
-
- dpf w245.jpg (70.45 KiB) 5754 keer bekeken
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
Als je het stukje leest op de site van de link die ik je gaf kan je het volgende lezen;
Wanneer een roetfilter blijvend verstopt is, biedt een grondige dieptereiniging een goede oplossing. In normale omstandigheden wordt het roetfilter met een regeneratie gereinigd. Tijdens het rijden wordt het roet verbrand en omgezet naar een gas dat het filter doorlaat. Het roetfilter is weer leeg. Naast roet vangt het filter ook as op. As regenereert niet en hoopt zich op in het filter. Na verloop van tijd (150.000-200.000km) zit er zoveel as in dat de werking van het roetfilter blokkeert. As en andere delen kunnen alleen via dezelfde weg terug eruit. Via de voorkant dus en daarom moet het roetfilter gedemonteerd worden.
Ik vraag mij dan af hoeveel zin het heeft om te reinigen met dat middel, want voor hoe lang ben je er dan vanaf?
Ik snap je bezwaar tegen de afstand, maar een dagje er naar toe, met een bezoekje aan het Dolfinarium met de kinderen, die hebben toch herfstvakantie en nog wat eten en wandelen en dan de auto weer ophalen?
Wanneer een roetfilter blijvend verstopt is, biedt een grondige dieptereiniging een goede oplossing. In normale omstandigheden wordt het roetfilter met een regeneratie gereinigd. Tijdens het rijden wordt het roet verbrand en omgezet naar een gas dat het filter doorlaat. Het roetfilter is weer leeg. Naast roet vangt het filter ook as op. As regenereert niet en hoopt zich op in het filter. Na verloop van tijd (150.000-200.000km) zit er zoveel as in dat de werking van het roetfilter blokkeert. As en andere delen kunnen alleen via dezelfde weg terug eruit. Via de voorkant dus en daarom moet het roetfilter gedemonteerd worden.
Ik vraag mij dan af hoeveel zin het heeft om te reinigen met dat middel, want voor hoe lang ben je er dan vanaf?
Ik snap je bezwaar tegen de afstand, maar een dagje er naar toe, met een bezoekje aan het Dolfinarium met de kinderen, die hebben toch herfstvakantie en nog wat eten en wandelen en dan de auto weer ophalen?
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 20 nov 2015 21:40
- Mercedes-Benz: B Class
hier in Nederland wordt het ook zo gedaan!gerardwb schreef:weet je hoe ze dat hier in Polen doen , dpf demonteren je gelooft het niet met de hogedrukreiniger schoon spuiten daarna drogen .
bedankt voor je reactie, dat is de info die ik nodig had.gerardwb schreef:Als je de onderstaande foto bekijkt dan zie je de dpf er lopen 2 dunne buisjes waaraan je rubber slangetjes ziet daaraan
zit de druksensor verbonden die meet de druk voor de dpf en erna dus als je het gaat inspuiten moetje dat voor de dpf doen.
Fuseekogel schreef:Als je het stukje leest op de site van de link die ik je gaf kan je het volgende lezen;
Wanneer een roetfilter blijvend verstopt is, biedt een grondige dieptereiniging een goede oplossing. In normale omstandigheden wordt het roetfilter met een regeneratie gereinigd. Tijdens het rijden wordt het roet verbrand en omgezet naar een gas dat het filter doorlaat. Het roetfilter is weer leeg. Naast roet vangt het filter ook as op. As regenereert niet en hoopt zich op in het filter. Na verloop van tijd (150.000-200.000km) zit er zoveel as in dat de werking van het roetfilter blokkeert. As en andere delen kunnen alleen via dezelfde weg terug eruit. Via de voorkant dus en daarom moet het roetfilter gedemonteerd worden.
Ik vraag mij dan af hoeveel zin het heeft om te reinigen met dat middel, want voor hoe lang ben je er dan vanaf?
Ik snap je bezwaar tegen de afstand, maar een dagje er naar toe, met een bezoekje aan het Dolfinarium met de kinderen, die hebben toch herfstvakantie en nog wat eten en wandelen en dan de auto weer ophalen?
Bedankt voor de info, je hebt me doen twijfelen over hoe ik dit ga oplossen. Ik heb nu een paar keuzes, bedankt allemaal voor jullie reactie.