Funswijk schreef:Druk ik vanochtend op de 'dynamic select'-knop, gaat de auto ineens in de sportstand, haha, dat wist ik niet.
......
Als je de antwoorden (goed) leest, dat had dat een hoop ergernis (van vooral jezelf) gescheelt.
Peter schreef:.....Terug naar je vraag, schakel eens tussen deze standen (Agility?) tijdens accelereren (doe eens 3/4 volgas ofzo), dan zou je het zeker moeten merken.
Als je inderdaad die Agility schakelaar hebt, dan kun je hem ook nog op M(anueel) dus handgeschakeld met de flippers zetten of op E(conomie), dan zal je auto extreem langzaam aanvoelen.....
Als je nu een echt goede chauffeur bent (en dat lijkt je volgens eigen woorden zeker te zijn), dan zou je in de M-stand de beste verbruikscijfers krijgen. Heb je (zoals mij bijvoorbeeld) weinig ervaring, dan zal de E-stand waarschijnlijk het zuinigste zijn.
Ik WED ook om een sixpack HEINEKEN dat je auto wel degelijk de opgegeven verbruikscijfers kan halen (mijn V250d kan zelfs de 1 op 30 halen en dat met 2500 kg gewicht).
Extra tip, probeer dingen te vragen als je het niet weet in plaats van telkens je eigen conclusies te trekken.
Bonustip, lees de handleiding eens GOED door:
http://moba.i.daimler.com/baix/cars/x15 ... seite.html , daarbij zit het in je Comand (indien aanwezig) en kun je een app downloaden voor álle handleidingen van de Mercedessen van de laatste jaren:
Apple:
https://itunes.apple.com/de/app/mercede ... 97188?mt=8
Android:
https://play.google.com/store/apps/deta ... roid&hl=de
En nu genieten(!) van je mooie auto!
PS: Mocht je hem toch gaan chippen, realiseer je dan dat je fabrieksgarantie vervalt en kom dan niet klagen dat het aan je Mercedes ligt (maar koop gewoon een zwaardere motorisering).