Ik zie een gigantische lijst aan onderdelen en arbeid... dat is bijna niet leuk meer is dit nog een hobby?
De relatie met de dealer zal in elk geval meer dan uitstekend zijn
Problemen airmatic Mercedes W221 S550
-
- Berichten: 1465
- Lid geworden op: 19 aug 2015 16:19
- Mercedes-Benz: G500
Een PS3 kan in 2017 echt niet meer
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Een W221 ook niet.Headhunter07 schreef:Een PS3 kan in 2017 echt niet meer
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- Maus2000
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 24 jul 2009 14:24
- Mercedes-Benz: S210 E320 Benzine Kawasaki ZZR1100
- Locatie: Den Bosch
Als je het goed wil doen zou ik de motor volledig uitbouwen en demonteren, en alle lagers (Krukas Nokkenas etc etc even opnieuw in de olie zetten.)
Hierna alles weer monteren en heel voorzichtig met de hand ronddraaien.
Af en toe even over de klepdeksels aaien helpt ook.
Pffff
Hierna alles weer monteren en heel voorzichtig met de hand ronddraaien.
Af en toe even over de klepdeksels aaien helpt ook.
Pffff
Een Benz met 100.000 km is net ingereden...,Maar wel krokant geworden.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Ja mensen, wat bokkiebenz zegt:
Leven en laten leven (valt niet altijd mee).
Leven en laten leven (valt niet altijd mee).
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- michael6129
- Berichten: 2509
- Lid geworden op: 17 aug 2009 00:16
- Mercedes-Benz: Geen momenteel, ex Carlsson CM60, W211 E500, 1996 C36 AMG
- Locatie: Limburg
Oprecht benieuwd naar het vervolg van dit topic en evt wat foto's.
Voor de TS is het niet een idee om de handelingen uit te voeren met iemand samen die vaker aan deze auto's werkt? Dan heb je de kennis bij je wanneer het evt. nodig is.
Voor de TS is het niet een idee om de handelingen uit te voeren met iemand samen die vaker aan deze auto's werkt? Dan heb je de kennis bij je wanneer het evt. nodig is.
-
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 16 nov 2005 17:45
- Mercedes-Benz: Sparta ion
- Specialisatie: Kan niks en doet niks
Ik kan hier alleen maar op antwoorden....het kost wat maar dan heb je ook wat (alhoewel sonmige dingen echt volslagen nutteloos vervangen worden..)
Het is altijd wat en zelden goed
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 14 jan 2016 14:38
- Mercedes-Benz: W220 S350 2003
- Specialisatie: Hoopties
Als je geen idee hebt waar je die 80 liter "oude onbruikbare" brandstof moet laten dan moet je het even laten weten, die voer ik gratis voor je af!
Kan je niet beter elke 3 maanden een nieuwe auto kopen? Dat is net zo goed voor de relatie met je dealer als wat je nu doet en ik denk ook dat het zeker niet duurder is. Dan heb je altijd nieuwe remklauwen, ruitenwissers, banden en zelfs ruitenwisservloeistof! Nooit meer hoeven poetsen want de auto is altijd in showroomstaat en als ie vuil wordt krijg je een nieuwe.
Kan je niet beter elke 3 maanden een nieuwe auto kopen? Dat is net zo goed voor de relatie met je dealer als wat je nu doet en ik denk ook dat het zeker niet duurder is. Dan heb je altijd nieuwe remklauwen, ruitenwissers, banden en zelfs ruitenwisservloeistof! Nooit meer hoeven poetsen want de auto is altijd in showroomstaat en als ie vuil wordt krijg je een nieuwe.
- Geertjan
- Berichten: 949
- Lid geworden op: 09 okt 2015 13:22
- Mercedes-Benz: 300SL24v.
- Locatie: Veluwezoom
Ik heb eerder voor mijn werk in België al een hoop van die rare Pipo's ontmoet, maar ik denk dat we hier met een psychopaat te maken hebben of anders worden we flink in de maling genomen .
Mercedes maakt rijden geweldig .
gfgf schreef:Het is helemaal aan jou hoe je de dingen aanpakt. Het begrip 'half werk' komt in jouw woordenboek kennelijk niet voor. Ik kan er maar één ding over zeggen: RESPECT!
Goedenavond Gfgf,
U heeft mij snel leren kennen. Ik hou inderdaad niet van half werk en ik doe niet snel wat, maar als ik iets doe, dan doe ik het meteen goed.
Goedenavond Auto-maat,Auto-maat schreef:Met verbazing dit topic gelezen. Niet oneerbiedig bedoeld, maar iedere "gek" zijn gebrek en jouw "gebrek" is mij wel duidelijk
Inderdaad RESPECT voor hoever jij gaat in het koesteren van je kostbare bezit
Maar waarom na het plaatsen van de nieuwe accu's de auto verplaatsen op movers? Je hebt toch inmiddels alle (on-)gewenste vloeistoffen vervangen? Wat me trouwens bij de vraag brengt, waar je in vredesnaam 82 liter oude benzine laat. Je bent daarmee net te laat voor Pasen...
Mogelijk kan je ook een foto plaatsen van het "lijdend voorwerp". Ben wel benieuwd naar je bolide!
Ik wil de auto nog niet starten. De vloeistoffen in de reservoirs zijn dan al wel vervangen, maar in de slangen bevinden zich nog steeds de oude vloeistoffen. Oke, het is dan wel niet veel meer, maar toch.
Als ik de auto nu zou starten, dan zullen de injectoren als eerste al het oude brandstof uit de leidingen de motor inblazen. Dan had ik (voor mijn gevoel) de oude vloeistoffen net zo goed kunnen laten zitten.
De hoeveelheid oude benzine dat ik eruit heb gehaald heeft mij eerlijk gezegd ook wel een beetje verbaasd. In totaal heb ik bijna 9 jerrycans vol met benzine eruit gehaald.
In principe houd ik er niet van om mijn spullen op internet te tonen, maar gezien het feit dat de leden op deze forum geprobeerd hebben om mij verder te helpen, zal ik straks enkele foto’s plaatsen. Wel zal ik om moverende redenen de kenteken onzichtbaar maken. Mochten de leden op deze forum er interesse bij hebben, dan wil ik de komende periode ook nog wel meer foto’s tijdens het vervangen van alle onderdelen maken.
W220L schreef:En dat ga je allemaal zelf doen....
Goedenavond W220L,
Ja, ik ga vrijwel alles zelf doen. Enkel bij het vervangen van de distributieketting en de pakkingen van de motorblok zal ik ervoor zorgen dat er een monteur van de Mercedes dealer aanwezig is. Ik heb daar goede contacten, dus dat is geen probleem. Uiteraard zal ook de koudmiddel van de airco en het updaten van de software door de Mercedes dealer gedaan worden, evenals het vervangen van de contactsleutels.
plorie schreef:Ik zie een gigantische lijst aan onderdelen en arbeid... dat is bijna niet leuk meer is dit nog een hobby?
De relatie met de dealer zal in elk geval meer dan uitstekend zijn
Goedenavond Plorie,
Dat klopt. Het zal inderdaad een flinke lijst aan onderdelen worden. Echter zal dit qua kosten wel meevallen. Dit omdat ik kind aan huis ben bij de Mercedes dealer en vrijwel altijd alle onderdelen voor inkoopprijs mee kan krijgen. Mijn relatie met de Mercedes dealer is inderdaad meer dan uitstekend te noemen, maar dat mag ook wel gezien al mijn aankopen daar.