Ook welkom hier.
Je hebt een auto gekocht die helemaal niet bevalt?
Chiptuning en alles over meer vermogen voor je Mercedes
- michael6129
- Berichten: 2509
- Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
- Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
- Locatie: Limburg
+100plorie schreef:Ook welkom hier.
Je hebt een auto gekocht die helemaal niet bevalt?
Klinkt alsof de C van Frank niet helemaal goed loopt.
Auto wel goed testgereden? Mercedes maakt overigens niet voor niks 6cyl modellen of desnoods AMG's.
Persoonlijk zou ik het chiptune lekker laten met zo een auto. Investeer het geld in goed onderhoud!
Nou,
Auto niet bevallen wil ik zeker niet zeggen.
Is mijn eerste kennismaking met MB.
Afwerking en interieur zijn top!
Maar ik wil weten of er gelijksoortige ervaringen zijn met dit model.
Verder vraag ik me af waarom er 164 en 170 PK versies zijn van de 220 CDI.
Groet Frank
Auto niet bevallen wil ik zeker niet zeggen.
Is mijn eerste kennismaking met MB.
Afwerking en interieur zijn top!
Maar ik wil weten of er gelijksoortige ervaringen zijn met dit model.
Verder vraag ik me af waarom er 164 en 170 PK versies zijn van de 220 CDI.
Groet Frank
De C220 CDI loopt makkelijk naar de 230 toe, tenminste de mijn dan.
Koppelverloop is zeker lineair en dat geeft jou waarschijnlijk het 'trage' gevoel.
163 vs 170 pk zal wel iets met milieu/uitstoot en bijtelling te maken hebben.
Wel apart dat er geen cruise control op zit, lijkt me zowat standaard voor een MB.
Koppelverloop is zeker lineair en dat geeft jou waarschijnlijk het 'trage' gevoel.
163 vs 170 pk zal wel iets met milieu/uitstoot en bijtelling te maken hebben.
Wel apart dat er geen cruise control op zit, lijkt me zowat standaard voor een MB.
VW staat er ook om bekend de vermogens hoger af te stellen dan de op gegeven fabrieks standaard. Dit om de verkoop beter te hanteren.heesaf schreef:Hallo,
Ik rijd sinds 2 weken een C klasse CDI 220 estate van 2013.
Km stand 182.000.
Reed van te voren bijna 30 jaar VW.
Wat me bij het rijden tegenvalt is de trekkracht, wel is deze mooi constant.
Het golfje 4 met 101 PK had naar mijn gevoel meer trekkracht!
Dat verwacht je niet met 164 of 170 PK!
Maar ook ruim 300 kg zwaarder!
Verder start de auto lang niet altijd, duidelijk iets van een leesfout bij allebei de sleutels.
Verder schakelt de bak lastiger en heeft de auto GEEN cruise control, is een Avantgarde versie.
Had ook een proefrit gemaakt in een 180CDI, die voelde nog slomer aan.
Zijn er soortgelijke ervaringen?
Of kwestie van een heel andere auto, waar ik ook zeker van ben.
Groet Frank
Hoe is je auto voor jou gereden? Bak lui, motor lui, onlangs nog een beurt gehad? Ik bedoel maar te zeggen als die voorgaande 180.000 km als een oud wijf er mee gereden is zal je auto ook zo aan voelen en rijden. Trap hem eens een paar keer flink open op de snel weg.
Mijn vader had vroeger ook een C200 cdi een w203 maar dat ding ging aardig vooruit.
@Frank: ik heb 23 jaar VW gereden en ben noodgedwongen overgestapt op MB en wat jij schrijft klopt exact. Ik heb nu een GLA 220d en had met 177pk een serieus snelle auto verwacht. Theoretisch moet die in 7,7 seconden naar de 100 km/uur kunnen, maar hij zit eerder op 10 seconden, iets wat ik ook haalde met mijn Golf 4 110pk TDI in 2002.heesaf schreef: Ik rijd sinds 2 weken een C klasse CDI 220 estate van 2013.
Km stand 182.000.
Reed van te voren bijna 30 jaar VW.
Wat me bij het rijden tegenvalt is de trekkracht, wel is deze mooi constant.
Het golfje 4 met 101 PK had naar mijn gevoel meer trekkracht!
Dat verwacht je niet met 164 of 170 PK!
Maar ook ruim 300 kg zwaarder!
De trekkracht is inderdaad mooi constant, dat zal ik waarschijnlijk terug kunnen zien in de vermogenskromme (ik ga hem binnenkort ergens op de rollenbank zetten, want ik wil toch wel zien of hij zijn vermogen haalt).
Maar goed, ik kom uit een GTD met 211pk/446Nm, dus ben ook wel een beetje verwend. En dat Golfje waarin jij gereden hebt, had waarschijnlijk wel wat pk-tjes meer, want een VW heeft standaard meer pk's dan de fabrieksopgave, soms wel 10pk meer!
Ik denk dat jouw auto (en de mijne) een kuurtje nodig heeft, dan zal die waarschijnlijk heel anders rijden.
