ondertussen weer een updtae
ik heb diverse dubbele cabine inbouwers benaderd voor vormvaste panelen tenbehoeve van de ombouw naar enkele cabine
hier is eigenlijks uit naar voren gekomen dat de w639 onder de grotebestel auto valt waar door de ramen mogen blijven zitten
hierdoor hoef ik deze dus niet te vervangen
blijk baar word de aangegeven maat bedacht in alle optimale en dus niet onder de dak balk bij de deur
dit scheelt weer wel zal ik aan de binnen zijde van de ramen een houten plaat monteren al bescherming van de glazen ramen sleutel 80 zal er maar door heen zetten
onder tussen ook een afspraak met de verkoper gemaakt de auto word grondig na gekeken en krijg een bak beurt en grote beurt ook zullen ze naar de aandrijf as kijken inverband met de trillingen die ik bemerkte in de aandrijflijn bij het acceleren
woensdag 26-04-2016 is de dag dat ik de zwarte in ruil voor een lichtere kleur
dan zitten er ook stalen grijze w639 v6 velgen( volgens de verkoper heeft de v6 een andere ET waarde in verband met andere remmen wat hier al volledig ondkracht is ) met nieuwe michelins onder (afkomstig van de w447velgen)
nu de zwarte weet dat ie er uit gaat begint ie ineens op te knappen en beter te lopen en gaat heerlijk het veld in
maar hij begint ook weer nukkiger in de bak te worden af en toe klont ie in de versnelling bij gas los laten op een over schakel moment en klapt aardig in de voor trein en ook begint ie meer te pluimen de zilveren overhead deur begint zelfs zwart en vettig te worden waar ik altijd parkeer op de zaak
zoals het nu lijkt gaat zondag tot en met dinsdag de bus leeg
en heb ik het weekend van 29/30-4 een ritje moers ( 2 /8 coupe deuren) en zal ik de v6 eens bekijken op de autobanh (A
`
tevens nog een voor proefje
w639 vito v6 betrouwbaar of niet ??
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Dan ben ik zeer benieuwd naar welkom optie dit is aangezien jouwne 95% full options wasPeter schreef:Ik zie al een optie meer dan ik in mijn Vito V6 hadpascalvd schreef:tevens nog een voor proefje
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Ofwel een doggy-bag, in het geval van Peter en Milo
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Ik dacht dat je het rempedaal bedoeldePeter schreef:Ik zie al een optie meer dan ik in mijn Vito V6 hadpascalvd schreef:tevens nog een voor proefje
Logboek S500.
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
intussen het kenteken card ook binnen gekregen van mijn ''vito business van''
en ondertussen is het downgraden van de zwarte vito begonnen
hellaas lopen planning niet zoals het altijd hoort
morgen mag ik eerst weer in het midden van het land operereren waardoor ik vandaag het gereedschap en magazijn heb kunnen leeghalen
we maken het gewoon wat spannender om alles op tijd klaar te krijgen
tevens de eerste ritjes staan al voor zichtig in de planning
vermoedelijk donderdag naar de hannover messe en zondag naar moers voor 2 /8 ( 1/4) coupe deuren en daarna via de 31 weer naar boven naar huis toe
tevens nog een voor proefje van een optie waar ik weinig gebruik van zal maken (vermoedelijk 1 a 2 keer gebruikt worden)
de rest van de comand functies zal waarschijnlijk ruim gebruikt worden multimedia interface, sd card sleuf en natuurlijk de fm functie tevens ligt het usb stickje al vast klaar voor woensdag
en ondertussen is het downgraden van de zwarte vito begonnen
hellaas lopen planning niet zoals het altijd hoort
morgen mag ik eerst weer in het midden van het land operereren waardoor ik vandaag het gereedschap en magazijn heb kunnen leeghalen
we maken het gewoon wat spannender om alles op tijd klaar te krijgen
tevens de eerste ritjes staan al voor zichtig in de planning
vermoedelijk donderdag naar de hannover messe en zondag naar moers voor 2 /8 ( 1/4) coupe deuren en daarna via de 31 weer naar boven naar huis toe
tevens nog een voor proefje van een optie waar ik weinig gebruik van zal maken (vermoedelijk 1 a 2 keer gebruikt worden)
