achteruit verwarming slk met open dak?

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

05 okt 2017 23:05

Mijn beste en oprechte advies is nu: print bovenstaande analyse uit en maak een afspraak met een diagnose technicus / MB-(liefst SLK) specialist. Hier schiet mijn kennis althans tekort. Tenzij je het geluk hebt dat je hier of iemand op het SLK-forum treft die zoiets al eens heeft meegemaakt.

Wat je hooguit nog kan doen is evt. tekeningen /schema's bestuderen, nagaan waar in het traject ook irt de gesprongen zekering sluiting kan optreden, het relais van de achterruit verwarming (heeft de pomp ook een relais?) open maken als dat kan en visueel inspecteren, en achter alle bedrading langs de scharnierpunten en rond de pomp en je ARV zelf inspecteren in de hoop dat je ergens een oorzaak voor evt. kortsluiting vindt.

Suc6 en hou ons aub op de hoogte van wat je vindt.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
Sneaky Pete
Donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Locatie: Zuid-Oost Brabant

06 okt 2017 00:26

Jos944 schreef:
Sneaky Pete schreef:Hmmm..die ARV zelf zit aangesloten op de PSE control module.
Alleen de schakelaar waarmee je 'm aan/uit zet zit op die CCM N10/3 module.
Via de "AAC/HEAT pushbutton control module"zoals het zo fraai heet.
Ik ken de R170 niet zo maar is dat niet een of ander paneeltje in je middenconsole met wat electronica die o.a. je airco bediend?
Misschien dat daar iets mis zit? Zou eerst daar eens kijken.
ARV zit op de PSE (en hier zit een relais in om hem uit te schakelen als de kap open is).
(ik heb er een zonder airco).
Dat zeg ik.
Omdat de ARV zelf (dus de verwarmingsdraden) op de PSE zit en je CCM elke keer uitbrand lijkt het me sterk dat het in de ARV ZELF zit.
Wat wel op de CCM (N10/3) aangesloten zit is de SCHAKELAAR van de ARV. De CCM detecteert dat en stuurt dan een CANbus signaal naar de PSE controlmodule om die ARV aan te zetten. Behalve dus als het dak open is, dat weet die CCM ook want die regelt de hele dakbediening. Daarom zullen ze dat zo wel gemaakt hebben.
En als je die schakelaar bediend fikt die CCM elke keer uit begrijp ik van je. Dus zou het logisch zijn om even naar die schakelaar te kijken...........................
En als daar niks fouts aan te ontdekken is dan zou ik het advies van René opvolgen. Zo van een afstandje is dit soort fouten niet zo 1 2 3 op te lossen ben ik bang.
Gebruikersavatar
HD dutch
Berichten: 327
Lid geworden op: 03 mei 2017 21:21
Mercedes-Benz: SLK 320
Locatie: Hoekse Waard

06 okt 2017 22:11

Toch wel fijn die high tec van tegenwoordig.
Zit zo eens de laatste tijd wat draadjes te volgen, speciaal degene die betrekking hebben op het elektronica gebied.
Nu ben ik echt niet tegen alles wat nieuw en modern is, maar ik vind veel van de tegenwoordige tijd overdone en onbegrijpelijk..
Neem nu dit hier als voorbeeld, wanneer zoiets als dit bij bv een SL 20 jaar geleden was voor gekomen, dan had je misschien ook een specialist nodig gehad om in een module te kijken, maar een en ander was redelijk doorzichtig en te repareren geweest.
Maar voor mijn gevoel is in de huidige tijd met de canbus en computers leuk voor een x aantal jaar, en dan ben je klaar.
De techniek rond de motor dat hebben we wel behoorlijk onder controle, maar gaan we nu echt auto's richting sloop brengen omdat de elektronica het begeeft, omdat dealers ook geen oplossingen meer kunnen vinden?
Misschien draaf ik nu wel wat door, maar tot voor een paar jaar terug begreep ik de techniek rond auto,s en hun elektronica.
Tegenwoordig snap ik zeker het elektronica gedeelte voor geen meter meer.
Goed ben er niet meer in werkzaam, heb nog wel een beetje canbus op school gehad, maar nooit aan gewerkt.
Heel eerlijk, ik prefereer toch de tijd van voor de computer.

