Garantie
Ik heb in 2010 een S204 nieuw geleverd gekregen met twee jaar garantie. Tegen het einde van de periode kreeg ik een brief van MB-NL met de mogelijkheid nogmaals twee jaar garantie bij te kopen voor 450 euro. Omdat het een leasewagen was, verdween de brief in de prullenbak. Echter als ik particulier was, had ik het zeker gedaan en had het ook e.e.a. opgeleverd in het 3e en 4e jaar.
- Tom
- Donateur
- Berichten: 7293
- Lid geworden op: 09 feb 2009 17:52
- Mercedes-Benz: S213 200D - Honda CB900 Hornet
- Specialisatie: Taxi/Onderhoud
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Die zullen ook vast op de hoogte zijn van dit soort verlengde garanties. Maar wellicht kiezen zij ervoor de gok te wagen........(op de grote hoop wellicht ook slimmer).
Overigens is de verlengde garantie geen garantie die MB aanbied volgens mij maar een verzekeringsmaatschappij (allianz?).
Overigens is de verlengde garantie geen garantie die MB aanbied volgens mij maar een verzekeringsmaatschappij (allianz?).
Een keer wat gehad en toen werd het zonder enig probleem opgelost. Je bent wel gebonden aan onderoud en reparatie bij de dealer, maar dat vind ik niet zo'n probleem. Ik vind dat ook wel logisch. Je gaat als Mercedes geen garantie geven op het werk van allerlei beunhazen en ook alleen als iemand ervoor zorgt dat ie altijd bij is met onderhoud.
- 1967
- Berichten: 455
- Lid geworden op: 20 feb 2017 13:45
- Mercedes-Benz: op zoek naar een mooie bolhoed uit de jaren 60 :)
- Specialisatie: turbo-tuning, laswerk, draaien
doe een een bronvermelding naar een wetetlijke link waarin staat dat dealer-onderhoud verplicht is?
ben met iets dergelijks bezig en zou me erg van pas komen.
ben met iets dergelijks bezig en zou me erg van pas komen.
Het is niet verplicht. Je kunt je auto onder voorwaarden best elders laten onderhouden of repareren. Dat is natuurlijk wel gedoe en zal in de praktijk ook (zeker achteraf) vast wel discussie opleveren. Voor wat betreft fabrieksgarantie dan. Daar bovenop extra aangekochte garantie ligt weer anders.1967 schreef:doe een een bronvermelding naar een wetetlijke link waarin staat dat dealer-onderhoud verplicht is?
ben met iets dergelijks bezig en zou me erg van pas komen.
- Gentei
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 15 dec 2016 04:45
- Mercedes-Benz: Mercedes-Benz C200 Coupe 2016
Vandaag naar de lokale servicepunt geweest om wat te informeren achter die serviceprogramma’s van Mercedes.
Ik kan voor 90 euro maandelijks mijn auto voorzien van nog 3 jaar garantie.
Dus voor maandelijks 90 euro is de auto gedekt voor alles wat kapot kan gaan zoals turbo, motor, aandrijflijn, versnellingsbak + remblokken en remschijven worden ook vervangen als het nodig is. En voor als de auto binnen gaat voor zijn jaarlijks onderhoud moet ik de ondehoud niet betalen.
En pechverhelping zit er ook bij natuurlijk.
Ik kan voor 90 euro maandelijks mijn auto voorzien van nog 3 jaar garantie.
Dus voor maandelijks 90 euro is de auto gedekt voor alles wat kapot kan gaan zoals turbo, motor, aandrijflijn, versnellingsbak + remblokken en remschijven worden ook vervangen als het nodig is. En voor als de auto binnen gaat voor zijn jaarlijks onderhoud moet ik de ondehoud niet betalen.
En pechverhelping zit er ook bij natuurlijk.
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 28 dec 2016 22:30
- Mercedes-Benz: A180 7G-DCT AMG line
Toevallig net gereageerd op een topic “junge stern garantie”.
Mijn ervaring daarmee is echt slecht.
Door de verkopende partij (Duitse Mercedeshandelaar) voel ik me genaaid, omdat er meer verborgen mankementen aan de auto waren dan hun vertelde. En toen dat aan het licht kwam, kreeg ik nul op rekest of ik mocht meebetalen.
In Nederland werd ik bij de dealer uitgelachen vanwege de Junge Stern garantie en werd me doodleuk verteld dat het een verzekering is die niks voorsteld.
In de andere topic heb ik niet eens alles uit de doeken gedaan omdat het me teveel typwerk is. Bovendien is het lastig om goed op papier te zetten.
Ik ben hevig teleurgesteld in Mercedes als merk en product (w176).
Mijn ervaring daarmee is echt slecht.
Door de verkopende partij (Duitse Mercedeshandelaar) voel ik me genaaid, omdat er meer verborgen mankementen aan de auto waren dan hun vertelde. En toen dat aan het licht kwam, kreeg ik nul op rekest of ik mocht meebetalen.
In Nederland werd ik bij de dealer uitgelachen vanwege de Junge Stern garantie en werd me doodleuk verteld dat het een verzekering is die niks voorsteld.
In de andere topic heb ik niet eens alles uit de doeken gedaan omdat het me teveel typwerk is. Bovendien is het lastig om goed op papier te zetten.
Ik ben hevig teleurgesteld in Mercedes als merk en product (w176).
- S_W204
- Berichten: 3603
- Lid geworden op: 11 okt 2015 15:19
- Mercedes-Benz: W204 C250 Avantgarde AMG (MY2012)
En wat had hij dan beter moeten onderzoeken? Junge Sterne is namelijk gewoon in Nederland geldig.blitzer schreef:Omdat je goedkoper uit wilde zijn ben je nu teleurgesteld in het merk en product. Beetje raar als je zelf je huiswerk niet doet.Sweetluv1971 schreef: Ik ben hevig teleurgesteld in Mercedes als merk en product (w176).
Dat wil nog niet zeggen dat de Nederlandse dealer daar op zit te wachten. Er zitten hier genoeg dealer-medewerkers die daarover kunnen vertellen. [quote]Door de verkopende partij (Duitse Mercedeshandelaar) voel ik me genaaid, omdat er meer verborgen mankementen aan de auto waren dan hun vertelde. En toen dat aan het licht kwam, kreeg ik nul op rekest of ik mocht meebetalen.[quote] Het zit dus al fout bij de verkopende partij.