Hallo,
Mijn clk wil niet meer starten.
Als ik de sleutel omdraai geeft ie een tik en verder niets.
Benzinepomp wordt niet aangestuurd en afgaande van andere topics over dit ondewerp, heb ik de K40 relaiseenheid vervangen.
Dit bracht geen oplossing.
Startmotor is oke, benzinepomp ook. Beide getest door er 12v op te zetten.
Accu is nieuw. Wie kan mij hier verder helpen?
Gr.Hans
CLK start niet meer.
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 20 nov 2015 21:40
- Mercedes-Benz: B Class
canbus probleem of contactslot misschien?
- MB201-1.8
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18 okt 2010 20:59
- Mercedes-Benz: CLK 200 Avantgarde, Ducati 750 SS 1993, Peugeot 106 Sport
- Locatie: Zevenaar
Contactslot ook even aan gedacht. Maar daar hier alles werkt, ver-/ontgrendelen van stuurslot, draaien denk ik van niet. En het was ook van 's avonds wegzetten en 's morgens niet meer willen.
Gr. Hans
Gr. Hans
- MB201-1.8
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18 okt 2010 20:59
- Mercedes-Benz: CLK 200 Avantgarde, Ducati 750 SS 1993, Peugeot 106 Sport
- Locatie: Zevenaar
Ter aanvulling: bij het omdraaien van de contactsleutel tot stand 2, hoor ik dus geen benzinepomp en ook hoor je niet het geluid van een klep in het dashboard, die normaal omklapt. ook bij het afsluiten hoor je deze klep niet terugvallen.
Tijdens het proberen, wil ook spontaan de koelfan gaan draaien, waarbij er in de kofferbak een relais als een dolle staat te ratelen.
gr. Hans
Tijdens het proberen, wil ook spontaan de koelfan gaan draaien, waarbij er in de kofferbak een relais als een dolle staat te ratelen.
gr. Hans
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 20 nov 2015 21:40
- Mercedes-Benz: B Class
auto uitlezen op foutcodes.
- MB201-1.8
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18 okt 2010 20:59
- Mercedes-Benz: CLK 200 Avantgarde, Ducati 750 SS 1993, Peugeot 106 Sport
- Locatie: Zevenaar
Dat zegt mijn vrouw ook.
Is ook wel de meest logische optie, maar dat gaat nu een beetje moeilijk, daar ik met de CLK niet kan rijden.
Daar moet ie eerst weer voor kunnen starten.
En van Zevenaar naar Arnhem of Doetinchem naar Wensink slepen lijkt mij ook niet zo'n goed idee.
Twee weken terug had ik het zelfde probleem, het K40 relais onderzocht op slechte solderingen, twee stuks opnieuw gesoldeerd, de accu losgekoppeld en toen deed ie het weer.
Maar nu, met een nieuwe K40-module, geeft ie geen sjoege.
Misschien dat er een forumlid in de buurt woont en star diag heeft en bij mij thuis de auto zou kunnen uitlezen.
gr. Hans
Is ook wel de meest logische optie, maar dat gaat nu een beetje moeilijk, daar ik met de CLK niet kan rijden.
Daar moet ie eerst weer voor kunnen starten.
En van Zevenaar naar Arnhem of Doetinchem naar Wensink slepen lijkt mij ook niet zo'n goed idee.
Twee weken terug had ik het zelfde probleem, het K40 relais onderzocht op slechte solderingen, twee stuks opnieuw gesoldeerd, de accu losgekoppeld en toen deed ie het weer.
Maar nu, met een nieuwe K40-module, geeft ie geen sjoege.
Misschien dat er een forumlid in de buurt woont en star diag heeft en bij mij thuis de auto zou kunnen uitlezen.
gr. Hans
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 04 feb 2011 20:33
- Mercedes-Benz: W213 e200
zou t brandstofrelais controleren een vriend van me heeft een w208 230 k
had t zelfde probleem deed opeens niks meer heb hem toen afgesleept na huis toen n nieuw brandstof relais er in kost geloof ik iets van 20 euro origineel toen liep ie weer gelijk k40 relais was niks mis mee
groet henry
had t zelfde probleem deed opeens niks meer heb hem toen afgesleept na huis toen n nieuw brandstof relais er in kost geloof ik iets van 20 euro origineel toen liep ie weer gelijk k40 relais was niks mis mee
groet henry
- MB201-1.8
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18 okt 2010 20:59
- Mercedes-Benz: CLK 200 Avantgarde, Ducati 750 SS 1993, Peugeot 106 Sport
- Locatie: Zevenaar
Relais achter in kofferbak is vervangen voor een nieuwe en ook die op de k40 is vervangen. Hielp niets en de k40 daarna vervangen. Deze is compleet met relais en zekeringen.
Ga nu contactslot laten controleren.
Gr. Hans
Ga nu contactslot laten controleren.
Gr. Hans
- MB201-1.8
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18 okt 2010 20:59
- Mercedes-Benz: CLK 200 Avantgarde, Ducati 750 SS 1993, Peugeot 106 Sport
- Locatie: Zevenaar
Na reparatie van contactslot, stuurslot én 1 sleutel door Smartkey Dokter kwam mijn CLK vandaag weer tot leven.
Ik kan dus, na twee weken in de 106 sport van mijn vrouw en twee dagen op mijn Ducati gereden te hebben, weer genieten van mijn CLK.
Met dank aan Smartkey dokter en Mike Burnet, die mij op Smartkey Dokter opmerkzaam maakte.
gr. Hans
Ik kan dus, na twee weken in de 106 sport van mijn vrouw en twee dagen op mijn Ducati gereden te hebben, weer genieten van mijn CLK.
Met dank aan Smartkey dokter en Mike Burnet, die mij op Smartkey Dokter opmerkzaam maakte.
gr. Hans