Heeft volgens mij idd met rijstijl te maken. Kan de dealer niet eens kijken of het mogelijk is om alles te resetten?
Dat je met een schone lei begint zeg maar.
Verder zal ik iedereen maar voor zijn door te zeggen dat de actieradius op de accu sowieso aan de lage kant is.
C-klasse estate hybride met 7% bijtelling
- cabrioakkie
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 05 okt 2017 23:44
- Mercedes-Benz: c350e
- Specialisatie: Webdesign, PHP
- Locatie: Baarn
Ik zal het eens vragen inderdaad. En die actieradius van 31km volgens het boekje haalt niemand natuurlijk, maar toen mijn auto net uit de verpakking kwam, zag ik soms wel 22km aangegeven staan. Langzaamaan wordt daar steeds een km van afgesnoept, dat lijkt me niet met rijstijl te maken hebben.
Bij mijn broer is er een nieuw accupakket ingezet vanwege een defect en toen ging hij van gemiddeld 19km naar 24ikm toe, dus het is aannemelijk om te zeggen dat het accupakket zeker uitmaakt. Juist daarom ben ik benieuwd naar andere ervaringen hier.
Bij mijn broer is er een nieuw accupakket ingezet vanwege een defect en toen ging hij van gemiddeld 19km naar 24ikm toe, dus het is aannemelijk om te zeggen dat het accupakket zeker uitmaakt. Juist daarom ben ik benieuwd naar andere ervaringen hier.
Ik heb best een constante rijstijl. Nu 140.000 km verder na 2 jaar krijg ik na een volle accu te zien 22 km, maar effectief zal het 15-16 echte km's zijn.
Foto's van mijn C350-e? Zie voorsteltopic http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 39&t=72388
Als ik in het weekend veel korte ritten op elektriciteit rijdt, krijg ik voorspellingen van 18km (effectief maar 15km) dan wanneer ik hybride op afstanden van ongeveer 85km rijdt. Dan gaat de voorspelling weer omhoog naar 21á22km.
Tot nu toe (2 jaar en 90.000km verder) nog geen afname in de voorspellingen gezien, behalve dan dat het in de winter lager is dan in de zomer. Voorverwarmen op de lader helpt wel.
Het is mij in de zomer, rijdend als een oude sok weleens gelukt om 33km te halen. Maar dat is voor het overige verkeer geen pretje
Tot nu toe (2 jaar en 90.000km verder) nog geen afname in de voorspellingen gezien, behalve dan dat het in de winter lager is dan in de zomer. Voorverwarmen op de lader helpt wel.
Het is mij in de zomer, rijdend als een oude sok weleens gelukt om 33km te halen. Maar dat is voor het overige verkeer geen pretje
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Na 40.000 km in twee jaar geeft de onze ook 18 km elektrische actieradius op na het "starten".
Daar blijft iets van 14 km over in de stad. Regelmatig verkeerslichten die veel tot afremmen en optrekken nopen. Dat remmen gast niet altijd even gelijkmatig, dus de terugwinning zal niet altijd optimaal zijn. Overigens heb ik wel altijd de airco op Auto en af en toe gaat de stoelverwarming nu al aan (waardoor de effectieve afstand eerder 12 km of minder wordt).
Daar blijft iets van 14 km over in de stad. Regelmatig verkeerslichten die veel tot afremmen en optrekken nopen. Dat remmen gast niet altijd even gelijkmatig, dus de terugwinning zal niet altijd optimaal zijn. Overigens heb ik wel altijd de airco op Auto en af en toe gaat de stoelverwarming nu al aan (waardoor de effectieve afstand eerder 12 km of minder wordt).
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Of je zet hem in sportplus . Ik krijg de range dan vrij makkelijk van 0 naar 3 km op een stukje van 16 km. Alleen soms beetje misselijk .Borgmonster schreef:Na 40.000 km in twee jaar geeft de onze ook 18 km elektrische actieradius op na het "starten".
Daar blijft iets van 14 km over in de stad. Regelmatig verkeerslichten die veel tot afremmen en optrekken nopen. Dat remmen gast niet altijd even gelijkmatig, dus de terugwinning zal niet altijd optimaal zijn. Overigens heb ik wel altijd de airco op Auto en af en toe gaat de stoelverwarming nu al aan (waardoor de effectieve afstand eerder 12 km of minder wordt).
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Het gaat eigenlijk niet om de bespaarde kilometers maar om het bespaarde energieverbruik van de motor. Als voorbeeld de stroom van de stoelverwarming die nu niet door de motor geleverd hoeft te worden. Dit is natuurlijk ook voor airco enz.