de rest van de comand functies zal waarschijnlijk ruim gebruikt worden multimedia interface, sd card sleuf en natuurlijk de fm functie tevens ligt het usb stickje al vast klaar voor woensdag
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
vandaag was de dag
de zwarte w639 is omgeruild voor een zilveren w639 de zwarte heb ik vandaag in alle stilte weg gebracht naar dort in 1 grote klank kast ik hoorde zelfs het differentieel zingen
binnen kort zal ik eens een logboek van de zilveren w639 open slingeren hier wil ik eerst even lekker rustig voor gaan zitten
van de verkopende partij heb ik ook de volledige onderhoudshistorie gemaild gekregen dit wou ik meteen er bij in zetten
maar wat een geweldige auto
zeer stiller dan de zwarte w639
veel betere schakel momenten dan de zwarte
dit kan wel eens een goede auto worden voor de staats kas voor dat ik het weet rij je te snel
de multimedia interface is ook een heerlijke optie de comand speelt zelf al meer muziek af op het zelfde stickje dan mijn alpin radio in de w114
ik heb alleen nog ruzie met de navigatie als ik lekker muziek aan het luisteren ben dan komt er een dame door heen kwekken helaas nog niet kunnen vinden wat hier aan te doen is ik zie nergens kop dicht staan dus binnen 2 uur in lemmer zat er al een garmin bij in
ook zullen er nog een paar opties aangevinkt moeten worden ik zie niet alles op het ki en de comand moet nog een fader krijgen
zo zijn er nog een paar opties die moeten gebeuren
mijn planning is als volgt dubbele cabine er uit
naar de rdw/belasting voor om keuring
scheidings wand en vloer en zij panelen er in bouwen
stellingen en de rest van de inrichting er in bouwen
veel fun beleven
de zwarte w639 is omgeruild voor een zilveren w639 de zwarte heb ik vandaag in alle stilte weg gebracht naar dort in 1 grote klank kast ik hoorde zelfs het differentieel zingen
binnen kort zal ik eens een logboek van de zilveren w639 open slingeren hier wil ik eerst even lekker rustig voor gaan zitten
van de verkopende partij heb ik ook de volledige onderhoudshistorie gemaild gekregen dit wou ik meteen er bij in zetten
maar wat een geweldige auto
zeer stiller dan de zwarte w639
veel betere schakel momenten dan de zwarte
dit kan wel eens een goede auto worden voor de staats kas voor dat ik het weet rij je te snel
de multimedia interface is ook een heerlijke optie de comand speelt zelf al meer muziek af op het zelfde stickje dan mijn alpin radio in de w114
ik heb alleen nog ruzie met de navigatie als ik lekker muziek aan het luisteren ben dan komt er een dame door heen kwekken helaas nog niet kunnen vinden wat hier aan te doen is ik zie nergens kop dicht staan dus binnen 2 uur in lemmer zat er al een garmin bij in
ook zullen er nog een paar opties aangevinkt moeten worden ik zie niet alles op het ki en de comand moet nog een fader krijgen
zo zijn er nog een paar opties die moeten gebeuren
mijn planning is als volgt dubbele cabine er uit
naar de rdw/belasting voor om keuring
scheidings wand en vloer en zij panelen er in bouwen
stellingen en de rest van de inrichting er in bouwen
veel fun beleven
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
omdat in mijn werk staal beter is lichtmetaal is mij te kwetsbaarWillemH schreef:Vraagje waarom rijd je op staal en niet lichtmetaal?
tevens is mijn mening dat als ik weer de standaard bepakking in de bus heb zitten dan is alles weer aan het gewicht en lichtmetaal lijkt mij dan te zwak als ik het veld in ga over bouw weggetjes of juist niet wij werken meestal waar de normale wegen op houden stoeprandjes ect. zijn geen uitzondering
staal is volledig dragend en lichtmetaal heeft spaken en daar tussen in draagt ie niet en als ik dan net over een steen of stoprand rij dan ben ik bang dat ie bezwijkt
ik heb het bij de zwarte al eens een plate velg rand voor elkaar gekregen
Aangezien de titel precies is wat mijn vraag is kaap ik dit topic maar even.
