Centrale deurvergrendeling CLK ( W208 ) WERKT NIET !
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13 feb 2017 18:18
- Mercedes-Benz: CLK 230
En wat zal er dan gecodeerd moeten worden , toen ik die andere er in zetten om te testen, deed alles het gelijk... ??
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Je alarm ook?
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- diwo220
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 22 aug 2011 18:02
- Mercedes-Benz: W210 220CDI Kombi Elegance 2003
- Locatie: Midden-Nederland
Als je alleen het motortje ombouwt, niks coderen!Carlomercedesclk schreef:En wat zal er dan gecodeerd moeten worden , toen ik die andere er in zetten om te testen, deed alles het gelijk... ??
Let wel:
Het motortje is stuk, omdat tie te hard moest werken en dus is de kans groot dat er een lek is.
Dat moet je eerst controleren en dichten, anders is de vervanger ook zo stuk.
Als je een 1148 complete kunt vinden of een gelijkbaar type kunt je volgens mij ook gewoon uitwisselen.
Dick
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Exact wat ik al eerder aangaf. Ze gaan over het algemeen kapot door overbelasting.diwo220 schreef:Het motortje is stuk, omdat tie te hard moest werken en dus is de kans groot dat er een lek is.
Logboek S500.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13 feb 2017 18:18
- Mercedes-Benz: CLK 230
Net exact dezelfde besteld. ( 2108001148 ) is morgen binnen !
Hopelijk dat hij werkt.
Wat betreft controleren op lekkage, moet ik dus alle gele slangetjes nalopen tot aan de sloten ? ( klinkt kleuterig, maar ben hiermee een leek )
Hopelijk dat hij werkt.
Wat betreft controleren op lekkage, moet ik dus alle gele slangetjes nalopen tot aan de sloten ? ( klinkt kleuterig, maar ben hiermee een leek )
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Met een simpele vacuumtester kun je alle leidingen vanaf de pomp testen. Ik had zelf een extra nippel gekocht, zodat je geen slangetjes los hoeft te trekken.
Logboek S500.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13 feb 2017 18:18
- Mercedes-Benz: CLK 230
en als je de tester op 1 van de slangetjes zet en begint te pompen, moet dus de deur ontgrendelen ? ( beschadig je hier niet iets mee, door bv perongeluk teveel de pompen ? )
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13 feb 2017 18:18
- Mercedes-Benz: CLK 230
en dit kan je dus zowel op de leidingen van de deuren meten als die van de achterklep en de tankdop ?
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 13 feb 2017 18:18
- Mercedes-Benz: CLK 230
Hallo,
pomp net binnen ( en gelijk natuurlijk even getest, ben nog niet met de vacuumtester aan de gang geweest )
nu is het zo,
als ik de auto open en/of dicht doe, werkt dit top. ook me achterklep knop in me middenconsole doet het !
nu is het wel, dat als ik het contact aan zet de motor van de pomp begint te draaien. op de pomp zit een aansluiting met de benaming "SRU "
Ik voel dat de motor vanuit deze aansluiting lucht zuigt. ( dit doet de pomp niet als het contact niet aanstaat. )
maar voor de SRU heb ik geen slangetje voor.
Kan iemand mij vertellen wat de aansluiting SRU inhoud en of het normaal is dat de pomp gaat draaien op het moment dat ik het contact aanzet ? ( of gaat het na verloop van tijd weer uit ? )
hoor het graag van jullie !
pomp net binnen ( en gelijk natuurlijk even getest, ben nog niet met de vacuumtester aan de gang geweest )
nu is het zo,
als ik de auto open en/of dicht doe, werkt dit top. ook me achterklep knop in me middenconsole doet het !
nu is het wel, dat als ik het contact aan zet de motor van de pomp begint te draaien. op de pomp zit een aansluiting met de benaming "SRU "
Ik voel dat de motor vanuit deze aansluiting lucht zuigt. ( dit doet de pomp niet als het contact niet aanstaat. )
maar voor de SRU heb ik geen slangetje voor.
Kan iemand mij vertellen wat de aansluiting SRU inhoud en of het normaal is dat de pomp gaat draaien op het moment dat ik het contact aanzet ? ( of gaat het na verloop van tijd weer uit ? )
hoor het graag van jullie !
- plorie
- Berichten: 20876
- Lid geworden op: 06 dec 2010 18:17
- Mercedes-Benz: S500 W221 (ex W211 E320cdi Avantgarde, W220 S320/S320cdi/S500L, W210/S210 E430)
- Locatie: Papendrecht
Volgens google is dat een vacuüm-ondersteuning, aangesloten op je spruitstuk.
Als zo'n optie bij jou niet aanwezig is, zou je moeten coderen, of het motortje overbouwen.
Als zo'n optie bij jou niet aanwezig is, zou je moeten coderen, of het motortje overbouwen.
Logboek S500.
- gfgf
- Donateur
- Berichten: 5668
- Lid geworden op: 11 jan 2014 12:20
- Mercedes-Benz: W213 E220d '16 "Karl", S210 E430T Avantgarde '98 "Joop" (ex: W126 2800SS '82 "Henk")
- Specialisatie: tobben
- Locatie: Mittelhessen/Midden Holland
Saugrohrunterstützung. Extra vacuüm ter ondersteuning van het inlaatspruitstuk. Schijnt uit te schakelen te zijn met HHT/DAS. Toch coderen dus. Of afdoppen als neanderthaleroplossing.
edit: Hmmm. Is die plorie me weer voor.
edit: Hmmm. Is die plorie me weer voor.
"To get back my youth I would do anything in the world, except take exercise, get up early, or be respectable." (Oscar Wilde)
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
W213 E220d '16 "Karl" | S210 E430T '98 "Joop" | ex W126 280SE '82 "Henk"
- bullet1974
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 09 apr 2014 09:10
- Mercedes-Benz: E230 W210
- Locatie: Dordrecht
Die Plorie is een beest.....Die weet volgens mij echt alles....
Wanneer er een mug op je teeltballen zit , besef je dat geweld niet alles op kan lossen