Beste MB liefhebbers,
Zoals in het voorstelhoekje te lezen, ben ik op zoek naar een Mercedes E of C klasse coupe.
Nu heb ik een mooie C250 CDI op het oog in Duitsland. Hij heeft vrijwel alle opties die ik graag wil hebben, behalve de schakelflippers aan het stuur.
Weet iemand of die naderhand nog in te bouwen zijn? En zoja, wat gaat dat ongeveer kosten?
Groet,
Paul
W204 schakelflippers installeren?
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 25 aug 2017 01:34
- Mercedes-Benz: C250 CDI Coupé
- Specialisatie: Open deuren intrappen
- Locatie: Villabassa, Italië
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20705
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
zolang die maar een automaat heeft: ja...en qua kosten moet je je een prijsgunstig stuur zoeken (wel letten op de juiste passende (modeljaar gerelateerde) electronica in het stuur) en programmeren van de bak
greetingz,
greetingz,
- MBenzNL
- Moderator
- Berichten: 20705
- Lid geworden op: 03 jul 2005 19:37
- Specialisatie: sinds 18-12-2018 niet meer
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
dat zal persoonlijk zijn...ik gebruik het altijd - om op de motor af te remmen en om de bak een maximale versnelling te geven tot waarin die op mag schakelen (in de bebouwde kom heb ik bijvoorbeeld echt geen 7 versnelling nodig)ChrisL schreef:Dit gebruik je bijna nooit.
greetingz,
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 25 aug 2017 01:34
- Mercedes-Benz: C250 CDI Coupé
- Specialisatie: Open deuren intrappen
- Locatie: Villabassa, Italië
Zal hem er niet om laten staan.
A.s. Zaterdag een afspraak gemaakt voor een proefrit.
Mocht ik hem kopen dan kijk ik daarna wel of het financieel enigzins te overzien is.
A.s. Zaterdag een afspraak gemaakt voor een proefrit.
Mocht ik hem kopen dan kijk ik daarna wel of het financieel enigzins te overzien is.
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 25 aug 2017 01:34
- Mercedes-Benz: C250 CDI Coupé
- Specialisatie: Open deuren intrappen
- Locatie: Villabassa, Italië
Nou, vanmorgen vroeg vertrokken richting Stuttgart. Ongeveer 45 minuten proefgereden en dat is toch wel even wennen als je net uit een Seat Ibiza gestapt bent.
Het is een diesel, dus eerst rustig warm gereden (80C) en toen een paar keer in sportstand goed het pedaal ingedrukt. Man man wat een verschil met die 300D van mijn vader uit de jaren 80.
Panoramadak is moooooiiiii, stond ook hoog op mijn wensenlijstje.
Lekker groot navigatiescherm.
Als je de middenlijn van de weg nadert zonder richting aan te geven, gaat je stuur trillen als waarschuwing.
Lekkere echt leren sportstoelen.
Dode hoek waarschuwing.
Verder een waslijst aan veiligheids- en assistentiesystemen waar ik mij eerst eens goed in moet verdiepen.
Hij is van 6/2015 met 30.000km op de teller, en krijg 24 maanden garantie.
Heb ook nog aan de verkoper gevraagd of de schakelflippers aan het stuur nu nog te installeren zijn. Volgens hem kan dat niet. Nu hebben verkopers vaak weinig technische kennis dus daar heb ik verder maar geen punt van gemaakt.
Lang verhaal kort: Ik heb hem gekocht.
Zal kijken of ik wat foto's toe kan voegen.
Het is een diesel, dus eerst rustig warm gereden (80C) en toen een paar keer in sportstand goed het pedaal ingedrukt. Man man wat een verschil met die 300D van mijn vader uit de jaren 80.
Panoramadak is moooooiiiii, stond ook hoog op mijn wensenlijstje.
Lekker groot navigatiescherm.
Als je de middenlijn van de weg nadert zonder richting aan te geven, gaat je stuur trillen als waarschuwing.
Lekkere echt leren sportstoelen.
Dode hoek waarschuwing.
Verder een waslijst aan veiligheids- en assistentiesystemen waar ik mij eerst eens goed in moet verdiepen.
Hij is van 6/2015 met 30.000km op de teller, en krijg 24 maanden garantie.
Heb ook nog aan de verkoper gevraagd of de schakelflippers aan het stuur nu nog te installeren zijn. Volgens hem kan dat niet. Nu hebben verkopers vaak weinig technische kennis dus daar heb ik verder maar geen punt van gemaakt.
Lang verhaal kort: Ik heb hem gekocht.
