Leuke YouTube film over de facelift van de S klasse. De S500 krijgt de nieuwe zes cilinder in lijn motor, de achtcilinder versie gaat S560 heten.
En wat een techniek, oef wat een complexiteit. En je ziet ook wel dat werken bij MB gelukkig maakt
https://www.youtube.com/watch?v=zWb4nTM9CYg&t=2046s
M.b.t de nieuwe diesel heb ik nog niets kunnen vinden
De terugkeer van de zes in lijn
- Frits
- Berichten: 3809
- Lid geworden op: 05 apr 2006 17:46
- Mercedes-Benz: CLS350 CDI Shooting Break
- Specialisatie: W126/140 + LPG
- Locatie: Ouderkerk
Het leven is te kort om te lang in dezelfde auto te rijden
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
*** Frits is 2 december 2022 overleden ***
*** Condoleance in zijn CLS logboek (klik) ***
- stryker
- Berichten: 440
- Lid geworden op: 01 aug 2015 14:56
- Mercedes-Benz: mercedes c180cdi mopf
- Specialisatie: Vakantieganger
- Locatie: Diepenbeek
- Contacteer:
mooi stukje techniek... vooral ook omdat ie riemloos is. en de alternator aan het vliegwiel zit. mooi. hopelijk ook een duurzame motor gelijk we van mercedes gewend zijn.
- Marco
- Forum Held
- Berichten: 8041
- Lid geworden op: 05 apr 2006 12:27
- Mercedes-Benz: ㉦ S211 Exyz 2004
- Specialisatie: 3D Engineering softw. consult
- Locatie: 078
- Contacteer:
Heerlijk die naamgeving: 560
Gr. Marco * 00\=i=/00
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
-/-
x=6-4 | y=x*2 | z=(x*y)-(x+x)*x
Cilinderindex: x+y | Prestatie-index: y | Verbruiksindex: x*y | Probleemindex: z
- rfidder
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 26 sep 2012 09:49
- Mercedes-Benz: Smart Forfour (W453) - 2018
- Specialisatie: IT
- Locatie: Dordrecht
Ik heb echt genoten van deze 1 uur 17 minuten durende film! Helemaal afgekeken, zowaar "begeistert"
Wat mij opviel:
- riemenloze motor met Integrierter Starter Generat (ISG), fantastisch ! Hoewel, je merkt niet meer of de motor aan/uit is of gaat...
- samenwerkende 48V en 12V accussystemen, energie-terugwinning, etc.
- de Amerikanen ("de V8 rijders) willen hem ook graag (althans de Amerikaanse MB chef)
- klanten die nu V8 rijden, "zouden" willen overstappen naar deze nieuwe 6-in-lijn motor. Heb ik mijn twijfels over ...
- de Russen waren ALLEEN geïnteresseerd in de S63; opmerking: "das sind ja die Russen, hahaha"
- "ambience" lights; leuke feature, niet spannend...
- mbt cruise control op het stuur, hahaha de bekende "fout" met de knipperlichten, wanneer je de cruise control aan wil zetten, wegens de hendelverplaatsing. Is mij meermaals overkomen, toen ik van de W245 naar de W246 ging
- inderdaad, het enthousiasme van de MB-medewerker; ik noem het passie voor je werk
Wat betreft nieuwe diesels. Op 54 min. hebben ze over nieuwe diesels toch? OM656, the future of diesel?
Al met al, weer een knap staaltje (Duitse) engineering om wederom zo te kunnen vernieuwen, what's next?
Wat mij opviel:
- riemenloze motor met Integrierter Starter Generat (ISG), fantastisch ! Hoewel, je merkt niet meer of de motor aan/uit is of gaat...
- samenwerkende 48V en 12V accussystemen, energie-terugwinning, etc.
- de Amerikanen ("de V8 rijders) willen hem ook graag (althans de Amerikaanse MB chef)
- klanten die nu V8 rijden, "zouden" willen overstappen naar deze nieuwe 6-in-lijn motor. Heb ik mijn twijfels over ...
- de Russen waren ALLEEN geïnteresseerd in de S63; opmerking: "das sind ja die Russen, hahaha"
- "ambience" lights; leuke feature, niet spannend...
- mbt cruise control op het stuur, hahaha de bekende "fout" met de knipperlichten, wanneer je de cruise control aan wil zetten, wegens de hendelverplaatsing. Is mij meermaals overkomen, toen ik van de W245 naar de W246 ging
- inderdaad, het enthousiasme van de MB-medewerker; ik noem het passie voor je werk
Wat betreft nieuwe diesels. Op 54 min. hebben ze over nieuwe diesels toch? OM656, the future of diesel?
Al met al, weer een knap staaltje (Duitse) engineering om wederom zo te kunnen vernieuwen, what's next?