TS: Gefeliciteerd met je aankoop! Ziet er goed uit.
Ik ben nieuw op dit forum!
Dus ik zal me gelijk even kort voorstellen, Johan, net student af en daardoor allerlei veranderingen in het leventje. Tijd om te verhuizen enz. Aan de slag gegaan als ZZP'er in de havens van Rotterdam. Wil daarom meer plek in mijn vervoersmiddel.
Altijd Volvo gereden, stuur nu een S70 op LPG (recent voor de lol een S80 voor tijdelijk gekocht). Nu op zoek naar grijs kenteken als ZZP'er. Denk sterk na over een Vito V6 importeren (in NL veel te weinig keuze en te duur naar mijn zin, in vergelijking met dld).
W639 Vito V6. betrouwbaar of niet?
Ik lees vooral lof op dit blok van Vito rijders. Het blijkt een OM642 blok te zijn.
Een lijst met motorbeschrijvingen is nogal negatief over dit blok en schrijft zelfs dat dit blok misschien wel het slechtste blok van MB ooit is: http://tikobv.nl/Engines.html
Cornelis tipte dit punt al aan:
TS: Gefeliciteerd met je aankoop! Ziet er goed uit.
Ik ben nieuw op dit forum!
Dus ik zal me gelijk even kort voorstellen, Johan, net student af en daardoor allerlei veranderingen in het leventje. Tijd om te verhuizen enz. Aan de slag gegaan als ZZP'er in de havens van Rotterdam. Wil daarom meer plek in mijn vervoersmiddel.
Altijd Volvo gereden, stuur nu een S70 op LPG (recent voor de lol een S80 voor tijdelijk gekocht). Nu op zoek naar grijs kenteken als ZZP'er. Denk sterk na over een Vito V6 importeren (in NL veel te weinig keuze en te duur naar mijn zin, in vergelijking met dld).
W639 Vito V6. betrouwbaar of niet?
Ik lees vooral lof op dit blok van Vito rijders. Het blijkt een OM642 blok te zijn.
Een lijst met motorbeschrijvingen is nogal negatief over dit blok en schrijft zelfs dat dit blok misschien wel het slechtste blok van MB ooit is: http://tikobv.nl/Engines.html
Cornelis tipte dit punt al aan:
Wat zijn jullie gedachten hierover? Is de Vito dan toch net een ander blok binnen die OM642 benaming ofzo?Cornelis schreef:Wat is het verschil tussen V6 in de Vito en de V6 in de C, E, CLS ?
In de personenwagens wordt de V6 nogal eens aangemerkt als blok
met olielekkages, turbo/spruitstukproblemen etc.....
De Vito rijders zijn kennelijk enthousiast.......
- pascalvd
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 15 jan 2012 20:01
- Mercedes-Benz: w114 250c met 280 m110 en de w639 122cdi
- Specialisatie: techniek
- Locatie: lemmer
- Contacteer:
Johan1989 schreef:Aangezien de titel precies is wat mijn vraag is kaap ik dit topic maar even.
TS: Gefeliciteerd met je aankoop! Ziet er goed uit.
Ik ben nieuw op dit forum!
Dus ik zal me gelijk even kort voorstellen, Johan, net student af en daardoor allerlei veranderingen in het leventje. Tijd om te verhuizen enz. Aan de slag gegaan als ZZP'er in de havens van Rotterdam. Wil daarom meer plek in mijn vervoersmiddel.