Dutch 8-)
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

06 okt 2017 22:31

Daarom heb ik ook nog steeds zo'n Polo van '94. Zitten geloof ik 6 porcelijen zekeringen in. Doet het altijd, nooit storingen.
Flesje teflon bij de vernieuwde bakolie gegooid tegen het voor die VW-tijd (de Golf I had dat ook) gieren van de bak.
En voor het cabriogevoel, in het met oma's keukentafelvinyzeiltje beklede dak, een schuif met slinger. :lol:
De Hella bij de mopfl 1990 überarbeitete halogeen (!) koplampen geven ovrgs nog een mooie bak licht.
Waarschijnlijk mankeer ik wat, maar ook daar rij ik met een brede grijns op mn smoel in. :goedzo:
Laatst gewijzigd door René SLK230 op 07 okt 2017 01:23, 1 keer totaal gewijzigd.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
Sneaky Pete
Donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Locatie: Zuid-Oost Brabant

06 okt 2017 22:43

Haha..kan me ook nog mij eerste auto, een Opel Ascona herinneren.
Radiootje inbouwen, paar kroonsteentjes, wat prutsen met een 12 V draadje en aarde. 2 speakerkabeltjes (jawel stereo!!) en spelen maar. Niks geklooi met AGW's, MOST ringen en de hele boel configureren met STAR......
Een schroevedraaiertje en een kniptangetje, daar deed je alles mee.
De goeie ouwe tijd............we worden oud...........
Gebruikersavatar
HD dutch
Berichten: 327
Lid geworden op: 03 mei 2017 21:21
Mercedes-Benz: SLK 320
Locatie: Hoekse Waard

06 okt 2017 22:52

Sneaky.......... je naam bevalt me wel.
Ik probeer in een aantal dingen die goede ouwe tijd vast te houden.
Mijn SLK wordt een duidelijke stap in de toekomst.
Ik ben benieuwd en we gaan het mee maken.
In het ergste geval verkoop ik de hele zooi weer en koop mezelf mijn allergrootste liefde weer terug, en dan wel te weten een HD panhead bouwjaar 1949 tot en met 1957 1200 cc
Nothing beets that.
Back to the old days

Ik wordt emotioneel :(

Dutch 8-)
Gebruikersavatar
Sneaky Pete
Donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Locatie: Zuid-Oost Brabant

06 okt 2017 23:04

Een HD panhead!!!!!!!!!
Da's mooi, zelf ben ik meer van het Engelse spul, staat nog een Triumph Thunderbird in de garage waar ik te weinig tijd voor heb om op te rijden.
Maar mijn broertje heeft nog zo'n oude panhead. Helemaal gerestaureerd. Ouwe Iraanse (!) politiemotor geweest. Inclusief tankversnelling,voetkoppeling en mechanische sirene die je ook met de voet bediend. Gewoon een rol die tegen het achterwiel drukt en dan een luchthoorn aandrijft. Is af en toe best lachen onderweg.....
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

06 okt 2017 23:05

Plaats ns een foto Dutch, wat dat heb ik zelfs niet meer meegemaakt...
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Gebruikersavatar
HD dutch
Berichten: 327
Lid geworden op: 03 mei 2017 21:21
Mercedes-Benz: SLK 320
Locatie: Hoekse Waard

06 okt 2017 23:15

Dat is eigenlijk wel erg jammer dat die oude Thunderbird niet meer de garage uitkomt.
Nu ga ik er maar even gemakshalve van uit dat we hier over een 650 praten?
Welk bouwjaar?

Die Iraanse dingen ken ik, heb de nodige tijd als ( officieel gediplomeerd) HD monteur gewerkt onder andere bij Jan Kennis in Breda, die ze nog geïmporteerd heeft gehad.
Je moest er wel wat werk insteken om de boel weer een beetje goed te krijgen, en Jan die wist ook zijn prijzen wel voor die die wel goed waren.
Je broer heeft daar zeker een mooie machine aan, maar voor mij nog te jong.
Ik ben gek van het ongeveerde spul, en dan het liefst zo naakt mogelijk (A) .

Dutch 8-)
Gebruikersavatar
HD dutch
Berichten: 327
Lid geworden op: 03 mei 2017 21:21
Mercedes-Benz: SLK 320
Locatie: Hoekse Waard

06 okt 2017 23:17

[quotePlaats ns een foto Dutch, wat dat heb ik zelfs niet meer meegemaakt...][/quote]

Dan moet ik heel erg diep gaan graven René.
Zal eens kijken wat ik op digitaal gebied kan vinden.

Dutch 8-)
Gebruikersavatar
Sneaky Pete
Donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Locatie: Zuid-Oost Brabant

06 okt 2017 23:27

HD dutch schreef:Dat is eigenlijk wel erg jammer dat die oude Thunderbird niet meer de garage uitkomt.
Nu ga ik er maar even gemakshalve van uit dat we hier over een 650 praten?
Welk bouwjaar?