Zal kijken of ik wat foto's toe kan voegen.
- Bijlagen
-
- IMG_1774.PNG (778.97 KiB) 1370 keer bekeken
-
- IMG_1775.PNG (863.71 KiB) 1370 keer bekeken
-
- IMG_1777.PNG (810.88 KiB) 1370 keer bekeken
-
- IMG_1778.PNG (793.99 KiB) 1370 keer bekeken
- Cornelis
- Berichten: 11201
- Lid geworden op: 12 mar 2011 17:39
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 E320 CDI R6 AvantGarde 2004 (ex) & ㉦ R129 500SL 1990
- Specialisatie: Infra mobiele netwerken
- Locatie: Haarlem
Mooie auto!
Gaat de auto naar NL of Italië ?
Gaat de auto naar NL of Italië ?
Groet Kees (ex 508D, S123 240D, S210 300TD, R129 500 de vorige, S211 320cdi R6 550+ dkm)
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
....Buddha zat ook altijd, niks mis mee....
- René SLK230
- Berichten: 11252
- Lid geworden op: 01 dec 2016 20:56
- Mercedes-Benz: W213 M274 E200 bj 2018, W114 /8 M110 280 bj 1972, W115 /8 OM615 200D bj 1975, (ex W211 E320, ex SLK230 R170, ex 2x W203 C200k)
- Specialisatie: Relativeren
- Locatie: Den Haag
Heel mooie auto, prachtige stoelen en lekkere motor lijkt me. Gefeliciteerd man.
Vraagje: Ik lees dat je uit een Seat komt, een VAG-auto dus, net als VW.
Hoe vind je de auto rijden en vooral remmen?
Vraagje: Ik lees dat je uit een Seat komt, een VAG-auto dus, net als VW.
Hoe vind je de auto rijden en vooral remmen?
volledig gek te doen, zo lang er lente is in de wereld
E.E. Cummings
E.E. Cummings
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 25 aug 2017 01:34
- Mercedes-Benz: C250 CDI Coupé
- Specialisatie: Open deuren intrappen
- Locatie: Villabassa, Italië
@Cornelis,
Hij gaat naar Italië.
In NL rij ik vrij weinig dus niet rendabel met de wegenbelasting voor diesels hier.
Denk dat ik in Italië wel aardig wat km's ga maken. Moet 2x per maand naar Schiphol om te werken. Het meest logische is dan om vanuit mijn woonplaats naar Munchen te rijden en daar met de collega's naar Schiphol te vliegen.
Dat komt toch neer op 1200km per maand. Dan nog wat pretkilometers en af en toe met de auto naar NL.
Diesel is in de bergen ook wel lekker ivm het vele koppel bij lage toeren. Ongelofelijk hoe weinig toeren die maakte.
@René,
Ik vond hem heerlijk rijden en remmen, Seat ( mijne heeft een sportonderstel ) trouwens ook hoor. Alleen totaal andere zitpositie dan in de Seat. Je merkt ook goed dat het een coupe is, daklijn van de voorruit zit veeeeeel dichterbij. Verder voel je dat alles een stuk nieuwer,stugger en kwalitatief beter voelt dan de Seat.
Wat mij ook opviel was dat de "speling" op het stuur ( die de MB's van mijn vader vroeger hadden ) nagenoeg verdwenen is. Maar ja dat was ook 35 jaar geleden.
Hij gaat naar Italië.
In NL rij ik vrij weinig dus niet rendabel met de wegenbelasting voor diesels hier.
Denk dat ik in Italië wel aardig wat km's ga maken. Moet 2x per maand naar Schiphol om te werken. Het meest logische is dan om vanuit mijn woonplaats naar Munchen te rijden en daar met de collega's naar Schiphol te vliegen.
Dat komt toch neer op 1200km per maand. Dan nog wat pretkilometers en af en toe met de auto naar NL.
Diesel is in de bergen ook wel lekker ivm het vele koppel bij lage toeren. Ongelofelijk hoe weinig toeren die maakte.
@René,
Ik vond hem heerlijk rijden en remmen, Seat ( mijne heeft een sportonderstel ) trouwens ook hoor. Alleen totaal andere zitpositie dan in de Seat. Je merkt ook goed dat het een coupe is, daklijn van de voorruit zit veeeeeel dichterbij. Verder voel je dat alles een stuk nieuwer,stugger en kwalitatief beter voelt dan de Seat.
Wat mij ook opviel was dat de "speling" op het stuur ( die de MB's van mijn vader vroeger hadden ) nagenoeg verdwenen is. Maar ja dat was ook 35 jaar geleden.