Het bereik die de auto aangeeft US gebaseerd op het verbruik in het verleden. Simpel je verbruiksmeters resetten geeft een "groter bereik". Voor het brandstofverbruik is dat exact hetzelfde. Kijk daar eens naar het bereik en hoe je rijstijl daar effect op heeft. Ook door een reset van de boordcomputer zal daar het bereik stijgen.
Het bereik die de auto aangeeft US gebaseerd op het verbruik in het verleden. Simpel je verbruiksmeters resetten geeft een "groter bereik". Voor het brandstofverbruik is dat exact hetzelfde. Kijk daar eens naar het bereik en hoe je rijstijl daar effect op heeft. Ook door een reset van de boordcomputer zal daar het bereik stijgen.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Hoho. Óf een kleiner bereik, wanneer je met je eigen rijstijl een lager verbruik hebt dan waar MB van uitgaat.
Okay, die kans is klein, maar toch.
Okay, die kans is klein, maar toch.
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Het is zeker mogelijk om zuiniger te rijden dan de opgave. Het verbruik meten ze aan de hand van een NEN norm. Ik weet hem niet exact maar daar zit x keer optrekken in, paar verschillende snelheden, enz. Stel je trek 1x op naar 50 en je kan dat een KM of 60 volhouden dan heb je een beter verbruik dan de opgave.
Realistisch gezien heeft de gemiddelde bestuurder voordat ze de woonwijk uit zijn al meer keer opgetrokken dan in die hele NEN norm zit
Realistisch gezien heeft de gemiddelde bestuurder voordat ze de woonwijk uit zijn al meer keer opgetrokken dan in die hele NEN norm zit
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Ja, klopt. Ik kom er dan ook absoluut niet aan!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 03 jan 2016 13:39
- Mercedes-Benz: C350e
- Specialisatie: ICT dienstverlening
Ik merk dat de koeling/airco/verwarming erg veel uitmaakt in de range die de auto aangeeft.
Als ik nog maar 4 of 5 km heb op de teller en ik zet de verwarming/koeling uit dan kan ik ineens 7 a 8 km rijden.
Probeer maar eens uit....
Als ik nog maar 4 of 5 km heb op de teller en ik zet de verwarming/koeling uit dan kan ik ineens 7 a 8 km rijden.
Probeer maar eens uit....
Afgelopen zaterdag toch wel een deukje in het vertrouwen gekregen. Bij verlaten van de woonwijk richting provinciale weg paar schokjes gevoeld bij het opschakelen rond 2000 toeren. Leek alsof de automaat niet wist welke versnelling die moest hebben. Optrekkend richting snelweg weer van die klapjes van op en neer schakelen. Eenmaal 130km/u begon de auto te schudden. Tankstation stopgezet en even geluisterd. Leek op onregelmatig stationair draaien.
Auto uitgezet even paar minuten gewacht en weer gestart. Ondertussen ook via sos-knop verbinding gezocht met MB service.
Die gaf aan bij vermogenverlies niet meer te rijden, maar als het na opnieuw starten niet meer voordoet dan maar doorrijden.
Auto uitgezet even paar minuten gewacht en weer gestart. Ondertussen ook via sos-knop verbinding gezocht met MB service.
Die gaf aan bij vermogenverlies niet meer te rijden, maar als het na opnieuw starten niet meer voordoet dan maar doorrijden.
Foto's van mijn C350-e? Zie voorsteltopic http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 39&t=72388
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Dat was bij ons in het begin. Ik weet alleen niet of de motor onregelmatig liep. De bak leek er steeds naast te zitten met heel veel schokken tot gevolg. Ik heb ook één keer een aardige klap gehoord met afremmen zo rond de 25km/h.
De automaat is toen een keer gereset en tot nu toe nooit meer iets van gemerkt.
De automaat is toen een keer gereset en tot nu toe nooit meer iets van gemerkt.
Oh bedankt headhunter voor je respons.
Toch maar even aankaarten bij de dealer ondanks hij nu niet stottert.
Toch maar even aankaarten bij de dealer ondanks hij nu niet stottert.
Foto's van mijn C350-e? Zie voorsteltopic http://www.mercedesforum.nl/forum/viewt ... 39&t=72388
- Raimon
- Moderator
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: 19 nov 2011 13:48
- Mercedes-Benz: W205, C180 2017, W204, C180 CGI 2013, ex W204, C180 CGI 2011, ex. C200k classic, W204 2007
- Specialisatie: Diagnosetechnicus MB
- Locatie: Zuid-holland
Bij de eerste generatie kan thv de peilstok de kabelboom beschadigen. Laat daar nou net ook de draad van de bobine lopen..... succes met je klacht