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Dat wat jij omschrijft qua redenen om te tunen, dan kan ik jou de hand schudden, bij mij is dat precies zo.jaap1213 schreef: Voor dat ik de mercedes-wereld binnentrad, heb ik jarenlang in volkswagens gereden. Ik was een TDI-fan. En omdat ik een beetje van pit houd, waren al mijn tdi''s gechiptuned. Dit deed ik altijd bij de beste tuner in Nederland, dit was en is VVT tuning. Daarnaast ben ik iemand die zorgzaam omgaat met auto's. Het tunen deed ik natuurlijk niet om altijd stevig door te trekken als ik een honda'tje zag naast me voor een stoplicht. Het was meer de kick dat een motorblok meer kon leveren en de koppel die je bij normaal gebruik ook wel nodig had. Nou heb ik dat tunen in het verleden achter gelaten nu ik in een e klasse rijd met een dik 3.2 liter 500nm koppel levert. Prachtig en het geluid fantastisch. Het gaat hierbij om een in lijn motor en niet de v6.
En je noemt VVT tuning als beste tuner, maar vergeet JD Engineering en Vagtechniek niet, beiden erg goede bedrijven met enorm veel kennis op dit vlak! En dan heb je ook nog JB Autoservice: ik heb zelden zo'n goede kenner van TDI's en monteur ontmoet, en hij levert ook goede tuningsprogramma's (samenwerking met JD Engineering). Dan heb je waarschijnlijk de top-4 van Nederland wel te pakken.
Maar goed, ik zoek nu zo'n bedrijf, maar dan op Mercedes-gebied, maar of die hier in Nederland te vinden is, ik weet het niet. Want als ik de auto ergens laat tunen, dan moet het wel goed gebeuren, ook de automaat moet een upgrade krijgen.
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
@funswijk
Jawel, RS Tuning voor professionele software tuning only, niet voor onderhoud of automaat. Let op, je bent niet in een paar uur klaar, je bent de auto zeker een dag kwijt. Daardoor betere kwaliteit, past zonder meer in het rijtje dat je noemt, ik denk zelfs vooraan (ook op VAG gebied t.o.v. JD).
Als de automaat nu niet goed is, zou ik dat eerst aanpakken, want tuning uitvergroot de problemen.
Jawel, RS Tuning voor professionele software tuning only, niet voor onderhoud of automaat. Let op, je bent niet in een paar uur klaar, je bent de auto zeker een dag kwijt. Daardoor betere kwaliteit, past zonder meer in het rijtje dat je noemt, ik denk zelfs vooraan (ook op VAG gebied t.o.v. JD).
Als de automaat nu niet goed is, zou ik dat eerst aanpakken, want tuning uitvergroot de problemen.
Bedankt voor de tip.ml280 schreef:@funswijk
Jawel, RS Tuning voor professionele software tuning only, niet voor onderhoud of automaat. Let op, je bent niet in een paar uur klaar, je bent de auto zeker een dag kwijt. Daardoor betere kwaliteit, past zonder meer in het rijtje dat je noemt, ik denk zelfs vooraan (ook op VAG gebied t.o.v. JD).
Als de automaat nu niet goed is, zou ik dat eerst aanpakken, want tuning uitvergroot de problemen.
Ik ben er achter gekomen dat de automaat het beter doet (het voelt natuurlijker aan) als ik op de S-stand rijd. Ik ga hier eerst wat mee testen en wat gegevens vastleggen, dan weet ik over een tijdje wel hoe ik het graag zou willen zien.
Update: ik heb net hun site opgezocht, maar ik vind het allemaal wat magertjes, of zoek ik niet goed? Waar staan b.v. de mogelijkheden en de bijbehorende prijzen?
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Nee, is alleen maatwerk. En dan niet zoals op elke tuner site staat, maar echt maatwerk. Geen lijsten met vooraf gedefinieerde pk's, dit vind je vooral bij de file flashers. Neem maar eens contact op, dan snap je beter wat ik bedoel, want je krijgt een hele uitgebreide uitleg (tenminste dat heb ik gehad).
Oke, ik zal volgend jaar wel eens kijken, want ik laat hem nog niet gelijk tunen.ml280 schreef:Nee, is alleen maatwerk. En dan niet zoals op elke tuner site staat, maar echt maatwerk. Geen lijsten met vooraf gedefinieerde pk's, dit vind je vooral bij de file flashers. Neem maar eens contact op, dan snap je beter wat ik bedoel, want je krijgt een hele uitgebreide uitleg (tenminste dat heb ik gehad).
Waarschijnlijk wil ik de opschakelmomenten aan laten passen en daarnaast rollenbankrun's + uidraaien van het 'origineel vermogen' en 'gechipt vermogen', en beide bij elkaar in een uitdraai, zodat het verschil goed zichtbaar is.
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
Ik wil niet dat ze op de weg rijden, gewoon op de rollenbank, dan kan ik zien wat ze aan het doen zijn.ml280 schreef:RS gebruikt geen simulatie, rijdt daadwerkelijk op de weg.
Ik waarschuw je, je denkbeeld van de tuningswereld kan ernstig veranderen
Deze gebruiker heeft een permanente ban gekregen wegens aanhoudend zaniken.
- Borgmonster
- Berichten: 3825
- Lid geworden op: 19 mei 2015 00:03
- Mercedes-Benz: W205 C350e - 2015
- Locatie: Flevopolder
Man man man. Is er iemand die weet wat ie doet, denk jij het wéér beter te weten.
Volg een cursus en doe het lekker zelf, joh!
Volg een cursus en doe het lekker zelf, joh!
Groet, Koos
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
C350e - mijn eerste wagen waarmee ik stilstond door pech maar die toch het beste rijdt - zie de foto's van "Kees m'n Sjees" in mijn Galerij
- Prometheus
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 09 mei 2012 12:14
- Mercedes-Benz: W201 W204
- Locatie: Hoorn
- Contacteer:
Je kan ook zelf een software tuning kastje (laten) installeren