Die Iraanse dingen ken ik, heb de nodige tijd als ( officieel gediplomeerd) HD monteur gewerkt onder andere bij Jan Kennis in Breda, die ze nog geïmporteerd heeft gehad.
Je moest er wel wat werk insteken om de boel weer een beetje goed te krijgen, en Jan die wist ook zijn prijzen wel voor die die wel goed waren.
Je broer heeft daar zeker een mooie machine aan, maar voor mij nog te jong.
Ik ben gek van het ongeveerde spul, en dan het liefst zo naakt mogelijk (A) .

Dutch 8-)
Nou, die Thunderbird is niet zo oud................
Het is geen Meriden Triumph maar eentje uit Hinckley.
Klassiek uiterlijk in een modern jasje.
Ik ben zelf nl. niet zo van het sleutelen, heb jammer genoeg 2 linkerhanden wat dat betreft.... :(
Ik wil wel altijd graag weten hoe het werkt maar het echte sleutelwerk laat ik liever aan iemand met 2 rechterhanden over.
En bij die ouwe Triumphs was dat niet echt handig.
En al helemaal niet bij het elektrische spul van die fietsen. Allemaal van de firma Lucas..ook wel bekend als "the Prince of darkness"... :owja:
Maar je hebt gelijk, zo naakt mogelijk, niks geen tupperware er op. :goedzo:

Grtz

Piet
Gebruikersavatar
HD dutch
Berichten: 327
Lid geworden op: 03 mei 2017 21:21
Mercedes-Benz: SLK 320
Locatie: Hoekse Waard

06 okt 2017 23:42

René dit is even zo snel wat ik vinden kon.
Zal geen geweldige foto zijn, maar daar moet je het maar even mee doen.

Hey Sneaky niets mis mee, ieder datgene waar hij of zij blij mee is.
Hopelijk dan toch nog wel een machine met carburatie, of heb je al injectie erop?
Ja die Engelsen hadden met hun elektra de boel niet echt op een rijtje staan, maar ook buiten de elektra om hebben ze een hoop ellende gebouwd gehad :lol:
Ik kan me nog bepaalde carburateurs herinneren SU man man man, wat een ellende die dingen af te stellen.
Maar goed dit topic is niet van ons, en ik denk dat we best wel afwijken van het onderwerp :$

Bij deze aangenaam even met je te communiceren.
Ja René ook met jouw :lol: :lol:

Dutch 8-)
Bijlagen
HD-Panhead.jpg
HD-Panhead.jpg (17.07 KiB) 435 keer bekeken
Gebruikersavatar
Sneaky Pete
Donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 08 mar 2014 19:18
Mercedes-Benz: R171 SLK 350
Locatie: Zuid-Oost Brabant

06 okt 2017 23:56

Nope, geen injectie, wel 3 flatslides Mikuni's.
Plaatje:
Triumph_1.jpg
Triumph_1.jpg (377.33 KiB) 434 keer bekeken
Maar je hebt gelijk, wordt wel erg offtopic.
Laten we maar stoppen voordat de moderator ingrijpt :owja:

Piet
Gebruikersavatar
HD dutch
Berichten: 327
Lid geworden op: 03 mei 2017 21:21
Mercedes-Benz: SLK 320
Locatie: Hoekse Waard

06 okt 2017 23:58

Hij glimt wel zeg :goedzo: hahaha je hebt groot gelijk, weg wezen hier :twisted:

Dutch 8-)
Gebruikersavatar
René SLK230
Berichten: 11218
Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
Specialisatie: Relativeren
Locatie: Den Haag

07 okt 2017 00:16

Twas gewoon even pauze. (A)

@Jos, heb je die schakelaar van de ARV in je dashboard inmiddels bekeken?
Als daar toch bezig bent zou ik je adviseren gelijk ook ns even te kijken (ook onder je vloerbedekking voor) of er misschien water binnenkomt ergens. Je zal de eerste niet zijn door verstopte afvoeren in je paravaan links rechts...

Ovrgs viel mij op dat mn bij de zo ongeveer (beetje wazige foto's, van de nog optrekkende rook waarschijnlijk) vierde pin van links op beide printplaten de warmteontwikkeling het grootst is geweest. Kan je mbv de schema's van Pete zien wat daar is opgesoldeerd qua verbindingen naar... Ook vanaf die pinnen even de banen op de printplaat volgen.
Ook dat geeft misschien een aanwijzing naar waar je de -oorzaak- zoeken moet.
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
Plaats reactie