ik heb een probleem met mijn airco(climate control).bij koude motor draait de aircopomp goed en koelt goed,maar na enkele minuten stop de pomp. na een tijd stilstaan en als alles weer afgekoeld is weer net zo.net of hij in een beveiliging slaat.pomp,droger en 2 druksensoren op de droger zijn nieuw.systeem is opnieuw gevuld.heeft het drie weken probleemloos gedaan.ik heb de aansturing(toetsenbediening) en het relais al uitgewisseld,zekeringen zijn goed.nu loop ik een beetje vast.
zal toch 1 van de nieuwe druksensoren stuk zijn op de droger?onder het dashboard tegen het stuurkolom schijnt ook nog een sensor te zitten alleen kan ik deze niet vinden(weet ook niet hoe deze er uit ziet).het gaat om een w126 type 2, 500 sel bouwjaar 1986
aircoprobleem w126
- Jeroen
- Berichten: 25803
- Lid geworden op: 10 jun 2007 09:46
- Mercedes-Benz: Een snellere PocketRocket vierzitskart
- Specialisatie: Hahaha!
- Locatie: Alkmaar
De electronica van de climate control (achter de drukknoppen) kan er behoorlijk van opknappen wanneer je de soldeer opnieuw laat vloeien. Heb ik indertijd ook bij de mijne gedaan. En bedenk dat het systeem niet op het nieuwere koudemiddel gebouwd is.
gr J
gr J
"Look for the ridiculous in everything and you will find it". - Jules Renard
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat es aufzusperren (Zitat: Walther Röhrl)
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 08 feb 2015 09:05
- Mercedes-Benz: W245 B200 Turbo
- Specialisatie: Hobby sleutelen aan auto's
- Locatie: Zwijndrecht
Meestal duid dit op te weinig gas in het systeem, zolang het gas nog "koud" is werkt de airco nog wel maar zodra het systeem opwarmt gaat deze er op een van de druksensoren uit.
Zodra het gas weer redelijk afgekoeld is gaat de airco weer even aan, totdat het gas weer opwarmt
Misschien toch maar even terug gaan naar degene die de airco gevuld heeft om te controleren of er ergens toch nog een heel klein lekje inzit en ja nieuwe lage en hoge druksensoren zouden geen storing mogen geven maar ook nieuwe onderdelen zijn heel soms niet in orde
Zodra het gas weer redelijk afgekoeld is gaat de airco weer even aan, totdat het gas weer opwarmt
Misschien toch maar even terug gaan naar degene die de airco gevuld heeft om te controleren of er ergens toch nog een heel klein lekje inzit en ja nieuwe lage en hoge druksensoren zouden geen storing mogen geven maar ook nieuwe onderdelen zijn heel soms niet in orde
Het verlangen is soms fijner als het bezit
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 17 okt 2007 06:43
- Mercedes-Benz: W211 200CDI '08
Ik zag laatst een filmpje van iemand die een soortgelijk probleem had, na het schoonmaken van de condensor met een waterslang, borstel en wat reiniger was het probleem verholpen.
Of het dat is weet ik niet, proberen kost niks!
Of het dat is weet ik niet, proberen kost niks!
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 08 feb 2015 09:05
- Mercedes-Benz: W245 B200 Turbo
- Specialisatie: Hobby sleutelen aan auto's
- Locatie: Zwijndrecht
Ja dat kan natuurlijk ook de oorzaak zijn, de leeftijd van de condensor speel hierin ook een rol deze raken vaak iets poreus op de lange duur en de koelvin? staat deze ook gekoppeld aan de temperatuur van de condensor ?Fuseekogel schreef:Ik zag laatst een filmpje van iemand die een soortgelijk probleem had, na het schoonmaken van de condensor met een waterslang, borstel en wat reiniger was het probleem verholpen.
Of het dat is weet ik niet, proberen kost niks!
ik weet niet hoe dat bij een W126 is maar als dit zo is kan hier ook de storing in zitten
Het verlangen is soms fijner als het bezit
Mag ik vragen welke airco man dit is?
Mijn airco doet het niet meer maar ik heb nog het oude R12 erin zitten. Ik dacht ik laat hem ombouwen, maar degene die dat wilde doen zei dat het moeilijker en duurder was dan hij dacht. Zou me waarschijnlijk 1000,- gaan kosten.
Groetjes, patrick
Mijn airco doet het niet meer maar ik heb nog het oude R12 erin zitten. Ik dacht ik laat hem ombouwen, maar degene die dat wilde doen zei dat het moeilijker en duurder was dan hij dacht. Zou me waarschijnlijk 1000,- gaan kosten.
Groetjes, patrick
Mercedes 560 SEC 1986
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
google eens op " aircobold "
die kan nog met de oude vloeistof overweg
die kan nog met de oude vloeistof overweg
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Dank, gevonden, vond een link naar een MP advertentie waar toevallig een recensie van de vader van 1 van mijn beste vrienden staat ga meteen contact opnemen met de beste man.ElGriffo schreef:google eens op " aircobold "
die kan nog met de oude vloeistof overweg
Groetjes, patrick
Mercedes 560 SEC 1986
- Maus2000
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
- Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
- Locatie: Den Bosch
Ombouwen (retrofitten) R12 is niet verstandig!! vul met een alternatief voor het oorspronkelijke koudemiddel.
Aircosystemen van old- en youngtimers van vóór 1995 die oorspronkelijk gevuld zijn met het inmiddels niet meer verkrijgbare R12 (Freon), kunnen gevuld worden met een vervanger voor R12. R437a (isceon mo49 plus). R437a is de beste vervanger voor R12 met dezelfde eigenschappen, en heeft zelfs betere koeleigenschappen.
Aircosystemen van old- en youngtimers van vóór 1995 die oorspronkelijk gevuld zijn met het inmiddels niet meer verkrijgbare R12 (Freon), kunnen gevuld worden met een vervanger voor R12. R437a (isceon mo49 plus). R437a is de beste vervanger voor R12 met dezelfde eigenschappen, en heeft zelfs betere koeleigenschappen.
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
- ElGriffo
- Berichten: 8357
- Lid geworden op: 23 okt 2010 16:54
- Mercedes-Benz: S211 E55 AMG, W451 Passion , W169 A170Aut, W169 A200Aut S203 C-180K Aut (Ex w126 500SEL,S203 C55AMG, W210 E55AMG ,W126 500SE)
- Specialisatie: W126, M117 en M116 Motoren
- Locatie: Houten
- Contacteer:
Richard bolt heeft het alternatieve gas
W126 specialist ElGriffo
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
-
Alleen kalmte kan je redden
En alles komt goed
Heb contact opgenomen met Richard en vanaf 1-4-2018 ben ik van harte welkom om de Airco te laten vullen met R437A en dan te kijken of het daarmee klaar is of dat er meer aan de hand is.
ben benieuwd.
Groetjes, Patrick
ben benieuwd.
Groetjes, Patrick
Mercedes 560 SEC 1986