Altijd Volvo gereden, stuur nu een S70 op LPG (recent voor de lol een S80 voor tijdelijk gekocht). Nu op zoek naar grijs kenteken als ZZP'er. Denk sterk na over een Vito V6 importeren (in NL veel te weinig keuze en te duur naar mijn zin, in vergelijking met dld).
W639 Vito V6. betrouwbaar of niet?
Ik lees vooral lof op dit blok van Vito rijders. Het blijkt een OM642 blok te zijn.
Een lijst met motorbeschrijvingen is nogal negatief over dit blok en schrijft zelfs dat dit blok misschien wel het slechtste blok van MB ooit is: http://tikobv.nl/Engines.html
Cornelis tipte dit punt al aan:Wat zijn jullie gedachten hierover? Is de Vito dan toch net een ander blok binnen die OM642 benaming ofzo?Cornelis schreef:Wat is het verschil tussen V6 in de Vito en de V6 in de C, E, CLS ?
In de personenwagens wordt de V6 nogal eens aangemerkt als blok
met olielekkages, turbo/spruitstukproblemen etc.....
De Vito rijders zijn kennelijk enthousiast.......
ik heb tot opheden geen grote bijzondere problemen (motor technisch dan)
ik Denk ook dat het grote verschil is tussen personen auto en bus
dat de ruimte van de motor is het Carter is volgens mij groter misschien meer ruimte voor uitlaat traject
eigenlijk valt en staat het met de onderhoud die hij gekregen heeft
ik zou echt geen andere motor willen
graag Pascal
ps zoek anders eens op vito 122 in de categorie logboeken
-
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: 22 okt 2011 20:26
- Locatie: Oost Vlaanderen
Vito V6 OM642 is anders dan in een personenwagen, inlaatcollector heeft geen 'swirl' kleppen en nog wat andere dingen die steviger zijn...
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 21 okt 2013 19:02
- Mercedes-Benz: W639 V6
- Specialisatie: Techniek
- Locatie: Zaandam
- Contacteer:
Cool, hier nog zo iemand die zich aan het orienteren is. Even gebruik gemaakt van jouw topic om wat meer info op te doen.
Ik heb nu een Transporter T5 2,5 liter BPC motor. Gechipt naar 208pk. Rijdt super maar inmiddels 280k op de teller (2009). Wordt tijd voor een andere auto op niet al te lange termijn.
Ben zelf best handig met sleutelen maar liever een betrouwbare auto
Wensen:
De Vito 122, moet af en toe mijn boot meenemen en in en uit het water halen. Beetje vermogen is dan op de helling wel lekker (boot met trailer 2000+K)
Nog ervaringen tot nu toe wat ik mee moet nemen waar je toen niet aan hebt gedacht?
De W639 loopt tot en met 2014 geloof ik? De V6 staat bij mij al vast, het iets hogere verbruik zal me jeuken om het zo maar te zeggen. Tips over waat te kopen? Ik zie er niet heel veel te koop staan in NL.
Ik heb nu een Transporter T5 2,5 liter BPC motor. Gechipt naar 208pk. Rijdt super maar inmiddels 280k op de teller (2009). Wordt tijd voor een andere auto op niet al te lange termijn.
Ben zelf best handig met sleutelen maar liever een betrouwbare auto
Wensen:
De Vito 122, moet af en toe mijn boot meenemen en in en uit het water halen. Beetje vermogen is dan op de helling wel lekker (boot met trailer 2000+K)
Nog ervaringen tot nu toe wat ik mee moet nemen waar je toen niet aan hebt gedacht?
De W639 loopt tot en met 2014 geloof ik? De V6 staat bij mij al vast, het iets hogere verbruik zal me jeuken om het zo maar te zeggen. Tips over waat te kopen? Ik zie er niet heel veel te koop staan in NL.
Groet, Martin