W163 ML 55 AMG aankoop

Voor technische vragen over Mercedes-Benz.
Plaats reactie
MrYouAreTheOne
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2017 10:54

20 apr 2017 11:01

Beste forumleden,

Ik heb me hier net aangemeld omdat hier alle kennis van mercedes zowat samen zit.

Ik zit namelijk met het gedacht om een W163 ML55 AMG aan te kopen, maar weet niet of dit betrouwbare en goede wagens zijn.

Zit er buiten het optisch deel veel verschil in de techniek die gebruikt wordt bij de Voor facelift versie en Na facelift versie? Of zijn de voor facelift versies beter te mijden?

Ik ben waar schijnlijk ook van plan om hem op LPG te leggen ( Ja ik weet dat de meesten onder jullie nu al denken van nou... AMG op LPG...), kunnnen deze blokken er tegen ? of is dit af te raden ? het zou dan gaan met een LPG systeem met extra smering etc etc speciaal voor de 'hoge vemogens'.

Zijn er op andere gebieden nog dingen waar op gelet moet worden, delen die extra hard slijten of meestal snel kapot gaan?

Ik hoor het graag, Alvast bedankt voor de info !
Casanova
Berichten: 211
Lid geworden op: 15 jan 2010 09:09
Mercedes-Benz: W163 ML 320 bj 2000

21 apr 2017 10:22

Ik rij nu een jaar een W163 ML 320 bj 2000. Hoewel de auto's slecht bekend staan, valt het mij nog wel mee. In totaal nu 4000- euro onderhoud in gestoken (bij bijna 30.000 km), maar de helft daarvan was direct na aankoop allerhande dingen en dingetjes oplossen. En een deel is gewoon onderhoud (beurt, remschijven, remblokken). Verder: airco, slangetjes oliefilter en stuurpomp, één abs-ring en sensos (achteraf was de sensor waarschijnlijk niet nodig geweest), beide claxons, afvoer dakraam verstopt, afvoer dakraam losgeschoten, stuurslotcilinder vervangen, slot deur vervangen. En binnenkort mijn ruitenwisser achter laten repareren. De motor en de versnellingsbak zijn goed, al lust de motor wel een behoorlijke slok olie met 1 liter op 3000 km.

De normale W163 komt uit de VS en dat heeft als voordeel dat ze geen last hebben van de roestduivel, zoals de W210 en W203 uit de zelfde periode. De AMG-versies zijn echter in Oostenrijk gebouwd en die roesten wel behoorlijk. Dat is dus sowieso een aandachtspunt. Verder is het toch vooral kijken naar hoe de motor loopt en hoe de auto schakelt. Dat zijn echt breekpunten. Verder is een aankoopkeuring wel aan te raden, want remschijven et cetera zijn veel duurder dan voor een gewone W163.
MrYouAreTheOne
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2017 10:54

21 apr 2017 11:32

Dankjewel voor je reactie! Wist niet dat de AMG's in Oostenrijk gebouwd waren :) In het algemeen bij u dus vooral kleine prulletjes waar elke wagen last van kan hebben. Olieverbruik is iets om in het oog te houden maar is geen probleem normaal gezien. bedankt !
Plaats reactie